Ορθόδοξη Εκκλησία. Η μόνη Αλήθεια και η μόνη θεραπεία του ανθρώπου(ψυχής και σώματος).
Ἔχουμε πιά πλημμυρίσει ἀπό γυμναστικές ὕποπτες πού ὑποκρίπτουν θρησκεῖες ἀνατολικές ὅπως ἡ γιόγκα μέ τίς διάφορες ἐκδόσεις της: πιλάτες κ.λ.π. Μία ἀκόμη «γυμναστική» μέ σαφές θρησκευτικό ὑπόβαθρο ἀφοῦ βασίζεται σέ ἀφρικάνικο τελετουργικό χορό εἶναι τό πολύ ἐπικίνδυνο συνοθύλευμα χοροῦ, πολεμικῆς τέχνης, φιλοσοφίας, προσευχῆς, γυμναστικῆς, ἀκροβασίας, μουσικῆς ἀκούει στό ὄνομα Καποέιρα.
Ὑπάρχουν ἀκόμη καί τμήματα γιά μικρά παιδιά ὅπου ἀνυποψίαστοι γονεῖς τά ὁδηγοῦν χωρίς νά γνωρίζουν ὅτι ἕνα λάκτισμα ἤ μία κεφαλιά Καποέιρα μπορεῖ νά «τα ἀφήσει καί στόν τόπο».
Διαβάζουμε στήν ἱστοσελίδα τῆς Ἀκαδημίας Καποέιρα Ἀθηνῶν:
«Η Capoeira σήμερα είναι μια μορφή έκφρασης που εμπεριέχει μουσική, χορό, πολεμική τέχνη, παιχνίδι, ακροβασία, φιλοσοφία και άθληση...Λόγω της πολυμορφικής της σύνθεσης, η Capoeira είναι μια τέχνη, που δύσκολα περιγράφεται. Όταν ρωτήθηκε ένας μεγάλος δάσκαλος, ο Mestre Sombra, τι είναι η Capoeira, αυτός απάντησε:
"Η Capoeira είναι μια προσευχή."»(http://www.capoeira-athens.com/).
-Προσευχή σέ ποιόν ἄραγε;
-Πάντως ὄχι στόν Ἀρχηγό τῆς Εἰρήνης καί τῆς Ἀγάπης τόν Κύριο Ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστό.
Ἀπό τό λόγιο τοῦ «μεγάλου διδασκάλου» διαφαίνεται τό θρησκευτικό ὑπόβαθρο τῆς πολεμικῆς αὐτῆς
τέχνης-χοροῦ-γυμναστικῆς.
Tό ἴδιο συνάγεται καί ἀπό τό ἄρθρο τῆς wikipedia (http://el.wikipedia.org/wiki)
Στό Alkimachon. gr διαβάζουμε: «Το «παιχνίδι καποέιρα» είναι μία τελετουργική διαδικασία, που γίνεται μέσα σε έναν κύκλο (ρόντα), τον οποίον σχηματίζουν παίκτες και θεατές». Πρόκειται ἑπομένως γιά μία τελετουργία καί ὄχι γιά ἁπλῆ Γυμναστική.
-Τί εἶναι ὅμως τελετουργία;
«Η τελετουργία είναι ένα σύνολο κινήσεων και ενεργειών που εκτελούνται από
ένα άτομο ή από μία κοινότητα ανθρώπων και στοχεύουν στην οργάνωση του χρόνου
και του χώρου, με σκοπό να καθορίσουν τις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων και των
θεών» (http://www.arnos.gr/dmdocuments/eap/elp/elp20/ergasieselp20/2008-2009.2h.ergasia.elp20.protipi.pdf)
Ἄρα τό Καποέιρα εἶναι μία θρησκευτική πράξη ἐνταγμένη σέ κάποια θρησκεία.
Ἄς μήν ξεγελιόμαστε λοιπόν ὅτι ἐμεῖς ἤ τά παιδιά μας ἁπλῶς γυμναζόμαστε (-ὅταν κάνουμε γονυκλισίες-μετάνοιες ἄραγε κάνουμε γυμγναστική; φυσικά ὄχι) ἤ μαθαίνουμε πολεμική τέχνη (-ἄραγε ποιόν ἐπιτρέπεται νά χτυπήσουμε σάν χριστιανοί; -Φυσικά κανέναν). Μέσω τοῦ Καποέιρα εἰσαγόμαστε σέ μία θρησκεία ἀφρικάνικης προέλευσης (λατρεία τοῦ Σατανᾶ καί τῶν ὀργάνων του, ὅπως εἶναι ὅλες οἱ θρησκεῖες ἀφρικάνικες, ἀνατολικές, ἀρχαῖα ἑλληνική μουσουλμανισμός, ἰουδαϊσμός, σαμανισμός) πού μᾶς ἦλθε σέ νεότερη ἔκδοση, μέσῳ Βραζιλίας.
Ἡ μόνη Ἀλήθεια εἶναι ὁ Χριστός Μας καί ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ,ἡ ὁποία δέν εἶναι μία θρησκεία σάν ὅλες τίς ἄλλες, ἀλλά εἶναι ἡ Φανέρωση τοῦ Ἀληθινοῦ Θεοῦ, τοῦ Κυρίου Ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, στόν ἄνθρωπο. Αὐτή εἶναι καί ἡ μοναδική μας θεραπεία καί θεραπευτική ἀγωγή πού ἀποκαθιστᾶ τόν ἄνθρωπο στό «πρωτόκτιστο κάλλος».
Ιερομόναχος Σάββας Αγιορείτης
Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Συνολικές προβολές σελίδας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2013
(3547)
- ► Δεκεμβρίου (75)
- ► Σεπτεμβρίου (314)
- ► Φεβρουαρίου (315)
- ► Ιανουαρίου (357)
-
►
2012
(4154)
- ► Δεκεμβρίου (363)
- ► Σεπτεμβρίου (327)
- ► Φεβρουαρίου (346)
- ► Ιανουαρίου (348)
-
►
2011
(3478)
- ► Δεκεμβρίου (370)
- ► Σεπτεμβρίου (259)
- ► Φεβρουαρίου (256)
- ► Ιανουαρίου (350)
-
▼
2010
(2873)
- ► Δεκεμβρίου (308)
- ► Σεπτεμβρίου (225)
-
▼
Φεβρουαρίου
(186)
- Η προσευχή - ομιλία του γέροντα Νίκων (ομιλία σε mp3)
- Γέροντας Πορφύριος - «Η μητέρα να προσεύχεται σιωπ...
- 28 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Αγιορείτης προστάτης της πολεμικής μας αεροπορίας!
- Πως μπορούμε να μιλήσουμε στα παιδιά για τον Θεό;
- 27 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Φώτης Κόντογλου - Ἡ Μοναδικότητα τῆς Παραδόσεως τῆ...
- Ἡ ἐπίθεσις τῶν Ναζί - Τὸ διάγγελμα τοῦ Ἀρχιεπισκό...
- Ἡ Ἐκκλησία στὰ χαρακώματα. - Ὁ παπὰς τοῦ ’40
- Ο Μακαριστός Ιάκωβος Τσαλίκης - Στυλ. Γ. Παπαδόπου...
- π. Σάββας Αγιορείτης. Τί είναι η πνευματική ζωή; -...
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Α΄ - «Γιατί ...
- Πατρικαί Νουθεσίαι Γέροντος Εφραίμ, προηγουμένου Ι...
- Βατοπαιδινές Κατηχήσεις Γέροντος Ιωσήφ- Κατήχηση 2...
- "Αριθμοποιούνται" όλοι οι μαθητές στην Αυστραλία
- Χ.Α.Ν. καί Προσκοπισμός: Πρόδρομοι τοῦ Οικουμενισμ...
- Κόσοβο - Μοναχοί στηρίζουν τον επίσκοπο Αρτέμιο
- Ερώτηση στη Βουλή προς την Υπουργό Παιδείας, σχετι...
- 26 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Ε.Σημαντήρης, Προς όσους θέλουν να βγάλουν το Σταυρό
- Μητροπολίτης Αμβρόσιος ομιλία την Κυριακή της Ορθο...
- 25 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Πατριάρχης Ιεροσολύμων Ειρηναίος ο Α' σήμερα. Συνθ...
- Ο Μακαριστός Ιάκωβος Τσαλίκης - Στυλ. Γ. Παπαδόπου...
- π. Σάββας Αγιορείτης. Τί είναι η πνευματική ζωή; -...
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Α΄ - «Ο διάβ...
- Πατρικαί Νουθεσίαι Γέροντος Εφραίμ, προηγουμένου Ι...
- Βατοπαιδινές Κατηχήσεις Γέροντος Ιωσήφ- Κατήχηση 2...
- 24 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Οι ελευθεροτέκτονες πέτυχαν επίσημη αντιπροσώπευση...
- Βλάπτει η οικογένεια;
- Επίσκοπος Ράσκας και Πριζρένης Αρτέμιος, Η Εκκλησί...
- Το Ιερό Λείψανο του Αγίου Λουκά Αρχιεπισκόπου Κριμ...
- Το Αυτοκέφαλον και το …… ξεροκέφαλον.
- 23 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Κονίτσης Ανδρέας για την ματαίωση εορταστικών εκδη...
- Κυριακή της Ορθοδοξίας - Μητροπολίτου Ναυπάκτου ...
- Τα στάδια του Αθεϊσμού - Μητροπολίτη Ιερόθεου Βλάχου
- 22 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Η απάντηση του Ανδρέα Μαρτίνη για το σταυρό στη ση...
- Το amen.gr πανηγυρίζοντας την νίκη του οικουμενισμ...
- Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ: Δεν είχε κλείσει τις πόρτε...
- Είχε κλείσει την πόρτα ο Σεραφείμ στις απαιτήσεις ...
- Κυριακή της Ορθοδοξίας -Αναστήλωση των εικόνων. Η ...
- Κυριακή της Ορθοδοξίας - Αγίου Λουκά Αρχιεπισκόπο...
- 21 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- 20 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Πατριαρχικὴ καὶ Συνοδικὴ Ἐγκύκλιος ἐπὶ τῇ Κυριακῇ ...
- Ιερώνυμος σε Βαρθολομαίο: «Μην με θεωρείτε πλέον φ...
- Ο Ακάθιστος Ύμνος - Αρχ. Επιφανίου Θεοδωροπούλου.(...
- Ο Ακάθιστος Ύμνος - Αρχ. Επιφανίου Θεοδωροπούλου.(...
- Τι είναι η Θ. Λειτουργία των Προηγιασμένων; Αρχιμ...
- Η νέα Μονόπολη προπομπός της Νέας Τάξης.
- Κόσσοβο – Με ποιούς συνεργάζονται οι διώκτες του ...
- Και διαδικτυακός πόλεμος εις βάρος του Μητροπολίτο...
- Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, Αρχιερείς της Μακεδονίας ...
- Καταργούν το σταυρό από το λάβαρο του Ερυθρού Σταυ...
- 19 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Η αξία και η δύναμις των Χαιρετισμών ως παρακλητικ...
- Γέροντας Αμφιλόχιος Μακρής - Διάφορα Ἀποφθέγματα
- Ο Μακαριστός Ιάκωβος Τσαλίκης - Στυλ. Γ. Παπαδόπο...
- π. Σάββας Αγιορείτης. Τί είναι η πνευματική ζωή; -...
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Α΄ - «Σε όπο...
- Πατρικαί Νουθεσίαι Γέροντος Εφραίμ, προηγουμένου Ι...
- Βατοπαιδινές Κατηχήσεις Γέροντος Ιωσήφ- Κατήχηση 2...
- Προσέγγιση στην Ευχή του Αγίου Εφραίμ του Σύρου.
- Ἀρχιμανδρίτης Θεόκλητος Λεγᾶτος – Ἡ προσευχὴ τῆς μ...
- 18 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Η βίαιη εισβολή στη Γκρατσάνιτσα και τα μέτρα εις ...
- 17 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- 1941 - 1945: Σφαγές, εγκλήματα και βίαιοι προσηλυτ...
- Το ολοκαύτωμα κατά των Σέρβων: Η άγνωστη ιστορία μ...
- Ο σφαγέας των Σέρβων Ορθοδόξων που ανακηρύχτηκε "ά...
- Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ "Απαράδεκτη η απόφ...
- Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος «Πάμε για αλλοίω...
- Το «πάντρεμα» του καρναβαλιού με το Χριστιανισμό
- 16 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Στάρετς Σάββας - Θαυμαστή υπέρβαση τού Τσερνομπίλ
- Παρουσίαση βιβλίων : Στάρετς Σάββας Ο Παρηγορητής
- Πάθημα Παπικών στην Κέρκυρα, 12.11.1718 Από το Βι...
- Χαριτωμένοι ἄνθρωποι στὸ Ἅγιον Ὄρος - π.Γεώργιος Κ...
- Ἰωσὴφ Μοναχός - Διδαχὲς ἀπὸ τὸν Ἄθωνα - Πρακτικὲς ...
- Κατήχησις εἰς τὴν Κυριακὴν τῆς Τυροφάγου - Άγιος Θ...
- Πρώτοι στην προσευχή οι Έλληνες ...
- Γιατί Νηστεύουμε; π.Αυγουστίνος Καντιώτης
- Καθαρά Δευτέρα στην Καππαδοκία
- Η Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή
- 15 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Το βαθύτερο νόημα της Καθαράς Δευτέρας και της όλη...
- Γέροντας Εφραίμ Κατουνακιώτης - «Αγιότης - Αρετή -...
- π. Σάββας Αγιορείτης. Τί είναι η πνευματική ζωή; -...
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Α΄ - «Η αμαρ...
- Πατρικαί Νουθεσίαι Γέροντος Εφραίμ, προηγουμένου Ι...
- Βατοπαιδινές Κατηχήσεις Γέροντος Ιωσήφ- Κατήχηση 2...
- Μετάνοια - Ἁγ. Σιλουανού Ἀθωνίτου
- Καποέϊρα. Μια Αφρικανική τελετουργία σε Βραζιλιάνι...
- Θάλεια Δραγώνα: ὁ "κατάλληλος" ἄνθρωπος στήν κατάλ...
- Είναι τόποι λατρείας του Θεού οι εβραϊκές συναγωγές;
- 14 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Οι ιστορικές ανακρίβειες της ταινίας «AGORA» του Α...
- ► Ιανουαρίου (197)
Καλησπέρα σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρακάτω παραθέτω ένα τμήμα ενός μέηλ που έστειλα στον συγγραφέα του παραπάνω άρθρου με την ελπίδα ότι θα ανακινήσει κάποια συζήτηση για ένα θέμα που μ'ενδιαφέρει πολύ. Διδάσκω καποέιρα λίγες ώρες μέσα στην εβδομάδα στα Χανιά σ'έναν τοπικό σύλλογο πολεμικών τεχνών. Θεωρώ τον εαυτό μου Χριστιανό Ορθόδοξο. Διάβασα μόλις πριν λίγο το άρθρο για την καποέιρα και μετα λύπης μου διαπίστωσα ότι στα δικά σας τα μάτια εγώ κι οι μαθητές μου είμαστε σατανολάτρεις!
Ήθελα πρώτα απ'όλα να ρωτήσω αν η άποψη που εκφράζετε είναι μια προσωπική σας άποψη ή αν την έχετε λάβει μέσω κάποιας άνωθεν πνευματικής αποκάλυψης. Σε περίπτωση που είναι προσωπική σας άποψη θα ήθελα να σας πληροφορήσω ότι ουδέποτε έχουμε μνημονεύσει τον εξ'αποδώ στις προπονήσεις μας. Νομίζω ότι η καποέιρα είναι κενή θρησκευτικού περιεχομένου, γιαυτό και συνεχίζω να ασκούμαι σ'αυτή, αν κι είναι αλήθεια ότι είναι ένας από τους χώρους στους οποίους μπορεί κανείς να συναντήσει ανθρώπους από διάφορους πολιτισμικούς και θρησκευτικούς χώρους. Την θεωρώ τόσο ουδέτερη όσο ένα μαχαίρι με το οποίο μπορεί κανείς να κόψει ψωμί αλλά μπορεί και να σφάξει τον συνάνθρωπό του. Αυτό που λέτε για τις πολεμικές τέχνες γενικότερα, δηλαδή ότι ο χριστιανός δεν έχει ανάγκη να σηκώσει το χέρι εναντίον κανενός, με βρίσκει προσωπικά απόλυτα σύμφωνο και μάλιστα στα μαθήματά μας αποθαρρύνω ενεργά τους μαθητές μου από το να εμπλέκονται σε καυγάδες λέγοντάς τους ότι ο άνθρωπος που κερδίζει μια αντιπαράθεση είναι εκείνος που κατάφερε να βρει τρόπο να την διευθετήσει ειρηνικά ή αν αυτό δεν πετύχει απλώς να την αποφύγει. Δεν είναι αλήθεια όμως ότι πολλοί από τους αγίους της εκκλησίας μας ασκούνταν και είχαν διαπρέψει στα πολεμικά? Για παράδειγμα, ο άγιος Δημήτριος, ήταν ήδη χιλίαρχος στην ηλικία των 22 χρόνων. Ή πόσοι από τους κληρικούς μας δεν συμπαραστάθηκαν στους πολεμιστές μας σε καιρούς δύσκολους παίρνοντας τα όπλα? Θέλω να πω ότι αφ'ενός δεν νομίζω ότι η ενασχόληση με τα "πολεμικά" είναι κατ'ανάγκη σατανολατρεία και αφ'ετέρου ότι δεν είναι απαραίτητο το ότι επειδή κανείς ασκείται σε μια πολεμική τέχνη ότι θα την χρησιμοποιήσει για να λύσει τις διαφορές του με τους άλλους.
Νομίζω ακόμη ότι όπως μέσα στην εκκλησία υπάρχουν όλων των ειδών οι άνθρωποι, καλοί και κακοί, το ίδιο ισχύει και για τους υπόλοιπους χώρους. Η διαφορά είναι ότι στην εκκλησία πάμε για να σωθούμε. Σημαίνει όμως αυτό ότι σ'όλους τους άλλους χώρους πάμε για να χαθούμε? Δεν είναι καλός ο κόσμος όλος όπως κι ο Δημιουργός του?
Όσον αφορά την τελετουργικότητα της καποέιρα, ο κύκλος και η μουσική αποτελούν πολιτισμικά κατάλοιπα του παρελθόντος και "υπογραφή" αυτής της πολεμικής τέχνης αλλά στον συγκεκριμένο "χώρο" δεν έχουν να κάνουν με σατανολατρείες ή οτιδήποτε παρεμφερές. Είναι αλήθεια ότι οι άνθρωποι που την δημιούργησαν ήταν αφρικανοί οι οποίοι έφτασαν ως σκλάβοι στην Βραζιλία και υπέφεραν πολλά κάτω από το μαστίγιο των καταπιεστών τους. Χρησιμοποίησαν πολεμικές παραδόσεις των φυλών από τις οποίες προέρχονταν για να αμυνθούν και για να επιβιώσουν και πολιτισμικά, για να μη σβήσει η ταυτότητά τους.
Οι λέξεις τον τραγουδιών και οι κινήσεις των συμμετεχόντων δεν έχουν κάποια "μαγική" δύναμη. Στην καποέιρα το τραγούδι και η μουσική αναπτύσσει μια αίσθηση συνοχής στην ομάδα και ίσως να κρατήσει ή να στηρίξει με τη βοήθεια του Θεού ανθρώπους που για τον ένα ή άλλο λόγο ίσως ακόμη να μην μπορούν να πλησιάσουν την εκκλησία (δείτε για παράδειγμα τις διάφορες προσπάθειες που γίνονται στις φαβέλλες της Βραζιλίας να κρατήσουν νέους μακρυά απ'το έγκλημα μέσω του καποέιρα)
Μ'ενδιαφέρει πάρα πολύ το ζήτημα της συμβατότητας της πίστης μου με την υπόλοιπη ζωή μου και σας ευχαριστώ προκαταβολικά για τον χρόνο σας
ο Θεός να σας έχει καλά
Γιάννης
http://anavaseis.blogspot.com/2010/11/blog-post_2612.html
ΑπάντησηΔιαγραφή