Τὸν πολιτισμὸ τὸν θέλουν ὑπηρέτη τῶν παθῶν τους. Γι᾽ αὐτὸ καὶ προτιμοῦν τὰ χαμηλοῦ ἐπιπέδου θεάματα καὶ ἀκροάματα. Τὶς ἐπιλογές τους αὐτὲς τὶς μεταφέρουν καὶ στὰ χωριά τους, ὅταν τὰ ἐπισκέπτονται γιὰ λίγες μέρες κατὰ τὴν καλοκαιρινὴ περίοδο. Ἔτσι τὰ τελευταῖα χρόνια καθιερώθηκαν διάφορες ἐκδηλώσεις, οἱ ὁποῖες ἐλάχιστη σχέση ἔχουν μὲ τὰ παραδοσιακὰ πανηγύρια τῆς παλαιότερης ἐποχῆς.
Συνήθως πρωτοστατοῦν οἱ πρόεδροι τῶν πολιτιστικῶν συλλόγων καὶ τῶν τοπικῶν συμβουλίων, οἱ ὁποῖοι ἀπαιτοῦν ἀπὸ ὅλους νὰ συμμορφωθοῦν μὲ τὶς ὑποδείξεις τους, προκειμένου νὰ ἔχουν ἐπιτυχία, ἀλλὰ καὶ γιὰ νὰ ἐμφανιστοῦν στὸ κοινὸ ὡς δραστήριοι, παραδοσιακοὶ καὶ πρωτοπόροι γιὰ τὴν ἀναβίωση τῶν ἐθίμων.
Δὲν παραλείπουν δὲ νὰ γράψουν καὶ στὶς τοπικὲς ἐφημερίδες καὶ τὰ περιοδικὰ τὰ πεπραγμένα τους.
Σὲ ὅλη αὐτὴ τὴν πολιτιστικὴ δραστηριότητα δὲν λείπουν καὶ οἱ διαφωνίες. Συγκρούονται οἱ ἐγωϊστὲς καὶ ἀλληλοκατηγοροῦνται. Μετὰ τὶς ἐκδηλώσεις διαμορφώνεται ἕνα κλίμα ἐντελῶς ἀρνητικό, τὸ ὁποῖο ἐνοχλεῖ ἰδιαίτερα καὶ ἀρκετοὶ μετανιώνουν, ποὺ ἐπιλέγουν τὴν ἐπιστροφή τους στὸ χωριό, ἔστω καὶ γιὰ λίγες μέρες.
Ὑπάρχουν καὶ πολλοὶ παραθεριστές, οἱ ὁποῖοι δὲν περιορίζονται στὶς πολιτιστικὲς ἐκδηλώσεις τοῦ χωριοῦ τους, ἀλλὰ μετακινοῦνται σχεδὸν καθημερινὰ γιὰ νὰ παρακολουθήσουν καὶ τὸ τί συμβαίνει στὰ ἄλλα χωριὰ τῆς περιοχῆς. Τρέχουν ἀπὸ πανηγύρι σὲ πανηγύρι καὶ ἀπὸ ἐκδήλωση σὲ ἐκδήλωση. Προσπαθοῦν νὰ ἀπολαύσουν ὅσο τὸ δυνατὸ περισσότερα, ἀδιαφορώντας πάντα ἂν ὅλα αὐτὰ λαβαίνουν χώρα κατὰ τὴν περίοδο τοῦ Δεκαπενταυγούστου, δηλαδὴ τὴν περίοδο τῆς νηστείας.
Δυστυχῶς, οἱ ἄνθρωποι δὲν νηστεύουν καὶ δὲν λατρεύουν τὸ Θεό. Οὔτε καὶ ἀκολουθοῦν τὴν ὀρθόδοξη παράδοση.Ὅλα τὰ ἔχουν ἰσοπεδώσει καὶ ὅποιος διαφωνεῖ μαζί τους καὶ ἀρνεῖται νὰ συμμετάσχει στὶς διάφορες ἐκδηλώσεις, περιφρονεῖται καὶ συκοφαντεῖται.
Ὅμως χρειάζεται ἡ ἀντίσταση, ἔστω καὶ ἀπὸ ἕναν ἄνθρωπο. Εἶναι ἀνάγκη νὰ ἀμφισβητεῖ κανεὶς τὶς ἐπιλογὲς τῶν κοσμικῶν καὶ νὰ διατυπώνει τὸν καθαρὸ λόγο τῆς ἀληθινῆς παράδοσης.
Γεννιέται ὅμως τὸ ἐρώτημα. Ὑπάρχουν τέτοιοι ἄνθρωποι;Ἔστω ἕνας σὲ κάθε χωριό;
Ἡ ἀπάντηση εἶναι μᾶλλον ἀρνητική. Συμμετέχουν ὅλοι στὶς ἐκδηλώσεις, ἀνέχονται καταστάσεις ἀπαράδεκτες καὶ ἀρνοῦνται νὰ γίνουν ἐμπόδιο. Ἀκόμα καὶ οἱ ἐφημέριοι δὲν διαφωνοῦν.
Ἔτσι, δίχως ἠθικοὺς φραγμοὺς καὶ ἀναστολές, διασκεδάζουν και ξεμωραίνονται μικροὶ καὶ μεγάλοι, χριστιανοὶ καὶ κοσμικοί, λαϊκοὶ καὶ κληρικοί.
Θὰ ἔλεγα ὅτι ὁ διάβολος στήνει πολὺ καλὰ τὸ πανηγύρι του καὶ ὅλους τοὺς ποτίζει μὲ τὸ νερὸ τῆς ἁμαρτίας.
Ορθόδοξος Τύπος 15/10
έχει πάει ποτέ ο πάτερ σε πανηγύρι;Πάντως υπερβολές γίνονται και αβλεψίες αλλά όχι και του διαβόλου!!!στην κητρόπολη σπάρτης,στα χωριά μου απαγορεύτηκε το γλέντι να γίνεται παραμονή αλλά επιβλήθηκε όποιος θέλει να το κάνει ανήμερα...έτσι και συνεχίζουμε έθιμα αιώνων και η Εκκλησία μας τα ευλογεί με πρώτο τον Σεβασμι'ωτατο Ευστάθιο που πρώτος θα ευλογήσει τα όργανα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολλους Πολιτιστικους Συλλογους δεν τους ενδιαφερει τοσο η παραδοση οσο η προβολη και τις εκδηλωσεις τις κανουν 'τσαμπα' με επιχοριγησεις των Δημων
ΑπάντησηΔιαγραφή