Πέμπτη 15 Απριλίου 2010

Εμμένει στις θέσεις του ο Μητροπολίτης Νικοπόλεως και Πρεβέζης Μελέτιος.

«Εχω ευθύνη έναντι των πιστών». Αυτή ήταν η απάντηση του Μητροπολίτη Νικοπόλεως κ. Μελετίου στον Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο και στα 12 μέλη της Ιεράς Συνόδου ενώπιον των οποίων κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις για το γεγονός ότι τελεί τη Θεία Λειτουργία στη νέα ελληνική γλώσσα. Παρά το γεγονός ότι ο κ. Μελέτιος είχε τη στήριξη των Μητροπολιτών Δημητριάδος κ. Ιγνατίου και Φθιώτιδος κ. Νικολάου, η Ιερά Σύνοδος με ανακοινωθέν της δηλώνει ότι «εμμένει στην παράδοση του γλωσσικού ιδιώματος του παραδεδομένου τρόπου τελέσεως της Θείας Λειτουργίας και των Ιερών Μυστηρίων. Οιαδήποτε μετάφραση λειτουργικών κειμένων μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στην ενότητα της Εκκλησίας». Καλεί επίσης τους ιεράρχες που επιθυμούν να τελούν τη λειτουργία στα νέα ελληνικά να το πράττουν μόνον για ειδικούς λόγους και έπειτα από σχετική άδειά της.


Επί δύο και πλέον ώρες ο Μητροπολίτης Νικοπόλεως εξηγούσε στα μέλη της Ιεράς Συνόδου τους λόγους που τον οδήγησαν σε αυτή την απόφαση. «Κάνω το καθήκον μου» είπε και πρόσθεσε: «Εχω ευθύνη έναντι των πιστών οι οποίοι δεν καταλαβαίνουν τη Θεία Λειτουργία». Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, κάλεσε τους ιεράρχες να του πουν ποιοι ιεροί Κανόνες απαγορεύουν τη μετάφρασή της.


Υπέρ των θέσεων του Μητροπολίτη Νικοπόλεως τάχθηκε ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Νικόλαος, ο οποίος δήλωσε ότι «πολλοί νέοι δεν προσέρχονται στη Λειτουργία επειδή δεν καταλαβαίνουν τη γλώσσα ». Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε με τις δηλώσεις του και ο Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, ο οποίος επισήμανε το γεγονός ότι «κανένας από τους πιστούς της Μητρόπολης Νικοπόλεως και Πρεβέζης δεν διαμαρτυρήθηκε για την προσπάθεια του ποιμενάρχη τους.

Μαρία Αντωνιάδου /Βήμα 15/04/10


Σχολιασμός.

Δεν αληθεύει η δήλωση του Μητροπολίτου Δημητριάδος, Ιγνατίου ότι «κανένας από τους πιστούς της Μητρόπολης Νικοπόλεως και Πρεβέζης δεν διαμαρτυρήθηκε για την προσπάθεια του ποιμενάρχη τους»  γιατί και εμείς όπως και πολλά άλλα ιστολόγια εδώ και πολύ καιρό, έχουμε δεχτεί αγανακτισμένα μηνύματα, από λαϊκούς και επώνυμα και ανώνυμα, και από αρκετούς κληρικούς της Μητροπόλεως Πρεβέζης οι οποίοι σε εμάς (Αναβάσεις), ανωνύμως σε άλλα ιστολόγια ίσως επωνύμως κατήγγειλαν καθεστώς εκφοβισμού στο να τελούν τα θεία μυστήρια στην δημοτική.

Ένα δεύτερο σχόλιο που θα θέλαμε να κάνουμε προέρχεται από ομιλία του ίδιου του Μητροπολίτου Πρεβέζης

κατά τη Θεία Λειτουργία της Κυριακής της Ορθοδοξίας ένα χρόνο πριν, στις 10/3/2009:

«Ἐξοχώτατε κ. Πρόεδρε,
Μακαριώτατε,
Ἅγιοι Πατέρες,
Ἀδελφοί,
Ἡ Ἐκκλησία ὡς παρέλαβεν· οὕτω κηρύσσομεν.

Ἡ Ἐκκλησία δέν εἶναι ὀργανισμός αὐτόνομος. Δέν ἔχει γνώμη καί τοποθέτηση δική της. 

Οἱ λειτουργοί της (παπᾶς, δεσπότης, σύνο-δος, πατριάρχης) δέν ἔχουν ἐξουσιοδότηση νά λένε ὅ,τι θέλουν. Οὐ κυ-ριεύομεν τῆς πίστεως. Δέν εἴμαστε ἀφεντικά στήν πίστη (Α΄ Πετρ. 5, 3· Β΄ Κορ. 1, 24).

Ἡ Ἐκκλησία ὡς παρέλαβε. Δέν τήν ἔφτιαξε τήν πίστη της. Δέν εἶναι δική της· δημιούργημά της. Τήν παρέλαβε. Καί τήν ὑπηρετεῖ.»



πηγή ΑΣΠΕ
 
Αρκεί να μείνουμε στην δήλωσή του ότι «Οἱ λειτουργοί της (παπᾶς, δεσπότης, σύνο-δος, πατριάρχης) δέν ἔχουν ἐξουσιοδότηση νά λένε ὅ,τι θέλουν»

6 σχόλια:

  1. Εύγε στον Σεβασμιότατο Μελέτιο! Επιτέλους η εκκλησία πρέπει να προσαρμοστεί στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας. Κάθε συντηριτισμός οδηγεί στην απομόνωσή της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η Εκκλησία πρέπει να προσαρμοστεί στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας ή η κοινωνία πρέπει να ενχριστωθεί μέσα στη λατρευτική και μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας;

    Αλίμονον ανώνυμε αδελφέ μου.

    Τι είναι αυτά που λες;

    Θέλετε Θεός φυλάξοι να καταντήσει η λατρεία της Εκκλησία μας αντί μυσταγωγική νοησιαρχική; Αλλά αν τούτο δεν είναι βαρλααμισμός και εκκοσμίκευση τότε τι είναι Βαρλααμισμός και εκκοσμίκευση;

    Για όνομα του Θεού!

    Αν αυτές οι εισηγήσεις γίνονταν από κοσμικούς καί άθεους θα δείχναμε κάποια κατανόηση αλλά να γίνονται από επισκόπους και πρεσβυτέρους θεολόγους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Χριστός Ανέστη.
    Ανώνυμε αδελφέ, αν προσαρμογή της εκκλησίας σημαίνει, οι ξυρισμένοι ιερείς χωρίς ράσα, με κουστούμια σαν θυρωροί, που κάνουν και τελούν αυθαίρετα όπως οι προτεστάντες τα μυστήρια με τόσο γελοίο και θεατρινίστικο τρόπο, σε τόσο γελοία γλώσσα ευχαριστούμε. ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χριστός Ανέστη ή κατά τον Μελέτιο ο Χριστός σηκώθηκε!!!
    Μα καλά, τόσους αιώνες ο λαός συμετείχε στην λατρεία και δεν καταλάβαινε τίποτε; Στην Πρέβεζα όλες οι καινοτομίες ή το iq μας των ηπειρωτών είναι τόσο χαμηλό;
    Και να σκεφτεί κανείς ότι η γιαγιά μου, εντελώς αγράμματη ηπειρώτισσα, ακόμη στα 97 της χρόνια περιμένει με λαχτάρα κάθε χρόνο να ακούσει το τη επαύριο...και κοίτα πράγμα παράδοξο το καταλαβαίνει κιόλας και κλαίει.
    Και το ΄Αγιον Πνεύμα τι κάνει; Ρεμβάζει ή όπου θέλει πνεί; Ή δεν πετάει τελευταία στη ΄Ηπειρο;
    Γιατί δεν μας μιλούν οι Ιερείς του για το αν τους αρέσει;
    Γιατί δεν τους καλεί η σύνοδος και μαζί με αυτούς και αρκετούς από τον απλό λαό ;
    Αν η γλώσσα είναι ζωντανή και εξελίσεται ή προσαρμόζεται στην εποχή της, αυτό σημαίνει ότι το κάθε αριστούργημα του αρχαίου λόγου πρέπει να τσαλακώνεται και να χάνει το νοημά του για την δήθεν λαική κατανάλωση; Άλλα έλεγε ο Μελέτιος στα κηρυγματά του στην Πρέβεζα 30 χρόνια πριν. Όλοι τον καταλαβαίναμε και ας χρησιμοποιούσε την αρχαιοκαθαρεύουσά του σε μας τους αγραμμάτους χωρικούς...
    Αληθώς Ανέστη ο Κύριος, ή κατά τον Μελέτιο, στ, αλήθεια σηκώθηκε ο αφέντης...αμ τί ψέματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητοί αδελφοί στην Μητρόπολη Πρεβέζης κατοικώ και εγώ (ενώ μερικοί εκ των σχολιαζόντων ούτε που την έχουν επισκεφθεί)και πρέπει να σας πω πως όσοι ιερείς τελούν τα Μυστήρια σε μετάφραση το κάνουν απολύτως ελεύθερα. Γίνεται φανερό με ποικίλους τρόπους πως είναι αποτέλεσμα της ποιμαντικής τους αγωνίας και της ιδίας ευθύνης έναντι των πιστών που δηλώνει πως έχει και ο επίσκοπός τους. Γι' αυτό άλλωστε είναι εις θέσιν σε κάθε ευκαιρία να επιχειρηματολογούν (και όχι να υβρίζουν ή να αστειεύονται) για την επιλογή τους αυτή. Ο δε λαός του Θεού (που τον θυμόμαστε όποτε θέλουμε και μιλάμε εξ ονόματός του) έχει αποδεχθεί με χαρά και ανακούφιση εδώ και χρόνια το θέμα. Ουδέποτε υπήρξε αντίδρασις. Αλλά και κάποιοι που εξέφρασαν επιφυλάξεις το έκαναν με ευγένεια, καλοπροαίρετα και με φανερή διάθεση να ακούσουν (όπως δυστυχώς δεν συμβαίνει με τους ευκαίρως ακαίρως σχολιαστές σας). Αυτά για όσους έχουν ώτα ακούειν...(χωρίς μετάφραση)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. θα ερθει καιρος που οι ιερεις θα ειναι ασεβεστεροι των λαικων... δηλαδη τοσα χρονια και τοσοι μεγαλοι αγιοι πατερες δεν εβλεπαν το προβλημα, τωρα το ανακαλυψαν στη πρεβεζα? (και παλιοτερα στο κιλκις). επι τουρκοκρατιας φελλοι αδελφοι μου που ο λαος ηταν αγραμματος σε ποσοστο 98% γιατι δεν αλλαξαν τη λατρευτικη γλωσσα παρα τη διατηρησαν ως εχει? αυτα που λετε τα ακουω βερεσε, οποιος θελει να καταλαβει το Θεο με το μυαλο και το διαβασμα θα αποτυχει γιατι ο Θεος βιωνεται μεσα απο τη λατρεια απο τους υμνους και ολα οσα μας παραδωθηκαν 2000 χρονια τωρα στην γλωσσα που πρεπει να ειναι. οποιος θελει μεταφρασεις ας αγορασει απο το εμποριο και ας διαβαζει σπιτι του

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου