Τετάρτη 11 Ιουλίου 2012

Μήν ἀπελπίζεσαι! Μήν αὐτοκτονεῖς!


Μήν ἀπελπίζεσαι! Μήν αὐτοκτονεῖς!

«Ἐγώ πατήρ, ἐγώ ἀδελφός, ἐγώ νυμφίος, ἐγώ οἰκία, ἐγώ τροφή, ἐγώ ἱμάτιον, ...πᾶν ὅπερ ἄν θέλῃς ἐγώ· μηδενός ἐν χρείᾳ καταστῆς...
Ἐγώ καί φίλος... μόνον οἰκείως ἔχε πρός ἐμέ.
Ἐγώ πένης διά σέ·
καί ἀλήτης διά σέ· ...
Πάντα μοι σύ καί ἀδελφός, καί συγκληρονόμος, καί φίλος, καί μέλος. Τί πλέον θέλεις;»
(ἁγ. Ἰω. Χρυσο., τ. ΙΒ΄, σελ. 35, ΕΠΕ 1979)

Τά παραπάνω θεόπνευστα λόγια βάζει ὁ ἱερός Χρυσόστομος στό στόμα τοῦ Χριστοῦ μας. Τόσο ἐπίκαιρα ὅσο ποτέ ἄλλοτε!

Γι᾿ αὐτό λοιπόν μήν ἀπελπίζεσαι! Μήν αὐτοκτονεῖς! Μήν τούς κάνεις τή χάρη! Μετασχημάτισε τήν δυσκολία σέ εὐκαιρία... Ζῆσε, γιά νά ἀγωνισθεῖς γιά τή δικαιοσύνη καί τήν Ἀλήθεια· γιά τήν οἰκογένειά σου, τόν συνάνθρωπό σου.
Καί παράλληλα μέ τούς κοσμικούς ἀγῶνες, ἀγωνίσου καί γιά τή δική σου καί τή δική τους προσωπική σωτηρία, κοντά στόν Χριστό, διά τῆς ὑπομονῆς καί τῆς δοξολογίας ἀκόμα καί στά δύσκολα.

Ἀκόμη καί ἄν δέν καρποφορήσουν οἱ ἀγῶνες σου γιά κοινωνική δικαιοσύνη, τίποτα δέν μπορεῖ νά ἐμποδίσει τήν πνευματική σου καρποφορία. Μήν ξεχνᾶς πώς ἡ πνευματική χαρά ὑπερτερεῖ, καί δέν προϋποθέτει τήν ¨ὑλική¨ χαρά.
Ὁ Ἀπ. Παῦλος κατά τή θαυματουργική ἀπελευθέρωσή του ἀπό τίς ἁλυσίδες τοῦ δεσμωτηρίου ἀπέτρεψε τόν ἔντρομο δεσμοφύλακα ἀπό τήν αὐτοχειρία, καί ἔτσι ἐκεῖνος ὄχι μόνο κέρδισε νά μείνει στήν ἐπίγεια ζωή, ἀλλά νά λάβει καί τήν ἐπουράνια, βαπτιζόμενος μαζί μέ τήν οἰκογένειά του. (Πράξ. ιστ΄, 26-33).

Σκέψου ἐπίσης πώς ἀκόμα καί ὁ προδότης Ἰούδας, ἄν εἶχε δεχθεῖ νά μετανοήσει καί νά ζητήσει συγχώρηση, θά τήν εἶχε λάβει, ἀντί τῆς αἰωνίου κολάσεως πού σύμφωνα μέ τήν Ἐκκλησία περιμένει κάθε αὐτόχειρα. Πόσο μᾶλλον αὐτό ἰσχύει καί γιά σένα πού δέν βαρύνεσαι ἀπό τά δικά του κρίματα.

Σέ καμιά περίπτωση μήν καταφύγεις στήν αὐτοχειρία. Ἀντί νά σέ ἀπαλλάξει ἀπό τά προβλήματά σου, «φορτώνει» ἐσένα μέ αἰώνια κόλαση, καί τούς δικούς σου ἀνθρώπους μέ θλίψη, τύψεις, ὀργή καί ντροπή.

Σέ κάθε περίπτωση μή διανοηθεῖς ὅτι ἡ ὕπαρξή σου ἀποτελεῖ βάρος στούς γύρω σου. Διότι ἀκόμη κι᾿ ἄν μέ θυσίες ἀναγκάζονται νά σέ ὑπηρετοῦν καί νά σέ βοηθοῦν, χάρη σέ ἐσένα κερδίζουν αἰώνια σωτηρία. Βάρος εἶσαι μόνο στούς δυνάστες τῆς Νέας Τάξης.

Μήν ἀπελπίζεσαι! Νά ἐλπίζεις, νά ἀγαπᾶς καί νά πιστεύεις: «Ἐλπίς μου ὁ Πατήρ, καταφυγή μου ὁ Υἱός, σκέπη μου τό Πνεῦμα τό Ἅγιο». Ὁ Χριστός, ἡ Παναγία καί ὅλοι οἱ Ἅγιοι εἶναι πάντοτε κοντά μας · δέν παραβιάζουν ὅμως τήν ἐλευθερία μας· ὅταν τούς ἀναζητοῦμε, μᾶς ἀκοῦν καί μεριμνοῦν τά κάλλιστα γιά τή σωτηρία μας. Σκέψου το!

Εστία Πατερικών Μελετών

15 σχόλια:

  1. καλησπερα σας...εχω μια απορια και αν εχετε την καλοσυνη απαντηστε μου ειτε εσεις ειτε καποιος αναγνωστης...λεει το αρθρο Ἐλπίς μου ὁ Πατήρ, καταφυγή μου ὁ Υἱός, σκέπη μου τό Πνεῦμα τό Ἅγιο...ωραια μεχρι εδω..σεβαστο και κατανοητο αυτο...η τριαδικη υποσταση του θεου επιτρεπει τα παντα...λετε παρακατω Ὁ Χριστός, ἡ Παναγία καί ὅλοι οἱ Ἅγιοι εἶναι πάντοτε κοντά μας.εδω ακριβως ειναι η απορια μου..ο χριστος ενταξει,αλλα η θεοτοκος και οι αγιοι με ποιον τροπο ειναι κοντα μας οταν πανταχου παρων και τα παντα πληρων ειναι μονο ο θεος???εγω ξερω και αν κανω λαθος ας με συγχωρεσει ο θεος και εσεις οτι η θεοτοκος και ο καθε αγιος η αγια γεννηθηκαν εζησαν και πεθαναν ως ανθρωποι εχοντας παρει ο καθενας την θεση του στον ουρανο...πως λοιπον ειναι δυνατον να εχουν τις ιδιοτητες και τις δυνατοτητες του θεου και να ειναι κοντα μας ακουγοντας μας κιολας????σας ευχαριστω και ελπιζω σε απαντηση σας..ο θεος να σας ευλογει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχεις ακούσει αγαπητέ για την Ευχή της Μάνας;
      Για την ευχή του Πατέρα;
      Αυτό είναι οι Άγιοι και η Παναγία μας!!

      Διαγραφή
    2. συγνωμη αλλα μαλλον δεν καταλαβες την απορια μου αγαπητε...ασχετα που δεν καταλαβαινω και την απαντηση σου....τι σχεση εχει η ευχη του πατερα και της μανας με τους αγιους και την μητερα του κυριου????ξαναδιαβασε αν θες αδερφε το σχολιο μου και αν εχεις μια συγκεκριμενη απαντηση να μου δωσεις καλως να την ακουσω...για περι ευχων για να ειμαι ειλικρινης δεν εχω ακουσει τιποτα...αν θες ανελυσε μου αυτο που λες...σ ευχαριστω παντως που μπηκες στον κοπο να απαντησεις ασχετα αν την απαντηση σου δεν την καταλαβα.....ο θεος να σ εχει καλα

      Διαγραφή
    3. αδερφε δεν εχω ακουσει τιποτα περι αυτου και δεν μπορω να καταλαβω και τι σχεση εχει η απορια μου με την απαντηση σου...ειλικρινα δεν καταλαβαινω....αν εχεις την καλοσυνη αναλυσε το μου...και για να γινω πιο κατανοητος γιατι ισως δεν εγινα....επικαλουμαι τον θεο και με ακουει γιατι ειναι πανταχου παρων και τα παντα πληρων...η θεοτοκος και ολοι οι αγιοι και οι αγιες αν και εφοσον τους επικαλεστω θα με ακουσουν και αυτοι????αυτη ειναι η απλη μου απορια...σ ευχαριστω για τον χρονο σου και την απαντηση σου...ο θεος να σε ευλογει

      Διαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. αδελφέ μου όλα ξεκινούν από την πίστη μας στη μετά θανατον ζωή. Κανείς πραγματικά δεν πεθαίνει αλλά ανάλογα με τη ζωή του είτε σ' αυτόν είτε στον άλλο κόσμο λαμβάνει τη Χάρη του Θεού. Καί η Παναγιά μας και οι Άγιοι του Θεού αλλά και όλοι οι ευσεβείς άνθρωποι που κοιμήθηκαν, αλλά και οι άγγελοι και τα πνεύματα του ουρανού, μεσιτεύουν προς το Θεό (μιας και έχουν λάβει τη Χάρη Του) για τη βοήθειά μας και την προστασία μας ώστε ο Μεγαλοδύναμος Θεός να μας ελεεί και να μας προστατεύει.

    Αν κατάλαβα καλά από τα λίγα που άκουσα και διάβασα.
    όποιος διαφωνεί ας με διορθώσει.

    Ο Θεός και όλοι οι άγιοί Του να είναι μαζί μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ο σωματικος θανατος ειναι αυτος που αναφερεις αδερφε και θα συμφωνησουμε σε αυτο....κανεις δεν πεθαινει πνευματικα και θα συμφωνησω και σε αυτο...θα διαφωνησω ομως περι μεσιτειας...απο που προκυπτει οτι μεσιτευουν ολες αυτες οι ουρανιες δυναμεις υπερ εμου απο την στιγμη που ο λογος του θεου λεει ξεκαθαρα οτι εις μεσιτης μεταξυ θεου και ανθρωπου,ανθρωπος ιησους χριστος???ο μοναδικος που μεσιτευει μεταξυ ανθρωπου και θεου συμφωνα με την καινη διαθηκη ειναι μονο και μονο ο ιησους χριστος...ποιος ειμαι εγω για να διαφωνησω η να πω κατι αλλο???και για να κλεισω το θεμα επειδη η απορια μου δεν λυθηκε ισως επειδη δεν διατυπωθηκε καλα να την ξαναεκφρασω πιο απλα και κατανοητα...αν φωναξω η εστω επικαλεστω την θεοτοκο η τον οποιονδηποτε αγιο η αγια θα με ακουσει????αυτο...τοσο απλα...ευχαριστω και ο θεος να σε ευλογει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητέ φουματζου
    Βρίσκεσαι σε μια ορθόδοξη ιστοσελίδα, η οποία είναι μη κερδοσκοπική, αφιλοκερδής, και άρα οι συντελεστές της ότι κάνουν το κάνουν από αγάπη γι΄αυτό που κάνουν.
    Μας εγκαλείς επειδή δεν δημοσιεύσαμε άμεσα το σχόλιό σου, γράφωντας δεύτερο σχόλιο σε λίγα λεπτά για τον ίδιο λόγο, το οποίο κάκιστα διαγράφεις όταν το δημοσιεύουμε για να μην φανεί η επιμονή σου και η βιασύνη σου. Το δεύτερο σχόλιο που εμείς δημοσιεύσαμε και εσύ αποφάσισες να σβήσεις είναι: «Ο/Η Ntinos foumatzou άφησε ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας "Μήν ἀπελπίζεσαι! Μήν αὐτοκτονεῖς!":
    σχολιασα με ευπρεπεια προσδωκοντας σε μια απαντηση αλλα το εφαγε η μαρμαγκα το σχολιο μου...την απορια μου βασικα...θα ηταν πιο ευπρεπες απο μερους σας εστω να μου απαντησετε ενα οτι δεν γνωριζετε...ας ειναι...να στε καλα»



    Ποιός είπε ότι είμαστε υποχρεωμένοι να βρισκόμαστε πάνω από έναν υπολογιστή κάθε δευτερόλεπτο, και να δημοσιεύουμε και να απαντούμε αμέσως κάθε σχόλιο που υπάρχει, χωρίς να έχουμε το δικαίωμα να λείψουμε για ώρες ή να μην προλαβαίνουμε να απαντήσουμε;

    Σ΄αυτήν την ιστοσελίδα λοιπόν θα βρείς πάνω από 9000 δημοσιεύσεις και σίγουρα θα βρεις απαντήσεις στα ερωτήματα που ρωτάς. Αναζήτησέ τα. Δεν είναι θέμα φιλοσοφικής συζητήσεως και αντεγκλήσεων τα ερωτήματά σου αλλά θέμα δικό σου προσωπικό να μελετήσεις αυτά που ρωτάς, και άλλα που ενδεχομένως έχεις σαν απορίες.
    Το θέμα που ρωτάς δεν απαντάται σε απανωτές ερωταπαντήσεις αλλά με μελέτη. Χιλιάδες τόμοι βιβλία, σημειώσεις μαρτυρίες έχουν γραφτεί από Πατέρες της Ορθοδόξου Εκκλησίας, αλλά και την Αγία Γραφή (την κανονική όχι τις μεταφράσεις-παραφράσεις των οποιοδήποτε αιρετικών) αν διαβάσεις με αγάπη και καλή πίστη θα βρείς όχι μόνο αυτό που ρωτάς αλλά και χιλιάδες επόμενα που ενδεχομένως θα αναζητήσεις.
    Διάβασε εδώ http://anavaseis.blogspot.gr/2011/02/11_10.html http://anavaseis.blogspot.gr/2011/02/11_08.html http://anavaseis.blogspot.gr/2011/02/11_07.html και http://anavaseis.blogspot.gr/2011/02/11.html

    Σπύρος
    Από την διαχείριση των Αναβάσεων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αγαπητε δεκτα και σεβαστα ολα αυτα...δεν ειναι αναγκη να με εγκαλεις εσυ τωρα για ενα ατοπημα μου που οφειλεται στην βιασυνη μου και μονο....αυτος ηταν και ο λογος που αφαιρεσα το σχολιο μου ως ατοπο και αστοχο.....κακιστα λες εσυ δικαιωμα μου λεω εγω,,παρ ολ αυτα πριν με ξαναακουσεις φροντισες να με ριξεις στην πυρα ξαναδημοσιευοντας το αστοχο δευτερο σχολιο μου...μια απαντηση ομως δεν μου εδωσες...τεσπα..δεν ειπα εγω ποτε οτι ειστε κατι διαφορετικο απο αυτα που επικαλεισαι...δεν το εκανα ουτε θα το κανω....και φυσικα δεν εισαι υποχρεωμενος για τιποτα....και επειδη ακριβως μελεταω,η απορια μου εκφραστηκε μονο και μονο επειδη αυτο που διαβασα στο μπλογκ σας ερχεται σε αντιδιαστολη με αυτα που διαβαζω..εξ ου και η απορια μου....εσυ αντι απαντησεως προτιμησες να με εγκαλεσεις και να με παραπεμπψεις σε 9000 δημοσιευσεις για να βρω την απαντηση που ψαχνω...αρκετα χρονοβορο και βασανιστικο αδερφε αυτο που μου προτεινεις..να σαι καλα παντως..

      Διαγραφή
    2. Επειδή κατάλαβα ότι «επειδη αυτο που διαβασα στο μπλογκ σας ερχεται σε αντιδιαστολη με αυτα που διαβαζω» γι' αυτό σου πρότεινα μόνο 4 από τις 9000 δημοσιεύσεις, αλλά και αυτές σε κουράζουν, ή δεν σε ικανοποιούν.
      Δυστυχώς τα «τὰ ἀγαθά .. κόποις κτῶνται»

      Δεν θα αναλωθούμε περισσότερο σε σχόλια εκτός θέματος, θα επικεντρωθούμε σε σχόλια που αφορούν την συγκεκριμένη δημοσίευση δηλαδή την απελπισία και την αυτοκτονία, και που πραγματικά υπάρχει μεγάλη ανάγκη και πολύς ανθρώπινος πόνος.

      Διαγραφή
    3. εγινε αδερφε...σ ευχαριστω και μην εισαι τοσο επιθετικος μαζι μου χωρις λογο....αγαπη και μετανοια διδασκει ο κυριος...τα λινκ που μου παρεθεσες να διαβασω δεν με κουρασαν αλλα δεν με ικανοποιησαν κιολας....δεν με καλυπτει ενα βιβλιαρακι που ουτε ξερω ποιανου ειναι, η η υποτιθεμενη συζητηση δυο ανθρωπων που ανηκουν σε διαφορετικο δογμα...δεν με ενδιαφερουν τα δογματα..ο χριστος ειναι ενας!!!η απορια μου δεν ειναι καθολου εκτος θεματος οπως μου προσαπτεις..το ιδιο το κειμενο σου λεει ὅταν τούς ἀναζητοῦμε, μᾶς ἀκοῦν καί μεριμνοῦν τά κάλλιστα γιά τή σωτηρία μας...αυτη ηταν η απορια μου....πως γινεται και μας ακουν????δεν εχεις απαντηση ουτε καπου να την τεκμηριωσεις οποτε αστο και κλειστο το θεμα εδω....τεσπα...δεν μπηκα εδω για να λογομαχησω η να αντιδικισω μαζι σου...δεν ειχα τετοιο σκοπο..ειδα την δημοσιευση σε ασχετο σαιτ και επειδη ερχεται σε αντιθεση σε αυτα που ξερω απο αυτα που εχω διαβασει και οχι σε αυτα που μου εμαθαν ειπα να ρωτησω καποιον απο εδω μεσα σαν ποιο ειδικο... να σαι καλα οπως και να χει και κλεινει το θεμα απο την μερια μου εδω....

      Διαγραφή
  6. Αδελφοί εν Χριστώ καλή η μελέτη αλλά αν δεν βρεις έναν πνευματικό (ιερέα) να συζητάς μαζί του τις ανησυχίες σου και τις απορίες σου δεν θα βγάλεις άκρη. Κατά την ταπεινή μου άποψη κρύβει εγωισμό η προσπάθεια να βρεις άκρη μόνος σου. Ψάξε λοιπόν αδελφέ foumatzou αφού παρακαλέσεις το Θεό με προσευχή να σε βοηθήσει στην αναζήτησή σου, να βρεις έναν παπά κοντά στη γειτονιά σου αν είναι δυνατόν και να τον επισκέπτεσαι συχνά για να λύνει τις απορίες σου και να σε βοηθάει στη ζωή σου.
    Ο άγιος Αυγουστίνος πριν γίνει χριστιανός είχε βάλει σκοπό της ζωής του να ανακαλύψει μόνος του το Θεό.
    και ο Θεός έκανε ένα θαύμα για χάρη του.
    Μιά μέρα που περπατούσε στην παραλία είδε ένα παιδάκι να έχει κάνει μια λακούβα στην άμμο και να κουβαλάει νερό να τη γεμίσει.
    όταν το ρώτησε από περιέργεια τι κάνει αυτό απάντησε ότι θέλει να αδειάσει τη θάλασσα στη λακούβα.
    Ο άγιος τότε γέλασε και του είπε πως αυτό είναι ανοησία και το παιδάκι του απάντησε όχι μεγαλύτερη από το να ψάχνεις να βρείς το Θεό μόνος σου.
    Ο Θεός μας είναι αποκάλυψη. Ας προσευχόμαστε λοιπόν να μας δώσει τη Χάρη του και να ανοίξουν τα μάτια της ψυχής μας για να μας αποκαλυφθεί.
    Και για να είμαστε εντός θέματος η στήριξή μας πάνω σε έναν πνευματικό είναι αυτή που σώζει από αδιέξοδα που οδηγούν σε αυτοκτονίες. Αν δεν θεωρήσουμε χριστιανική ψυχοθεραπεία την ιερά εξομολόγηση τουλάχιστον ξέρουμε ότι θα βρούμε ένα ευήκοον ους να ακούσει τον πόνο μας
    με συγχωρείς αν σε κούρασα.
    Όλα αυτά τα λέω για να τα ακούω και εγώ που είμαι σε μεγάλα αδιέξοδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αδερφε δεν στηριζομαι πλεον σε ανθρωπους γιατι δεν τους εχω καμια εμπιστοσυνη...εμπιστοσυνη μονο στον κυριο εχω και σε συμβουλευω να πραξεις το ιδιο...εχει κανει θαυματα στην ζωη μου και σου μιλαω εκ πειρας..να στηριζεσαι στον θεο και μονο...ειναι παντοδυναμος και μπορει να κανει τα παντα κ μονο αυτος μπορει να σε βγαλει απο τα αδιεξοδα σου..κανενας ανθρωπος δεν μπορει..κανενας...οι ανθρωποι εχουν αδυναμιες...σ ευχαριστω παντως για τον χρονο σου και την απαντηση σου

      Διαγραφή
  7. Η ΠΑΝΑΓΙΑ Κ'ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΕΠΕΙΔΗ ΟΤΑΝ ΗΤΑΝ ΕΝ ΖΩΗ ΕΦΤΑΣΑΝ ΣΕ ΑΝΩΤΕΡΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΕΖΗΣΑΝ ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΖΩΗ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΤΑΓΕΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΛΑΒΑΝΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΟΥΣ.ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΑΚΟΜΑ Κ'ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΠΙΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΠΙΣΤΗ,ΕΧΟΥΜΕ ΑΡΚΕΤΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΕΡΙ ΑΥΤΟΥ.ΦΥΣΙΚΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ Κ'Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΝΔΡΩΝ Κ'ΓΥΝΑΙΚΩΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ σωστά, όπως και η αναζήτηση σωστού Πνευματικού!!! Αγού πιστεύεις τόσο στο Θεό με προσευχή θα σε βοηθήσει να βρεις το σωστό! απλούστατο! Εϋχομαι εν Χριστώ ζωή σε όλους σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου