Δευτέρα 4 Ιουλίου 2011

Σκανδαλίζει τόν πιστό λαό μέ τίς θέσεις του, περί μεταμοσχεύσεων ὁ μοναχός Μωυσῆς ὁ Ἁγιορείτης.


Τοῦ Βασιλείου Κερμενιώτη, κατοίκου Πτολεμαΐδας

Μήπως θά πρέπει νά παρέμβει ἡ Ἱερά Κοινότητα τοῦ Ἁ. Ὅρους;

Κριστίν Νικόλ. Ανένηψε από "εγκεφαλικό θάνατο"
         Στενοχωρήθηκα πολύ διαβάζοντας το πρόσφατο ἄρθρο τοῦ γνωστοῦ μοναχοῦ Μωυσῆ τοῦ Ἁγιορείτη, στήν ἐφημερίδα «Μακεδονία» (19-06-2011). Ἐκεῖ, σχολίαζε τό νομοσχέδιο πού μόλις εἶχε κατατεθεῖ  στή Βουλή γιά τίς μεταμοσχεύσεις1 και ἐμφάνιζε ὡς «πιστήμη μπνεόμενη πό τόν Θεό» ὅλο τό καθεστώς «σφαγῆς» ἀνυπεράσπιστων ἀνθρώπων! Ἐπίσης, μέ ἐκλεπτυσμένη εἰρωνία, μεμφόταν τούς ὀρθοδόξους χριστιανούς πού ἀντιτίθενται στίς μεταμοσχεύσεις, παραλληλίζοντάς τους, εμμέσως, μέ τούς ψευδομάρτυρες τοῦ Ἰεχωβά!   
Ακόμη, ἔγραφε: « καθένας μπορε νά χει πί το θέματος τήν ποψή του, τή γνώμη του καί τήν δέα του». Κι ὅμως, τό θέμα τῶν μεταμοσχεύσεων δέν εἶναι ἰδεολογικό οὔτε ὑποκειμενικό! Γι’ αὐτές, μίλησαν ξεκάθαρα Ἅγιοι ἄνθρωποι, ὅπως ὁ π. Παΐσιος καί ὁ Γέρων Σωφρόνιος. Ἦταν κάθετα ἀντίθετοι στίς μεταμοσχεύσεις, ἐκτός ἀπό ἐκεῖνες πού ἀφοροῦν τά διπλά ὄργανα (λόγου χάρη τό ἕνα νεφρό) καί ἐν γένει  αὐτές πού δέν ἀπειλοῦν τή ζωή τοῦ δότη (ὅπως ἡ μεταμόσχευση μυελοῦ τῶν ὀστῶν πού γίνεται στίς μέρες μας). 
Οἱ θέσεις τους ἔχουν καταγραφεῖ σέ ἔντυπα2 καί τό γνωρίζει πολύ καλά αὐτό ὁ π. Μωυσῆς. 
Οἱ Πατέρες τίς Ἐκκλησίας γράφουν ὅτι ἡ ψυχή ἀναχωρεῖ ἀπό τό σῶμα μετά τήν ὁριστική παύση λειτουργίας τῆς καρδιᾶς. Κατά συνέπεια, κανείς δέν ἔχει τό δικαίωμα νά ἀφαιρέσει βίαια τή ζωή ἑνός ἀνθρώπου, ἐπικαλούμενος ἀνθρώπινα ἐπινοήματα περί “ἐγκεφαλικοῦ θανάτου”. Κι ὅμως, ὁ π. Μωυσῆς ―μέ τρόπο πού δέν ταιριάζει σέ μοναχό― ἀποδίδει «πιπολαιότητα», «μεγάλη σκληρότητα», «συγκίνητο» καί «φιλάδελφο» στούς χριστιανούς πού, ὑπακούοντας στούς προαναφερθέντες ἁγίους καί Πατέρες, δέν ἀποδέχονται τίς μεταμοσχεύσεις. 

Ἀδικεῖ τούς ἀδελφούς πού ἀγωνιοῦν γιά τούς ἀνθρώπους πού παραδίδονται στήν προκρούστεια χειρουργική κλίνη, ἰσχυριζόμενος ὅτι «ποστηρίζουν τή θέση τους δίχως τεκμηρίωση, δίχως καλή γνώση καί εδική νημέρωση, χρησιμοποιώντας κόμη καί παραποιήσεις λόγων κάποιων λλων». Ἄς μᾶς ἐπιτρέψει ὁ σεβάσμιος μοναχός νά τόν ἐρωτήσουμε: Οἱ λόγοι τοῦ π. Παϊσίου ἔχουν «παραποιηθεῖ»; 
Καί τί ἀκριβῶς ἐννοεῖ ὅταν γράφει γιά «καλή γνώση καί εδική νημέρωση»; Αὐτή ποῦ μᾶς παρέχουν οἱ κοσμικοί ἄνθρωποι; Ἐν τέλει, ἐμεῖς οἱ Χριστιανοί ποιούς πρέπει νά ἀκούσουμε, τούς κοσμικούς ἐπιστήμονες ἤ τούς ἁγίους μας; Εἶναι ἀξιοσημείωτο, πάντως, ὅτι μέ τίς ἀπόψεις τοῦ π. Μωυσῆ, περί μεταμοσχεύσεων, συμφωνοῦν ἀπόλυτα οἱ Οἰκουμενιστές3

         Γράφει, ἐπίσης, ὅτι καί αὐτός ὁ ἴδιος, ἐδῶ καί 14 χρόνια, ἔχει ὑποστεῖ μεταμόσχευση (ἥπατος). Ἐγώ πού γράφω αὐτό τό κείμενο, ὁμολογῶ πώς ἄν κάποια στιγμή βρεθῶ σέ τραγική ψυχολογική κατάσταση ἐπειδή, λόγου χάρη, θά χρειάζονται μεταμόσχευση τά παιδιά μου, ἡ σύζυγός μου ἤ καί ἐγώ ὁ ἴδιος, μπορεῖ νά λυγίσω καί νά ἀποδεχτῶ αὐτό πού σήμερα ἐπικρίνω. Ἕνας μοναχός, ὅμως, πῶς μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο; 
Οὔτε γυναίκα ἔχει πού θά τήν ἀφήσει χήρα, οὔτε παιδιά πού θά τά ἐγκαταλειψει ὀρφανά. Δέν ἁρμόζει, ἕνα τέτοιου εἴδους καί τόσο σοβαρό ζήτημα ὑγείας νά τό ἐναποθέσει ἀποκλειστικά στό Θεό; Εἶναι συνετό τό νά καταφεύγει ἕνας μοναχός σέ μία κλινική καί νά μπαίνει, μαζί μέ λαϊκούς, στή λίστα ἀναμονῆς περιμένοντας νά τραυματιστεῖ βαριά ἕνας συνάνθρωπός του γιά νά πάρει τό μόσχευμα; Τί μήνυμα καί τί παράδειγμα δίνει μέ αὐτή τήν πράξη του; 
        Εἶμαι πολύ ἁμαρτωλός καί ὀφείλω, πρωτίστως, νά ἀσχοληθῶ μέ τά δικά μου ἁμαρτήματα. Συνεπώς, δέν γράφω τά παραπάνω γιά νά προκαλέσω τύψεις καί ἐνοχές στό λόγιο μοναχό, ἀλλά γιά νά ἐπισημάνω, στήν ἀγάπη του, ὅτι ἀφοῦ, ἐν πάσει περιπτώσει, ἀποφάσισε τότε νά σώσει τή ζωή του κάνοντας μία πράξη πού βρίσκεται κάτω ἀπό τήν πνευματική βάση, τουλάχιστον ἄς μήν προσπαθεῖ, σήμερα, νά παρασύρει καί ἄλλους χριστιανούς πρός τίς θέσεις του καί μάλιστα μέσῳ μιᾶς ἐφημερίδας πανελλαδικῆς κυκλοφορίας.        
          Ἐν συνέχειᾳ, γράφει: «πάρχουν ρισμένοι πού ντιτίθενται σφοδρά καί μπαθώς θά λεγα στίς μεταμοσχεύσεις ργάνων». Εἶναι φυσικό. Το ἀφύσικο εἶναι γιατί αὐτός ὁ ἴδιος μετά τήν ἐπανειλημμένη ἀνασκευή τῶν ἐπιχειρη-μάτων του ―ἀπό θρησκευτικά περιοδικά καί ἐφημερίδες― ἐμμένει πεισματικά, «σφοδρά καί ἐμπαθώς στίς μεταμοσχεύσεις»; Αὐτές τίς ἡμέρες ψηφίστηκε ἕνα φρικτό νομοσχέδιο πού καθορίζει ὅτι δέν θά ἀπαιτεῖται πλέον ἡ συναίνεση τῶν συγγενῶν γιά νά ἀφαιρεθοῦν τά ὄργανα ἑνός, δῆθεν, «ἐγκεφαλικά νεκρού» ἀνθρώπου. Σ’ αὐτή τήν ἄσχημη συγκυρία, τό τελευταῖο πού θά χρειαζόταν θά ἦταν νά ἐμφανίζεται ἕνας μοναχός πού διαφημίζει τίς μεταμοσχεύσεις! Καί μάλιστα, ὄχι ἕνας καλόγερος πού παραμένει στό κελάκι του κάνοντας κομποσχοίνι, ἀλλά ἕνας μοναχός κύρους πού, ἀκαταπαύστως, ἀρθρογραφεῖ καί περιδιαβαίνει ἀπό μητρόπολη σέ μητρόπολη, ὁμιλώντας σέ συνέδρια, σέ ραδιοφωνικές καί τηλεοπτικές ἐκπομπές. Γι’ αὐτό ἐκτιμῶ πώς ἡ Ἱερά Κοινότητα θά πρέπει νά ἐξετάσει σοβαρά τό ἐνδεχόμενο νά τόν ἀπαλλάξει ἀπό τό διακόνημα τῆς συγγραφῆς ἄρθρων καί ἐκφώνησης ὁμιλιῶν, ἀνά τήν Ἑλλάδα, γιά νά προληφθεῖ ὁ κίνδυνος μεγαλύτερου σκανδαλισμοῦ τοῦ πιστοῦ λαοῦ.

__________________________

1.  www.makthes.gr/news/opinions/75604/
2. α) «Μαρτυρίες Προσκυνητν. Γέροντας Παϊσιος γιορείτης. 1924-1994", κδόσεις "γιοτόκος Καππαδοκία"», Κεφ. Δ': Μαρτυρίες γιορείτου Μοναχο Η., σελ. 121-126  και β) μελέτη το Μοναχο σαΐα, περ. "Παρακαταθήκη", τεύχη 73 και 74.
3 α)  βλ. μιλία το μιλία το Οκουμενικο Πατριάρχη στό «Μεσογειακό Κέντρο Αμοκάθαρσης» τς Μεσσηνίας  http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=1629     και
β) «Πατριάρχης Σερβίας Ερηναος: “Ο μεταμοσχεύσεις εναι ποδεκτές καί πό τήν ρθόδοξη καί πό τήν Ρωμαιοκαθολική κκλησία”» http://aktines.blogspot.com/2011/04/blog-post_5304.html

___________________
Πτολεμαΐδα, 4-7-2011,
Βασίλειος Κερμενιώτης
 Kermeniotis_b@yahoo.gr

9 σχόλια:

  1. Η Εκκλησία της Ελλάδος, μέσω της ειδικής συνοδικής επιτροπής που συνέστησε, έχει αποφανθεί ειδικά για το θέμα των μεταμοσχεύσεων και τις αποδέχεται. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί να πιστέψω εσάς ή οποιονδήποτε άλλο μεμονωμένο κληρικό ή λαϊκό που εκφράζεται κατά των μεταμοσχεύσεων και όχι την εκκλησία στην οποία ανήκω?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν ζητούμε να πιστέψετε εμάς. Ζητούμε να προβληματιστείτε και εσείς και σαν άνθρωπος και σαν (αν δεν κάνουμε λάθος) ιατροδικαστής, αλλά κυρίως και η οποιαδήποτε σχετικά αρμόδια -αναρμόδια επιτροπή της Εκκλησίας.

    Η όλη προβληματική στις μεταμοσχεύσεις είναι αν ο άνθρωπος είναι ζωντανός ή νεκρός την ώρα του ξεριζώματος των οργάνων.
    Για την Εκκλησία και τους Πατέρες θάνατος είναι το σταμάτημα της καρδιάς και η επερχόμενη αποσύνθεση του ανθρώπινου σώματος, και όχι ο νομικίστικα (για να μην υπάρξουν ποινικές ευθύνες), νεο-ορισθείς "εγκεφαλικός θάνατος" τον οποίο μάλιστα εμείς οι Έλληνες και οι Άγγλοι θεωρούμε σαν θάνατο την βλάβη του "εγκεφαλικού στελέχους", και όχι ολόκληρου του εγκεφάλου όπως ο υπόλοιπος κόσμος.

    Καμιά επιτροπή της Εκκλησίας δεν μπορεί να μεταβάλει τον ορισμό του "θανάτου", παρά μόνο η απόφαση Οικουμενικής ή Πανορθοδόξου Συνόδου που θα ασχοληθεί ενδεχομένως με τον επαναπροσδιορισμό του θανάτου.

    Μέχρι τότε η άποψή μας είναι ότι έχουμε να κάνουμε με δολοφονία ζώντος ανθρώπου με βαρειά κρανιοεγκεφαλική κάκωση.

    Άξιο προσοχής είναι ή αδυναμία ορισμού του τι είναι "εγκεφαλικός θάνατος", και οι διιστάμενες απόψεις του ιατρικού κόσμου.

    Άν θέλετε ακόμη, έχουμε πολλές μαρτυρίες από εντατικολόγους ιατρούς, με περιπτώσεις ονομαζομένων "εγκεφαλικά" νεκρών, που τελικά ανένηψαν και το κυριότερο θυμόνταν πολύ καθαρά τους διαλόγους που μεσολάβησαν με τους ιατρούς που ετοιμάζονταν να τους αφαιρέσουν όργανα, ή του προσωπικού που τους περιποιούνταν.

    Με την βοήθεια του Θεού και την άδεια των συμμετεχόντων εντατικολόγων ιατρών θα τις δημοσιεύσουμε επωνύμως.

    Μπορείτε επίσης να διαβάσετε κάποιο από τα άρθρα που έχουμε δημοσιεύσει εκτενώς στην παρακάτω σελίδα.
    http://anavaseis.blogspot.com/search/label/%CE%9C%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BC%CE%BF%CF%83%CF%87%CE%B5%CF%8D%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82

    Μπορείτε επίσης να διαβάσετε και την τελευταία ανάρτηση του τραγικού ξυπνήματος ζωντανού ανθρώπου χαρακτηρισμένου κλινικά νεκρού (πτώματος), ούτε καν "εγκεφαλικά νεκρού", γεγονός που έλαβε χώρα στην Βενεζουέλα σε ιατροδικαστική νεκροψία.

    http://anavaseis.blogspot.com/2011/07/blog-post_7460.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το ότι ο Κύριος μας μπορεί να κάνει θαύμα και να αναστήσει έναν νεκρό, είναι γνωστό εδώ και 2000 περίπου, όταν ο Λάζαρος όντας όχι μόνο νεκρός αλλά και σε αρχόμενη αποσύνθεση, καθώς μύριζε (κατά το Ευαγγέλιο), αναστήθηκε με θαυμαστό τρόπο. Φυσικά αυτό μπορεί να γίνει και σε έναν εγκεφαλικά νεκρό, και σε κάποιον που είναι στο νεκροτομικό κρεββάτι, ακόμα και σε έναν που βρίσκεται μέσα τον τάφο...
    Αυτό δεν αποτελεί για τον ορθόδοξο χριστιανό κάτι ακατανόητο, αλλά είναι η έμπρακτη απόδειξη της άπειρης αγάπης του Θεού.

    Σύμφωνα λοιπόν με την τελευταία σας ανάρτηση για τον "κλινικά νεκρό", ο οποίος ξύπνησε κατά τη διάρκεια της νεκροτομής, θα πρέπει σύμφωνα με τη λογική σας, κάθε άνθρωπος που πεθαίνει, να μη νεκροτομείται (γιατί μπορεί να ξυπνήσει), ούτε καν να θάπτεται στο χώμα, γιατί πάλι μπορεί να "ξυπνήσει" και έτσι εμείς θα τον έχουμε "δολοφονήσει" τοποθετώντας τον μέσα στον τάφο και μη μπορώντας αυτός ο άνθρωπος να βγεί από τον τάφο...

    Αυτή η λογική σας, δε βγάζει πουθενά...
    Αν ο Κύριος θέλει, θα αναστήσει και τον εγκεφαλικά νεκρό, και τον "κλινικά νεκρό", και τον νεκρό που πέθανε πριν τρεις μέρες και είναι σε αποσύνθεση, και τον νεκρό μέσα από τον τάφο.

    Κατά τα άλλα, έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε που ο εγκεφαλικός θάνατος δεν ορίζεται ως ο θάνατος του εγκεφαλικού στελέχους. Είναι παραπληροφόρηση το να το επαναλαμβάνετε αυτό συνέχεια. Σήμερα εγκεφαλικός θάνατος είναι ο θάνατος τόσο των εγκεφαλικών ημισφαιρίων όσο και του στελέχους.

    Τέλος σας παραπέμπω κι εγώ στις απόψεις διακεκριμένων ιατρών αλλά και πιο ειδικών πάνω στο θέμα και μάλιστα ανθρώπων που έχουν αναλώσει την επιστημονική τους ζωή μελετώντας θέματα ορθόδοξης βιοηθικής όπως πχ του γνωστού ορθόδοξου Καθηγητή Tristram Engelhardt (Τα θεμέλια της Βιοηθικής).

    Ευχαριστώ για τη φιλοξενία και τη δημοσίευση του σχολίου μου.

    Δ. Γ. Μυτιληναίος
    Στρατιωτικός Ιατροδικαστής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δέν ἔχουν γίνει ἀποδεκτές οἱ μεταμοσχεύσεις ἀπό τήν ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἀφοῦ δέν ἔχει γίνει πανορθόδοξη σύνοδος. Οἰ θέσεις τῆς εἰδικῆς συνοδικῆς ἐπιτροπῆς δέν ἐκφράζουν τήν Ἐκκλησία. Ἡ Ἐκκλησία ἐκφράζεται διά τῶν θεωμένων μελῶν της καί τῶν οἰκουμενικῶν συνόδων στίς ὁποῖες αὐτά συμμετέχουν. Οἰ σύγχρονοι θεωμένοι Γέροντες (π. Παΐσιος, π. Πορφύριος, Π. Σωφρόνιος) ἐκφράστηκαν κατά τῶν μεταμοσχεύσεων ζωτικῶν ὀργάνων τῶν ὁποίων ἡ ἀφαίρεση ὁδηγεῖ σέ θανάτωση τοῦ δότη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αξιότιμε κύριε Μυτιληναίε

    Δεν γράψαμε αυθαίρετα ούτε παραπληροφορούμε όπως μας προσάγετε, τον ορισμό του εγκεφαλικού θανάτου στην Ελλάδα και Αγγλία ώς νέκρωση μόνο του εγκεφαλικού στελέχους.
    Το γράψαμε ως υπόδειξη εντατικολόγων, οι οποίοι υπογράφουν για τον εγκεφαλικό θάνατο μέσα στις ΜΕΘ , και αν θέλετε και την άποψη του αναπλ. καθ. ΑΠΘ Κωνσταντίνου Καρακατσάνη διευθυντού του Εργαστηρίου Πυρηνικής Ιατρικής του Ιατρικού Τμήματος του Α.Π.Θ., ΓΠΝ Θεσσαλονίκης «Ιπποκράτειο». σε άρθρο του:
    «έχει υποστηριχθεί ό­τι η έννοια του «ε.θ.», τόσο αυτή που στηρίζεται στη (θεωρούμενη) μη αναστρέψιμη απώλεια μόνο των λειτουργιών του εγκεφαλικού στελέ­χους (Αγγλία, Ελλάδα) όσο και αυτή που στηρί­ζεται στη (θεωρούμενη) μη αναστρέψιμη απώ­λεια όλων των λειτουργιών ολόκληρου του ε­γκεφάλου (ΗΠΑ), είναι μια έννοια χωρίς ακριβή κλινική ή παθολογοανατομική βάση και γι' αυτόν το λόγο τα κριτήρια διαγνώσεώς του είναι αυ­θαίρετα, και ότι οι «ε.ν.» δωρητές οργάνων, με οποιοδήποτε εκ των προαναφερθέντων κριτη­ρίων, δεν είναι νεκροί.»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. συνέχεια .....

    Μπορεί να μην ήταν τόσο εύστοχος ο συσχετισμός του ανθρώπου με νεκροφάνεια ώς προς τον άνθρωπο ο οποίος βρίσκεται στο κρεβάτι της ΜΕΘ και ο οποίος έχει άψογο σφυγμό, έχει χρώμα ροδαλό, δεν έχει κανένα μικρόβιο, (γιατί διαφορετικά δεν κάνει για δότης), αντιδρά στις επιδράσεις του περιβάλλοντος, ιδρώνει, κρυώνει, τρέμει, πονάει, κλείνουν οι πληγές-τραυματισμοί του, γενικά κάνει τα πάντα όπως ένας φυσιολογικός άνθρωπος εκτός από το να επικοινωνεί.
    Η αστοχία μας ήταν ότι στην πρώτη περίπτωση της νεκροφάνειας ο νεκροτομών ιατρός έχει αγνή και καθαρή την συνείδησή του, κάνοντας το καθήκον του σε έναν άνθρωπο που δεν έχει πλέον ζωή, έχουν σταματήσει όλες οι σωματικές λειτουργίες και έχει αρχίσει η αποσύνθεση του σώματος.
    Στην δεύτερη περίπτωση όμως έχουμε ένα ροδαλό σώμα, με πλήρεις λειτουργίες εκτός της εγκεφαλικής, και καλούμαστε να πάρουμε την απόφαση εις βάρος της συνείδησής μας να του αφαιρέσουμε την ζωή κάνοντάς του ευθανασία.
    Έχετε σκεφτεί γιατί πλέον κάνουν αναισθησία σε ένα σώμα το οποίο υποτίθεται δεν ζει;
    Εσείς σαν ιατροδικαστής στην διαδικασία της νεκροψίας κάνετε αναισθησία στο προς εξεταζόμενο νεκρό;
    Οι μαρτυρίες που έχουμε από ιατρούς την ώρα της αφαίρεσης οργάνων μας έχει συγκλονίσει.
    Σε αφαίρεση συκωτιού χωρίς αναισθησία, ανέβηκαν κατακόρυφα οι σφυγμοί, υπήρξαν σπασμοί μέχρι που ο "εγκεφαλικά νεκρός" έφτασε σε καθιστή στάση, υπήρξε εφίδρωση, και γενικά ολοσχερής αντίδραση στον πόνο.
    Δεν είναι στάση της Εκκλησίας μας μόνο η στάση του μοναχού Μωυσή. Υπάρχει και η πλευρά που συκλονίζει!
    Η στάση μας και η πίστη μας στην μη επιτρεπόμενη ευθανασία (γιατί περί αυτού πρόκειται), ενισχύθηκε καθ΄ υπερβολή ζώντας από κοντά το συνειδητό τέλος ενός Αγιορείτη μοναχού. Του μοναχού Νικοδήμου της Μονής Οσίου Γρηγορίου Αγίου Όρους.
    Τον γνωρίσαμε τα τελευταία 15 χρόνια της ζωής του, και μας συγκλόνησε η άρνησή του να δεχτεί μεταμόσχευση καρδιάς, όσο και αν επέμεναν οι διευθυντές του Ωνασείου.
    Τους εξηγούσε με θολογικό τω τρόπω το ότι δεν πρέπει ένας χριστιανός να λειτουργήσει με αυτόν τον τρόπο, θανατώνοντας έναν συνάνθρωπό του για να ζήσει ο ίδιος.
    Συγκλονιστήκαμε όλοι, αλλά τολμώ να πω περισσότερο κάποιοι διευθυντές του Ωανασείου, (θα έλεγα όχι "θερμοί" χριστιανοί) οι οποίοι ενώ στην αρχή τον παρακαλούσαν να δεχτεί να υπογράψει, μετά μας ζητούσαν συγκλονισμένοι, αν έχουμε καταγράψει τους διαλόγους που διενεργήθηκαν ανάμεσά τους και ανάμεσα στον μοναχό Νικόδημο.
    Η σταθερή επιλογή του, η μαρτυρική κατάληξή του, ενός ανθρώπου λίγο πάνω από 50 χρονών μας συγκλόνησε όλους τόσο πολύ που χαράχτηκαν όλα μέσα μας ανεξίτηλα.
    Κυριολοκτικά ελάχιστα μπορείτε να διαβάσετε εδώ http://anavaseis.blogspot.com/2011/02/blog-post_8981.html
    Κάποια στιγμή πρέπει να πάρουμε ευλογία από την Μονή της μετανοίας του, και τον πνευματικό του πατέρα Γεώργιο Καψάνη και να καταγράψουμε και επωνύμως τις συγκλονιστικές εμπειρίες που είχαμε πάρα πολλοί μαζί του.

    Τελειώνοντας αν και δεν βολεύει ο ταπεινός χώρος των σχολιασμών θέλω να θέσω μερικές ερωτἠσεις.
    Με ποιά πνευματικά διακαιώματα αφαιρούμε από τον Θεό την δυνατότητα να κάνει ο ίδιος με θαυματουργικό τρόπο καλά έναν ασθενή; Μήπως δεν μπορεί; Μήπως δεν μπορεί να δώσει ζωή σε ένα βαριά ασθενή συνάνθρωπό μας και χρειάζεται εμείς να ξεριζώσουμε όργανα από κάποιον που ονομάσαμε νεκρό;
    Με ποιό δικαίωμα επεμβαίνουμε στην πνευματική ολοκλήρωση που έχει χαράξει ο Κύριος και για τον λεγόμενο δότη, και για τον δεχόμενο την λεγόμενη δωρεά;
    Με ποιό δικαίωμα εμείς αποφασίζουμε πότε θα χωρίσουμε το σώμα από την ψυχή ενός ανθρώπου;
    Έπαψε να είναι απόφαση του Θεού και έγινε απόφαση ανθρώπων;
    Γιατί μιλάμε μονίμως για αγάπη σ΄αυτόν που δέχεται τα όργανα και παραλείπουμε εντελώς την λέξη αγάπη απ΄αυτόν που του τα ξεριζώνουμε και τον θανατώνουμε, ενώ έχουμε πάμπολες περιπτώσεις ανανήψεων; Γιατί λοιπόν μονομερής αγάπη;

    Με εκτίμηση
    Σπύρος Διαχειριστής Αναβάσεων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πάτερ Σάββα ευλογείτε,
    σας ευχαριστώ πολύ για το σχόλιό σας και χαίρομαι ιδιαίτερα που επικοινωνώ μαζί σας...
    Το γεγονός ότι δεν έχει υπάρξει πανορθόδοξος σύνοδος η οποία να κυρώνει την έννοια του εγκεφαλικού θανάτου, δε σημαίνει ότι η εκκλησία δεν τον δέχεται. Σημαίνει μάλλον ότι η εκκλησία δεν έχει ακόμα επίσημη θέση για το θέμα αυτό. Έτσι τη στιγμή που δεν έχει υπάρξει επίσημη θέση, πώς γίνεται κάποιοι να τοποθετούνται με τόση σιγουριά και να εκβιάζουν τις αποφάσεις των πιστών; Θα έχετε παρατηρήσει ότι, οι άνθρωποι που καταφέρονται εναντίον των μεταμοσχεύσεων, το κάνουν με ένα τρόπο στρατευμένο και εντελώς απόλυτο. Αυτό είναι το γεγονός το οποίο με ενοχλεί περισσότερο και όχι τόσο η αμφισβήτηση την οποία θα μπορούσαν να εκφράζουν με πιο κομψό και ταπεινό τρόπο. Μου φαίνεται ότι κάποιοι αρέσκονται να δημιουργούν ένταση και να αντιδρούν "δυναμικά", για λόγους αυτοπροβολής και λιγότερο με διάθεση για διάλογο. Αυτό μπορείτε να το καταλάβετε και από των αριθμό των δημοσιεύσεων (στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο) η συντριπτική πλειοψηφία από τις οποίες είναι αναδημοσιεύσεις από παλαιότερα κείμενα και όχι καινούργιες γόνιμες θέσεις.
    Σε ότι αφορά τις θέσεις των σύγχρονων Γερόντων, με όλο το σεβασμό προς το αγιασμένο πρόσωπό τους, θα ήθελα να παρατηρήσω τα εξής:
    α) Θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στην αξιολόγηση των θέσεων των γερόντων, όπως αυτές εκφράστηκαν σε ιδιωτικές και ιδιαίτερες συνομιλίες. Δεν είμαι καθόλου σίγουρος για την αλήθεια των λόγων τους όταν πρόκειται για μια ιδιαίτερη συνομιλία την οποία ο γέροντας δεν έχει εκφράσει σε κανένα γραπτό του κείμενο. Π.χ ο γέρων Σωφρόνιος του Essex, ήταν πολυγραφότατος και τα γραπτά του αφορούσαν όλα τα προβλήματα του σύγχρονου πιστού. Εκτός από μία επιστολή του 1968 (δεν υπήρχε τότε θεσμοθετημένη η έννοια του εγκεφαλικού θανάτου !!!) στην οποία εκφράζεται αρνητικά προς την αδερφή του, για τη μεταμόσχευση καρδίας, δεν υπάρχει σε κανένα άλλο κείμενό του οποιαδήποτε αναφορά.
    β) Οι Άγιοι της Εκκλησίας μας δεν είναι αλάθητοι. Ιδιαίτερα σε θέματα στα οποία υπεισέρχεται και ο πρόσκαιρος επιστημονικός παράγοντας και όχι στα αμιγώς δογματικά ζητήματα, συχνά οι θέσεις των Αγίων -και συνεπώς και των σύγχρονων Γερόντων- μπορεί να είναι εσφαλμένες. Αυτό το λέω με κάθε σεβασμό προς το πρόσωπό τους και συνειδητοποιώντας την αναξιότητά μου.

    Σας ευχαριστώ για το διάλογο.
    Δ.Γ. Μυτιληναίος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ἀγαπητέ Δημήτρη εὐλόγησον
    Μή ξεχνᾶς αὐτό πού λέγει ὁ Ἅγιος Νικόδημος καί σύνολη ἡ Πατερική Γραμματεία ὅτι ἡ ψυχή εἶναι αὐτή πού ζωοποιεῖ τό σῶμα (Δές τόν ὁρισμό του Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ γιά τήν ψυχή στό: Ἔκφρασις ἀκριβής της ὀρθοδόξου Πίστεως). Ἐπίσης καί ὅτι ἡ οὐσία τῆς ψυχῆς βρίσκεται στό κέντρο τῆς καρδίας (σύμφωνα μέ τόν Ἅγιο Νικόδημο κ.λ.π.). Ὅταν γίνεται μία μεταμοσχευση ἡ καρδία ἐργάζεται, ὁπότε σημαίνει ὅτι ἡ ψυχή εἶναι ἀκόμη ἑνωμένη μέ τό σῶμα, ἔστω καί ἄν κάποια ὄργανα δέν λειτουργοῦνόν.Ὄταν ἀφαιροῦμε κάποιο ζωτικό ὀργανό οὐσιαστικά φονεύουμε τό δότη.

    Ἡ Ἐκκλησία δέν ἔχει ἐκφραστεῖ συνοδικά ἀφοῦ δέν ἔχει γίνει πανορθόδοξος σύνοδος. Τό γεγονός ὅμως ὅτι τόσοι ἅγιασμένοι χαρισματοῦχοι,ἀλλά καί ἰατροί ἔχουν ἐκφραστεῖ, εἴτε προφορικά εἴτε γραπτά ἐναντίον τῶν μεταμοσχεύσεων ζωτικῶν ὀργάνων εἶναι μία πολύ βαρύνουσα μαρτυρία τῶν ζωντανῶν φορέων τῆς Ὀρθόδοξης Παράδοσής μας(βλέπε:1)Μοναχός Ησαΐας, Οι θέσεις των συγχρόνων αγίων Γερόντων για τις μεταμοσχεύσεις 2)ΔΩΡΗΤΕΣ ΟΡΓΑΝΩΝ: ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ;
    3)Aπαράδεκτη η "εικαζόμενη συναίνεση" (Ανοικτή επιστολή καθηγητών ιατρικής στους Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου)
    4)'Ἐγκεφαλικὸς Θάνατος... Ο έσχατος πειρασμός".
    5) Λεηλασία και στα ζωτικά μας όργανα! Γιώργος Ν. Παπαθανασόπουλος
    6)Εγκεφαλικός Θάνατος: Δωρητές Οργάνων;
    Ὅλα αὐτά τά ἄρθρα βρίσκονται στό http://Hristospanagia3.blogspot.com, μαζί μέ ἀρκετά ἀκόμη).
    Δέν θά πρέπει νά ἀμφισβητοῦμε τήν εἰλικρίνεια τῶν μαρτυριῶν τοῦ π. Ἡσαΐα,καί τόσων ἄλλων πού καταθέτουν τίς μαρτυρίες τους γιά τούς σεβαστούς χαρισματούχους πνευματικούς τους πατέρες.
    Εὐλόγησον. Ὁ Θεός μαζί μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπητέ κ. Δημήτρη

    Στην τοποθέτησή σας «ο εγκεφαλικός θάνατος δεν ορίζεται ως ο θάνατος του εγκεφαλικού στελέχους. Είναι παραπληροφόρηση το να το επαναλαμβάνετε αυτό συνέχεια. Σήμερα εγκεφαλικός θάνατος είναι ο θάνατος τόσο των εγκεφαλικών ημισφαιρίων όσο και του στελέχους.»

    Επειδή μένει μετέωρο το αν παραπληροφορούμε, σας απαντούν οριστικά α) ο ίδιος ο νόμος ο οποίος στο άρθρο 9 με τίτλο «Αφαίρεση οργάνων από θανόντα δότη», στην παράγραφο 6 αναφέρει « Όταν ο θεράπων ιατρός διαγνώσει νέκρωση του εγκεφαλικού στελέχους και εφόσον η λειτουργία ορισµένων οργάνων διατηρείται µε τεχνητά µέσα, υποχρεούται να προβεί από κοινού µε έναν αναισθησιολόγο και ένα νευρολόγο ή νευροχειρουργό στη σύνταξη πιστοποιητικού θανάτου.»
    http://www.tovima.gr/files/1/2011/rootfiles/metamosxefseis30.pdf

    β)Ο ίδιος ο Εθνικός Οργανισμός Μεταμοσχεύσεων ορίζει ως εγκεφαλικό θάνατο, την νέκρωση του εγκεφαλικού στελέχους: «Ο εγκεφαλικός θάνατος είναι η κατάσταση της μη αναστρέψιμης βλάβης του εγκεφάλου, με απώλεια όλων των λειτουργιών του εγκεφαλικού στελέχους.»
    http://www.eom.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=13:%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CE%B3%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%B5%CE%B3%CE%BA%CE%B5%CF%86%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CE%B8%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%84%CE%BF%CF%85&Itemid=131&tmpl=component&print=1&lang=el

    Πιό επίσημες απαντήσεις από πιο επίσημα χείλη δεν πρόκειται να βρεθούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου