Ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος χαρακτηρίστηκε από τα πλέον επίσημα χείλη ως “Σοφός διδάσκαλος και χαρισματικός πνευματικός”
Ας δούμε μια επστολή που έστειλε στον οικουμενικό Πατριάρχη Αθηναγόρα με αφορμή τις «στενές» σχέσεις και εναγκαλισμούς με τον Πάπα Ρώμης και την οικουμενιστική κίνηση.
H λαμπρή από κάθε άποψη μορφή του πατρός Επιφανίου Θεοδωροπούλου, είναι τόσο επίκαιρη όσο ποτέ άλλοτε.
Θυμίζει την προορατικότητα των κειμένων και άρθρων του Φώτη Κόντογλου, που γράφτηκαν την δεκαετία του ¨50 ή 60 αλλά είναι τόσο επίκαιρα ώστε αν δεν σου πουν ημερομηνία νομίζεις ότι είναι σημερινά.
Η συγκεκριμένη επιστολή στάλθηκε το 1965 στον Πατριάρχη Αθηναγόρα, με πολύ παρρησία, (πράγμα που ιδιαιτέρως τον χαρακτήριζε), ευθυκρισία, χαρισματική λογική, και στην τοποθέτηση των ερωτήσεων, αλλά κυρίως των απαντήσεων.
Αν ήταν γραμμένο στην δημοτική θα μπορούσε να έχει σταλεί σήμερα.
Δώστε του λίγη παραπάνω προσοχή, είναι θησαυρός.
αρχ. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος
Ανοικτή επιστολή προς τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη.
« Παναγιώτατε,
Από τινων ετών κατώδυνον το Πλήρωμα της Ορθοδόξου Εκκλησίας, το συνειδητώ πιστεύον πλήρωμα , παρίσταται θεατής επικινδύνων προς την Πίστην ακροβασιών του Πρώτου της Ορθοδοξίας Επισκόπου. Ούτως, ίνα παραλίπωμεν άλλου είδους ακροβασίας, η προς τον Πάπαν και τον Παπισμόν συμπεριφορά Υμών και τινών Υμετέρων αντιπροσώπων, ρίπτει εις άφατον θλίψιν, αλλά και φοβεράν ψυχικήν δοκιμασίαν, τα αληθώς ορθοδοξούντα τέκνα της Εκκλησίας. Αλληλογραφείτε μετά του Πάπα εν πάση εκκλησιαστική τάξει, ως εάν έζωμεν εις τον Ε' μ.Χ. αιώνα. Υποβάλλεσθε εις τας ταλαιπωρίας μακρινών ταξιδιών προς συνάντησιν αυτού. Ανταλλάσετε μετ' αυτού τρυφεράς περιπτύξεις και αδελφικούς ασπασμούς. Καλείτε αυτόν «Πρώτον Επίσκοπον της Χριστιανοσύνης» και υμάς Αυτόν δεύτερον. Διακηρύσσετε urbi et orbi ότι «ουδεμία διαφορά χωρίζει τας δύο Εκκλησίας». Συμπροσεύχεσθε μετ' αντιπροσώπων αυτού και φέρεσθε προς αυτούς σχεδόν όπως και προς τους Ορθοδόξους Επισκόπους. Αίρετε εκ μέσου αιωνοβίους αφορισμούς, οίτινες, έστω και αν επιβλήθεισαν υπό το κράτος των εντυπώσεων εκ στιγμιαίων γεγονότων πρωτοφανούς οξύτητας και ως αντίδρασις εις τα γεγονότα εκείνα, ουχ ήττον δε εξέφραζον ει μη το καθολικόν φρόνημα της αμωμήτου και θεοφόρου Ορθοδοξίας και δεν απετέλουν ειμή απλήν εφαρμογήν, καθυστερημένη μάλιστα, των διατάξεων του Κανονικού της Εκκλησίας Δικαίου, επιβαλλουσών την αποπομπήν εκ της θεοτεύκτου Μάνδρας των «ανιάτως και προς θάνατον νοσούντων» προβάτων, των αιρετικών δηλαδή και φθορέων της Πίστεως.
Παναγιώτατε,
Τι εκ των δύο συνέβη; Ο Πάπας προσεχώρησε εις την Ορθοδοξίαν ή Υμείς εις τον Παπισμόν; Εάν τοπρώτον, αναγγείλατε τούτο, ίνα πάντες φαιδρώς πανηγυρίσωμεν μετ' αλλήλων και χορεύσωμεν. Εάν
το δεύτερον, ομιλήσατε μετ' ειλικρινείας και ευθύτητος, ίνα βεβαιωθώμεν ότι, μετά της παλαιάς, απώλετο και η νέα Ρώμη και κατεπόθη υπό της αιρέσεως. Εάν δε ουδέν εκ τούτων συνέβη, αλλά και Υμείς και ο Πάπας εμένετε εν τοις οικείοις έκαστος όροις, τότε πως ερμηνεύονται αι προεκτεθείσαι ενέργειαι Υμών; Πώς είναι δυνατόν ο αιρετικός Πάπας να είναι ο Πρώτος Επίσκοπος της Χριστιανοσύνης και Υμείς ο δεύτερος; Πότε η Εκκλησία ημών συνηρίθμησεν ομού μετά των Ορθοδόξων Επισκόπων τους Επισκόπους των αιρετικών; Δογματικής και κανονικής ακριβείας γλώσσαν ομιλείτε ή ευελίκτου διπλωματικής υποκρισίας; Επίσκοπος είσθε ή διπλωμάτης; Πώς δ' ακόμη είναι δυνατόν να αίρωνται αι κανονικαί της Εκκλησίας ποιναί, όταν το αντικείμενον αυτών (η αίρεσις) ου μόνον εξακολουθή να υπάρχει, αλλά και αισίως αύξεται και μεγενθύνεται και γαυριά; Και εάν δεν υπήρχον αφορισμοί κατά των παπικών διά τας υπ' αυτών αποτολμηθείσας αλλοιώσεις εν τη Πίστει, θα έδει ούτοι να εκφωνηθώσι σήμερον από κοινής των Ορθοδόξων Εκκλησιών ψήφου, υπεικουσών εις ρητάς και σαφείς των Ιερών Κανόνων επιταγάς. Πώς λοιπόν και διατί, υπάρχοντες, αίρωνται;
Παναγιώτατε,
Άδεται ότι ενεργείτε ως ενεργείτε, ινα, προσεταιριζόμενος το πανίσχυρον κοσμικώς Βατικανόν, αντιτάξητε την εκ της συμμαχίας αυτού αίγλην και δύναμην προς τους τουρκικούς βρυχηθμούς και δυνηθήτε ούτω να στηρίξετε τον δεινώς απειλούμενον και κλονιζόμενον Θρόνον της πάλαι ποτέ βασιλευούσης. Εάν ταύτα έχωνται αληθείας, και πλανάσθε και ματαιοπονείτε. Έχομεν την συμμαχίαν του Θεού, Παναγιώτατε, ή ου; Εάν ναι, τότε «εις διώξεται χιλίους και δύο μετακινήσουσι μυριάδας», τότε καν κύματ διεγείρηται, καν πελάγη, καν τουρκικών θηρίων θυμός, αράχνης δι' ημάς έσονται ευτελέστερα, τότε «εξανθήσει και υλοχαρήσει και αγαλλιάσεται τα έρημα του Ιορδάνου» και «αλείται ως έλαφος χωλός, τρανή σε έσται γλώσσα μογιλάλων», τότε... ώ τότε, «γνώτε έθνη και ηττάσθε ότι μεθ' ημών ο Θεός»!... Εάν όχι τότε προς τι «πεποίθαμεν επ' άρχοντας, επί υιούς ανθρώπων οις ουκ εστι σωτηρία»; Τότε, Παναγιώτατε, εφαρμόζονται πλέον εφ' ημών οι λόγοι του προφήτου: «Ουαί οι καταβαίνοντες εις Αίγυπτον επί βοήθειαν, οι εφ' ίππος πεποιθότες και εφ' άρμασιν, έστι γαρ πολλά, και εφ' ίππος πλήθος σφόδρα, και ουκ ήσαν πεποιθότες επί τον Άγιον του Ισραήλ και τον Κύριον ουκ εζήτησαν. Και αυτός σοφώς ήγεν επ' αυτούς κακά και ο λόγος αυτού ου μη αθετηθή και επαναστήσεται επ΄οίκους ανθρώπων πονηρών και επί την ελπίδαν αυτών την ματαίαν, Αιγύπτιον άνθρωπον και ου Θεόν, ίππων σάρκας και ουκ εστι βοήθεια. Ο δε Κύριος επάξει την χείραν αυτού επ' αυτούς και κοπιάσουσιν οι βοηθούντες και άμα πάντες απολούνται»(Ης. Λα,1-3)
Παναγιώτατε,
Μυριάκις προτιμότερον να εκριζωθή ο ιστορικός της Κωνσταντινουπόλεως Θρόνος και να μεταφυτευθή εις έρημον τινα νησίδα του πελάγους, ακόμη δε και να καταποντισθή εις τα βάθη του Βοσπόρου, ή να επιχειρηθή έστω και η ελαχίστη παρέκλισις από της χρυσής των πατέρων γραμμής, ομοφώνως βοώντων: «Ου χωρεί συγκατάβασις εις τα της Πίστεως». Αι επτά λυχνίαι της αποκαλύψεως, διά τας αμαρτίας ημών, εσβέσθησαν προ πολλού. Αι επτά Εκκλησίαι αποστολικαί, Εκκλησίαι σχούσαι την υψίστην τιμήν να λάβωσιν, ειδικώς αύται, γράμματα εξ ουρανού μέσω του θεοπνεύστου της Πάτμου Οραματιστού, εξέλιπον εκ της επιφανείας της Γης και εκεί, ένθα άλλοτε ετελείτο η φρικωδεστάτη Θυσία και ο Τριαδικός ανεμέλπετο Ύμνος, σήμερον ίσως κρώζουσι νυκτικόρακες ή «ορχούνται ονοκένταυροι». Και όμως η Νύμφη του Κυρίου δεν απέθανεν. Η Εκκλησία του Χριστού δεν εξηφανίσθη. Συνεχίζει, τετραυματισμένη και καθημαγμένη ως ο Ιδρυτής αυτής, αλλ' αείζωος και ακατάβλητος, την δια μέσω των αιώνων πορείαν αυτής, φωτίζουσα, θάλπουσα, ζωογονούσα, σώζουσα. Δεν θα αποθάνη λοιπόν αύτη και άν μετακινηθή και άν αποθάνη ο Οικουμενικός Θρόνος. Ουδείς Ορθόδοξος εύχεται την μετακίνησην ή τον θάνατον του Οικουμενικού Θρόνου. Μη γένοιτο! Αλλά και ουδείς θα θυσιάση χάριν αυτού ιώτα έν ή μία κεραίαν εκ της Ορθοδόξου Πίστεως. Αγωνίσασθε υπέρ αυτού πάση δυνάμει. οχι απλώς έχετε δικαίωμα, αλλά οφείλετε να στηρίξητε αυτόν, το καθ' Υμάς. Θυσιάσατε χάριν αυτού οτιδήποτε: χρήματα, κτήματα, τιμάς, δόξας, πολύτιμα κειμήλια, Διακόνους, Πρεσβυτέρους, Επισκόπους, ακόμη και τον Πατριάρχη Αθηναγόραν! Έν μόνον κρατήσατε, έν φυλάξατε, ενός φείσασθε, έν μη θυσιάσητε: την Ορθόδοξον Πίστιν! Ο Οικουμενικός Θρόνος έχει αξίαν και χρησιμότητα μόνον και μόνον όταν εκπέμπη παντού απανταχού της γης το γλυκύ και ανέσπερον της Ορθοδοξίας Φως. Οι φάροι είναι χρήσιμοι εάν και εφόσον φωτίζωσι τους ναυτιλλομένους, ίνα αποφεύγωσι τους σκόπελους. Όταν το φως αυτών σβεσθή, τότε δεν είναι μόνον άχρηστοι αλλά και επιβλαβείς, διότι μεταβάλλονατι και αυτοί εις σκόπελους.
Παναγιώτατε,
Προχωρήσατε ήδη πολύ. Οιπόδες Υμών ψαύουσι πλέον τα ρείθρα του Ρουβικώνος. Η υπομονή χιλιάδων ευσεβών ψυχών, κληρικών και λαϊκών, συνεχώς εξαντλείται. Διά την αγάπην του Κυρίου οπισθοχωρήσατε! Μη θέλετε να δημιουργήσετε εν τη Εκκλησία σχίσματα και διαιρέσεις. Πειράσθε να ενώσητε τα διεστώτα ακι το μόνον όπερ κατορθώσητε, θα είναι να διασπάσητε τα ηνωμένα και να δημιουργήσητε ρήγματα εις εδάφη έως σήμερον στερεά και συμπαγή. Σύνετε και συνέλθετε! Αλλά φευ! Διηνύσατε πολύν οδόν. Ήδη «προς εσπέραν εστι και κέκλικεν η ημέρα...». Πως θα ίδητε τας χαινούσας αβύσσους, αφ' ων θα διέλθη μετ' όλίγον η ατραπός ήν οδεύετε; Είθε, είθε ο πάλαι ποτέ «στήσας τον ήλιον κατά Γαβαών και την σελήνην κατά φάραγγαν Αιλών», να δευτερώση το θαύμα και να παρατείνη άπαξ έτι το μήκος της ημέρας, να ενισχύση έτι πλέον το φώς αυτής και να διανοίξη τους οφθαλμούς Υμών, ίνα ίδητε, κατανοήσητε, επιστρέψητε.
Αμήν.
Μετά βαθυτάτου σεβασμού »
paterikoslogos.com
Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Συνολικές προβολές σελίδας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2013
(3547)
- ► Δεκεμβρίου (75)
- ► Σεπτεμβρίου (314)
- ► Φεβρουαρίου (315)
- ► Ιανουαρίου (357)
-
►
2012
(4154)
- ► Δεκεμβρίου (363)
- ► Σεπτεμβρίου (327)
- ► Φεβρουαρίου (346)
- ► Ιανουαρίου (348)
-
►
2011
(3478)
- ► Δεκεμβρίου (370)
- ► Σεπτεμβρίου (259)
- ► Φεβρουαρίου (256)
- ► Ιανουαρίου (350)
-
▼
2010
(2873)
- ► Δεκεμβρίου (308)
- ► Σεπτεμβρίου (225)
-
▼
Φεβρουαρίου
(186)
- Η προσευχή - ομιλία του γέροντα Νίκων (ομιλία σε mp3)
- Γέροντας Πορφύριος - «Η μητέρα να προσεύχεται σιωπ...
- 28 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Αγιορείτης προστάτης της πολεμικής μας αεροπορίας!
- Πως μπορούμε να μιλήσουμε στα παιδιά για τον Θεό;
- 27 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Φώτης Κόντογλου - Ἡ Μοναδικότητα τῆς Παραδόσεως τῆ...
- Ἡ ἐπίθεσις τῶν Ναζί - Τὸ διάγγελμα τοῦ Ἀρχιεπισκό...
- Ἡ Ἐκκλησία στὰ χαρακώματα. - Ὁ παπὰς τοῦ ’40
- Ο Μακαριστός Ιάκωβος Τσαλίκης - Στυλ. Γ. Παπαδόπου...
- π. Σάββας Αγιορείτης. Τί είναι η πνευματική ζωή; -...
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Α΄ - «Γιατί ...
- Πατρικαί Νουθεσίαι Γέροντος Εφραίμ, προηγουμένου Ι...
- Βατοπαιδινές Κατηχήσεις Γέροντος Ιωσήφ- Κατήχηση 2...
- "Αριθμοποιούνται" όλοι οι μαθητές στην Αυστραλία
- Χ.Α.Ν. καί Προσκοπισμός: Πρόδρομοι τοῦ Οικουμενισμ...
- Κόσοβο - Μοναχοί στηρίζουν τον επίσκοπο Αρτέμιο
- Ερώτηση στη Βουλή προς την Υπουργό Παιδείας, σχετι...
- 26 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Ε.Σημαντήρης, Προς όσους θέλουν να βγάλουν το Σταυρό
- Μητροπολίτης Αμβρόσιος ομιλία την Κυριακή της Ορθο...
- 25 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Πατριάρχης Ιεροσολύμων Ειρηναίος ο Α' σήμερα. Συνθ...
- Ο Μακαριστός Ιάκωβος Τσαλίκης - Στυλ. Γ. Παπαδόπου...
- π. Σάββας Αγιορείτης. Τί είναι η πνευματική ζωή; -...
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Α΄ - «Ο διάβ...
- Πατρικαί Νουθεσίαι Γέροντος Εφραίμ, προηγουμένου Ι...
- Βατοπαιδινές Κατηχήσεις Γέροντος Ιωσήφ- Κατήχηση 2...
- 24 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Οι ελευθεροτέκτονες πέτυχαν επίσημη αντιπροσώπευση...
- Βλάπτει η οικογένεια;
- Επίσκοπος Ράσκας και Πριζρένης Αρτέμιος, Η Εκκλησί...
- Το Ιερό Λείψανο του Αγίου Λουκά Αρχιεπισκόπου Κριμ...
- Το Αυτοκέφαλον και το …… ξεροκέφαλον.
- 23 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Κονίτσης Ανδρέας για την ματαίωση εορταστικών εκδη...
- Κυριακή της Ορθοδοξίας - Μητροπολίτου Ναυπάκτου ...
- Τα στάδια του Αθεϊσμού - Μητροπολίτη Ιερόθεου Βλάχου
- 22 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Η απάντηση του Ανδρέα Μαρτίνη για το σταυρό στη ση...
- Το amen.gr πανηγυρίζοντας την νίκη του οικουμενισμ...
- Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ: Δεν είχε κλείσει τις πόρτε...
- Είχε κλείσει την πόρτα ο Σεραφείμ στις απαιτήσεις ...
- Κυριακή της Ορθοδοξίας -Αναστήλωση των εικόνων. Η ...
- Κυριακή της Ορθοδοξίας - Αγίου Λουκά Αρχιεπισκόπο...
- 21 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- 20 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Πατριαρχικὴ καὶ Συνοδικὴ Ἐγκύκλιος ἐπὶ τῇ Κυριακῇ ...
- Ιερώνυμος σε Βαρθολομαίο: «Μην με θεωρείτε πλέον φ...
- Ο Ακάθιστος Ύμνος - Αρχ. Επιφανίου Θεοδωροπούλου.(...
- Ο Ακάθιστος Ύμνος - Αρχ. Επιφανίου Θεοδωροπούλου.(...
- Τι είναι η Θ. Λειτουργία των Προηγιασμένων; Αρχιμ...
- Η νέα Μονόπολη προπομπός της Νέας Τάξης.
- Κόσσοβο – Με ποιούς συνεργάζονται οι διώκτες του ...
- Και διαδικτυακός πόλεμος εις βάρος του Μητροπολίτο...
- Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, Αρχιερείς της Μακεδονίας ...
- Καταργούν το σταυρό από το λάβαρο του Ερυθρού Σταυ...
- 19 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Η αξία και η δύναμις των Χαιρετισμών ως παρακλητικ...
- Γέροντας Αμφιλόχιος Μακρής - Διάφορα Ἀποφθέγματα
- Ο Μακαριστός Ιάκωβος Τσαλίκης - Στυλ. Γ. Παπαδόπο...
- π. Σάββας Αγιορείτης. Τί είναι η πνευματική ζωή; -...
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Α΄ - «Σε όπο...
- Πατρικαί Νουθεσίαι Γέροντος Εφραίμ, προηγουμένου Ι...
- Βατοπαιδινές Κατηχήσεις Γέροντος Ιωσήφ- Κατήχηση 2...
- Προσέγγιση στην Ευχή του Αγίου Εφραίμ του Σύρου.
- Ἀρχιμανδρίτης Θεόκλητος Λεγᾶτος – Ἡ προσευχὴ τῆς μ...
- 18 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Η βίαιη εισβολή στη Γκρατσάνιτσα και τα μέτρα εις ...
- 17 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- 1941 - 1945: Σφαγές, εγκλήματα και βίαιοι προσηλυτ...
- Το ολοκαύτωμα κατά των Σέρβων: Η άγνωστη ιστορία μ...
- Ο σφαγέας των Σέρβων Ορθοδόξων που ανακηρύχτηκε "ά...
- Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ "Απαράδεκτη η απόφ...
- Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος «Πάμε για αλλοίω...
- Το «πάντρεμα» του καρναβαλιού με το Χριστιανισμό
- 16 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Στάρετς Σάββας - Θαυμαστή υπέρβαση τού Τσερνομπίλ
- Παρουσίαση βιβλίων : Στάρετς Σάββας Ο Παρηγορητής
- Πάθημα Παπικών στην Κέρκυρα, 12.11.1718 Από το Βι...
- Χαριτωμένοι ἄνθρωποι στὸ Ἅγιον Ὄρος - π.Γεώργιος Κ...
- Ἰωσὴφ Μοναχός - Διδαχὲς ἀπὸ τὸν Ἄθωνα - Πρακτικὲς ...
- Κατήχησις εἰς τὴν Κυριακὴν τῆς Τυροφάγου - Άγιος Θ...
- Πρώτοι στην προσευχή οι Έλληνες ...
- Γιατί Νηστεύουμε; π.Αυγουστίνος Καντιώτης
- Καθαρά Δευτέρα στην Καππαδοκία
- Η Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή
- 15 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Το βαθύτερο νόημα της Καθαράς Δευτέρας και της όλη...
- Γέροντας Εφραίμ Κατουνακιώτης - «Αγιότης - Αρετή -...
- π. Σάββας Αγιορείτης. Τί είναι η πνευματική ζωή; -...
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Α΄ - «Η αμαρ...
- Πατρικαί Νουθεσίαι Γέροντος Εφραίμ, προηγουμένου Ι...
- Βατοπαιδινές Κατηχήσεις Γέροντος Ιωσήφ- Κατήχηση 2...
- Μετάνοια - Ἁγ. Σιλουανού Ἀθωνίτου
- Καποέϊρα. Μια Αφρικανική τελετουργία σε Βραζιλιάνι...
- Θάλεια Δραγώνα: ὁ "κατάλληλος" ἄνθρωπος στήν κατάλ...
- Είναι τόποι λατρείας του Θεού οι εβραϊκές συναγωγές;
- 14 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Οι ιστορικές ανακρίβειες της ταινίας «AGORA» του Α...
- ► Ιανουαρίου (197)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.