Δευτέρα, 2 Σεπτεμβρίου 2013

Ἡ σύλληψή του. Ἀσήμαντες λεπτομέρειες


Ἡ σύλληψή του
Περιστατικά ἀπό τήν ζωή φυλακισμένων Ρουμάνων Μαρτύρων καί ὁμολογητῶν τοῦ 20οῦ αἰῶνος

Ἰωάννης Ἰανωλίδε

Τό 1948, μιά Κυριακή, ὅταν πορευόταν πρός τόν ναό, ἔπαθε ἀνακοπή καρδιᾶς στό δρόμο καί μετακομίσθηκε μέ τό αὐτοκίνητο στήν Ἀσφάλεια τοῦ Κράτους. Ἐκεῖ τόν περίμενε ὁ συνταγματάρχης Ντουλγέρου, ἑβραῖος κι αὐτός, ὁ ὁποῖος στρέφοντας ἕνα πιστόλι στό χέρι του, τοῦ εἶπε κοροϊδευτικά: 
- Καλά ἔφτασες, ἀκριβῶς γιά νά κηρύξεις στό ναό!
Μεταφέρθηκε στό δεύτερο ὑπόγειο τῆς Ἀσφάλειας. Ἐκεῖ, ἀπομονωμένος, ἀναπνέοντας ἄσχημο ἀέρα καί μέ καχεκτική ἀντοχή. Ἀσθένησε. Δέν γράφτηκε  μέ τό ὄνομα του, διότι οἱ ξένες πρεσβεῖες τόν ἔψαχναν, ἀλλά ὑπό τό ὄνομα Βασίλειος Γεωργέσκου. Ἑπομένως, ἡ Ἀσφάλεια τοῦ Κράτους ἀπαντοῦσε συνεχῶς ὅτι δέν ὑπῆρχε  κανένας κρατούμενος μέ τό ὄνομα Richard Wurmbrand στά χέρια της. Μετά τοῦ σχεδίασαν ἕνα κρυφό δικαστήριο καί ἔλαβε ποινή φυλάκισης 20 χρόνων. Ἔτσι ἔφτασε το 1950 στό Τίργου Ὄκνα.
 

Ἀσήμαντες λεπτομέρειες

Ἀφοῦ συνῆλθε λίγο ἀπό τήν θλιβερή κατάσταση τῆς μεταφορᾶς του ὁ W. μετακινήθηκε στό δωμάτιο 4, ἀκριβῶς μπροστά στό κρεβάτι τοῦ Βαλερίου. Ἀκολούθησαν μακροχρόνιες συζητήσεις μεταξύ τῶν δύο πού ἡ θεωρητική καί ἐμποτισμένη μέ τόν ὑλισμό σκέψη τοῦ πάστορα ἄλλαζε ἀπό τήν νηφάλια, βαθειά καί ταπεινή σκέψη τοῦ Βαλερίου.
Κάθε ἡμέρα ὁ W. βολιδοσκοποῦσε ποικίλες ἀσήμαντες λεπτομέρειες, οἱ ὁποῖες ἐπήγαζαν ἀπό τούς ἐσωτερικούς του κραδασμούς καί κάθε φορά ὁ Βαλέριος ἔβαζε σέ  τάξη τήν σκέψη τοῦ Ἑβραίου. Παραδείγματος χάρη, μιά ἡμέρα ὁ πάστορας W. ρώτησε:
-Ἄρα ποιός εἶναι μεγαλύτερος, ὁ Χριστός ἤ ὁ Μάρξ; Εἶναι καλύτερα ὅπως τά εἶπε ὁ Χριστός ἤ ὅπως τά εἶπε ὁ Μάρξ;
Οἱ κρατούμενοι ἀπό τό δωμάτιο, οἱ ὁποῖοι προσκυνοῦσαν τόν Χριστό καί μισοῦσαν τόν μαρξισμό, δαγκώθηκαν καί πολλοί ὑποψιάστηκαν ἄσχημα γιά τήν καλοπιστία τοῦ Ἑβραίου. Ἀλλά ὁ Βαλέριος ἐπενέβη μέ πολλή ἠπιότητα:
-Ἀδελφοί, αὐτός ὁ ἄνθρωπος βασανίζεται ἀπό τό ἴδιο τό παρελθόν του. Πρέπει νά τόν καταλάβουμε καί νά τοῦ δώσουμε τήν ἀπάντηση πού θά τοῦ ξεκαθαρίσει τό πρόβλημα. Ὁ Μάρξ ἐπηρεάζει φοβερά αὐτόν τόν αἰῶνα.
Αὐτός βάζει τόν κόσμο στόν δρόμο τοῦ ἀθεϊστικοῦ ὑλισμοῦ, ὁ ὁποῖος θεωρεῖ τό σύμπαν καί τόν ἄνθρωπο σάν ἕνα μηχανισμό. Ἡ ἐφαρμογή τῶν Ἀρχῶν του στήν κοινωνία ὁδηγεῖ πρός τήν δουλεία, τήν πολιτική τυραννία καί τό πνευματικό «ξεχαρβάλωμα» τῶν ἀτόμων.
Νά τί εἶναι ὁ Μάρξ γιά τήν ἀνθρωπότητα. Ἐμεῖς ὀφείλουμε νά δώσουμε μιά χριστιανική ἀνταπάντηση καί νά δείχνουμε μέ τήν ἴδια τήν ζωή μας τί σημαίνει ὁ Χριστός καί ἡ διδασκαλία Του στόν κόσμο.

       2 Σεπτεμβρίου 2013
 ________________________________________________

 Διαβάστε τά ὑπόλοιπα πατώντας  Ρουμάνοι Μάρτρυρες του 20ου αιώνα


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.

Συνολικές προβολές σελίδας

Πρόσφατα δημοσιευμένα άρθρα

Αρχειοθήκη ιστολογίου