Κυριακή 28 Οκτωβρίου 2012
Ὁ παπᾶς - Τοῦ Π. Πετιμεζᾶ
Ἦταν ἐννέα. Τούς διεκρίνομεν καθαρά ἀπό τά θέσεις μας, ἐπάνω εἰς τήν κορυφήν τοῦ λόφου, ἐξηπλωμένους εἰς διαφόρους στάσεις.
Ὁ ἕνας πρηνής, ὁ ἄλλος ὕπτιος, κάποιος ἄλλος στηριζόμενος εἰς ἕνα κομμένον κορμόν δένδρου. Ὅλοι μέ τήν παγεράν ἀκαμψίαν τοῦ θανάτου εἰς τά μέλη ἔμενον ἐκεῖ ἐπί δύο ἡμέρας ἄταφοι...
Εἶχον μείνει καί οἱ ἐννέα κατά τήν πεισματώδη συμπλοκήν, ἡ ὁποία ἐγένετο ἐπί τοῦ λόφου δύο ἡμέρας πρίν. Ἔκτοτε ὁ λόφος ἐκρίθη ἀπό ἡμᾶς καί ἀπό τούς ἄλλους ὡς μή δυνάμενος νά κρατηθῇ καί ἐγκατελείφθη μέ τούς ἐννέα νεκρούς εὐζώνους ἐπί τῆς γυμνῆς βραχώδους κορυφῆς του.
Μετά τήν ἡμέραν τῆς μάχης, κατόπιν διαρκοῦς βροχῆς καί ὁμίχλης, εἶχεν ἐπικρατήσει αἰθρία καί ἕνας γλυκύτατος καί γαλήνιος οὐρανός ἐστέγαζε τούς ἐξακολουθοῦντας νά μάχωνται διαρκῶς ἡμέραν καί νύκτα ἀπό τῶν ἰδίων θέσεων ἑκατέρωθεν τοῦ λόφου.
Ὅλοι οἱ ἄλλοι νεκροί εἶχον περισυλλεχθῆ μέσα εἰς τάς χαράδρας, τάς πλαγιάς τῶν λόφων, ἀπό ὅλα τά δασώδη μέρη, καί εἶχαν ταφῆ τήν παραμονήν μέ τάς εὐχάς τῆς Ἐκκλησίας. Ἀλλ΄ἐκεῖνοι οἱ ἐννέα; Δίς καί τρίς ἐπεχείρησαν οἱ τραυματιοφορεῖς ἕρποντες νά τούς τραβήξουν κάτω, καί τήν αὐταπάρνησίν των τήν ἐπλήρωσαν ἀκριβά ˙ οἱ ἐννέα εἶχαν γίνει δώδεκα!
- Καί ὅμως πρέπει νά ταφοῦν! Έγώ δέν τούς ἀφίνω στά ὄρνια, ἠκούσθη ἡ φωνή τοῦ διοικητοῦ. Νά ταφοῦν ἐκεῖ ἐπάνω! Νά ταφοῦν ἐπί τόπου. Νά πάῃ ἐκεῖ καί ὁ παπᾶς.
Νά πάῃ ἐκεῖ καί ὁ παπᾶς! Ὁ ἀγαθώτατος παπα-Γεώργης, ἀπό ἁπλοῦς καί εἰρηνικός ἐφημέριος κάποιου ὀρεινοῦ χωριοῦ τῆς Ρούμελης εὑρέθη ἕνα πρωΐ ἱερεύς εὐζωνικοῦ τάγματος ἀπό ἐνθουσιασμόν μεγάλον, ἀλλά καί ἀπό κάτι ἄλλο ἀκόμη : Οἱ περισσότεροι ἀπό τό τάγμα ἦσαν ἀπό τήν ὀρεινήν περιοχήν τῆς πατρίδος του. Τούς ἐγνώριζε μέ τά ὀνόματά των. Ἤξευρε τάς μητέρας των, τάς γυναῖκας των, τάς ἀδελφάς των. Καί ὅλαι αὐταί τόν εἶχον προτρέψει νά δεχθῆ, διά νά προστατεύῃ τά παιδιά μέ τό σχῆμα του καί νά ἀποτρέπῃ τόν κίνδυνον μέ τήν δύναμιν τῆς Ἐκκλησίας. Εἶχεν ὑπερνικήσει τούς δισταγμούς του καί πρό πάντων εἶχε κατορθώσει νά πείσει τήν παπαδιά ὅτι αὐτό, πού κάμνει, εἶναι θέλημα καί εὐχή Θεοῦ.
Ἔκτοτε ἐπί δέκα συνεχεῖς μῆνας καί εἰς τούς δύο πολέμους ἠκολούθει τό τάγμα, ἐσυνήθισεν εἰς τάς στερήσεις μἐ ὅλα τά πενήντα ἔτη του, εἰς τάς κακουχίας, εἰς τήν πεῖναν εἰς τό ψῦχος ὑπό τό ἀντίσκηνον.
Εἰς ἕν πρᾶγμα δέν ἠδύνατο νά συνηθίσῃ :
Τοῦτο ἦτο, νά συγκρατῆ τά δάκρυά του καί μίαν φρικίασιν, ὅταν τόν ἐκάλουν νά εἴπῃ τάς εὐχάς τῶν νεκρῶν ἐπάνω εἰς κάποιαν τάφρον ἀπό τάς ἀνοιγμένας εἰς κορυφήν ἤ χαράδραν καί μέσα εἰς τήν ὁποίαν ἐτοποθετοῦντο μεθοδικώτατα, ὁ εἷς παραπλεύρως τοῦ ἄλλου, παραμορφωμένοι καί ἀγνώριστοι οἱ γνωστοί του τῆς χθές, διά τούς ὁποίους τήν ἰδίαν νύκτα ἔγραφεν εἰς τήν πατρίδα του τό σύνηθες καί τακτικόν του «νά πῆς μέ τρόπον στή γυναῖκα τοῦ τάδε ὅτι πάει αὐτός καί στή μάνα τοῦ δεῖνα πώς δέν θά τόν ξαναϊδῆ».
- Νά πάῃ καί ὁ παπᾶς ἐκεῖ, εἶχεν ἐπαναλάβει ὁ ταγματάρχης.
Πολύ πρίν ὁ ἥλιος ἀνατείλη ἐξεκίνησαν οἱ ἄνδρες τῆς ἀγγαρείας ἕκαστος μέ ἕνα πτύον καί μίαν σκαπάνην ἐπ' ὤμου. Διέβησαν κάτω ἀπό τήν δασώδη χαράδραν βαδίζοντες ἀραιά, ὁ εἷς ὄπισθεν τοῦ ἄλλου καί ἐπλησίασαν τήν πλαγιάν τοῦ ἀπαισίου λόφου. Τελευταῖος ἠκολούθει μέ ἕνα μικρόν σκοῦφον φέροντα τό στέμμα, χωρίς κάπαν μέ τά ξεθωριασμένα καί σχισμένα ράσα ὁ ἱερεύς, κρατώντας εἰς τό ἕνα χέρι τόν σταυρόν καί εἰς τό ἄλλο ὑπό μάλης διπλωμένον τό πετραχήλι του.
Ὅπως κάθε πρωΐ, πυκνή ὁμίχλη ἐκάλυπτεν ἀκόμη τήν κορυφήν τοῦ λόφου. Ὅλοι ἐτάχυναν τό βῆμα, διά νά ἐπωφεληθοῦν. Ἐβάδιζαν κατ΄ ἀρχάς ὄρθιοι. Μετ΄ ὀλίγον ὁ πρῶτος ἐγονυπέτησε, τόν ἐμιμήθησαν ἀμέσως καί οἱ ἄλλοι, καθώς καί ὁ παπᾶς.
Ὅταν ἔφθασαν τέλος εἰς τό μικρόν πλάτυσμα τῆς κορυφῆς, ἔπεσαν ὅλοι πρηνεῖς, ἄλλοι εἰς τά πλάγια, καί βοηθούμενοι μέ τάς χεῖρας, μέ τά γόνατα, ἕρποντες ἐπλησίασαν τούς νεκρούς, καί τούς ἔσυραν ἕνα-ἕνα ὀπίσω ἀπό μίαν προεξοχήν βραχώδη, ἡ ὁποία ἠδύνατο νά τούς προκαλύψῃ γονυπετεῖς τοὐλάχιστον. Ἐκεῖ συγκεντρωμένοι ἤρχισαν νά σκάπτουν μερικοί πλαγιασμένοι, ἄλλοι πρηνεῖς, ἕκαστος ὅπως ἠδύνατο τήν τάφρον...
Ἡ ὁμίχλη εἶχεν ἀραιώσει ὀλίγον καί ἤρχισε νά διαφαίνεται ἕνας ἥλιος κατέρυθρος, μόλις ἀνατέλλων. Πότε-πότε ἐσφύριζε καμμιά σφαῖρα τυχαία καί τούς ἔκαμνε νά σκύβουν ἀκόμη περισσότερον.
Ἀφοῦ ἐτοποθέτησαν τόν ἕνα πλησίον τοῦ ἄλλου, ἐκάλεσαν ὅλοι μαζί τόν παπᾶν :
- Ἐμπρός, τώρα πατεράκι, ἡ δουλειά ἡ δική σου.
Ἕρπων καί αὐτός εἶχεν ἀνέλθει εἰς τήν κορυφήν τοῦ λόφου καί ἐκαλύφθη ὄπισθεν ἑνός τεμαχίου κορμοῦ κομμένης δρυός. Δύο τρεῖς ἀπό ἡμᾶς παρηκολούθουν περίεργοι μέ τά δίοπτρα ἀπό τόν ὄπισθεν λόφον.
Μὀλις ἤκουσεν τήν φωνήν, ἐσύρθη σιγά – σιγά μέ μυρίας προφυλάξεις καί ἐπλησίασεν εἰς τό χεῖλος τῆς τάφρου. Ἐκεῖ ἐστάθη πρός στιγμήν, ὡσάν νά ἐσκέπτετο κάτι, ὡσάν νά ἐδίσταζεν, ἐξεδίπλωσε τό πετραχήλι του καί τό ἐφόρεσε. Οἱ ἄλλοι ἀπεκαλύφθησαν, ἔκαμαν τό σημεῖον τοῦ σταυροῦ, πάντοτε κρυμμένοι ὀπίσω ἀπό τήν προεξοχήν τοῦ βράχου.
Ἔξαφνα διακρίνομεν ἕνα μαῦρο ράσον νά σηκώνεται ὄρθιον καί τό χρυσίζον πετραχήλι νά λαμποκοπᾶ εἰς τάς ἀκτῖνας ἑνός λαμπροῦ ἡλίου, ὁ ὁποῖος εἶχε διαλύσει τήν ὁμίχλην καί, ὡς ἐάν τοῦτο ἦτο σύνθημα ἀναμενόμενον, ἤρχισε καί ἀπό τά δύο μέρη γενικόν πῦρ. Αἱ βολίδες συρίζουν καί τά μικρά νέφη τῶν διαρρήξεων τῶν ὀβίδων σχίζουν τόν γλαυκόν οὐρανόν.
- Κάθισε κάτω παπᾶ ! Θά μᾶς ἰδοῦν! ἐφώναξαν οἱ ἄλλοι. Ἀλλ΄ αὐτός, ὡς νά μή ἦτο ἐκ τοῦ κόσμου τούτου ἐκείνην τήν στιγμήν. Ἀνεστύλωσε περισσότερον τό μικρόν του ἀνάστημα, ὕψωσεν ὅσον ἠδύνατο ὑψηλά μέ τό δεξιόν του χέρι τόν σταυρόν καί ἡ λευκάζουσα γενειάς του ἤρχισε νά κινῆται, διότι ἐξήρχοντο ἀπό τό στόμα του ἀργά-ἀργά αἱ εὐχαί τῆς ἐκκλησίας...
Οἱ ἄνδρες τῆς ἀγγαρείας, ἀφοῦ ἐσκέπασαν ταχέως τούς νεκρούς, ἤρχισαν νά τρέχουν εἰς τήν κατωφέρειαν καί ἐξηφανίσθησαν κάτω εἰς τήν χαράδραν.
Αὐτός ἀτάραχος, ἀναστυλωμένος, ἐξηκολούθει νά μένῃ εἰς τήν στάσιν ἐκείνην, ἕως ὅτου καί ἡ τελευταία λέξις τῆς ἀκολουθίας τῶν νεκρῶν ἐξῆλθεν ἀπό τό στόμα του. Ἀφοῦ ἐτελείωσεν, ἔκαμε τό σημεῖον τοῦ σταυροῦ, συνέπτυξε τό πετραχήλι του ὑπό τήν μασχάλην καί μέ βῆμα βραδύ καί σταθερόν κατῆλθε τήν κλιτύν, πάντοτε ὄρθιος, ρίπτων ἀπό καιροῦ εἰς καιρόν ἥσυχον βλέμμα πρός τάς ἐχθρικάς θέσεις, ἕως ὅτου ἔφθασε κάτω εἰς τήν χαράδραν ἀσφαλής καί ἐκτός κινδύνου.
Ὅταν τό βράδυ μετά τήν μάχην ἐπῆγα νά ἐκφράσω τόν θαυμασμόν μου, τόν εὕρον νά κάθεται σταυροπόδι εἰς τό ἀντίσκηνόν του καί νά γράφῃ τό συνηθισμένο πρός τήν παπαδιά :
- Νά εἰπῆς μέ τρόπον στή γυναῖκα τοῦ τάδε ὅτι πάει αὐτός, καί στή μάνα τοῦ δεῖνα πώς δέν θά τόν ξαναϊδῆ».
(Σημ. τοῦ περιοδικοῦ «Ζωή τοῦ Παιδιοῦ», τεύχ. 946, ἔτος1990, σελ.192-196). Στό κείμενο αὐτό κρατήσαμε τή γλώσσα, τήν ὀρθογραφία καί τόν τονισμό τοῦ συγγραφέα, σάν ἕνα δεῖγμα γραφῆς, πού πολύ συχνά συναντᾶμε στήν ἑλληνική γλῶσσα).
Ὄρθρος
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Συνολικές προβολές σελίδας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2013
(3547)
- ► Δεκεμβρίου (75)
- ► Σεπτεμβρίου (314)
- ► Φεβρουαρίου (315)
- ► Ιανουαρίου (357)
-
▼
2012
(4154)
- ► Δεκεμβρίου (363)
-
▼
Οκτωβρίου
(356)
- Πῶς ὁ Κατηχητής Φίλιππος ἔγινε ὀρθόδοξος Χριστιανό...
- «Η κρίση ταυτότητας στην σημερινή Τουρκία». Νίκος ...
- Ο Δικέφαλος Αετός έχει «κατακτήσει» την σύγχρονη Τ...
- Παρουσίαση νέου βιβλίου του Πρωτοπρ. Ιωάννου Φωτόπ...
- Ἀπάντηση τοῦ Μητροπολίτου Αἰτωλίας Κοσμά στίς ἀνθε...
- Ενημέρωση -Διαμαρτυρία για Corpus Christi (1/11/2012)
- Ιερομάρτυς Ιωάννης Κοτσούρωφ. Ο πρώτος μάρτυρας τη...
- Οἱ φυσικοί νόμοι. Μέρος Β'. Κεφάλαιον Ε'. Μητροπολ...
- «Μιά σειρά θαυμάτων» Νεοεποχίτικος Ἀποκρυφισμός μέ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 31 Οκτωβρίου
- 31 Οκτωβρίου Συναξαριστής
- Ἡ ζωή καί τό ἔργο τοῦ Ἁγίου Στεφάνου τοῦ Μεγάλου Ἡ...
- Ἱερομάρτυρας Γόζαρντ 1942. Νεομάρτυρες της Ορθοδοξ...
- Ομιλία με θεολογική ευθύτητα και παρρησία του π. Θ...
- Ὁμιλία γιά τήν ἐποποιΐα τοῦ ΄40 στό Ἱ. Κοινόβιο Ὁσ...
- Σκέψεις ποῦ γεννήθηκαν ἀπό τό ὑπερβλάσφημο corpus-...
- Άγρυπνία προς τιμήν της Αγίας Αναστασίας της Ρωμαί...
- Οἱ ἀσθενεῖς πρέπει νὰ προστρέχουν εἰς τὸν Χριστὸν ...
- ῾Η διάκρισις καί ἐπιλογή, ἀποτελεῖ δημιουργία. Αἱρ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 30 Οκτωβρίου
- 30 Οκτωβρίου Συναξαριστής
- Τό ἀντίδωρο καί ὁ Ἁγιασμός θεραπεύουν. Τό λάδι τοῦ...
- Πνευματικοί Διάλογοι με τον Ρουμάνο ησυχαστή π. Ηλ...
- Το πάτημα του ποδιού, του γαμπρού ή της νύφης κατά...
- Τό ἀγεφύρωτον χάσμα μεταξύ ἀνοργάνου καί ὀργανικῆς...
- Τέσσερα θαύματα τῆς Ἁγίας Ἀναστασίας τῆς Ρωμαίας.
- Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ:«Οὐδέποτε ἐζήτησα συ...
- Ἕνα σύγχρονο θαῦμα τῆς Ἁγίας Ἁναστασίας τῆς Ρωμαία...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 29 Οκτωβρίου
- 29 Οκτωβρίου Συναξαριστής
- Π.Θεόδωρος Ζήσης - Εορτή Αγίας Σκέπης της Θεοτόκου...
- Γέροντας Γαβριήλ σε Ρουμάνους προσκυνητές για τις ...
- Ὁ παπᾶς - Τοῦ Π. Πετιμεζᾶ
- Ὅτι οἱ μάγοι δὲν εἶναι, οὔτε πρέπει νὰ ὀνομάζωνται...
- Προς τα ουράνια σκηνώματα. Ε’ Καρποφορία καί συγκο...
- Θεραπεία τῆς αἱμορροούσης καί ἀνάσταση τῆς θυγατρό...
- Ὁμιλία Μητροπολίτου Κυθήρων Σεραφείμ στήν ἑορτή τῆ...
- Πατήρ Σωτήρης Χαντάντ: Ο Ελληνορθόδοξος ιερέας που...
- Ἡ ἀνάστασις τῆς θυγατρός τοῦ Ἰαείρου καί ἡ θεραπεί...
- Ὁμιλίες (3) π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου στήν Κυριακή ...
- Οἱ ἀδικίες, τά χρήματα καί ἡ ὑπερηφάνεια, εἶναι τά...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 28 Οκτωβρίου
- 28 Oκτωβρίου Συναξαριστής
- Τα ΌΧΙ του χθες και του σήμερα. Κωνσταντίνος Χολέβας
- Κυριακή Ζ΄ Λουκᾶ. Ἁγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμου
- Ο Μυροβλήτης και Μεγαλομάρτυς Άγιος Δημήτριος. Δη...
- Τό Εὐαγγέλιο τῆς Κυριακῆς. Κυριακή Ζ΄ Λουκᾶ
- Ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς. Ἐπιστολή πρός Ἑβραίους Θ...
- Πνευματικοί Διάλογοι με τον Ρουμάνο ησυχαστή π. Ηλ...
- Ὀρθόδοξος Κατηχητής ἐπῆγε στόν μάγο. Προσευχόταν σ...
- Διέρρευσαν εκατομμύρια UserID και e-mail χρηστών τ...
- Στὴν ὑπηρεσία τῆς ἀνθρωπότητος. Τῆς Ἁγίας Σκέπης. ...
- 28η Οκτωβρίου 2012: Η Ελλάδα συνεχίζει να αντιστέκ...
- “Η εν Χριστώ πνευματική ζωή την περίοδο της κρ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 27 Οκτωβρίου
- 27 Οκτωβρίου Συναξαριστής
- Ἡ ζωή καί τό ἔργο τοῦ Ἁγίου Στεφάνου τοῦ Μεγάλου Ἡ...
- Δ Ε Ν θα πραγματοποιηθεί παράσταση του βλάσφημο...
- Θεσσαλονίκη 1012-2012. Από την Οθωμανική στην Τροϊ...
- Μητροπολίτης Πειραιῶς Σεραφείμ για Corpus Christi ...
- Ενημέρωση για την χτεσινή (25/10/12) συγκέντρωση δ...
- Ἰωσήφ Βατοπαιδινός: ”Φροντῖστε τώρα νά ἀντέξετε στ...
- Ο Mητροπολίτης Σύρου για το Corpus Christi. Xρήστο...
- Ἡ Θεσσαλονίκη καί ὁ Ἑλληνισμός εὐχαριστοῦν τόν Ἅγι...
- Ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ καταγγέλλει την Ε...
- Ομιλία 49η: Στον μεγαλομάρτυρα και θαυματουργό και...
- 26 Οκτωβρίου 1912. Η απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 26 Οκτωβρίου
- 26 Οκτωβρίου Συναξαριστής
- Μία δύσκολη μεταστροφή. Ε’ Καρποφορία καί συγκομιδ...
- «Οἱ ἀφανεῖς ἥρωες τοῦ 1940». Ὁμιλία στό Ἱ. Κοινόβι...
- Θεσσαλονίκη. Τουλάχιστον 100.000 πιστοί έχουν προσ...
- Οἱ φυσικοί νόμοι. Μέρος Α'. Κεφάλαιον Ε'. Μητροπολ...
- Εἶδος μαγείας εἶναι καὶ τὰ βαστάγματα τῶν ἁγίων εἰ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 25 Οκτωβρίου
- 25 Οκτωβρίου Συναξαριστής
- Ἡ ζωή καί τό ἔργο τοῦ Ἁγίου Στεφάνου τοῦ Μεγάλου Ἡ...
- Πνευματικοί Διάλογοι με τον Ρουμάνο ησυχαστή π. Ηλ...
- Η απίστευτη βρώμα πίσω από τους τηλεοπτικούς "αστέ...
- Η θέση των "Αναβάσεων" ως προς τον Ρ/Σ της Μητροπό...
- Ενημέρωση για το Corpus Christi και απαραίτητες δι...
- Τό Πνεῦμα ὅπου θέλει πνεῖ. Μία πνευματική ἐμπειρία...
- Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος. ...
- Άτυπος δαιμονισμός και βλασφημία του Αγ. Πνεύματος
- Χρειαζόμαστε βαθιά επίγνωση της κατάστασης με το Ι...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 24 Οκτωβρίου
- 24 Οκτωβρίου Συναξαριστής
- Η Θεσσαλονίκη της Ορθοδοξίας και του Ελληνισμού.
- Θεραπεία ἀσθενοῦς μέ τήν ἐπάλειψι λαδιοῦ ἀπό τό κα...
- Νεοεποχήτικη τριλογία του Κυριάκου Μαρκίδη. Κριτικ...
- Γιόγκα: Γυμναστική ή Θρησκεία; Χρήστος Ταγαράκης
- Ποιά πρέπει να είναι η στάση των μελλονύμφων κατά ...
- Ἡ δευτερολογία τοῦ Μητροπολίτου Γόρτυνος Ἱερεμία γ...
- Ο σύντομος χαιρετισμός του π. Σαράντη Σαράντου στο...
- Πνευματικοί Διάλογοι με τον Ρουμάνο ησυχαστή π. Ηλ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 23 Οκτωβρίου
- 23 Οκτωβρίου Συναξαριστής
- «Εὐλογημένες οἱ ἀποθῆκες σου καί τά πλεονάσματά σο...
- Ο Πούτιν απειλεί την Τουρκία. Τηλεφώνημα Πούτιν πρ...
- Δεν ήμασταν καλά και όταν ... ήμασταν καλά! Μοναχό...
- ► Σεπτεμβρίου (327)
- ► Φεβρουαρίου (346)
- ► Ιανουαρίου (348)
-
►
2011
(3478)
- ► Δεκεμβρίου (370)
- ► Σεπτεμβρίου (259)
- ► Φεβρουαρίου (256)
- ► Ιανουαρίου (350)
-
►
2010
(2873)
- ► Δεκεμβρίου (308)
- ► Σεπτεμβρίου (225)
- ► Φεβρουαρίου (186)
- ► Ιανουαρίου (197)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.