Σάββατο 9 Οκτωβρίου 2010
Άγιοι Ανδρόνικος και Αθανασία. (+9 Οκτωβρίου)
Οί ευχές του μυστηρίου του γάμου συνάπτουν την εκπλήρωση των υψηλών της συζυγίας σκοπών με το στεφάνι της αιώνιας δόξας και μακαριότητας, πού επιφυλάσσει ό Θεός στο ανδρόγυνο στη βασιλεία Του, την «ήτοιμασμένην από καταβολής κόσμου» (Ματθ. κε' 34). Ή έννομος συζυγία, ή από αυτήν ευλογημένη παιδοποιΐα καί ή ολοκλήρωση των προσώπων μέσα στο γάμο με απώτερο σκοπό να λάβουν το «βραβείο της άνω κλήσεως» (Φιλιπ. γ' 14), αποτελούν τα βάθρα του ζευγαριού, των αγωνιστών εκείνων συζύγων, πού βλέπουν το γάμο τους ως ανηφορική κλίμακα με αίσιο τέλος.
"Ενα τέτοιο θεοφιλέστατο ζευγάρι ήσαν καί οί άγιοι "Ανδρόνικος καί Αθανασία, πού κατάγονταν από την ξακουστή πόλη της "Αντιόχειας. Ό "Ανδρόνικος έπαγγελλόταν τον άσημοπώλη. Οί δουλειές του πήγαιναν καλά καί με τη σωστή διαχείριση καί της "Αθανασίας απέκτησε πολλά πλούτη. Αυτά όμως δεν αλλοτρίωσαν το χαρακτήρα τους, ούτε στάθηκαν έμπόδιο στήν άσκηση της ελεημοσύνης.
Από τον τίμιο γάμο τους απέκτησαν δύο τέκνα, ένα γιο καί μια θυγατέρα, τα όποια όμως όταν έφθασαν στην ηλικία των δώδεκα ετών άπέθαναν σχεδόν ταυτόχρονα. Ό "Ανδρόνικος ως ό δίκαιος Ίώβ ύπέμεινε το βαρύ πένθος με καρτερία. Ή Αθανασία όμως ήταν απαρηγόρητη, αλλά όχι για μεγάλο χρονικό διάστημα. Φρόντισε ό καλός Θεός, ό Κύριος της ζωής καί του θανάτου, να την παρηγορήσει καί να μεταβάλει τη λύπη της σε χαρά καί σε δοξολογία Του. "Ετσι, ενώ ήταν σκυμμένη πάνω στον τάφο των παιδιών της στο προαύλιο του ναοΰ του αγίου μάρτυρος Ιουλιανού καί έκλαιε όλοφυρομένη, πληροφορήθηκε από τον άγιο Ιουλιανό ότι την ήμερα της Κρίσεως τα παιδιά της θα απαιτήσουν από τον Θεό να λάβουν τα επουράνια αγαθά, καθότι στερήθηκαν τα επίγεια. "Αναπαύθηκε έτσι ή ψυχή της καί μετά από κοινή συνεννόηση με το σύζυγο της πήγαν για προσκύνημα στους Αγίους Τόπους, άφοΰ μοίρασαν την περιουσία τους στους πτωχούς της πόλεως.
Εκεί στην "Αγία Γη πρσκύνησαν τά αγιασμένα από τα τίμια πόδια του Χρίστου μας μέρη καί, σαν κάτι να τους τραβοϋσε, κατευθύνθηκαν στην Αίγυπτο, για να συναντήσουν τον περίφημο για την αρετή του Γέροντα Δανιήλ. Αυτός, βλέποντας τον πόθο τους για ανώτερη πνευματική ζωή, τον μεν "Ανδρόνικο κράτησε κοντά του και τον έντυσε με το αγγελικό σχήμα των μοναχών, τη δε Αθανασία απέστειλε στο γυναικείο μοναστήρι των Ταβεννησιωτών.
Μετά από δώδεκα έτη στην υπακοή, ό "Ανδρόνικος ζήτησε αδεία από το Γέροντα του να μεταβεί πάλι για προσκύνημα στους Αγίους Τόπους, την οποία καί εύχαρίστος αυτός του έδωσε. Στό δρόμο για την Αίγυπτο κάθησε κάτω από ένα δένδρο, για να ξεκουρασθεΐ. Κατ' οικονομία Θεοΰ συνάντησε έκεΐ την "Αθανασία, αλλά αυτή τη φορά έβλεπε μπροστά του ένα μαραμένο από την άσκηση μοναχό, τον "Αθανάσιο, όπως του είπε ότι λεγόταν, πού σε τίποτα δεν του θύμιζε τη γυναίκα του. Η Αθανασία όμως από την πρώτη στιγμή κατάλαβε τον άνδρα της, αλλά δεν του αποκαλύφθηκε. "Αφού οί δύο μοναχοί ασπάσθηκαν ό ένας τον άλλο, συνέχισαν μαζί το δρόμο για τα Ιεροσόλυμα.
Μετά το προσκύνημα τους καί τίς ευλογίες του Γέροντος Δανιήλ, έμειναν μαζί στο ίδιο κελλί στη σκήτη. Κάποια μέρα ό μοναχός "Αθανάσιος ασθένησε καί σε επίσκεψη του Άββά Δανιήλ προς αυτόν του αποκάλυψε το μυστικό της φύσεως του, το οποίο είχε χαράξει καί πάνω σ' ένα κεραμίδι, για να το μάθει καί ό "Ανδρόνικος. Μετά από λίγο παρέδωσε το πνεύμα στον Κύριο καί ό "Ανδρόνικος στον εύπρεπισμό του λειψάνου είδε τη γυναικεία φύση. Ταυτόχρονα ό Γέροντας Δανιήλ του επέδειξε καί το κεραμίδι με το κρυμμένο μυστικό. Ό Ανδρόνικος ξέσπασε τότε σε λυγμούς. Οί λυγμοί του όμως ήσαν καί λυγμοί χα¬μολύπης, γιατί ή Αθανασία ήδη είχε αναχωρήσει για να λάβει το άμαράντινο στεφάνι της ουράνιας βασιλείας, άφού είχε νικήσει τη σάρκα, το κοσμικό φρόνημα καί τον κοσμοκράτορα του αιώνος τούτου. Μετά από λίγο διάστημα, στο ταξίδι για την αιωνιότητα την ακολούθησε καί ο "Ανδρόνικος.
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ Μ. ΜΠΟΥΣΙΑ
Υμνογράφου
Πηγή: http://orthodoxigynaika.blogspot.com/2010/10/9.html
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Συνολικές προβολές σελίδας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2013
(3547)
- ► Δεκεμβρίου (75)
- ► Σεπτεμβρίου (314)
- ► Φεβρουαρίου (315)
- ► Ιανουαρίου (357)
-
►
2012
(4154)
- ► Δεκεμβρίου (363)
- ► Σεπτεμβρίου (327)
- ► Φεβρουαρίου (346)
- ► Ιανουαρίου (348)
-
►
2011
(3478)
- ► Δεκεμβρίου (370)
- ► Σεπτεμβρίου (259)
- ► Φεβρουαρίου (256)
- ► Ιανουαρίου (350)
-
▼
2010
(2873)
- ► Δεκεμβρίου (308)
-
▼
Οκτωβρίου
(317)
- Ομιλία π. Σαράντη Σαράντου με Θέμα την Κάρτα Πολίτ...
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος Τρ...
- Τα παιδιά μας έγιναν ανίκανα για την πίστη εξ αιτί...
- Βεβήλωσαν για άλλη μια φορά στην ιστορία το ελληνι...
- Στα άδυτα της Βουλής. Έχει κανείς συνείδηση;
- Με μεγάλα ερωτιματικά για την ασφάλεια δεδομένων κ...
- Κάρτα του Πολίτη - ΑΜΚΑ :Ο π. Σαράντης Σαράντος στ...
- «Μωραίνει Κύριος ὄν βούλεται ἀπωλέσσαι» π. Ἀθανάσι...
- Ελληνική Εταιρεία πούλησε τα προσωπικά δεδομένα 5....
- 31 Οκτωβρίου Συναξαριστής
- 1)Η κόλασις ως κατάστασις μέσα μας και η θεραπεία ...
- Συνάντηση Αρχιεπισκόπου με τους πέντε αστυνομικούς...
- Χαζές ερωτήσεις κοινών θνητών.
- Η συγκολιστική εισήγηση του Μητροπολίτου Σισανίο...
- Άδωνις Γεωργιάδης. Δεν θα παραλάβω ποτέ την κάρτα ...
- Προσφυγή κατά των νέων αστυνομικών ταυτοτήτων στο ...
- 30 Οκτωβρίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος Τρ...
- Iερὀσυλοι έκαψαν Εκκλησία στα Άνω Πατήσια
- Καστορίας Σεραφείμ "Πρέπει να υπερασπιζόμαστε την ...
- Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος : Όχι στην "...
- Ενώ υποψήφιοι δήμαρχοί μας ζητούν ζώνες «πορνό», ο...
- Αὐγουστῖνος Καντιώτης: ἡρωϊσμὸς καὶ παρρησία. Στερ...
- Σαρανταλείτουργο “υπέρ αναπαύσεως” - Σαρανταλείτο...
- 29 Οκτωβρίου Συναξαριστής
- Ο π. Θεόδωρος Ζήσης για την επιστολή νέων προς Μητ...
- Εἶναι ἡ κόλαση αἰώνια; (Εὐεργετινός). Ομιλία π. Σά...
- Ἡ δέηση τοῦ ἡγουμένου παπα-Φιλόθεου Ζερβάκου
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος Τρ...
- Ο Μητροπολίτης Κονίτσης για την απόταξη αστυνομικώ...
- Η βουλγαρική κατοχή στην Ανατολική Μακεδονία
- Τὸ διάγγελμα τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Χρυσάνθου 1941
- Ἡ Ἐκκλησία στὰ χαρακώματα. - Ὁ παπὰς τοῦ ’40
- Ἡ Ἁγία Σκέπη τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου (1/ 28 Ὀκτωβρί...
- Στην Ελληνίδα του 1940. Δημητρίου Κουτσουλέλου
- H 28η Οκτωβρίου 1940 αφετηρία της ήττας του Χίτλερ...
- Τούρκοι χάκερς και σε σελίδα της Μητροπόλεως Λεμεσού
- Ἡ Κάρτα τοῦ Πολίτη εἶναι θέμα μόνο πολιτικό ἤ καί ...
- 28 Oκτωβρίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος Τρ...
- Η Αγία Σκέπη. Αρχ. Μελέτιος Βαδραχάνης
- Ἡ Ἑλληνικὴ Ἐποποιΐα 1940-1941
- Ο ελληνικός στρατός και το Έπος της Βορείου Ηπείρο...
- Η αυτοκτονία είναι πολύ βαρύτερη αμαρτία από την α...
- Ο πρώτος άνθρωπος που μολύνθηκε μετά την εμφύτευση...
- 28η Οκτωβρίου 2010: Η Ελλάδα Αντιστέκεται ! Ας βάλ...
- 27 Οκτωβρίου Συναξαριστής
- Η Ευθύνη της επιλογής μας. Κεφάλαιο Β΄ «2. Ἡ ἐπιστ...
- Πρωτ. Θεόδωρος Ζήσης - ερμηνευτικές ομιλίες στον Δ...
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος Τρ...
- Διαλογική συζήτησις Ευαγγελικών και Ορθοδόξων. Θέμ...
- Εθνική Τράπεζα Ελλάδος στα παιδιά μας: «την 28η Οκ...
- περιοδικό ΣΤΑΥΡΟΣ - Οκτώβριος 2010 - Βίος του αειμ...
- Για τους Μακεδόνες αναγνώστες μας. Ιερά Πανήγυρις ...
- Μητροπ. Γόρτυνος Ιερεμίας προς Μητροπ. Μεσσηνίας Χ...
- Υπόδειγμα ηρωϊκής πίστης. (Περί διωγμών -ταυτοτήτω...
- 26 Οκτωβρίου Συναξαριστής
- Άγιου Δημητρίου Μυροβλύτου. Ομιλία π. Θεοδώρου Ζήση
- 26 Οκτωβρίου 1912. Απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος Τρ...
- Ο Υποπλοίαρχος Νικόλαος Βότσης και ο τορπιλισμός τ...
- Η φυλακή της καρδιάς Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς
- Ὀταν παραπονιόμαστε ότι στερούμαστε, να λέμε «Δόξα...
- Εγκώμιο στον Άγιο Δημήτριο τον Μυροβλύτη
- Ὁ φύλακας ἄγγελος τῆς Ἁγίας Τραπέζης
- Στης ιστορίας το διάσελο. Δημήτρης Νατσιός
- Εμείς Αγγλικά και οι Άγγλοι… Αρχαία Ελληνικά
- Το synaxarion.gr ή Μέγας Συναξαριστής βάλλεται απ...
- Ἡ ξαφνική ἀγάπη τῆς Πολιτείας γιά τά τζαμιά!
- Θα πάρουν ανάσα από τον γενιτσαρισμό το παιδομάζωμ...
- 25 Οκτωβρίου Συναξαριστής
- Ὅτι οἱ ἱερεῖς καὶ λαϊκοὶ δὲν πρέπει νὰ βιάζωνται π...
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Κεφάλαιο...
- Συνεχίζονται οἱ διώξεις χριστιανῶν ἀστυνομικῶν γιά...
- Ἐκκλησιομάχος ὑποψήφιος δήμαρχος Ἀθηναίων.
- Πάλη για «εξουσία» στην οικογένεια. Γιατί; (Γέροντ...
- Ο Δεσπότης της Εύβοιας μοναχός στην Ν Σκήτη (Γερο...
- 24 Οκτωβρίου Συναξαριστής
- Ο Άγιος Σενώχ της Τουρώνης ο Ιαματικός
- Ψήφισμα Θεολόγων Ηπείρου, Κέρκυρας και Λευκάδος γι...
- Άγιος Ιάκωβος ο Αδελφόθεος (τό μαρτύριό του).
- 23 Οκτωβρίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Κεφάλαιο...
- Οι Δέκα Εντολές. Ομιλίες π. Αθανασίου Μυτιληναίου
- "Αγιορείτικες εμπειρίες", βιντεοσκοπημένη ομιλία μ...
- Διάλογος π. Σωφρονίου και Μπάλφουρ. Μητρ. Ναυπάκτ...
- Παπα-Νικόλας Πλανάς, ο νέος Άγιος της Ορθοδοξίας
- Πῶς φωτίζεται ὁ νοῦς τοῦ ἀνθρώπου; (Μικρός Εὐεργετ...
- «Οι χλιαροί» (Ἀπ. γ´, 14-22). Μέρος Γ΄ (τελευταίο)...
- To βιντεο, όπου μιλά ο δικηγόρος του διωκόμενου γι...
- 22 Οκτωβρίου Συναξαριστής
- Οι πρωταγωνιστές του Έπους του 1940. Αρχιμ. Ιωήλ Κ...
- Η παιδοκτονία των εκτρώσεων. Μιχαὴλ Μιχαηλίδη, Θεο...
- Η Ευθύνη της επιλογής μας. Κεφάλαιο Β΄ «1.Ἡ ραγδα...
- Το κίνημα των Νεοπεντηκοστιανών. Ποιμαντικά και κο...
- Ανοικτή επιστολή προς το Υπ. Εσωτερικών. Σύμβολα π...
- Οι Πατέρες της Εκκλησίας φορείς και εκφρασταί της ...
- Ο Θρίαμβος της Εκκλησίας (Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστο...
- Το πρόβλημα με την Νεοεποχίτικη ιστορία. Πρωτοπρεσ...
- Εν μέσω οικονομικής εξαθλίωσης με έξοδα της πολιτε...
- ► Σεπτεμβρίου (225)
- ► Φεβρουαρίου (186)
- ► Ιανουαρίου (197)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.