Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2013

Στήν αὐγή τῆς ζωῆς μου. Μητροπολίτου Κυροβογκράντ καί Νικολάεφ Νέστορος. Μέρος Ε'


 Στήν αὐγή τῆς ζωῆς μου. Μητροπολίτου Κυροβογκράντ καί Νικολάεφ Νέστορος. Μέρος Ε'

Θά τελειώσω τίς ἀναμνήσεις τῶν παιδικῶν μου χρόνων μέ τήν περιγραφή μερικῶν συνηθειῶν καί ἐκδηλώσεών μου, πού ἀποκαλύπτουν τίς βάσεις τῆς διαμορφώσεως τοῦ χαρακτήρα μου.
Ἀγαποῦσα πολύ νά προσεύχομαι γιά τούς νεκρούς. Μόλις ἀντίκρυζα στήν ἐκκλησία ἕνα φέρετρο, φρόντιζα νά μάθω τό ὄνομα τοῦ νεκροῦ. Ἔτρεχα κατόπιν στό περίπτερο τῆς μονῆς τῆς Βιάτκα. Ἐκεῖ πουλοῦσαν βιβλιαράκια καί εἰκόνες. Οἱ μοναχοί μ’ ἀγαποῦσαν πολύ, καί μοῦ τά ἔδιναν μέ πίστωση.
Ἐγώ ὅμως, μέ συνέπεια καί φιλοτιμία, τά πλήρωνα σύντομα. Ἀπό τό περίπτερο αὐτό ἔπαιρνα εἴτε μιά μικρή εἰκόνα τοῦ ἁγίου, πού τό ὄνομά του εἶχε ὁ νεκρός, εἴτε ἕνα μικρό Εὐαγγέλιο. Στήν πίσω πλευρά τους ἔγραφα γράμμα στό Θεό. Μέ τήν παιδική μου ἁπλότητα παρακαλοῦσα τόν Ὕψιστο νά συγχωρήση τίς ἁμαρτίες τοῦ νεκροῦ, καί νά ἐλεήσει καί μένα, τό μικρό Κόλια (Νικολάκη).
Ἰδιαίτερα ὅμως προσευχόμουν καί γιά τούς νεκρούς συγγενεῖς μου, γνωστούς καί ἀγνώστους.
Ἐνῶ ἤμουν ἀκόμα πολύ μικρός, ζήλευα τά μεγαλύτερα παιδιά, πού διακονοῦσαν στό ἱερό τῆς ἐκκλησίας. Κάποια φορά, ὡστόσο, κατάφερα νά χωθῶ μέσα, τήν ὥρα μιᾶς ἀκολουθίας. Ὅταν ὁ λειτουργός ζήτησε τό θυμιατό, τό  πῆρα καί τοῦ τό πρόσφερα μέ μεγάλη εὐλάβεια καί μεγαλοπρέπεια. Αὐτό τό σχεδόν ἀσήμαντο περιστατικό ἄφησε μέσα μου μιά ἀπό τίς πιό γλυκειές ἀναμνήσεις τῶν παιδικῶν μου χρόνων.
Συμπαθοῦσα ἐπίσης πολύ τίς γριοῦλες ζητιάνες. Τίς βοηθοῦσα μέ πολλή ἀγάπη καί ἄκουγα μέ ἀνεξάντλητη ὑπομονή τίς ἀτέλειωτες διηγήσεις τους γιά τά βάσανα τῆς ζωῆς τους.
Θυμᾶμαι ἀκόμα τήν εὐχή, πού μοῦ ἔδωσε μιά τυφλή γριούλα, ἐπειδή γινόμουν συχνά ὁδηγός της:
-Ὁ Θεός νά σ’ ἀξιώσει, Νικολάκη, ἑκατό χρόνια νά ζήσης κι ἑκατό ρούβλια ν’ ἀποκτήσεις!


Μητροπολίτου Κυροβογκράντ καί Νικολάεφ Νέστορος
Ἀναμνήσεις ἀπό τήν Καμτσάτκα
Ἀπόδοση ἀπό τά ρωσικά
Ἔκδοση Τρίτη
Ἱερά Μονή Παρακλήτου Ωρωπός Ἀττικῆς 2001
σελ.18-24

Ἐπιμέλεια κειμένου και πηγή στο Διαδίκτυο  Ἀναβάσεις

 Διαβάστε τά ὑπόλοιπα πατώντας  Ἀναμνήσεις ἀπό τήν Καμτσάτκα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου