Παρασκευή 14 Μαΐου 2010

Δεν μπορείς να βελτιώσεις τον εαυτό σου, αν δεν επισημάνεις ακριβώς την κακία που κρύβεται μέσα σου

Μή φροντίζεις για τίποτα τόσο, όσο για τη διόρθωση της εσωτερικής σου καταστάσεως και την ενίσχυση της θελήσεώς σου. Σ΄αυτήν την προσπάθεια συνίσταται όλη η δύναμη της
χριστιανικής ευσέβειας.Αγαθή είναι η καρδιά που υπακούει και συμφωνεί με το θέλημα του Θεού.

Κακή, όταν αντιτίθεται και δεν συμφωνεί μ΄αυτό. Μητέρα της αγαθής διαθέσεως και της καλοπροαίρετης καρδιάς είναι η πίστη, καθώς τονίζει ο Άγιος Αμβρόσιος. Άρα, όπου λείπει η καλοπροαίρετη καρδιά, εκεί ούτε πίστη υπάρχει.
Γι΄αυτό, αδελφέ μου, προσπάθησε να τακτοποιήσεις τον εσωτερικό σου άνθρωπο, καί τότε θα είσαι πραγματικά ενάρετος.Διαφορετικά, θα παραμένεις πάντοτε ακαλλιέργητος,

ό,τι κι αν κάνεις.
Απ΄αυτό μπορείς να καταλάβεις ότι η πίστη αναγεννάει τον άνθρωπο και είναι η ρίζα κάθε αγαθού.
Δεν μπορείς να βελτιώσεις τον εαυτό σου, αν δεν επισημάνεις ακριβώς την κακία που κρύβεται μέσα σου και σου προξενεί την πνευματική καταστροφή. Χωρίς διάγνωση, η
αρρώστια παραμένει αθεράπευτη.
Αρχή της ευσέβειας είναι η αναγνώριση του κακού και της ελεεινότητάς σου. Ποιός, αφού διαπίστωσε την αρρώστια του, δεν ζητάει θεραπεία; Και ποιός, αφού γνώρισε τη συμφορά του, δεν επιδιώκει ν΄απαλλαγεί απ΄αυτήν;
Επισήμανε κι εσύ την κακία που κρύβεται μέσα σου σαν θανατηφόρο δηλητήριο, και κατάβαλε κάθε προσπάθεια για να λυτρωθείς απ΄αυτήν.
Οι κακίες που φωλιάζουν μέσα στην καρδιά του ανθρώπου, είναι η υψηλοφροσύνη, η ζηλοτυπία, ο φθόνος, η φιλαργυρία, η φιληδονία και κάθε αισχρότητα. Απ΄αυτές σαν ρυάκια από θανατηφόρα πηγή, πηγάζουν όλες οι παρανομίες.
Αν λοιπόν παρατηρείς συχνά μέσα στην καρδιά σου, σιγά-σιγά θ΄ανακαλύψεις όλα τα κακά. Η αρρώστια που δεν θεραπεύτηκε απειλεί με θάνατο. Η κακία που παραμένει αδιόρθωτη απειλεί με πνευματικό θάνατο. Όταν διαπιστώσεις την εσωτερική σου αμαρτωλότητα, τότε θα συναισθανθείς την πνευματική σου φτώχεια και αθλιότητα.Τη συναίσθηση αυτή ακολουθεί ο φόβος για την αιωνιότητα, η ταπείνωση, ο στεναγμός και η προσπάθεια απαλλαγής από την καταστροφή.
Ο Θεός "ταπεινοίς δίδωσι χάριν", η οποία διορθώνει και αναγεννάει. Γνωρίζοντας ο άνθρωπος τον εαυτό του, αρχίζει να τον διορθώνει και να τον καλυτερεύει. Γνώρισε λοιπόν τον εαυτό σου και να τον διορθώσεις.
Το τί κρύβεται μέσα στην καρδιά του ανθρώπου, το αποκαλύπτουν οι δοκιμασίες και οι
συμφορές. Η δοκιμασία μοιάζει με εμετικό φάρμακο. Τι υπάρχει μέσα στο στομάχι το φανερώνει ο εμετός, τί υπάρχει στον άνθρωπο το γνωστοποιούν η δοκιμασία και η συμφορά.Ο λόγος του Θεού, η Αγία Γραφή, και τ΄άλλα
χριστιανικά βιβλία μας φανερώνουν τη διεφθαρμένη φύση μας. Στους πειρασμούς όμως και στις συμφορές διαπιστώνουμε την κατάστασή μας άμεσα, προσωπικά, έμπρακτα.
Η φιλοδοξία αποκαλύπτεται στη στέρηση της δόξας, η φιλαργυρία στη στέρηση του πλούτου, η ζηλοτυπία στην ευδαιμονία του πλησίον, η οργή στην προσβολή.
Όταν λοιπόν συναντάς πειρασμούς και δοκιμασίες, Χριστιανέ μου, σκέψου ότι ίσως τις επιτρέπει ο Θεός για μεγάλη σου ωφέλεια, γιατί έτσι μόνο θα μάθεις τι κρύβεται μέσα
στην καρδιά σου, ώστε ν΄αρχίσεις να διορθώνεσαι.
Γι΄αυτό μην αποθαρρύνεσαι στις δοκιμασίες, αλλά μάλλον να ευχαριστείς το Θεό, γιατί μ΄αυτό τον τρόπο σε φέρνει στη γνώση του εαυτού σου και θέλει να σε διορθώσει και να σε
σώσει".
ΑΠΌ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ <<ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ>>
1myblog.pblogs.gr

2 σχόλια:

  1. Ακριβώς τα ανωτέρω ταιριάζουν στην περίπτωση που οι εδώ ιθύνοντες άδοξα διέκοψαν σαν ανταλλαγή απόψεων επί του θέματος του απο Ιεροσολύμων Ειρηναίου Α΄.Απευθυνόμενος στους υπεύθυνους του blog θα ήθελα να τους πώ οτι λυπάμαι για όσα λένε πως υπέστησαν, δηλαδή εξυβρίσεις και απειλές.Λυπάμαι αν στενοχωρήθηκαν ορισμένοι απο τή "διαφορετική άποψη" και επιθυμώ να τους δθιαβεβαιώσω οτι δεν με ενόχλησαν σαν "αναβάσεις" ποτέ ακόμα κι αν εξέφραζαν απόψεις που απέχουν πολύ απ τις δικές μου.Εγώ ακολουθώ τους οραματισμούς του Κωνσταντινουπόλεως Αθηναγόρου Α΄ και του Ρώμης Παύλου Στ΄, είμαι σαφώς υπέρ της προσπάθειας για ενότητα και ένωση μεταξύς Ορθοδοξίας και Ρωμαιοκαθολικισμού και γενικά ανήκω στους Ορθοδόξους που κατα τη γνώμη ορισμένων είναι το λιγώτερο "σχισματικοί" ή και "αιρετικοί".Νομίζω οτι κακώς σταματήσατε το προαναφερόμενο θέμα,είχε ενδιαφέρον και απεκάλυπτε νοοτροπίες και συμπεριφορές που πρέπει να γνωρίζουν οι πίστοι,για να μπορούν να κρίνουν.Με αυτά τα λίγα εύχομαι και γώ με τη σειρά μου Καλή Πεντηκοστή εν επιγνώσει οτι όλοι έχουμε ανάγκη απ τη "βιαία του Πνεύματος πνοή",ειδικά μάλιστα στους παρόντες πονηρούς και απατεώνες καιρούς, τους ακιρούς της δοκιμασίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ εν Χριστώ αδελφέ.

    Η συνέχιση των σχολίων στο συγκεκριμένο θέμα που αναφέρεσθε δεν πρόσφερε πλέον μετά την πάροδο 3 μηνών, τίποτα νεότερο πέραν των δύο εκ διαμέτρου αντιθέτων απόψεων οι οποίες ποικιλοτρόπως διατυπώθηκαν.
    Η δημοσίευση δεν έπαψε να υπάρχει και όποιος θέλει συνεχίζει να πληροφορείται περί του θέματος.

    Καλή Πεντηκοστή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου