Ἀθήνα, 6 Μαρτίου 2010
Σεβασμιώτατε,
Παρακολουθώντας τὸ Συνέδριo, ποὺ διοργάνωσε στὶς 22–2–2010 τὸ περιοδικὸ «ΣΥΝΑΞΗ» μὲ θέμα «Σχέσεις κράτους καὶ Ἐκκλησίας», ὁδηγήθηκα στὸ συμπέρασμα, ἀπὸ τὶς εἰσηγήσεις τῶν συνέδρων, ὅτι τὸ θέμα αὐτὸ ἀντὶ νὰ φωτισθῆ, μᾶλλον συσκοτίσθηκε περισσότερο.
Ὁμολογῶ ὅτι ἀπὸ ἐσᾶς περίμενα πιὸ ξεκάθαρες καὶ κρυστάλλινες θέσεις, κάτι ποὺ δυστυχῶς δὲν ἔγινε.
Δὲν θ᾽ ἀναφερθῶ λοιπὸν στὴν εἰσήγησή σας, ἄλλα στὶς ἀπαντήσεις,ποὺ δώσατε στὶς πράγματι εὔστοχες ἐρωτήσεις, ποὺ σᾶς ὑποβλήθηκαν ἀπὸ τοὺς παριστάμενους.
Στὸ αἴτημα τοῦ κ. Δρεττάκη νὰ ἡγηθεῖτε τοῦ πιστοῦ λαοῦ, ὥστε νὰ μὴ γίνη ὁ χωρισμὸς Κράτους καὶἘκκλησίας, ἀπαντήσατε ὅτι δὲν ἀντέχετε νὰ σᾶς βάλουμε ἄλλο φορτίο.
Τί σᾶς ζήτησε Σεβασμιώτατε ὁ κ. Δρεττάκης; Κάποια προσωπικὴ ἐξυπηρέτηση; Μήπως κάτι ἔξω καὶ πέραν τῆς ἀποστολῆς σας;
Ὅταν ἐπιλέξατε τὴν Ἱεροσύνη καὶ δεχθήκατε τὸ Ἀρχιερατικὸ λειτούργημα, δὲν γνωρίζατε τί καθήκοντα καὶ ὑποχρεώσεις ἀναλαμβάνετε;
Ξεσηκωθήκατε ὅλοι γιὰ τὴ φορολόγηση τῆς ἐκκλησιαστικῆς περιουσίας καὶ καλὰ κάνατε, ὅμως γιὰ τὸν ἐπικείμενον, ὅπως διαφαίνεται χωρισμὸ Κράτους καὶ Ἐκκλησίας,δὲν αἰσθάνεσθε ὅτι πρέπει νὰ ἀγωνισθοῦμε ὅλοι, κλῆρος καὶ λαός,ἔτσι ὥστε νὰ μὴ πραγματοποιηθῆ;
Εἶναι ἢ ὄχι ἡ ἐκκλησία ἡ ψυχὴ τοῦ ἔθνους μας;
Ἔχει μέλλον τὸ κράτος, ποὺ εἶναι τὸ σῶμα χωρὶς τὴν ἐκκλησία,ποὺ εἶναι ἡ ψυχή;
Ἐὰν Σεβασμιώτατε δὲν ἀντέχετε αὐτό, ποὺ εἶναι καθῆκον σας (ἢ φορτίο, ὅπως ἐσεῖς τὸ ὀνομάσατε), δὲν θὰ ἤθελα ἐγὼ νὰ σᾶς ὑποδείξω τί πρέπει ν᾽ ἀποφασίσετε.
Γιὰ τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν σωστὰ εἴπατε ὅτι δὲν πρέπει νὰ καταργηθῆ.
Εἴπατε ἐπίσης ὅτι πρέπει νὰ διδάσκεται παρουσία ὅλων τῶν μαθητῶν, Ὀρθοδόξων, Ἑτεροδόξων, Ἀλλοθρήσκων καὶ ἄθεων.
Δὲν μᾶς ἐξηγήσατε ὅμως τί εἴδους μάθημα θὰ εἶναι αὐτό, ποὺ θὰ ἱκανοποιεῖ καὶ θὰ καλύπτει ὅλους θρησκευτικά. Φέρατε δὲ σὰν παράδειγμα, ὅτι ἂν ἐμφανιζόταν ὁ Χριστὸς σὲ μιὰ τέτοια τάξη, δὲν θὰ ἔδιωχνε κανένα μαθητή;
Θὰ γνωρίζετε ἀσφαλῶς ὅτι ὁ Χριστὸς ποτὲ δὲν ἔφερε τὸ Λόγο Του στὰ μέτρα καὶ στὶς ὀρέξεις αὐτῶν, ποὺ τὸν ἄκουγαν.
Ποτὲ δὲν χάϊδεψε αὐτιὰ καὶ πάθη. Εἶστε λοιπὸν σίγουρος, πὼς ἂν ἐμφανιζόταν σὲ μιὰ τέτοια πολυσυλλεκτικὴ θρησκευτικὰ τάξη καὶ μιλοῦσε, ὅτι θὰ ἔμεναν ὅλοι νὰ τὸν ἀκούσουν;
Μήπως θὰ ἦταν ἀρεστὸς σὲ ὅλους;
Ξεχνᾶτε αὐτὸ ποὺ εἶπε στοὺς μαθητάς του; «Μὴ νομίσητε ὅτι ἦλθον βαλεῖν εἰρήνην ἐπὶ τὴν γῆν οὐκ ἦλθον βαλεῖν εἰρήνην, ἀλλὰ μάχαιραν».
Δὲν προειδοποίησε ὅτι θὰ χωρίσει ἀκόμα καὶ τοὺς γονεῖς ἀπὸ τὰ τέκνα τους;
Ἔχει καμμία σχέση ἡ εἰρήνη τοῦ Χριστοῦ μὲ τὴν εἰρήνην τοῦ κόσμου;
Ἀναρωτηθήκατε ποτὲ ἂν ἀντὶ γιὰ τὴ τάξη τοῦ σχολείου, ἐμφανιζόταν ὁ Χριστὸς σὲ μία συνεδρίαση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, πόσοι θὰ τὸν ἀναγνώριζαν καὶ πόσοι θὰ ἔμεναν νὰ τὸν ἀκούσουν;
Μ᾽ αὐτὰ ποὺ γράφω, δὲν θέλω νὰ πῶ, πὼς δὲν ἰσχύει τὸ ἴδιο καὶ γιὰ μᾶς, ποὺ νομίζουμε ὅτι εἴμαστε πιστοὶ Χριστιανοί! Ὁ λαὸς τοῦ Θεοῦ ἀναζητᾶ αὐτὴ τὴ κρίσιμη στιγμὴ ἡγέτες, ποὺ θὰ τὸν ἐμπνεύσουν καὶ θὰ τὸν ὁδηγήσουν πνευματικά.
Τοὺς ἀναζητᾶ ἀκόμη μέσα στὴν ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, μέσα ἀπὸ τὸν ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΚΛΗΡΟ.
Νομίζω, λοιπόν, ὅτι ἦρθε ἡ ὥρα νὰ φωτισθοῦν ὁρισμένα θέματα, ποὺ ἐπὶ αἰῶνες παραμένουν στὸ σκοτάδι.
Ὅταν ὁ Χριστὸς εἶπε «ἐδόθη μοι πᾶσα ἐξουσία ἐν οὐρανῷ καὶ ἐπὶ γῆς», τί ἐννοοῦσε;
Αὐτὸ δὲν ἀφορᾶ καὶ τὴν Ἐκκλησία Του, ἀφοῦ ὁ Χριστὸς εἶναι ἡ Κεφαλή της;
Ἡ ἐξουσία τῶν Ἐπισκόπων καὶ τῶν πρεσβυτέρων ἀρχίζει καὶ τελειώνει στὸ νὰ συγχωροῦν τὶς ἁμαρτίες;
Γιὰ τοὺς πιστοὺς Χριστιανοὺς ὑπάρχουν πολλὲς πηγὲς ἐξουσίας;
Οἱ πιστοὶ πολιτικοὶ (ἂν ὑπάρχουν) ἀπὸ ποῦ ἀντλοῦν τὴν ἐξουσία;
Ἀπὸ ποιοὺς καθοδηγοῦνται;
Ἐὰν δὲν πιστεύουν στὸ Χριστό, νὰ τὸ δηλώσουν στὸν Ἑλληνικὸ λαὸ καὶ νὰ πάψουν νὰ κρύβονται πίσω ἀπὸ τὰ δῆθεν (νεοανακαλυφθέντα) εὐαίσθητα προσωπικὰ δεδομένα.
Ἐὰν ντρέπονται ἢ γιὰ ψηφοθηρικοὺς λόγους κρύβουν αὐτὸ ποὺ πιστεύουν, τότε δὲν εἶναι ἄξιοι νὰ ἡγοῦνται οἱουδήποτε λαοῦ, πολὺ δὲ περισσότερον τοῦ Ἑλληνικοῦ, ὁ ὁποῖος ἀπὸ ἀρχαιοτάτων χρόνων ἔχει ταυτίσει τὴ ζωή του μὲ τὴν πίστη του. Αὐτὸ τὸ ἐπιβεβαιώνει καὶ ὁ Πλούταρχος, δηλώνοντας ὅτι ἐγνώρισε πόλεις ἀβασιλεύτους καὶ ἀκηδεμονεύτους ὄχι ὅμως ἀθέους.
Αὐτὰ καὶ πολλὰ ἄλλα εἶναι ἐρωτήματα τῶν πιστῶν, ποὺ ζητοῦν ἀπαντήσεις. Ἀπαντήσεις ὅμως θεολογικὰ τεκμηριωμένες καὶ πειστικές, ποὺ θὰ ξεκαθαρίζουν αὐτὰ τὰ θέματα, ἀντὶ νὰ τὰ συσκοτίζουν καὶ νὰ τὰ περιπλέκουν.
Μὲ σεβασμὸ
Σωτήρης Λαιζηνὸς__
Ορθόδοξος Τύπος.pdf
Πέμπτη 1 Απριλίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Συνολικές προβολές σελίδας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2013
(3547)
- ► Δεκεμβρίου (75)
- ► Σεπτεμβρίου (314)
- ► Φεβρουαρίου (315)
- ► Ιανουαρίου (357)
-
►
2012
(4154)
- ► Δεκεμβρίου (363)
- ► Σεπτεμβρίου (327)
- ► Φεβρουαρίου (346)
- ► Ιανουαρίου (348)
-
►
2011
(3478)
- ► Δεκεμβρίου (370)
- ► Σεπτεμβρίου (259)
- ► Φεβρουαρίου (256)
- ► Ιανουαρίου (350)
-
▼
2010
(2873)
- ► Δεκεμβρίου (308)
- ► Σεπτεμβρίου (225)
-
▼
Απριλίου
(191)
- Τα ένδεκα Εωθινά Ευαγγέλια. Πρεσβυτέρου Σταύρου Τ...
- Ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ σχετικά με την απ...
- Ανακοινωθέν Οικουμενικού Πατριαρχείου για την έκκλ...
- Τα πορίσματα της Ημερίδας Πειραιώς, και η παρουσία...
- 30 Απριλίου Συναξαριστής
- π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος: Ιεροκανονική θεώρησις...
- Έχουμε τον ίδιο Θεό με τους Μουσουλμάνους και τους...
- Αρχιμ. Αθανάσιος Μετεωρίτης στήν Ἡμερίδα: «Πρωτεῖ...
- Παρών και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος...
- Τί σοῦ "σκάρωσαν" γλυκιά πατρίδα, πολυαγαπημένη;
- Το Οικουμενικό Πατριαρχείο θεωρεί πλέον οριστική τ...
- Πορίσματα Ἡμερίδος Ἱ. Μητροπόλεως Πειραιῶς με Θέμα...
- Φτιασιδώνω, φτιασιδώνεις, φτιασιδώνομαι..
- Το Πολεμικό Ναυτικό φεύγει, οι μουσουλμάνοι έρχοντ...
- Αντιδράσεις υπέρ του Επισκόπου Αρτεμίου
- 29 Απριλίου Συναξαριστής
- Οι διαφορές ανάμεσα στη Ορθοδοξία και τον παπισμό
- Λόγος Δ. Τσελεγγίδη Θεολογική Ημερίδα Πειραιά
- Πρωτείο και Αλάθητο
- Πάμε για εκτρωματική ένωση Ορθοδόξων - Παπικών σε ...
- Αγριότητες Ουνιτών
- Οὐνία: Ἡ μέθοδος τοῦ παποκεντρικοῦ οἰκουμενισμοῦ
- Πατριάρχης Ιεροσολύμων Ειρηναίος ο Α' σε video
- π. Θεόδωρος Ζήσης - Ὁ Φώτης Κόντογλου καὶ τὰ Φιλοπ...
- 28 Απριλίου Συναξαριστής Μεσοπεντηκοστή
- «Ο μη πιστεύων κατά την παράδοσιν της Εκκλησίας άπ...
- Μεσοπεντηκοστή
- ῾Η ἀναστάσιμη θεοεμπειρία στόν Γέροντα Σωφρόνιο. Π...
- Λειτουργία με όλες τις αισθήσεις. Μητροπολίτης Ναυ...
- Οι Οικουμενιστές και οι Νεοβαρλααμίτες αντεπιτίθενται
- Οι ταραχοποιοί Δεσποτάδες
- Τα πορίσματα της ημερίδος ''Γλώσσα και Λατρεία - ν...
- Βολές των οικουμενιστών κατά της αντιπαπικής Ημερί...
- Φωτιά ο Ιερεύς για τον μάγο…
- Γιατί με διώκουν... Επισκόπου Ράσκας - Πριζρένης ...
- 27 Απριλίου Συναξαριστής
- Γιατί ο Θεός δημιούργησε (Αν και γνώριζε εκ των πρ...
- Η Ταπεινοφροσύνη, Αγίου Ισαάκ του Σύρου
- Ιερά Μονή Βατοπαιδίου - Βἰντεο Ντοκιμαντέρ
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Α΄ - Μέρος Γ...
- Πατρικαί Νουθεσίαι Γέροντος Εφραίμ, προηγουμένου Ι...
- Νουθεσίες γέροντος Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου για τη...
- Εκλήθη το Δ.Ν.Τ. Άρα η χώρα μας εισέρχεται σε περί...
- Ιερεύς τις του 20ου αιώνος. Δ' Μέρος (τελευταίο)
- 26 Απριλίου Συναξαριστής
- Μεσογαίας Νικόλαος "η γλώσσα είναι παράθυρο για τη...
- Γλυκεία οπτασία την ώρα του Θανάτου
- Ναός Αγίας Θεοδώρας
- 25 Απριλίου Συναξαριστής
- Ιερεύς τις του 20ου αιώνος. Γ' Μέρος
- Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός - ομιλίες για την πνευ...
- Μοναχός Μωυσής Αγιορείτης κατά Γιανναρά «νεονικολα...
- 24 Απριλίου Συναξαριστής
- Ο αόρατος πόλεμος, Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου
- Ο Άγιος Γεώργιος προστάτης της Ι.Μ. Ζωγράφου και Ξ...
- Θαυματουργικὲς εἰκόνες τοῦ Ἁγίου τοῦ Τροπαιοφόρου....
- Τὰ θαύματα τοῦ Ἁγίου Γεωργίου τοῦ Τροπαιοφόρου.
- Γέροντας Ιωσήφ ο «Ησυχαστής». Άγιον Όρος - Φιλοκαλ...
- Ιερεύς τις του 20ου αιώνος. Β' Μέρος
- 23 Απριλίου Συναξαριστής
- Ο Πατήρ Πορφύριος: Ο Διορατικός, ο Προορατικός, ο ...
- O Μεσσηνίας Χρυσόστομος αφού έλυσε το πρόβλημα της...
- Άγρυπνος μονομάχος της πίστεως. π.Μάρκος Μανώλης
- Η χαρά της προσευχής
- Ιερεύς τις του 20ου αιώνος. Α' Μέρος
- 22 Απριλίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Α΄ - Δεύτερο...
- Πατρικαί Νουθεσίαι Γέροντος Εφραίμ, προηγουμένου Ι...
- Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Σιναΐτης, τῆς Κλίμακος: Κλῖμαξ, Λό...
- Ομιλίες από την Ημερίδα για «Γλώσσα και Λατρεία» τ...
- γέροντoς Ιωσήφ του Ησυχαστή - «΄Εκφραση Μοναχικής ...
- 21 Απριλίου Συναξαριστής
- Ορθοδοξία και θρησκεία. π. Ιωάννη Ρωμανίδη
- π. Σάββας Αγιορείτης, "Το φάρμακο της πίστεως", βι...
- Ομιλίες του π. Ιωάννη Ρωμανίδη (σε Mp3) . Αφιέρωμα...
- Πως προσεύχονταν οι κυβερνήτες μας άλλοτε. Ιωάννη...
- Ο Πειραιώς Σεραφείμ κατηγορεί το Διοικητικό Συμβο...
- Άλωση της Πόλεως από τους Σταυροφόρους του Πάπα. 1...
- Η "Παγκόσμια Γραφή" και ο καθηγητής Αγουρίδης
- 20 Απριλίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Α΄ - Δεύτερο...
- Πατρικαί Νουθεσίαι Γέροντος Εφραίμ, προηγουμένου Ι...
- Επίσημες συνομιλίες στο Φανάρι Οικουμενικού Πατριά...
- Αρχιεπίσκοπος Κύπρου προς όσους αντιδρούν για την ...
- Θαυμάστε απόψεις ορθόδοξου ιερέα !
- Ο σκώληξ της ιδιορρυθμίας πειράζει μια ελίτ κληρικών
- Σταυροί εμφανίζονται μέσα στην Αγιά Σοφιά!
- 19 Απριλίου Συναξαριστής
- Ναυπάκτου Ιερόθεος : "μερικοί σύγχρονοι έχουν έλλε...
- Πατρικαί Νουθεσίαι Γέροντος Εφραίμ, προηγουμένου Ι...
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Α΄ - Δεύτερο...
- Νέος Ηγούμενος στην Ιερά Μονή Χιλανδαρίου του Αγίο...
- Ὅσιoς Πέτρoς ὁ Δαμασκηνός - Περὶ τῆς κατὰ Θεὸν ἀνα...
- Ιερώνυμος: « Δεν μπορεί κάθε ένας μέσα στον χώρο τ...
- Για μια υψηλή πνευματική ζωή Μονάχου Γεωργίου του ...
- Το φίλημα της προδοσίας εις τον Αρτέμιον από τους ...
- 18 Απριλίου Συναξαριστής
- Αγίου Γρηγορίου Παλαμά. Ομιλία εις την Κυριακήν τω...
- Η Ορθοδοξία. Φώτης Κόντογλου
- Μαρτυρίες καί αποδείξεις τής αναστάσεως τού Χριστο...
- ► Φεβρουαρίου (186)
- ► Ιανουαρίου (197)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.