Τετάρτη 3 Αυγούστου 2011
Ποτέ να μη χορταίνεις επικαλούμενος τον Ιησού!
Με άλλο τρόπο δεν μπορεί ο άνθρωπος να φυλάξει την πρώτη και μεγάλη εντολή, δηλαδή το «να αγαπήσεις Κύριον τον Θεό σου με όλη την καρδιά σου και με όλη τη ψυχή σου και με όλη τη δύναμή σου και με όλη τη διάνοιά σου», καθώς μας προστάξει ο Κύριος (Λουκ. 3, 27), παρά με το μέσον της νοεράς προσευχής.
Νοερά και καρδιακή προσευχή, κατά τους Αγίους Πατέρες που ονομάζονται Νηπτικοί, είναι κυρίως το να συμμαζεύει ο άνθρωπος το νου του μέσα στην καρδιά του, και χωρίς να λαλεί με το στόμα, αλλά μόνο με τον «ενδιάθετο λόγο», ο οποίος λαλείται μέσα στην καρδιά, να λέγει τη σύντομη αυτή και μονολόγιστη προσευχή, το «Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού, ελέησόν με», κρατώντας και λίγο την αναπνοή.
Έτσι μέσα στα ίδια τα βάθη της καρδιάς του επικαλείται το πανάγιο όνομα του Κυρίου, ζητεί με επιμονή το έλεός Του προσέχοντας αποκλειστικά και μόνο στα λόγια της προσευχής και τίποτε άλλο δεν δέχεται ούτε από μέσα ούτε απ’ έξω, διατηρώντας τη διάνοιά του εντελώς ασχημάτιστη, χωρίς καμία εικόνα.
Την δε αφορμή και το περιεχόμενο αυτής της εργασίας την πήραν όσοι ασχολούνται μ’ αυτήν από την ίδια τη διδασκαλία του Κυρίου, ο οποίος σε κάποιο σημείο λέγει: «Η Βασιλεία του Θεού είναι μέσα μας» (Λουκ. 17, 21), και σε κάποιο άλλο: «Υποκριτή, καθάρισε πρώτα το εσωτερικό του ποτηριού και του πίατου, για να γίνει και το εξωτερικό καθαρό» (Ματθ. 23, 26)
Και ο Απόστολος Παύλος γράφει στους Εφεσίους: «γι’ αυτό γονατίζω, μπροστά στον Πατέρα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και παρακαλώ να ενισχύει πλουσιοπάροχα και δυναμικά με το Πνεύμα του, τον εσωτερικό σας άνθρωπο, να κατοικήσει ο Χριστός στις καρδιές σας με την πίστη» (Εφεσ. 3, 14).
Τί σαφέστερο θα μπορούσε να υπάρχει από αυτή τη μαρτυρία; Ότι τούτο είναι απαραίτητο, το διδάσκει το Πνεύμα το Άγιο σε κάθε ευσεβή και σε μύριες όσες άλλες σελίδες της Νέας Γραφής, όπως μπορούν να διαπιστώσουν όσοι τις ερευνούν προσεκτικά.
Από αυτή την πνευματική και επιστημονική εργασία, όταν συνοδεύεται από την όσο το δυνατόν ακριβέστερη πραγματοποίηση των αρετών, από την θέρμη που δημιουργείται στη καρδιά και από την πνευματική ενέργεια που ακολουθεί την επίκληση του Παναγίου ονόματος, καταστρέφονται τα πάθη ο νους και η καρδιά σιγά-σιγά καθαρίζονται και ενώνονται μεταξύ τους, όποτε οι σωστικές εντολές κατορθώνονται ευκολότερα…
Και για να ειπώ με συντομία, με αυτόν τον τρόπο μπορούμε γρηγορότερα να επανέλθουμε στην τελεία χάρη του Πνεύματος που μας δόθηκε στην αρχή, η οποία υπάρχει μέσα μας, άλλα σαν την σπίθα που κρύβεται στη στάχτη έχει καταχωθεί κι αυτή μέσα στα πάθη, και να την δούμε να λάμπει δυνατά και να φωτίζει το νου μας και στη συνέχεια να τελειωθούμε και να θεωθούμε με τον κατάλληλο τρόπο.
Εάν δε κάποτε μερικοί ξέφυγαν λίγο, τί το θαυμαστό; Αυτό το έπαθαν τις περισσότερες φορές από οίηση, όπως λέγει ο Σιναΐτης Γρηγόριος. Εγώ νομίζω ότι το κύριο αίτιο της παρεκτροπής τους είναι το ότι δεν ακολούθησαν με ακρίβεια τη διδασκαλία των Πατέρων για την εργασία αύτη· δεν ευθύνεται η ίδια η εργασία, για όνομα του Θεού.
Επειδή αυτή είναι αγία και με αυτήν παρακαλούμε να απαλλαγούμε από όλη την πλάνη· επειδή και η εντολή του Θεού η οποία οδηγεί στη ζωή, όπως λέει ο Παύλος, «βρέθηκε να κοστίσει σε μερικούς τον θάνατο, αυτό όμως δεν έγινε εξαιτίας της εντολής. Και πώς να γίνει, αφού αυτή είναι αγία και δίκαιη και αληθινή;» (Ρωμ. 7, 10-12).
Αλλά έγινε εξαιτίας της μοχθηρίας εκείνων που την έπραξαν κάτω από την κυριαρχία της αμαρτίας. Τί λοιπόν να κάνουμε; Να καταδικάσουμε τη θεία εντολή για την αμαρτία μερικών; Και να παραμελήσουμε μία τέτοια σωτηριώδη εργασία εξαιτίας της παρεκκλίσεως μερικών; Με κανένα τρόπο. Ούτε εκείνη, ούτε αυτή. Αλλά μάλλον έχοντας θάρρος σ’ Εκείνον που είπε «Εγώ είμαι ο δρόμος, η αλήθεια και η ζωή» (Ιω. 14, 6) με πολλή ταπεινοφροσύνη και πενθική διάθεση ας επιχειρήσουμε το έργο.
Γιατί όταν κάποιος είναι απαλλαγμένος από την οίηση και την ανθρωπαρέσκεια, ακόμη κι αν ολόκληρη η στρατιά των δαιμόνων συγκρουστεί μαζί του, ούτε να τον πλησιάσει δεν θα μπορέσει, σύμφωνα με τη διδασκαλία των Πατέρων.
Ο Ιησούς ας είναι το γλυκό μελέτημα της καρδίας σου· ο Ιησούς ας είναι το εντρύφημα της γλώσσας σου· ο Ιησούς ας είναι η αναπνοή σου· και ποτέ να μη χορταίνεις επικαλούμενος τον Ιησού. Διότι από αυτή τη συνεχή και γλυκύτατη μνήμη του Ιησού θα φυτευτούν, θα αυξηθούν και θα γίνουν μεγάλα δένδρα στη καρδιά σου οι τρεις μεγάλες εκείνες και θεολογικές αρετές: η πίστη, η ελπίδα και η αγάπη.
Η ψυχή η οποία αγαπά τον Ιησού, επειδή ο Ιησούς είναι στους ουρανούς και δεν είναι ορατός, ώστε να τον βλέπει και να τον απολαμβάνει, με άλλο τρόπο δεν μπορεί να παρηγορεί την αγάπη της προς Αυτόν παρεκτός με την συνεχή ενθύμηση του αγίου Του ονόματος, με το να βοά πάντοτε με αγάπη και δάκρυα και πόνο καρδιάς: Ιησού μου, Ιησού μου αγαπημένε!
πηγή: Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτη, «Ο κόσμος της Προσευχής», εκδ. Κάλαμος
2η πηγή: ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ
http://pneumatikixara.blogspot.com/2011/08/blog-post_9574.html#more
hristospanagia3.blogspot.com/
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Συνολικές προβολές σελίδας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2013
(3547)
- ► Δεκεμβρίου (75)
- ► Σεπτεμβρίου (314)
- ► Φεβρουαρίου (315)
- ► Ιανουαρίου (357)
-
►
2012
(4154)
- ► Δεκεμβρίου (363)
- ► Σεπτεμβρίου (327)
- ► Φεβρουαρίου (346)
- ► Ιανουαρίου (348)
-
▼
2011
(3478)
- ► Δεκεμβρίου (370)
- ► Σεπτεμβρίου (259)
-
▼
Αυγούστου
(235)
- Ιερά Αποκάλυψις. (Μέρος 15ο). Ομιλίες π. Αθανασίου...
- Ἡ ἱστορία τῆς Ἁγίας Ζώνης καί θαύματα.
- Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ προς «Ελληνική Ένωσ...
- Τεράστια τζαμιά κατάντησαν το ΟΑΚΑ και το ΣΕΦ...
- Μηδένα προ του τέλους μακάριζε...
- Σύγχρονα θαύματα του Οσίου Αρσενίου του Καππαδόκου...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 31 Αυγούστου
- 31 Aυγούστου Συναξαριστής
- Ἐνδυμασία. π. Φιλοθέου Ζερβάκου
- Γέροντος Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου. Λόγοι Δ΄. Βοήθεια...
- Για την Υπομονή και τη Μακροθυμία . Μέγας Βασίλειος
- Τι είναι το WICCA
- Ιερά Αποκάλυψις. (Μέρος 14ο). Ομιλίες π. Αθανασίου...
- Δες το πριν ... πεθάνεις
- Η Alpha Bank αναγνωρίζει τα Σκόπια ως.. Μακεδονία!!!
- Η τριάδα της καταστροφής της παιδείας
- Ηχητικό Αγιολόγιο 30 Αυγούστου
- 30 Αυγούστου Συναξαριστής
- Προσευχὴ κατὰ τὴν παρασκευὴν τοῦ προσφόρου. Ὑλικὰ ...
- Ἐχθρικές προσβολές. π. Φιλοθέου Ζερβάκου
- Ἐγκωμιαστικὸς Λόγος εἰς τὴν Ἀποτομὴν τοῦ Ἁγίου Ἰωά...
- Το «κεράκι» πριν από το Ευαγγέλιο. Μνήμη αποτομής ...
- Συγκλονιστικό θαῦμα τοῦ Ὁσίου Ἰωάννου τοῦ Ρώσου.
- Ηχητικό Αγιολόγιο 29 Αυγούστου
- 29 Αυγούστου Συναξαριστής
- Γέροντος Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου. Λόγοι Δ΄. Οἱ παρ...
- Ο μόνος φιλάνθρωπος. Ιουστίνος Πόποβιτς
- Ἡ Ὀρθοδοξία μας. «Ἡ πλάνη τῶν αἱρετικῶν» Π. Ἀντών...
- Τα γερμανικά Lidl μετά την αργία του Δεκαπενταύγου...
- O Κατάλογος των 1587 Κυπρίων Αγνοουμένων ...για να...
- Βρέφος ανένηψε από βαθύ κώμα, 4 ημέρες αφού είχε δ...
- Οι Τράπεζες σκοτώνουν φανερά ανθρώπους; Το έκανε η...
- «Το Facebook οδηγεί τους νέους στα ναρκωτικά!»
- Ηχητικό Αγιολόγιο 28 Αυγούστου
- 28 Αυγούστου Συναξαριστής
- Κυριακή ΙΑ΄ Ματθαίου
- Ὁ ὀρθόδοξος ἀσκητισμός καί ὁ Γέροντας Πορφύριος
- Νικηφόρος ο λεπρός (1890-1964) της καρτερίας αθλητ...
- Ομιλία εις την Παραβολήν του τα μύρια τάλαντα οφεί...
- Γέροντος Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου. Λόγοι Δ΄. 1)Ἐπιδρ...
- Μη λέτε ψέμματα ο ένας στον άλλο. Μέγας Αθανάσιος
- Ἡ Ὀρθοδοξία μας. «Κορυφαία τῆς Ἐκκλησίας καί Μητέρ...
- Οι αμαρτίες μας. Κυριακή ΙΑ΄ Ματθαίου (Ματθ. 18,23...
- Ομιλία π Αθανασίου Μυτιληναίου στην Κυριακή ΙΑ΄ Μα...
- Ιερά Αποκάλυψις. (Μέρος 13ο). Ομιλίες π. Αθανασίου...
- «Εγκεφαλικά νεκρή» γυναίκα ανακάμπτει επειδή ο σύζ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 27 Αυγούστου
- 27 Αυγούστου Συναξαριστής
- Δῶρα Θεοῦ. Ἁγίου Ἰωάννου τῆς Κρονστάνδης.
- Παραμονὴ ὥς τὴν ἀπόλυση. Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστ...
- Η σχισματική εκκλησία των Σκοπίων, «αγιοποίησε» το...
- Πρόγραμμα συνεδρίου με θέμα «Μοναχισμός». (31-8 έω...
- Πότε πήρε επίσημη θέση η Εκκλησία για τις μεταμοσχ...
- Μερικά σταχυολογήματα αντί μνημοσύνου για τον θρ...
- «Τα σημερινά σχολεία προσπαθούν τα παιδιά να μην μ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 26 Αυγούστου
- 26 Aυγούστου Συναξαριστής
- Ο Άγιος Κοσμάς και η Παιδεία του Γένους. Κωνσταντί...
- Το πιο ισχυρό χαρτί της Νέας Τάξης είναι το περίφη...
- Στο «φως» σειρά διεθνών κυβερνοεπιθέσεων - Οι μεγα...
- Γ.Γ. Επικοινωνιών καθ. Σ.Κάτσικας: "Η Κάρτα του Πο...
- Kύπρος: Ανήσυχος ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων για την ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 25 Αυγούστου
- 25 Αυγούστου Συναξαριστής
- Λιβύη: Λεηλατήθηκε ο παλαιότερος ορθόδοξος ναός στ...
- 24 Αυγούστου (Διακομιδή Σκηνώματος) : Η εορτή του ...
- Ἡ ἀγάπη καί οἱ βαθμίδες της. Αγίου Κοσμά του Αιτωλού.
- Φωτογραφίες και βίντεο από τις εκδηλώσεις εορτασμο...
- Ο Μητρόπολίτης Κονίτσης Ανδρέας για τον εορτασμό τ...
- Η Ιερά Μητρόπολη Ξάνθης καταγγέλλει αισχρό "θεατρι...
- Γιατί δεν θέλουν τους Έλληνες;
- Ηχητικό Αγιολόγιο 24 Αυγούστου
- 24 Αυγούστου Συναξαριστής
- Ὁ σύγχρονος ἄνθρωπος (κατά τόν Γέροντα Πορφύριο)
- Η εορτή της Παναγίας στην Αργολίδα
- Ο Μητροπολίτης Γλυφάδας Παύλος, τέλεσε Τρισάγια στ...
- Κατήργησε προσευχή και εθνικό ύμνο ο άθεος Καμίνης
- Ιερό Κοινόβιο Οσίου Νικοδήμου. Συνέδριο για τον μο...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 23 Αυγούστου
- 23 Αυγούστου Συναξαριστής
- Ἡ Ὀρθοδοξία μας. «Γραφική κατοχύρωση τῆς τιμῆς τῆς...
- Ἡ σωτηρία τῆς ψυχῆς. Γέροντος Ἀρσενίου Μπόκα.
- Ἐπίδραση τοῦ εὑρύτερου περιβάλλοντος στόν ἄνθρωπο....
- Ἅγιος Ἀθανάσιος ὁ Μέγας - Λόγος γιὰ τοὺς κοιμηθέντες
- Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, ο Γέροντας του σκλαβωμένου...
- Για την Υπομονή που γίνεται για την Αγάπη του Θεού...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 22 Αυγούστου
- 22 Aυγούστου Συναξαριστής
- Το λάθος που κάνουν πολλοί νομίζοντας ως αρετή την...
- Μετὰ τὸν ἐκκλησιασμὸ. Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου.
- Γονείς και παιδιά στο περιβάλλον της "Νέας Εποχής"
- Ἡ Ὀρθοδοξία μας. «Ἡ τιμή τῆς Θεοτόκου» Π. Ἀντώνιο...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 21 Αυγούστου
- 21 Aυγούστου Συναξαριστής
- Κυριακή Ι΄ Ματθαίου
- Ο π. Τύχων κι ο ληστής
- Πού παραδινόμαστε; Αγ. Ιωάννης της Κρονστάνδης
- Για το Πνεύμα της Λύπης Aββάς Κασσιανός
- Ηχητικό Αγιολόγιο 20 Αυγούστου
- 20 Αυγούστου Συναξαριστής
- ► Φεβρουαρίου (256)
- ► Ιανουαρίου (350)
-
►
2010
(2873)
- ► Δεκεμβρίου (308)
- ► Σεπτεμβρίου (225)
- ► Φεβρουαρίου (186)
- ► Ιανουαρίου (197)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.