Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010

Πέρασε η γραμμή Θεσ/νίκης Ανθίμου ή μήπως Πειραιώς Σεραφείμ ή Αμβροσίου Καλαβρύτων και δεν το καταλάβαμε;


Όπως διαβάσαμε σε ανακύκλωση άρθρου του ειδησιογραφικού πρακτορείου ρομφέα, που προήλθε από την δημοσιογράφο του Βήματος Μαρίας Αντωνιάδου : Σε γραμμή Ανθιμου η Ιεραρχία..  βλέπουμε ότι κατά την άποψη της δημοσιογράφου το αποτέλεσμα της συνοδικής συνεδρίας της ιεραρχίας της εκκλησίας μας, είχε σαν αποτέλεσμα να περάσει η ιεραρχία σε γραμμή Άνθιμου Θεσσαλονίκης.
Είναι όμως έτσι; Ποιά ήταν αυτή η γραμμή;

Στο άρθρο μας θα παραθέσουμε δημοσίευση προ διετίας της συγκεκριμένης δημοσιογράφου στο Βήμα που δημοσιεύτηκε στις 25 Ιουνίου του 2008 με τίτλο :  «Η εκκλησία δεν είναι κύμβαλο αλαλάζον»

Ειδικότερα : 

«Πυρά του κ. Ιερώνυμου εναντίον όσων αρχιερέων μιλούν με σκληρή γλώσσα για μείζονα κοινωνικά θέματα.
Oλομέτωπη επίθεση εξαπέλυσε χθες νωρίς το πρωί στη Σύνοδο της Ιεραρχίας ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος εναντίον μητροπολιτών που είχαν σπεύσει να μιλήσουν με σκληρή γλώσσα για τους γάμους των ομόφυλων ζευγαριών, για το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης και για το Σκοπιανό, τονίζοντας ότι η Εκκλησία δεν μπορεί να λειτουργεί ως «κύμβαλον αλαλάζον»
Ακόμη χαρακτήρισε εμμέσως τους ίδιους αρχιερείς «δοκησίσοφους», «προχειρολόγους» και «ανυποψίαστους».
Ο ακήρυχτος πόλεμος που σοβούσε το τελευταίο χρονικό διάστημα μεταξύ του Αρχιεπισκόπου κ. Ιερώνυμου και του Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ. Ανθιμου έλαβε και επίσημη μορφή. Πυρά δέχθηκαν εμμέσως και άλλοι ιεράρχες, όπως ο Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ και ο Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιος. 
Οι τοποθετήσεις των ιεραρχών είτε για τα εθνικά ζητήματα είτε για τον γάμο των ομοφύλων είχαν προκαλέσει την έντονη αντίδραση του Αρχιεπισκόπου, ο οποίος απάντησε με τον πλέον επίσημο τρόπο από το βήμα του ομιλητή της Συνόδου της Ιεραρχίας. 
Χωρίς να τους κατονομάζει, ο Αρχιεπίσκοπος μίλησε για «μεμονωμένες δονκιχωτικές υπερβολές,παρεμβάσεις και αυτονομημένες αγωνιστικές εξάρσεις, όταν μάλιστα δεν είναι σαφές αν αντανακλούν κυρίως ατομικές φιλοδοξίες ή στόχους, και πάντως δεν υπηρετούν εντέλει το καλώς νοούμενο συμφέρον της Εκκλησίας»
Οπως πρόσθεσε, με τη συμπεριφορά τους αυτοί οι αρχιερείς συγκαταριθμούν «τις εκκλησιαστικές απόψεις και τοποθετήσεις ανάμεσα στις ποικίλες λαϊκίστικες ή αντιδραστικές απόψειςπου προσφέρουν προς κατανάλωση τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Η Εκκλησία δεν νομιμοποιείται να λέει κούφια λόγια θορυβώντας ως κύμβαλον αλαλάζον,αλλά οφείλει να έχει λόγο ουσιαστικό, αγαπητικό και σωστικό». Θέλοντας να προσδιορίσει σε ποιους ακριβώς αναφέρεται, ο κ. Ιερώνυμος επισήμανε ότι οι απόψεις αυτές «συχνά διέπονται από προβληματικές θεολογικές απόψεις ή υιοθετούν εκφράσεις και διατυπώσεις οι οποίες εγείρουν νομικά προβλήματα ή διχάζουν τον λαό του Θεού,καλώντας τον να ομαδοποιηθεί γύρω από κάποιουςπου αυτοπροβάλλονται ως περισσότερο εθνικά ή ηθικά ευαίσθητοι από όλους τους άλλους».

____________
Να ερωτήσουμε λοιπόν με την ταπεινή μας λογική.
Μετά από δύο χρόνια και τέσσερεις μήνες τι άλλαξε σ΄αυτά που κατηγορούσε τους συγκεκριμένους ιεράρχες;
Μήπως ασχολήθηκε η Ιεραρχία με τα εθνικά θέματα;
Μήπως ασχολήθηκε με την «ευλογία των γάμων των ομοφυλοφύλων;
Μήπως με το Σκοπιανό; το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης; 
Μήπως μαζί μ΄αυτά (που δεν ασχολήθηκε κανείς για δυόμιση χρόνια), προστέθηκαν ορμητικά και άλλα όπως « Η Ελλάδα απόλεσε την εθνική της Κυριαρχία;», η ολομέτωπη επίθεση εναντίον της παιδείας με άξονα την αποχριστιανικοποίησή της, και την αποκαθήλωση των χριστιανικών συμβόλων, και την αποδόμηση της σημαίας μας;
Μήπως είμαστε ένα βήμα πριν από την ολοσχερή ένταξή μας στο πανίσχυρο κράτος της Παγκόσμιας Κυβέρνησης, μέσω της πλήρους ηλεκτρονικής υποταγής μας;
Μήπως ασχολήθηκε κανείς με ιερείς που κοινωνούν παπική όστια; Μήπως με την παρολίγον υπογραφή του πρωτείου του Πάπα;

Πως συμβαίνει μετά τόσο καιρό οι «δοκησίσοφοι», «προχειρολόγοι» και «ανυποψίαστοι» ιεράρχες να ζητούν ακριβώς τα ίδια πράγματα; 
Να είμαστε αισιόδοξοι ότι οι αδιευκρίνιστες επιτροπές θα λύσουν τα προβλήματα που κάποτε έκαναν τον αρχιεπίσκοπο να χαρακτηρίζει με αυτόν τον -ατυχέστατο-τρόπο τους ιεράρχες; Μήπως δεν είναι τα ίδια προβλήματα; Τι άλλαξε;
Άλλαξε κάτι στην στάση του αρχιεπισκόπου; Ηπήρξε δηλαδή απολογισμός περί αυτών των θεμάτων;

Πράγματι κάτι άλλαξε!  Εμφανίστηκε το δόγμα της απόλυτης  .. ΅Σιωπής», στον βωμό της μη πολιτικολογίας!!  Είναι πολιτικολογία τα προαναφερθέντα; 
Και θεολογούντες δογματοφόροι ιεράρχες προσπαθούν να μας αναλύσουν ότι η «σιωπή των αμνών» είναι ότι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε! Να σιωπήσουμε λοιπόν άμεσα σαν ταφόπλακες μπροστά στο (υλικό και πνευματικό) μέλλον των παιδιών μας και των εγγονιών μας.

Αλήθεια,  πέρασαν οι γραμμές των συγκεκριμένων ιεραρχών στο πετσί μας; στην καρδιά μας, στην ψυχή μας, στις αγωνίες μας, στους φόβους για το μέλλον μας και το μέλλον των παιδιών μας και δεν το καταλάβαμε εμείς οι ταπεινοί και αγράμματοι και αθεολόγητοι; Οι προορισμένοι να γίνουμε μάρτυρες δια της αδράνειας; (κατά τους ίδιους δογματολογούντες ιεράρχες)
Εμείς που αναγκαζόμαστε να μην μπορούμε να επιβιώσουμε (και οικονομικά και πνευματικά), παρά μόνο με μια ασφυκτική θηλιά στον λαιμό και στην ψυχή την δική μας και των παιδιών μας; 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου