Παρασκευή 8 Ιουλίου 2011

Ἀνορθόδοξοι «θεραπεῖαι» τῆς «Νέας Ἐποχῆς». τὸ "AURA – SOMA". Πρώτ. Βασιλείου Α. Γεωργοπούλου, Λέκτορος Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ


Ὁ ἀνθρώπινος πόνος καί ἡ ἀσθένεια ὑπῆρξε πάντα ἕνα φαινόμενο στήν ἱστορία τοῦ ἀνθρωπίνου γένους, πού ἔτυχε πολυμεροῦς προσέγγισης καί ἑρμηνείας μέ κύριο παράγοντα φυσικά ἀντιμετώπισής του τήν ἰατρική ἐπιστήμη.

Τό πλῆθος τῶν παραμέτρων, μέ τίς ὁποῖες συσχετίζεται τό πρόβλημα τῆς ἀσθένειας, ὑπῆρξε ἡ ἀφορμή ὥστε τίς τελευταῖες δεκαετίες, πλῆθος ἀποκρυφιστικῶν, ἐσωτεριστικῶν, γκουρουϊστικῶν κ.ἄ. ὁμάδων κομμάτια τοῦ παγκόσμιου ἀντιχριστιανικοῦ μωσαϊκοῦ τῆς “Νέας Ἐποχῆς”, νά χρησιμοποιοῦν μέσα στίς διδασκαλίες τους θέματα, πού σχετίζονται μέ τήν ὑγεία1.

Ἐπικρίνοντας ἐν πολλοῖς τόν τρόπο κατανόησης τῆς ἀσθένειας καί τοῦ ἀνθρώπου ἀπό τή σύγχρο- νη ἰατρική ἐπιστήμη, ἀντιτείνουν μιά ἄλλη θεώρηση τῶν πραγμάτων «ὁλιστική», ὅπως τή χαρακτηρίζουν, σύμφωνη μέ τίς ἀντίστοιχες ἀντιλήψεις τῆς «Νέας Ἐποχῆς».
Στά πλαίσια αὐτά διαφημίζονται καί προωθοῦνται ἀπό τίς ὁμάδες αὐτές διάφορες ἀνορθόδοξες «θεραπευτικές» μέθοδοι.

Μέθοδοι πού δέν ἔχουν καμμία ἀπολύτως ἐπιστημονική βάση. Ἀντιθέτως, ἀφετηρία ἐκκίνησης και ὑπόβαθρο πάνω, στό ὁποῖο θεμελιώνονται αὐτές οἱ ἀνορθόδοξες «θεραπευτικές» μέθοδοι, εἶναι ἄλλοτε οἱ δοξασίες θρησκευμάτων τῆς Ἀνατολῆς ἤ καί ἄλλοτε ἀποκρυφιστικές ἀντιλήψεις2.


Μιά ἀπ᾽ αὐτές τίς ἀνορθόδοξες "θεραπεῖες" εἶναι καί τό Aura–Soma. Τό Aura–Soma πρωτοεμφανίστηκε στίς ἀρχές τῆς δεκαετίας τοῦ 1980 ἀπό τή φαρμακοποιό Βίκυ Γουόλ διαδόθηκε τάχιστα καί διαφημίζεται καί στήν Ἑλλάδα.
Κατά τούς ἰσχυρισμούς τους "ἡ θεραπεία αὐτή συνίσταται –ἀνάμεσα στά ἄλλα– στή χρήση τοῦ περιεχομένου 94 μικρῶν, γυάλινων, γωνιαίων μπουκαλιῶν (ἀριθμοῦνται 0– 93), κάθε ἕνα ἀπό τά ὁποῖα περιέχει δύο –διαφορετικῶν χρωμάτων– ἐπίπεδα ὑγρῶν"3.

Τί εἶναι ὅμως στήν πραγματικότητα καί ποῦ βασίζεται τό ἐν λόγῳ νεοεποχίτικο καί δῆθεν «θεραπευτικό» σύστημα τοῦ Aura – Soma, πού διαφημίζεται ὡς «Εἶσαι τά χρώματα, πού διαλέγεις»;4

Ὁ Μάϊκ Μπούθ ὁ πιό πιστός μαθητής καί διάδοχος τῆς Βίκυ Γουόλ, πού τό δημιούργησε ἀποκαλύπτει: «ἡ δελεαστική, αἰσθησιακή πλευρά δέν εἶναι ἡ μοναδική σχετικά μέ τά ἔλαια τοῦ Αὔρα – Σῶμα.

Ὑπάρχουν πολλά περισσότερα. Τό Αὔρα – Σῶμα συνδέεται μέ συστήματα ἀρχαίας Σοφίας, ὅπως τό Δέντρο τῆς Ζωῆς ἀπό τήν Καμπάλα, τά Ταρό καί τό κινέζικο Ι Τσίνγκ. Ἡ ἀποκάλυψη τῶν χρωμάτων συνδέεται ἐπίσης μέ τό Ἰνδουϊστικό σύστημα τῶν Τσάκρα.
Ὑπάρχουν ἐπίσης πολλές ἀκόμη ἐνδιαφέρουσες ἀναφορές στήν ἀρχαία σοφία»5.
Παρατηροῦμε, ἐν προκειμένῳ, σχετικά μέ τό ἐν λόγῳ νεοεποχίτικο «θεραπευτικό» σύστημα, ὅτι θεμελιώνεται ἐξ ὁλοκλήρου σέ ἀντιχριστιανικές ἀποκρυφιστικές πρακτικές καί δοξασίες καί στερεῖται καί τῆς παραμικρῆς ἐπιστημονικῆς βάσης.

Ἐπιπλέον, στό ἐν λόγῳ σύστημα ὑπάρχουν πολλές ἀκόμα παράμετροί του, πού σχετίζονται μέ τόν ἀποκρυφισμό, ὅπως π.χ, γιά νά γίνει ὑποτίθεται ἐνεργοποίηση τῶν οὐσιῶν, πού περιέχουν τά μπουκάλια γίνεται χρήση Καμπαλιστικῶν ἐπικλήσεων 6.

Ἀκόμα στά μπουκάλια Ν 50–64 δόθηκαν τά ὀνόματα 14ων «Ἀναληφθέντων διδασκάλων τῆς πλανητικῆς Ἱεραρχίας». Διαπιστώνουμε δηλαδή ἐδῶ τήν χρήση ὁρολογίας καί δοξασιῶν θεοσοφικῶν καί ὄχι μόνο7.
Καί στό ἐρώτημα, πῶς «θεραπεύουν» τά χρώματα, τά ἔλαια, οἱ οὐσίες γενικά τοῦ Aura–Soma, ἰσχυρίζονται ὅτι θεραπεύουν μέσω τῆς «ζωτικῆς ἐνέργειας τῶν Δασκάλων», πού ἀντιπροσωπεύεται ἀπό τίς ἀκτίνες, «πού ἀφομοιώνονται ἀπό τά ὀρυκτά καί τά φυτά, πού ἔχουν τό ἀντίστοιχο χρῶμα»8.

Βλέπουμε δηλαδή, μιά ἀκόμα τυπική ἀποκρυφιστική ἀπάντηση.

Σημειώσεις 

1. Βλ. A. Ernst, New Age- ein neuer Weg zu körpelicher und seelicher Gesundheit, στό Materialdienst der EZW1/1991, σσ. 15- 25. G. Roth, Medizin, στό Lexikon der Sekten, Sondergruppen und Weltanschauungen, 20017, στ. 666 - 667 .

2. Βλ. Panorama der neuen Religiösität, 2001, σ. 217. M. Kotsch, Chinesische Medizin. I. Weltbild –Menschebild – Krankheitsbild. Religiöse und ideologische Hintergründe, 20053, σσ. 50- 52.

3. Εἰρήνη Νταλίχωβ - Μαϊκ Μπούθ, Aura – Soma, Ἀθήνα 2002, σ. 11. Panorama der neuen Religiösität, ὅπ.π., σσ. 118-119.

4. Εἰρήνη Νταλίχωβ - Μαϊκ Μπούθ, Aura – Soma, ὅπ.π., σ. 12 .

5. Ὅπ.π., σ. 12.

6. Ὅπ.π., σ. 72

7. Ὅπ.π., σσ. 302-303. Panorama der neuen Religiösität, ὅπ.π., σ. 118

8. Ὅπ.π., σ. 304


Ορθόδοξος Τύπος  8 Ιουλίου 2011

________________

Διαβάστε περισσότερα πατώντας  Εναλλακτικές θεραπείες


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου