Τετάρτη, 8 Σεπτεμβρίου 2010

Ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως άναψε και παρέδωσε την φλόγα σε πρωθιέρεια των Special Olympics.(και βιντεο)


Ποιά είναι η σχέση μεταξύ ορθοδοξίας και αρχαιοελληνικής ειδωλολατρείας;

Μπορεί η Εκκλησία μας να ευλογεί την «φλόγα» των Ολυμπιακών αγώνων η οποία έχει να κάνει με τους Ολύμπιους θεούς και το δωδεκάθεο, αφού είναι αναπαράσταση της κλοπής της φωτιάς του Δία από τον Προμηθέα;

Μπορούν αυτά να διαδραματίζονται στο Ιερό Ορθόδοξου Ναού;

Στο τελετουργικό που έχει καθιερωθεί, την αφή κάνει η πρωθιέρεια στο χώρο του ναού της Ήρας (Ηραίου), που βρίσκεται απέναντι από το ναό του Δία, στο αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας. Εκεί η πρωθιέρεια ζητά τη βοήθεια του θεού του ήλιου Απόλλωνα ώστε να ανάψει η δάδα απαγγέλοντας την ακόλουθη επίκληση:
 
Η ΕΠΙΚΛΗΣΗ ΣΤΟΝ ΑΠΟΛΛΩΝΑ

«Ιερά σιωπή! Να ηχήσει όλος ο αιθέρας, η γη, η θάλασσα και οι πνοές των ανέμων. Όρη και Τέμπη σιγήστε. Ήχοι και φωνές πουλιών παύσατε. Γιατί μέλλει να μας συντροφεύσει ο Φοίβος, ο Φωσφόρος Βασιλεύς. Απόλλωνα, θεέ του ήλιου και της ιδέας του φωτός, στείλε τις ακτίνες σου και άναψε την ιερή δάδα για τη φιλοξενη πόλη της ...(όνομα της διοργανώτριας πόλης).
Και συ, ω Δία, χάρισε ειρήνη σ' όλους τους λαούς της Γης και στεφάνωσε τους νικητές του Ιερού Αγώνα.»

Στην παρακάτω είδηση που θα διαβάσετε από την Ι.Μ. Αλεξανδρουπόλεως, δεν έγινε επίκληση στον «θεό» Απόλλωνα αλλά ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως ενδεδυμένος με μανδύα άναψε την Φλόγα από την Κρύπτη, και την παρέδωσε στην πρωθιέρεια Μαρία Κώττη, αθλήτρια των Special Olympics, η οποία συνοδεία άλλων συναθλητριών της μετέφερε την Φλόγα έξω από το Ναό και άναψε τον βωμό που είχε στηθεί στο μέρος του τείχους με το Κωδωνοστάσιο του Ναού.





"Την Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου 2010 το πρωί πραγματοποιήθηκε στον Ναό της Παναγίας Κοσμοσώτηρας στις Φέρες σε μιά λιτή και βυζαντινή ατμόσφαιρα στα πρότυπα του Ολυμπιακού τελετουργικού, η Τελετή Αφής της Φλόγας της Πίστεως, της Ελπίδος και της Αγάπης των Πανευρωπαϊκών Αγώνων Special Olympics που θα γίνουν φέτος στην Βαρσοβία της Πολωνίας.

Στις 11 το πρωί στο κατάμεστο από κόσμο και ειδικά διαμορφωμένο για την τελετή προαύλιο του Ναού της Παναγίας Κοσμοσώτηρας Φερών άρχισε η Τελετή της Αφής της Φλόγας των Special Olympics με την προσέλευση των επισήμων, την παράταξη των Λαμπαδηδρόμων και την προσέλευση των αθλητών και αθλητριών των Special Olympics από την Μακεδονία και την Θράκη. Έγινε η
ανάκρουση των Εθνικών Ύμνων της Πολωνίας και της Ελλάδος από την μπάντα της 12ης Μ/Κ Μεραρχίας Πεζικού και ακολούθησαν οι χαιρετισμοί από τους τοπικούς άρχοντες. Την Ελληνική Κυβέρνηση εκπροσώπησε ο Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μαθήσεως και Θρησκευμάτων κ. Ιωάννης Πανάρετος, ο οποίος δήλωσε στο σύντομο χαιρετισμό του ότι η κυβέρνηση στηρίζει και προωθεί ανάλογες πρωτοβουλίες και υπενθύμισε ότι η χώρα μας έχει αναλάβει την διοργάνωση των Special Olympics του 2011. Στην τελετή παρέστησαν, επίσης, μέλη του Ελληνικού και Πολωνικού Κοινοβουλίου και της Οργανωτικής Επιτροπής των Ευρωπαϊκών Αγώνων Special Olympics 2010, πρέσβεις, εκπρόσωποι του ακαδημαϊκού, αθλητικού και επιχειρηματικού χώρου, καθώς και αθλητές των Special Olympics Ελλάς από τη Βόρειο Ελλάδα. Επίσης, ο υπουργός Εσωτερικών και Δημόσιας Διοίκησης της Πολωνίας, Γέρζι Μίλερ, o υφυπουργός Αθλητισμού της Πολωνίας, Γέρσι Σταχούρσκι

Έπειτα το λόγο πήρε η κα. Mary Davis, Γενική Διευθύντρια των Special Olympics Ευρώπης-Ευρασίας η
οποία δήλωσε την χαρά και την ικανοποίησή της για την τελετή της Αφής της Φλόγας και ανακοίνωσε την απόφαση να τελείται κάθε χρόνο η Τελετή της Αφής της Φλόγας στις Φέρες και στον βυζαντινό Ναό της Παναγίας Κοσμοσώτηρας.

Στην συνέχεια τον λόγο πήρε ο Μητροπολίτης μας κ. Άνθιμος που στην ομιλία του αναφέρθηκε στον 31ο Λόγο του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου που μιλάει σχετικά για την χρησιμότητα των μελών του σώματος και τα άτομα με αναπηρίες. (Μπορείτε να διαβάσετε τήν Ομιλία του Σεβ. Μητροπολίτου εδώ).

Ακολούθησε η Τελετή Αφής της Φλόγας. Οι επίσημοι προσκεκλημμένοι μπήκαν στον Ναό της Παναγίας όπου ο Μητροπολίτης μας ενδεδυμένος με μανδύα άναψε την Φλόγα από την Κρύπτη, συνοδεία σχετικών ύμνων από την Βυζαντινή Χορωδία της Μητροπόλεως. Ο Μητροπολίτης παρέδωσε την Φλόγα στην πρωθιέρεια Μαρία Κώττη, αθλήτρια των Special Olympics, η οποία συνοδεία άλλων συναθλητριών της μετέφερε την Φλόγα έξω από το Ναό και άναψε τον βωμό που είχε στηθεί στο μέρος του τείχους με το Κωδωνοστάσιο του Ναού.

Ακολούθησε η ομιλία της Προέδρου των Special Olympics της Ελλάδος κ. Γιάννας Δεσποτοπούλου, η οποία εξέφρασε την χαρά και την συγκίνησή της για την άψογη διοργάνωση και ευχαρίστησε όσους συνέβαλαν σε αυτό. Σε ανταπόδοση ο Δήμαρχος Φερών κ. Γεώργιος Ούστογλου ανακήρυξε την κ. Δεσποτοπούλου Επίτιμο Δημότη Φερών παραδίδοντάς της το κλειδί της βυζαντινής Βήρας. Μετά το πέρας της τελετής η Φλόγα παραδόθηκε στον επικεφαλής των Ευρωπαίων Λαμπαδηδρόμων Αστυνομικών (Φρουρών της Φλόγας) κ. Jacek Hachluski, ο οποίος, συνοδεία αστυνομικών της Διευθύνσεως Έβρου και μέλών του Αθλητικού Οργανισμού του Δήμου Φερών, ξεκίνησε ως πρώτος λαμπαδηδρόμος με έναν Πολωνό αθλητή των Special Olympics την Λαμπαδηδρομία της Φλόγας.

Το βράδυ η Φλόγα κατέφθασε στην Πλατεία του Φάρου της Αλεξανδρουπόλεως όπου ο Δήμαρχος Αλεξανδρουπόλεως κ. Γεώργιος Αλεξανδρής ανακήρυξε Επίτιμο Δημότη της πόλεως την κ. Γιάννα Δεσποτοπούλου ενώ ο Μητροπολίτης μας κ. Άνθιμος τίμησε με το Παράσημο της Μητροπόλεως, που εικονίζει την Αγία Γλυκερία, την κ. Δεσποτοπούλου για τις ενέργειές της για την φετινή διοργάνωση της τελετής της Αφής της Φλόγας και την κ. Mary Davis για την απόφαση της μονίμου τελέσεως της Αφής της Φλόγας στον βυζαντινό Ναό της Παναγίας Κοσμοσώτηρας.

Η Τελετή Αφής της Φλόγας των Special Olympics είναι μία σημαντική πλέον ετήσια εκδήλωση της περιοχής μας που προσδίδει μεγάλη αξία στον τόπο μας και αναδεικνύει τον βυζαντινό Ναό της Παναγίας Κοσμοσώτηρας των Φερών."


11 σχόλια:

  1. ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΓΥΝΑΙΚΑ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΤΟ ΙΕΡO ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΝΑ ΒΓΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΩΡΑΙΑ ΠΥΛΗ;
    ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΓΝΩΣΤΗΣ, ΟΜΩΣ ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΒΕΒΗΛΩΣΗ. ΠΩΣ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ;
    ΤΩΡΑ ΔΗΛΑΔΗ ΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ H ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΣ;
    ΤΩΡΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΓΙΑΤΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΕΙ ΚΑΤΑ Δ.....
    Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΛΥΠΗΘΕΙ.
    ΕΝΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ (ΟΧΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΑΣ) ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αναλυτικές συζητήσεις

    http://www.agiooros.net/forum/viewtopic.php?f=38&t=13724

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ναι ειναι βεβηλωση απαγορευεται αυτο αυστηρος

    www.impantokratoros.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πρέπει να καθαιρεθεί άμεσα για τις ενέργειές του αυτές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητοί,

    Δεν απαγορεύεται να μπει γυναίκα στο ιερό. Ο Επίσκοπος έχει δικαίωμα να δώσει άδεια σε γυναίκα να μπει σε αυτό. Δεν είναι βεβήλωση, ούτε πρέπει να καθαίρεθεί. Απλά έκανε Οικονομία. Ουδεμία "Βεβήλωσις" εβαλε μέσα ένα κοριτσάκι δέκα ετών που του φίλησε και το χέρι.

    Καποιοι αναφέρουν τον σχετικό κανόνα που απαγορεύει την εισοδο.

    Ο ΡΑ’ Κανών της 6ης Οικουμενικής Συνόδου απαγορεύει να δίδεται η Θεία Κοινωνία στους λαϊκούς με κάποιο αντικειμενο, οπως γίνεται σήμερα με την λαβίδα, αλλά απ’ ευθείας να δίνεται ο Άγιος Άρτος στα χερία των λαϊκών και το Αίμα του Κυρίου δια του αγίου Ποτηρίου να προσφέρεται δια των Διακόνων εις το στόμα των πιστών, όπως, δηλαδή μεταλαμβάνουν σήμερον οι Κληρικοί. Ο Κανόνας αυτός ούτος διατάσσει να αφορίζεται ο Ιερεύς ο οποίος δεν θα δώση το Άγιον Άρτον κατευθείαν στα χερια των πιστών.

    Τι σημαίνει αυτό αγαπητοί; οτι είμαστε ολοι αφορισμένοι;

    Λίγη ηρεμία δεν βλάπτει. Σε πολλές ενορίες της Αθήνας υπάρχουν γυναίκες που μπαίνουν στο ιερό για να βοηθήσουν, με την ευλογία του Επισκόπου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Φυσικά και απαγορεύεται από τους Ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας μας.
    ΞΘ΄ Κανών της ΣΤ΄ Οικουμενικής Συνόδου :
    Κανὼν ΞΘ'
    «Μὴ ἐξέστω τινὶ τῶν ἁπάντων ἐν λαϊκοῖς τελοῦντι, ἔνδον ἱεροῦ εἰσιέναι θυσιαστηρίου· μηδαμῶς ἐπὶ τοῦτο τῆς βασιλικῆς εἰργομένης ἐξουσίας καὶ αὐθεντίας, ἡνίκα ἂν βουληθείη προσάξαι δῶρα τῷ πλάσαντι, κατά τινα ἀρχαιοτάτην παράδοσιν.»

    Κανόνες τῆς ἐν Λαοδικείᾳ Τοπικῆς Συνόδου
    Κανὼν ΜΔ'
    «Ὅτι οὐ δεῖ γυναῖκας ἐν τῷ θυσιαστηρίῳ εἰσέρχεσθαι.»

    Σύμφωνα με τον Αγ. Νικόδημο τον Αγιορείτη
    «Το Άγιον Βήμα είναι αφιερωμένο στους Ιερωμένους.»
    Δεν υπάρχουν ηλικίες δηλαδή αλλά κανείς λαικός δεν επιτρέπεται ούτε άνδρας ούτε γυναίκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Όσον αφορά τον κανόνα που αναφέρετε, έχει δια της Ιεράς ημών Παραδόσεως και σύσσωμης της Αγίας Καθολικής Αποστολικής Εκκλησίας επικρατήσει να δίδεται όπως στην σημερινή μορφή.

    Αντίθετα με τον ανωτέρω κανόνα πλήρης απαγορεύσεως εισόδου λαικών στο Ιερό, ο οποίος ισχύει στην Εκκλησία μας, και κατ΄οικονομίαν δίδεται «ειδική ευχή» από τον Μητροπολίτη να εισέρχονται είτε παπαδάκια, νεωκόροι και μόνο για τις λατρευτικές ανάγκες.
    Δεν νοείται φυσικά ευχή για να μπαίνουν στα Άγια των Αγίων Ιέρειες του Απόλλωνα έστω και σαν ηθοποιοί ή αν είναι 2 ή 10 ή 100 χρονών!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αφού είδα το σχετικό video, έκανα κάποιες σκέψεις, που μπορεί να είναι και παντελώς λανθασμένες. Ευτυχώς ο Κύριος έχει τον τελικό λόγο για τα λάθη ή τα σωστά, που εμείς οι άνθρωποι, έστω και Αρχιερείς, πραγματοποιούμε.
    Μήπως μπορούμε εδώ να διακρίνουμε μία προσπάθεια διολίσθησης από το αρχαιολατρικό πλαίσιο προς την πηγή της ζωής που είναι η Θεοτόκος;
    Δεν έγινε επίκληση στον Απόλλωνα, ούτε το φως προήλθε με κάτοπτρο από τον ήλιο, που σε τελευταία ανάλυση είναι κι αυτός κτίσμα του Νοητού Ηλίου, του Ήλιου της Δικαιοσύνης.
    Οι Πατέρες, οι τα πάντα καλώς διαταξάμενοι, δεν καθόρισαν την 25η Δεκεμβρίου σαν ημέρα γεννήσεως του Κυρίου εκπαραθυρώνοντας από τις συνειδήσεις του λαού την ειδωλολατρική εορτή της γέννησης του θεού Μίθρα ή τα Σατουρνάλια (τη γιορτή του Κρόνου);
    Πιστεύω ότι ο Σεβασμιώτατος θα μπορούσε να ανάψει τη δάδα της μικρής «ιέρειας» με τη λαμπάδα του στα σκαλιά του σολέα, ώστε να μη μπει η κοπελίτσα στο Ιερό κι αναγκαστεί να βγει απ’ την Ωραία Πύλη, ελλείψει άλλης θύρας στο Ιερό.
    Ήταν βέβαια ατυχής η αναφορά σε «ιέρειες» στην αρχή του video, αλλά αυτή έγινε από την εκφωνήτρια κι όχι από κάποιο εκκλησιαστικό πρόσωπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Βεβηλωση ειναι να χρησιμοποιουνται Ελληνικες τελετες απο εβραιοχριστιανους ,το φως του Απολλωνα λαμπη ,παπαδες,και προβατα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΕΧΕΤΕ ΛΑΘΟΣ ΠΟΥ ΚΑΤΟΝΟΜΑΖΕΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΗΘΕΝ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΟΡΦΩΜΑ "ΔΩΔΕΚΑΘΕΪΣΤΕΣ"

    ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΤΟΥ ΥΒΡΙΣΤΙΚΟΥ ΘΗΛΕΩΣ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ ΤΗΣ ΤΡΙΜΟΡΦΗΣ ΕΚΑΤΗΣ
    ΙΕΡΕΙΕΣ ΠΑΝΤΟΥ ΙΕΡΕΙΕΣ !

    ΠΟΥ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΙΕΡΕΙΕΣ ?

    ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ Η ΜΙΚΤΗ ΜΑΣΩΝΙΑ ΚΑΙ Η ΑΜΙΓΩΣ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΜΑΣΩΝΙΑ ΚΑΝΟΥΝ ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ ΜΕ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙΑ ΑΥΤΑ
    Η ΜΑΣΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΒΡΙΣΤΙΚΟΥ ΘΗΛΕΩΣ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ ΤΗΣ ΤΡΙΜΟΡΦΗΣ ΕΚΑΤΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΙΜΟΡΦΟ ΘΕΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ ΚΑΙ ΑΣ ΦΩΝΑΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ

    ΤΟ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΟ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ Ο ΑΝΘΙΜΟΣ ΜΕ ΑΦΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΝΑΟ ΚΑΤΑΜΑΡΤΥΡΑ ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΑΙΑΣ

    ΔΗΛΑΔΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΕΤΟΙΜΑΣΤΗΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΘΗΛΥΚΟ (ΒΛΕΠΕ ΛΙΛΙΘ-ΓΑΙΑ-ΜΗΤΕΡΑ)


    ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΠΡΟΑΓΟΥΝ ΤΗΝ ΥΒΡΙΣΤΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΗΣ ΤΡΙΜΟΡΦΗΣ ΕΚΑΤΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΠΛΗΘΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΘΩΣ ΑΡΧΑΙΟΦΙΛΩΝ ΜΑΛΩΝΟΥΝ ΤΑΧΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΑΧΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΩΔΕΚΑΘΕΪΣΜΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΤΟ ΜΑΣΩΝΚΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΑ ΠΟΥ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΟΥΡΑΝΟΥ ΔΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝΟΣ (;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Με πιο διακαίωμα εσείς οι ορθοδοξοι μιλατε για αντιαιρετικο αγωνα οταν οι ιδιοι χρησιμοποιείτε τετοιες τελετες;
    Τι θα μας πειτε οτι περα απο την Βιβλο ποτ εμεις πιστευουμε εχετε και την αρχαιοελληνικη παραδοση μαζι σας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου