Παρασκευή 26 Αυγούστου 2011

Πότε πήρε επίσημη θέση η Εκκλησία για τις μεταμοσχεύσεις;


Τα τεκταινόμενα στο χώρο της βιοηθικής χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής, προσευχής και εγρήγορσης. Την Πέμπτη 18 Αυγούστου διαβάσαμε με έκπληξη απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου για την κυκλοφόρηση Εγκυκλίου προς το Λαό «σχετικά με τις θέσεις της Εκκλησίας για το θέμα των μεταμοσχεύσεων».
Τη Δευτέρα 22 Αυγούστου, στην πρωινή εκπομπή του 89,5 «Κάθε Μέρα Νέα Μέρα» ακούσαμε την υπεύθυνη της εκπομπής κυρία Χουζούρη να επαναλαμβάνει ότι θα ενημερωθούμε μέσω εγκυκλίου για το «ποιες είναι οι θέσεις της Εκκλησίας για τις μεταμοσχεύσεις».
Η κυρία Χουζούρη ανέφερε ότι τον τελευταίο καιρό εμφανίστηκαν κάποια δημοσιεύματα που λένε ότι η Εκκλησία είναι εναντίον των μεταμοσχεύσεων, γι΄ αυτό, όπως είπε, κάλεσε τον Σεβασμιώτατο Μεσογαίας Νικόλαο με τον οποίο συζήτησε κάποιες από τις δήθεν θέσεις της Εκκλησίας από εκείνο το κείμενο των 55 θέσεων επί της ηθικής των μεταμοσχεύσεων.
Υπενθυμίζουμε ότι το εν λόγω κείμενο είχε υποβληθεί το 1999 απλά προς συζήτηση και προβληματισμό, όπως άλλωστε ομολογείται και στην ίδια την εισαγωγή του κειμένου.

Εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι τόσο η κυρία Χουζούρη όσο και ο Σεβασμιώτατος Μεσογαίας έκαναν λόγο για «θέσεις της Εκκλησίας», κάτι που θα μπορούσε να προκαλέσει σύγχυση στους ακροατές, εφόσον η Εκκλησία ουδέποτε έλαβε θέση για το ευαίσθητο θέμα των μεταμοσχεύσεων· και τα λεχθέντα του σεβασμιωτάτου Μεσογαίας, όπως ότι «η Εκκλησία επευλογεί τις μεταμοσχεύσεις», φαίνεται να αντανακλούν την προσωπική του άποψη, η οποία μάλιστα έχει ελεγχθεί από άλλους επισκόπους της Ελλαδικής Εκκλησίας. Προσφάτως, και ο Οικουμενικός Πατριάρχης σε ομιλία του αμφισβήτησε την έννοια του «εγκεφαλικού θανάτου», έννοια, που συνδέεται άμεσα με τις μεταμοσχεύσεις.

Οι απορίες μας λοιπόν είναι οι εξής: α) ποια θέση της Εκκλησίας θα διατυπωθεί, εφόσον δεν υπάρχει τέτοια θέση; β) για θέματα τέτοιας δογματικής βαρύτητας είναι σωστό να αποφασίζει τοπική Σύνοδος;
Τόσο σοβαρά θέματα δεν χρήζουν Πανορθόδοξης Συνοδικής απόφασης, η οποία θα ληφθεί κατόπιν εμβριθούς μελέτης του θέματος, ώστε να εντοπιστούν τυχόν θεολογικά ατοπήματα ή κακοδοξίες; Και γ) δεν θα ήταν πιο ξεκάθαρα τα πράγματα αν υπήρχε η ανοιχτή, έντιμη παραδοχή ότι γίνεται κατάθεση προσωπικών απόψεων;

Η άλλη όψις

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου