Ὄχι καί ἄκυρα τά μυστήρια!
Καλός κληρικός ὁ π. Σαράντης Σαράντος. Πολλοί τόν συμπαθοῦν καί γιά τόν ἀγῶνα του μετά τήν ἀποδημία τῆς καλῆς του πρεσβυτέρας. Κι ἄλλοι γιά τήν προσφορά του ὡς καθηγητοῦ στή Ριζάρειο καί ἐξομολόγου. Ἐκπλαγήκαμε, ὅμως ὅταν στό περιοδικό «Θεοδρομία» (Ὀκτωβρ. – Δεκ. 2009, σελ. 499-523) διαβάσαμε κείμενό του, πού περιέχει μεταξύ ἄλλων καί τίς παρακάτω φράσεις:
«Οἱ ἐνέργειες τοῦ Σεβασμιωτάτου διαστρέφουν τό ὀρθόδοξο φρόνημα τῶν χριστιανῶν».
«Ἐνεργεῖ ἀθέσμως ἐκκλησιολογικά».
«Ἐνεργεῖ ἀσεβῶς ὡς πρός τήν Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας».
«Ἐνεργεῖ καταφρονητικῶς ἔναντι τῶν Ἁγίων Πατέρων».
«Ἐνεργεῖ διαστροφή τῆς Ὀρθοδόξου Λατρείας»
«Προκαλεῖ ἀπροσμέτρητη πνευματική βλάβη τῆς Ἐκκλησίας, ἡ ὁποία προκύπτει ἀπό τή διαστροφή τῆς Ὀρθοδόξου Λατρείας».
«Διαπράττει ἱεροσυλία».
«Συμπληρώνει τούς λόγους τοῦ Κυρίου μέ δικά του ἐγωιστικά καί εὐτελῆ λόγια».
«Μήπως πρέπει νά διερωτηθοῦμε κατά πόσον μέ τίς αὐθαίρετες ἀλλοιώσεις του ἐνεργεῖ ἡ θεία Χάρις κατά τήν τέλεση τῶν Μυστηρίων;».(ἐδῶ ἀμφισβητεῖται ἡ ἐγκυρότητα τῶν μυστηρίων τοῦ Σεβασμιωτάτου!).
«Ὅσα ἐνεργεῖ ὁ Σεβασμιώτατος συγκλίνουν στή λατρεία τοῦ Ἀντιχρίστου»!
Οἱ παραπάνω ἐκφράσεις ἀναφέρονται ἀπό τόν π. Σαράντη γιά τόν ἐπίσκοπο Μελέτιο,
Μητροπολίτη Νικοπόλεως!
Μητροπολίτη Νικοπόλεως!
Ὅλοι γνωρίζουν τό ἦθος καί τή θεολογική κατάρτισι τοῦ ἐπισκόπου Μελετίου.
Ὅλοι συμφωνοῦν, ὅτι εἶναι διάκονος τοῦ Εὐαγγελίου τοῦ Χριστοῦ, μέ συνέπεια ζωῆς καί καρπούς πνευματικούς.
Μπορεῖ ὁ πατήρ Σαράντης νά διαφωνῆ μέ ποιμαντικές ἐνέργειες τοῦ σοφοῦ Μητροπολίτου. Γιατί ὅμως νά μήν ἐκφράζη τή διαφωνία του μέ βάσι τήν Ἀγία Γραφή καί τούς ἱερούς Κανόνες;
Ἡ λατρεία μας ὁπωσδήποτε εἶναι ὑπέροχη, ὄχι ὅμως καί … θεόπνευστη! Ὁ π. Σαράντης γράφει σχετικά: «Μιά λατρεία θεόπνευστη… εἶναι ὁ φραγμός διά τοῦ ὁποίου περιφράττει ὁ Χριστός τήν Ἐκκλησία Του».
Φρονοῦμε, ὅτι τό κείμενο τοῦ π. Σαράντη στή «Θεοδρομία» δημιουργεῖ ἐκκλησιολογικά προβλήματα. Τό νά θέτη ἕνας πρεσβύτερος ὑπό ἀμφισβήτησι τήν ἐγκυρότητα τῶν μυστηρίων, πού τελεῖ ἕνας κανονικός ἐπίσκοπος, καί μάλιστα τοῦ ἤθους καί τῆς ἁγιότητας τοῦ Μητροπολίτου Νικοπόλεως π. Μελετίου, αὐτό ἀποτελεῖ ἐκκλησιαστικό παράπτωμα καί βλασφημία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.
Φτάνουμε στό σημεῖο νά λέμε γιά Ἐπίσκοπο, ὅτι λατρεύει τόν Ἀντίχριστο κι ὅτι τά μυστήριά του εἶναι ἄκυρα;
από το περιοδικό ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΒΑΠΤΙΣΤΗΣ, τεῦχος Ἀπριλίου 2010, σελίδα 61
από το περιοδικό ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΒΑΠΤΙΣΤΗΣ, τεῦχος Ἀπριλίου 2010, σελίδα 61
Δυστυχώς! Ο π. Δανιήλ Αεράκης έχει γίνει ο "νούτσιος" του π. Μπέη σε όλους τους χώρους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜέχρι και τον κ. Βασιλειάδη του Σωτήρα συνάντησε για να τον πείσει ότι οι νεωτερισμοί και ο συγκρητισμός του π. Μπέη καθώς και το γενικό Νεοβαρλααμικό φρόνημα πρέπει να υιοθετηθούν.
Υπογραμμίζω το γεγονός επειδή ο κ. Βασιλειάδης είναι καταρχήν κορυφαίος θεολόγος με σπάνια κατάρτιση. Υστερα είναι άνθρωπος εξαιρετικά προσεκτικός στις εκτιμήσεις και στις θέσεις που διατυπώνει και τέλος κατά τη λαική έκφραση δεν είναι" κανένα παιδάκι" για να τον ξεγελάσει κάποιος.
Και όμως ! Ακόμη και τον κ. Βασιλειάδη ο π. Δανιήλ προσπάθησε να προσεταιρισθεί στο Νεοβαρλααμικό κίνημα.
Γιατί άραγε;
Αγνοεί ότι η Αδελφότητα του Σωτήρα έχει σε χρήση την ερμηνεία της Θείας λειτουργίας που έκανε ο μακαριστός Τρεμπέλας;
Αν η αδελφότητα ήθελε να υιοθετήσει τη γραμμή των Μπέη- Θερμού - Αεράκη και των λοιπών περίμενε τις νουθεσίες ή τις προτροπές κάποιων τρίτων;
Και όμως! Ο π. Δανιήλ προέβη και σε αυτή την ενέργεια! Και μετά από αυτά διαμαρτύρεται επειδή όλοι τον θεωρούν ομόφρονα του π. Μπέη!