Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2011

Θεσ/νίκη : ο Μπουτάρης ο "αποτεφρωτής" πραγματοποιεί τις "υποχρεώσεις" του. Εγκρίθηκε η κατασκευή του χώρου αποτέφρωσης νεκρών.


Εγκρίθηκε η κατασκευή του χώρου αποτέφρωσης νεκρών στη Θεσσαλονίκη 

"Πέρασε" από το δημοτικό συμβούλιο της Θεσσαλονίκης η πρόταση για δημιουργία Κέντρου Αποτέφρωσης νεκρών και οστών σε χώρο δίπλα στο υπάρχον νεκροταφείο της Θέρμης.
Η διοίκηση του δήμου αναμένει πλέον από την αρμόδια υπηρεσία της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας να εκπονηθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Η Δημοτική Αρχή της συμπρωτεύουσας έχει εδώ και μήνες καταλήξει στο συγκεκριμένο χώρο, όπου διαθέτει ιδιόκτητη έκταση 500 στρεμμάτων την οποία επί του παρόντος χρησιμοποιεί ως φυτώριο.
Απαραίτητη είναι πάντως και η σύμφωνη γνώμη του δήμου Πυλαίας - Χορτιάτη, στα διοικητικά όρια του οποίου βρίσκεται η τοποθεσία.
Η σχεδιαζόμενη νέα μορφή του περιλαμβάνει την κατασκευή μικρού κτιρίου συνολικής έκτασης 600 τ.μ. για να στεγαστούν οι απαραίτητες υποδομές του αποτεφρωτηρίου.

Η κατασκευή του αποτεφρωτηρίου εκτιμάται ότι θα κοστίσει περίπου 2-3 εκατ. ευρώ, ενώ ο τρόπος κατασκευής θα καθοριστεί μελλοντικά. Τα κονδύλια θα προέρχονται είτε από ευρωπαϊκά προγράμματα, είτε από ιδιωτικά κεφάλαια.

"Το αποτεφρωτήριο είναι μια επιδίωξη της δημοτικής αρχής και πιστεύουμε ότι θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες όλης της Βόρειας Ελλάδας. Είναι θέμα πολιτισμού η δημιουργία του", είχε δηλώσει παλαιότερα ο αντιδημάρχος Περιβάλλοντος και Ελεύθερων Χώρων Κ.Ζέρβας.


πηγή

3 σχόλια:

  1. Παραθέτουμε το σχόλιο του αναγνώστη "paris" σε 2 μέρη, το οποίο έστειλε με μαιλ.
    __________________
    Α΄Μέρος
    Σας παραθέτω ενα δικό σας άρθρο που ανερτήθη στις 26 Νοεμβρίου 2010....Νομίζω πως απαντά σε όλες τις τυχών απορίες κάποιων επιτήδειων... Ἐπιτρέπεται ἡ καύση τῶν νεκρῶν; (Γέροντας Παΐσιος) Θέση π. Σάββα Αγιορείτη
    Ἀπάντηση στόν Μπουτάρη καί σ' ὅσους ἀσεβεῖς προωθοῦν τήν καύση τῶν νεκρῶν

    Ἄς προσέξουμε ὅσα διδάσκει ὁ μακαριστός Γέροντας Παΐσιος περί τῆς καύσεως τῶν νεκρῶν:

    Ήρθε εδώ κάποιος, καθηγητής Πανεπιστημίου, και μου λέει ότι σκέφτονται στα σοβαρά να καίνε τα οστά των νεκρών, γιατί δεν υπάρχει χώρος.
    —Βρε, του λέω, τι δεν υπάρχει χώρος; Τόσα ρουμάνια έχει η Θεσσαλονίκη!! Ολόκληρος Χορτιάτης!
    Γέμισε ένα νεκροταφείο, μετά 3-4 χρόνια, φτιάχνεις άλλο ένα πιο πέρα. Τι γέμισαν τα βουνά παντού με πολυκατοικίες;

    —Μου λέει και εξ απόψεως υγιεινής! Τι εξ απόψεως υγιεινής, που έχετε βρωμίσει όλο τον κόσμο, που βρωμίσατε τη θάλασσα στη Θεσσαλονίκη και αλλού, ενώ τα οστά είναι πλυμένα, καθαρισμένα! Λίγο σεβασμό. Αλλά αυτοί πάνε να εξευτελίσουν τον άνθρωπο, να τον κάνουν να μην αξίζει τίποτα.
    Να τον ξεκόψουν από τη ρίζα του, από τους προγόνους του, από την παράδοσή του, να τον αφήσουν μόνο και έρημο, να καταστρέψουν τη μνήμη του, τη σύνδεσή του με τους προηγούμενους, με τις αξίες και τη ζωή των προγόνων, για να τον κάνουν μετά ό,τι θέλουν με διάφορες θεωρίες να τον τραβάν από δω και από κει.
    Πάνε να σκορπίσουν την αθεΐα. Πέθανε; πάει χάθηκε ο άνθρωπος!

    Να μην μπορεί να πάει στο κοιμητήριο, να φέρει στη μνήμη του το νεκρό, να αποδώσει κάποιο σεβασμό, κάποια τιμή. Να σκεφτεί σοβαρά πάνω στη ζωή, να καταλάβει ότι είμαστε περαστικοί απ’ αυτόν τον κόσμο, ότι έχει αξία η δικαιοσύνη και η τιμημένη ζωή. Αυτοί θέλουν να κρατούν το νου τού ανθρώπου σ’ αυτή τη ζωή συνέχεια, χωμένο μέσα στην ύλη.
    Μετά μέσα σ' αυτά τα οστά υπάρχουν και τόσοι Άγιοι, που δεν τους γνωρίζουμε. Όταν είχα πάει ένα ταξίδι στο Σινά, στη Ραϊθώ, πήγα στο νεκροταφείο τού Αγίου Γεωργίου και βρήκα τα οστά ενός μικρού παιδιού που είχαν πολλή χάρη… Ήταν σαν Άγια λείψανα, είχε περάσει η μπουλντόζα και τα είχε ξεθάψει - μάζεψα ό,τι μπόρεσα. Μετά από τόσα χρόνια!!! Τι αισθάνθηκα τότε!!! ενώ αν δεν υπήρχε το κοιμητήριο; Τίποτα, θα ήταν χαμένα.
    Παλιά είχαν τόσο σεβασμό στους νεκρούς, αφού δεν έπαιρναν τίποτα από νεκρό. Μια φορά στον πόλεμο, μας είπε ο ταγματάρχης: οποίος έχει παλιά παπούτσια, άμα θέλει μπορεί να πάρει από τους νεκρούς. Κανείς δεν πήρε. Τώρα τους καίνε στη Δύση και θέλουν και εδώ να κάνουν τέτοια.


    "Ο Πατήρ Παϊσιος μου είπε" Αθανασίου Ρακοβάλη, Θεσσαλονίκη, Κεντρική Διάθεση: "Ορθόδοξος Κυψέλη")
    (Πηγή ηλ. κειμένου: www.oodegr.com)
    http://www.alopsis.gr/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=408

    Τό σῶμα τοῦ βαπτισμένου ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ εἶναι ναός τοῦ Ἁγίου Πνεύματος κατά τόν ἀψευδῆ λόγο τοῦ Θεοῦ.
    -Μπορεῖς νά κάψεις ἕνα ναό; Μπορεῖς νά κάψεις μία Ἐκκλησία; .
    -Μπορεῖς... ἀλλά μετά δέν θά εἶσαι χριστιανός, οὔτε θά δικαιοῦσαι ταφή καί «διάβασμα». Θά πρέπει νά πᾶς «ἀδιάβαστος»...
    Τό σῶμα μας εἶναι προωρισμένο νά θεωθεῖ, νά μετάσχει μαζί μέ τήν ψυχή μας στήν δόξα τοῦ Θεοῦ. Δέν ἐπιτρέπεται νά τό ἀπαξιώσουμε καίγοντάς το.
    Τό σῶμα μας, ὅπως καί ἡ ψυχή μας δέν ἀνήκουν σ' ἐμᾶς, ἐφ΄ ὅσον εἴμαστε βαπτισμένοι ὀρθόδοξοι Χριστιανοί. Ἀνήκουν στόν Χριστό Μας ὁ ὁποῖος μᾶς ἐξαγόρασε μέ τόν Τίμιο Αἷμα Του.
    Δέν μᾶς ἐπιτρέπεται νά τά καταστρέψουμε. Δέν ἐπιτρέπεται βαπτισμένος ὀρθόδοξος Χριστιανός δήμαρχος, ὁ Μπουτάρης μέ τά χρήματα τοῦ ὀρθόδοξου ἑλληνικοῦ λαοῦ νά προωθεῖ τήν κατασκευή «κρεματορίων» γιά τούς κεκοιμημένους ὀρθοδόξους. Αἶσχος!!!
    Ἄς ἀπαιτήσουμε νά μήν χρησιμοποιηθοῦν τά χρήματα τῶν ὀρθοδόξων Θεσσαλονικέων γι' αὐτόν τόν ἀντίχριστο σκοπό. Εὐχόμαστε ταπεινά νά μετανοήσει καί νά δώσει σωστό παράδειγμα στούς ὀρθοδόξους συμπολίτες του...

    Ἱερομόναχος Σάββας Ἁγιορείτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Β΄Μέρος
    ...καθώς και το ακόλουθο άρθρο του Μητροπολίτου Μεσογαίας κ. Νικολάου Χατζηνικολάου + "Περί της καύσης των νεκρών"
    Η κοινωνία με την καύση των νεκρών προσυπογράφει το δικό της τέλος. τον μηδενισμό της. Μια κοινωνία που δεν αντέχει τον άνθρωπο ούτε στην ασθένειά του, ούτε στην αδυναμία του, ούτε στον θάνατό του, μια κοινωνία που καίει τους νεκρούς της, μια κοινωνία που καταστρέφει και την ανάμνηση της ζωής και την ενθύμηση των μελών της -αυτό είναι τα λείψανα- μια κοινωνία που κάνει την αρχή του ανθρώπου τεχνητή και μηχανική και το τέλος του οριστικό και αμετάκλητο, μια κοινωνία που αρνείται την πνοή του αιώνιου και εγκλωβίζεται στην ασφυξία του εφήμερου, τι σχέση μπορεί να έχει αυτή η κοινωνία με τη ζωή; Ακόμη και οι άθεοι υπογράμμιζαν την ανάμνηση των επίγειων θεών τους με ταριχεύσεις των σωμάτων τους (περίπτωση Λένιν) ή όπου αυτό δεν ήταν δυνατόν με κατασκευές αγαλμάτων και ψεύτικων ομοιωμάτων.

    Κατόπιν τούτων, δεν είναι ότι δεν της επιτρέπεται, αλλά η Εκκλησία αδυνατεί και αρνείται να δεχθεί μια απλά χρηστική και καθόλου πειστική λύση ελάσσονος πρακτικής βαρύτητος και να θυσιάσει το βίωμα του σεβασμού της στη θεϊκότητα του προσώπου του κάθε ανθρώπου, πολλώ μάλλον του ανθρώπου που αυτή βάφτισε στη κολυμβήθρα της τιμώντας ταυτόχρονα και την ψυχή και το σώμα του. Το μείζον δεν μπορεί να υποταχθεί στο έλασσον. Είναι αδύνατον όποιος πιστεύει στην Εκκλησία και αποδέχεται την πρόταση ζωής της, όποιος ζει την πραγματικότητα της ψυχής, όποιος σέβεται τον άνθρωπο να μην τιμά και το σώμα. Το σώμα χρήζει μεγαλύτερης τιμής και σεβασμού από την κοινωνία μετά θάνατον απ' όση περιποίηση και προστασία δέχθηκε από τον ίδιο τον άνθρωπο κατά τη διάρκεια της ζωής του.

    + Μητροπολίτης Μεσογαίας κ. Νικολάος Χατζηνικολάου
    ________________________

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γ΄ Μέρος
    Τέλος παραθέτω και το άρθρο του Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς
    Επισκόπου Αχρίδος Στον δημοσιογράφο Ι.Τ. που ερωτά για την καύση των νεκρών

    Με ρωτάτε, για ποιο λόγο η Ορθόδοξη Εκκλη­σία αντίκειται στην καύση των νεκρών. Πρώτ' απ’ ό­λα, επειδή το θεωρεί βίαιο. Οι Σέρβοι, ακόμη και σή­μερα ανατριχιάζουν με το κακούργημα του Σινάν-πασά, ο οποίος έκαψε το νεκρό σώμα του Αγίου Σάββα στο Βράτσαρ*.

    Μήπως καίνε οι άνθρωποι τα νεκρά ά­λογα, τους σκύλους, τις γάτες και τις μαϊμούδες; Εγώ δεν άκουσα κάτι τέτοιο. Άκουσα και είδα να τα θά­βουν. Γιατί λοιπόν να ασκείται βία στα νεκρά σώματα των ανθρώπων που είναι οι κύριοι όλων των ζώων πά­νω στη γη; Δεν θα ήταν, από κάθε άποψη πολύ πιο εύ­λογο, ένας αποτεφρωτήρας για τα ψόφια ζώα, ιδίως στις μεγάλες πόλεις, απ’ ό,τι για τους ανθρώπους;

    Δεύτερον, επειδή αυτή η παγανιστική και βαρβα­ρική συνήθεια εξαλείφθηκε από την Ευρώπη χάρη στον χριστιανικό πολιτισμό εδώ και δυο χιλιάδες χρόνια. Όποιος θέλει να την επαναφέρει δεν επιθυμεί τίποτε άλλο, ούτε πολιτισμένο, ούτε μοντέρνο, ούτε και καινούριο, παρά κάτι αρχαίο που έχει από παλιά εκπνεύσει.

    Στην Αγγλία, την οποία δύσκολα μπορεί κανείς να ονομάσει απολίτιστη, είναι πολύ λαομίσητη τούτη η μορφή του νεοπαγανισμού. Να σας διηγηθώ μια πε­ρίπτωση: στα χρόνια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, έ­χασε τα λογικά του ένας διάσημος Γιουγκοσλάβος. Ε­ρωτηθείς πριν πεθάνει, δήλωσε ότι μοναδική του επι­θυμία είναι να καεί το σώμα του.

    Τη συγκεκριμένη μέ­ρα, η μικρή μας γιουγκοσλαβική κοινότητα, βρέθηκε συναγμένη στο αποτεφρωτήριο του Golders Green. Ό­ταν το νεκρό σώμα εισήλθε στην πυρακτωμένη κάμινο αρχίσαμε να τρέμουμε από τη φρίκη. Ύστερα μας φώναξαν στην αντίθετη πλευρά της καμίνου, να περι­μένουμε «ένα τέταρτο» για να δούμε τον συμπατριώτη μας υπό μορφή στάχτης. Περιμέναμε πάνω από ώρα και απορούσαμε για το ότι η φλόγα παιδεύεται τόσο με τον νεκρό μας και ρωτήσαμε τον θερμαστή. Απολογήθηκε με το ότι η κάμινος ήταν παγωμένη: «δεν θερμαίνεται είπε κάθε μέρα, αφού σπάνια κάποιος παραδίδεται οικειοθελώς στην πυρά». Ακούγοντας αυτά διαλυθήκαμε, μη μπορώντας να περιμένουμε στην ά­κρη τον συμπατριώτη μας. Και πρέπει να γνωρίζετε ό­τι στο Λονδίνο πεθαίνουν καθημερινά πάνω από χί­λιες ανθρώπινες υπάρξεις.

    Εγώ στην Αμερική, είδα τους τάφους των μεγάλων Προέδρων, Ουίλσον, Ρού­σβελτ, Λίνκολν και άλλων πολλών σημαντικών προ­σώπων. Κανείς από αυτούς δεν έχει αποτεφρωθεί. Πλέον αυτού, θα με ξένιζε το ότι ανάμεσα στους απο­γόνους του Αγίου Σάββα θα μπορούσαν να βρεθούν και ομοϊδεάτες του Σινάν-πασά!....

    Όμως, για ποιο λόγο από τα ήδη λυμένα ζητήμα­τα να δημιουργούμε πάλι ζήτημα; Αν θέλουμε να φορτωθούμε με ανώφελες έγνοιες, τότε θα μπορούσε κάποια μέρα να μας ταλανίσει και το ερώτημα: μήπως να σκοτώνουμε τους υπέργηρους άνδρες και τις γυναί­κες όπως το πράττουν κάποιες πρωτόγονες φυλές; Και να κάνουμε και συλλόγους που θα προπαγανδίζουν αυτή την «ιδέα»!

    Τέλος, με ποια λογική πολεμούμε τα κοιμητήρια, ιδιαίτερα σε τούτη τη χώρα όπου το κοιμητήριο λει­τουργεί σαν εθνική περηφάνεια, σαν πηγή έμπνευσης, και αν το θέλετε, σαν το βιβλίο του κράτους;

    Ειρήνη υμίν και υγεία από Θεού.

    * Ο Σινάν-πασάς του Βελιγραδίου, θέλοντας να εκδικηθεί τους Σέρβους που είχαν εξεγερθεί, έκαψε το έτος 1595 το ολόσω­μα σκήνωμα του Αγίου Σάββα, Α' αρχιεπισκόπου των Σέρβων, στο λόφο του Βράτσαρ που βρίσκεται στο κέντρο της πόλεως του Βελιγραδίου.

    Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς Επισκόπου Αχρίδος 1956

    ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
    ΟΡΘΟΔΞΟΞΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΟΣ
    ΕΚΔΟΣΕΙΣ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ"
    ΤΗΛ: 2310212659

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου