Του Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης Ανθίμου
H οικονομική κρίση η οποία μαστίζει τον ελληνικό λαό έχει γίνει
αποδεκτό ότι δεν είναι μόνον οικονομική κρίση, αλλά είναι κυρίως ηθική
κρίση και κρίση αξιών.
Οταν η ηθική συνείδηση του ατόμου πνίγεται στα
λιμνάζοντα νερά των υλικών συμφερόντων, των χρηματικών καταχρήσεων, της
σαρκολατρίας και του πολυωνύμου ερωτισμού, του παράνομου κέρδους, του
νεοπλουτισμού, του εγωκεντρισμού, της φιλαυτίας και της αδικαίωτης
φιλαρχίας, τότε η ανθρώπινη κοινωνία κυριολεκτικώς καταρρέει και
αποσαθρώνεται.
Σε ένα τέτοιο κλίμα παραμερίζονται και χάνονται οι αξίες
και οι αρετές της αγάπης, της ειρήνης, της υπομονής, της δικαιοσύνης,
της καθαρότητος του βίου, της καλλιεργημένης συνειδήσεως, του σεβασμού
της ανθρωπίνης υπάρξεως, και αυτής ακόμη της πίστεως προς τον Θεό
Δημιουργό.
Ενώπιον αυτής της γενικής κρίσεως η Εκκλησία πρέπει να
χρησιμοποιήση προδρομικό λόγο προς τον Λαό του Θεού για μετάνοια και
επιστροφή στην πηγή της ζωής και της λυτρώσεως.
Για να γίνη πρακτικός ο
λόγος μου, αλλά χωρίς διάθεση καταλογισμού ευθυνών, οι υπεύθυνοι της
περιπετείας για την ανταλλαγή ακινήτων μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και
της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου έπρεπε να αυτοεγκλεισθούν σε ειδικό θάλαμο
μετανοίας, για τη ζημιά που έγινε στον λαό μας και στους θεσμούς.
Μετάνοια, λοιπόν, από όλους και για όλα, και επιστροφή στη νομιμότητα
και στη Δικαιοσύνη.
Ενα καίριο πλήγμα για την ελληνική κοινωνία,
ως συνέπεια από την οικονομική κρίση, είναι η επελθούσα χρηματική
δυσπραγία και η ολοφάνερη πλέον κατάσταση φτώχειας των χαμηλομίσθων,
των
μικροσυνταξιούχων και των ανέργων.
Νέο κύμα ανέργων προήλθε από τις
απολύσεις των συμβασιούχων, των οποίων έληξαν οι συμβάσεις. Τι θα γίνη
όλος αυτός ο κόσμος; Ευρισκόμεθα ενώπιον ενός εκρηκτικού κοινωνικού
φαινομένου, που δεν γνωρίζομε πότε και πώς θα αντιμετωπισθή. Το
φαινόμενο αυτό είναι προσβολή της ανθρωπίνης υπάρξεως και προσβολή της
ατομικής αξιοπρέπειας. Η Εκκλησία διά των Μητροπόλεων και κυρίως των
ενοριών θα συνεχίση τη φιλάνθρωπη αποστολή της προς τους απόρους
αδελφούς μας. Βεβαίως, τα συσσίτια δεν λύουν το ζήτημα της φτώχειας και
της στερήσεως των απόρων και των ανέργων, αλλ’ είναι μια χρησιμώτατη
προσφορά στην κατάσταση που αντιμετωπίζομε.
Είναι περίεργο, αλλ’
όχι και ανερμήνευτο, ότι η οικονομική κρίση συμπίπτει με ενέργειες και
σχεδιασμούς που διευκολύνουν προφανώς την επιχειρουμένη παγκοσμιοποίηση.
Ετσι, η Εκκλησία μας και όλοι οι Ελληνες χριστιανοί πολίτες
αντιμετωπίζουν με απορία και πικρία την προσπάθεια που καταβάλλεται να
μειωθή περαιτέρω ή και να καταργηθή η διδασκαλία του μαθήματος των
Θρησκευτικών στο Λύκειο.
Η Ιερά Σύνοδος απεφάσισε όπως ειδική Επιτροπή
εξ Αρχιερέων επισκεφθή τους αρμοδίους υπουργούς και να παραδώση Υπόμνημα
της Εκκλησίας της Ελλάδος για το ζήτημα αυτό.
Ενα άλλο κρίσιμο
και ευαίσθητο πρόβλημα, που έχει καταστή σοβαρώτατο ζήτημα για όλες τις
ευρωπαϊκές κυρίως κοινωνίες, είναι το Μεταναστευτικό.
Η Εκκλησία μας
υπήρξε πρωτοπόρος στην παροχή εξυπηρετήσεων προς τους μετανάστες που
κατέκλυσαν το Λεκανοπέδιο της Αττικής και τις άλλες μεγάλες πόλεις της
χώρας μας και εξακολουθεί να είναι πολλαπλώς ευεργετική προς αυτούς,
σύμφωνα με τη διδασκαλία του Ευαγγελίου.
Αλλά το φαινόμενο αυτό ξεπέρασε
τα όρια αντοχής τόσο της κρατικής μέριμνας όσο και της εκκλησιαστικής
προνοίας. Η Εκκλησία παρακολουθεί με αγωνία τη δημιουργηθείσα κατάσταση
και εκφράζει την πλήρη συμπαράστασή της προς τους δοκιμαζομένους Ελληνες
πολίτες και χριστιανούς, ιδιαιτέρως των περιοχών όπου οι μετανάστες
είναι περισσότεροι από τους Ελληνες κατοίκους.
Η Εκκλησία μας ακούει
ανήσυχη το κλάμα και τον πόνο των χριστιανών Ελλήνων πολιτών, ιδιαιτέρως
των κατοίκων των περιοχών της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, καθώς και
την κραυγή αγωνίας των ανέργων συμπατριωτών μας, συμπαρίσταται στη
δοκιμασία τους και ζητεί από την Πολιτεία να προστατεύση τα δικαιώματά
τους.
Το δύσκολο κεφάλαιο των εθνικών μας θεμάτων μεγιστοποιεί την
αγωνία του λαού μας για το μέλλον της πατρίδος μας. Και το ερώτημα
γίνεται παράπονο, όταν διαπιστώνομε οι Ελληνες πολίτες ότι από τις 27
χώρες της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, μόνον η Ελλάδα μας αντιμετωπίζει τόσα
εθνικά θέματα, επικίνδυνα για την κρατική υπόστασή της και το μέλλον
της.
Και βεβαίως είναι γνωστό στους ειδικούς, ότι οι πολίτες της
δημοκρατίας μας έχουν τρεις διεξόδους για να εκφρασθούν για τα δημόσια
και κοινά προβλήματα της πατρίδος μας.
Η πρώτη είναι η κομματική, όταν ο
πολίτης εντάσσεται σε κάποιο κόμμα, η δεύτερη είναι η πολιτική, όταν
εκφράζει ελεύθερες πολιτικές απόψεις, και η τρίτη είναι η εθνική, όταν
ομιλούμε, αγωνιζόμεθα και υπερασπιζόμεθα την ένδοξη πατρίδα μας, την
Ελλάδα.
Γι’ αυτό έκαμε λάθος ο Μακαριώτατος κ. Ιερώνυμος όταν είπε
προσφωνών την Ιεραρχία και το επανέλαβε και διά του Τύπου: «Αλλο χύνω
το αίμα μου για την πατρίδα όταν χρειασθή, και άλλο ευκαίρως - ακαίρως
προβάλλω μια εικόνα της Εκκλησίας ωσάν να είναι θεσμός προσόμοιος του
στρατού ή των κομματικών παρατάξεων».
Είναι κρίμα που ο Αρχιεπίσκοπος
εξέχασε ή αγνόησε τη σαφή διδασκαλία της Ορθοδόξου Θεολογίας, η οποία
κατωνόμασε εμάς τους ζώντες στον κόσμο χριστιανούς «Στρατευομένη
Εκκλησία» και αυτούς που έφυγαν για την αιωνιότητα «Θριαμβεύουσα
Εκκλησία» (βλέπε Ιω. Καρμίρη, Ακαδημαϊκού, Ορθ. Εκκλησιολογία, σ. 758).
Εμείς οι ορθόδοξοι Ελληνες Ιεράρχες, που βλέπομε την πατρίδα μας να
κινδυνεύη και τον λαό μας να δεινοπαθή, πρέπει ακατάπαυστα, και να
ομιλούμε, και να παρηγορούμε, και να στηρίζωμε τον λαό μας, και να
διακηρύσσωμε urbi et orbi ότι ο Ελληνισμός και η Ορθοδοξία έχουν ιερό
και απαράβατο δικαίωμα υπάρξεως στον σύγχρονο κόσμο.
Εάν
κλείσωμε το στόμα μας και σταυρώσωμε παθητικά τα χέρια μας και
αδιαφορήσωμε για τα μεγάλα προβλήματα του λαού μας, θα είμαστε ανάξιοι
των προγόνων μας και της ιστορίας μας.
Αφού αμφισβητείται η εδαφική
κυριαρχία της Ελλάδος μας χάριν της πονηράς παγκοσμιοποιήσεως, πρέπει να
είμεθα έτοιμοι για κάθε θυσία.
Ο Θεός της αγάπης και της ειρήνης ας είναι μαζί μας.
Καθημερινή 17/10
Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Συνολικές προβολές σελίδας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2013
(3547)
- ► Δεκεμβρίου (75)
- ► Σεπτεμβρίου (314)
- ► Φεβρουαρίου (315)
- ► Ιανουαρίου (357)
-
►
2012
(4154)
- ► Δεκεμβρίου (363)
- ► Σεπτεμβρίου (327)
- ► Φεβρουαρίου (346)
- ► Ιανουαρίου (348)
-
►
2011
(3478)
- ► Δεκεμβρίου (370)
- ► Σεπτεμβρίου (259)
- ► Φεβρουαρίου (256)
- ► Ιανουαρίου (350)
-
▼
2010
(2873)
- ► Δεκεμβρίου (308)
-
▼
Οκτωβρίου
(317)
- Ομιλία π. Σαράντη Σαράντου με Θέμα την Κάρτα Πολίτ...
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος Τρ...
- Τα παιδιά μας έγιναν ανίκανα για την πίστη εξ αιτί...
- Βεβήλωσαν για άλλη μια φορά στην ιστορία το ελληνι...
- Στα άδυτα της Βουλής. Έχει κανείς συνείδηση;
- Με μεγάλα ερωτιματικά για την ασφάλεια δεδομένων κ...
- Κάρτα του Πολίτη - ΑΜΚΑ :Ο π. Σαράντης Σαράντος στ...
- «Μωραίνει Κύριος ὄν βούλεται ἀπωλέσσαι» π. Ἀθανάσι...
- Ελληνική Εταιρεία πούλησε τα προσωπικά δεδομένα 5....
- 31 Οκτωβρίου Συναξαριστής
- 1)Η κόλασις ως κατάστασις μέσα μας και η θεραπεία ...
- Συνάντηση Αρχιεπισκόπου με τους πέντε αστυνομικούς...
- Χαζές ερωτήσεις κοινών θνητών.
- Η συγκολιστική εισήγηση του Μητροπολίτου Σισανίο...
- Άδωνις Γεωργιάδης. Δεν θα παραλάβω ποτέ την κάρτα ...
- Προσφυγή κατά των νέων αστυνομικών ταυτοτήτων στο ...
- 30 Οκτωβρίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος Τρ...
- Iερὀσυλοι έκαψαν Εκκλησία στα Άνω Πατήσια
- Καστορίας Σεραφείμ "Πρέπει να υπερασπιζόμαστε την ...
- Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος : Όχι στην "...
- Ενώ υποψήφιοι δήμαρχοί μας ζητούν ζώνες «πορνό», ο...
- Αὐγουστῖνος Καντιώτης: ἡρωϊσμὸς καὶ παρρησία. Στερ...
- Σαρανταλείτουργο “υπέρ αναπαύσεως” - Σαρανταλείτο...
- 29 Οκτωβρίου Συναξαριστής
- Ο π. Θεόδωρος Ζήσης για την επιστολή νέων προς Μητ...
- Εἶναι ἡ κόλαση αἰώνια; (Εὐεργετινός). Ομιλία π. Σά...
- Ἡ δέηση τοῦ ἡγουμένου παπα-Φιλόθεου Ζερβάκου
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος Τρ...
- Ο Μητροπολίτης Κονίτσης για την απόταξη αστυνομικώ...
- Η βουλγαρική κατοχή στην Ανατολική Μακεδονία
- Τὸ διάγγελμα τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Χρυσάνθου 1941
- Ἡ Ἐκκλησία στὰ χαρακώματα. - Ὁ παπὰς τοῦ ’40
- Ἡ Ἁγία Σκέπη τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου (1/ 28 Ὀκτωβρί...
- Στην Ελληνίδα του 1940. Δημητρίου Κουτσουλέλου
- H 28η Οκτωβρίου 1940 αφετηρία της ήττας του Χίτλερ...
- Τούρκοι χάκερς και σε σελίδα της Μητροπόλεως Λεμεσού
- Ἡ Κάρτα τοῦ Πολίτη εἶναι θέμα μόνο πολιτικό ἤ καί ...
- 28 Oκτωβρίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος Τρ...
- Η Αγία Σκέπη. Αρχ. Μελέτιος Βαδραχάνης
- Ἡ Ἑλληνικὴ Ἐποποιΐα 1940-1941
- Ο ελληνικός στρατός και το Έπος της Βορείου Ηπείρο...
- Η αυτοκτονία είναι πολύ βαρύτερη αμαρτία από την α...
- Ο πρώτος άνθρωπος που μολύνθηκε μετά την εμφύτευση...
- 28η Οκτωβρίου 2010: Η Ελλάδα Αντιστέκεται ! Ας βάλ...
- 27 Οκτωβρίου Συναξαριστής
- Η Ευθύνη της επιλογής μας. Κεφάλαιο Β΄ «2. Ἡ ἐπιστ...
- Πρωτ. Θεόδωρος Ζήσης - ερμηνευτικές ομιλίες στον Δ...
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος Τρ...
- Διαλογική συζήτησις Ευαγγελικών και Ορθοδόξων. Θέμ...
- Εθνική Τράπεζα Ελλάδος στα παιδιά μας: «την 28η Οκ...
- περιοδικό ΣΤΑΥΡΟΣ - Οκτώβριος 2010 - Βίος του αειμ...
- Για τους Μακεδόνες αναγνώστες μας. Ιερά Πανήγυρις ...
- Μητροπ. Γόρτυνος Ιερεμίας προς Μητροπ. Μεσσηνίας Χ...
- Υπόδειγμα ηρωϊκής πίστης. (Περί διωγμών -ταυτοτήτω...
- 26 Οκτωβρίου Συναξαριστής
- Άγιου Δημητρίου Μυροβλύτου. Ομιλία π. Θεοδώρου Ζήση
- 26 Οκτωβρίου 1912. Απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος Τρ...
- Ο Υποπλοίαρχος Νικόλαος Βότσης και ο τορπιλισμός τ...
- Η φυλακή της καρδιάς Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς
- Ὀταν παραπονιόμαστε ότι στερούμαστε, να λέμε «Δόξα...
- Εγκώμιο στον Άγιο Δημήτριο τον Μυροβλύτη
- Ὁ φύλακας ἄγγελος τῆς Ἁγίας Τραπέζης
- Στης ιστορίας το διάσελο. Δημήτρης Νατσιός
- Εμείς Αγγλικά και οι Άγγλοι… Αρχαία Ελληνικά
- Το synaxarion.gr ή Μέγας Συναξαριστής βάλλεται απ...
- Ἡ ξαφνική ἀγάπη τῆς Πολιτείας γιά τά τζαμιά!
- Θα πάρουν ανάσα από τον γενιτσαρισμό το παιδομάζωμ...
- 25 Οκτωβρίου Συναξαριστής
- Ὅτι οἱ ἱερεῖς καὶ λαϊκοὶ δὲν πρέπει νὰ βιάζωνται π...
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Κεφάλαιο...
- Συνεχίζονται οἱ διώξεις χριστιανῶν ἀστυνομικῶν γιά...
- Ἐκκλησιομάχος ὑποψήφιος δήμαρχος Ἀθηναίων.
- Πάλη για «εξουσία» στην οικογένεια. Γιατί; (Γέροντ...
- Ο Δεσπότης της Εύβοιας μοναχός στην Ν Σκήτη (Γερο...
- 24 Οκτωβρίου Συναξαριστής
- Ο Άγιος Σενώχ της Τουρώνης ο Ιαματικός
- Ψήφισμα Θεολόγων Ηπείρου, Κέρκυρας και Λευκάδος γι...
- Άγιος Ιάκωβος ο Αδελφόθεος (τό μαρτύριό του).
- 23 Οκτωβρίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Κεφάλαιο...
- Οι Δέκα Εντολές. Ομιλίες π. Αθανασίου Μυτιληναίου
- "Αγιορείτικες εμπειρίες", βιντεοσκοπημένη ομιλία μ...
- Διάλογος π. Σωφρονίου και Μπάλφουρ. Μητρ. Ναυπάκτ...
- Παπα-Νικόλας Πλανάς, ο νέος Άγιος της Ορθοδοξίας
- Πῶς φωτίζεται ὁ νοῦς τοῦ ἀνθρώπου; (Μικρός Εὐεργετ...
- «Οι χλιαροί» (Ἀπ. γ´, 14-22). Μέρος Γ΄ (τελευταίο)...
- To βιντεο, όπου μιλά ο δικηγόρος του διωκόμενου γι...
- 22 Οκτωβρίου Συναξαριστής
- Οι πρωταγωνιστές του Έπους του 1940. Αρχιμ. Ιωήλ Κ...
- Η παιδοκτονία των εκτρώσεων. Μιχαὴλ Μιχαηλίδη, Θεο...
- Η Ευθύνη της επιλογής μας. Κεφάλαιο Β΄ «1.Ἡ ραγδα...
- Το κίνημα των Νεοπεντηκοστιανών. Ποιμαντικά και κο...
- Ανοικτή επιστολή προς το Υπ. Εσωτερικών. Σύμβολα π...
- Οι Πατέρες της Εκκλησίας φορείς και εκφρασταί της ...
- Ο Θρίαμβος της Εκκλησίας (Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστο...
- Το πρόβλημα με την Νεοεποχίτικη ιστορία. Πρωτοπρεσ...
- Εν μέσω οικονομικής εξαθλίωσης με έξοδα της πολιτε...
- ► Σεπτεμβρίου (225)
- ► Φεβρουαρίου (186)
- ► Ιανουαρίου (197)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.