Σάββατο 7 Απριλίου 2012
Το Σάββατο του Αγίου και Δικαίου Λαζάρου
«...Όταν έφθασε στο μνημείο, δάκρυσε και διέταξε να βγάλουν την ταφόπλακα. Τότε ύψωσε τα μάτια του στον ουρανό, ευχαρίστησε τον Θεό και Πατέρα και με μεγάλη φωνή είπε: «Λάζαρε, δεῦρο ἔξω»...».
Το Σάββατο πριν την Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα, η Ορθόδοξη Εκκλησία πανηγυρίζει μια μεγάλη εορτή, το θαύμα του Κυρίου και Σωτήρα μας Ιησού Χριστού όταν ανάστησε εκ των νεκρών τον νεκρό για τέσσερις ημέρες Λάζαρο. Στο τέλος της Μεγάλης Τεσσαρακοστής και των σαράντα ημερών νηστείας και μετάνοιας, η Εκκλησία συνδυάζει αυτή την Εορτή με την Κυριακή των Βαΐων που ακολουθεί.
Μέσα σε θρίαμβο και χαρά η Εκκλησία γίνεται μάρτυρας της δύναμης του Χριστού πάνω στο θάνατο και Τον εξυψώνει ως Βασιλέα προτού εισέλθουμε στην πιο κατανυκτική εβδομάδα του χρόνου, αυτή που οδηγεί τους πιστούς στην ανάμνηση των Παθών, της Σταυρικής θυσίας και του θανάτου του Χριστού και τερματίσει στην Εορτή των Εορτών, το Άγιο και Μεγάλο Πάσχα.
Ο Λάζαρος είχε πατρίδα την Βηθανία της Ιουδαίας και ήταν φίλος του Χριστού. Αδελφές του ήταν η Μάρθα και η Μαρία που φιλοξένησαν και υπηρέτησαν τον Κύριο πολλές φορές (Λουκ.ι΄, 38-40, Ιωαν.ιβ΄, 1-3) στη Βηθανία (κοντά στα Ιεροσόλυμα περίπου δύο μίλια).
Λίγες μέρες προ του Πάθους του Κυρίου ασθένησε ο Λάζαρος και οι αδελφές του ενημέρωσαν σχετικά τον Ιησού που τότε ήταν στη Γαλιλαία να τον επισκεφθεί. Ο Κύριος όμως επίτηδες καθυστέρησε μέχρι που πέθανε ο Λάζαρος, οπότε είπε στους μαθητές του πάμε τώρα να τον ξυπνήσω. Όταν έφθασε στη Βηθανία παρηγόρησε τις αδελφές του Λάζαρου που ήταν πεθαμένος τέσσερις μέρες και ζήτησε να δει το τάφο του.
Όταν έφθασε στο μνημείο, δάκρυσε και διέταξε να βγάλουν την ταφόπλακα. Τότε ύψωσε τα μάτια του στον ουρανό, ευχαρίστησε τον Θεό και Πατέρα και με μεγάλη φωνή είπε: «Λάζαρε, δεῦρο ἔξω». Αμέσως βγήκε έξω τυλιγμένος με τα σάβανα ο τετραήμερος νεκρός μπροστά στο πλήθος που παρακολουθούσε και ο Ιησούς ζήτησε να του λύσουν τα σάβανα και να πάει σπίτι του. (Ιωαν. ια΄,44). Αυτό το υπερφυές θαύμα λοιπόν γιορτάζουμε την ημέρα αυτή.
Αρχαία παράδοση λέγει ότι τότε ο Λάζαρος ήταν 30 χρονών και έζησε άλλα 30 χρόνια. Τελείωσε το επίγειο βίο του στην Κύπρο το έτος 63 και ο τάφος του στην πόλη των Κιτιέων έγραφε: «Λάζαρος ο τετραήμερος και φίλος του Χριστού».
Το έτος 890 μετακομίσθηκε το ιερό λείψανό του στην Κωνσταντινούπολη από τον αυτοκράτορα Λέοντα το σοφό, ο οποίος συνέθεσε τα ιδιόμελα στον εσπερινό του Λαζάρου: «Κύριε, Λαζάρου θέλων τάφον ιδείν», κλπ
Χαρακτηριστικό της μετέπειτα ζωής του Λαζάρου λέγει η παράδοση, ήταν ότι δεν γέλασε ποτέ παρά μια φορά μόνο όταν είδε κάποιον να κλέβει μια γλάστρα και είπε την εξής φράση: Το ένα χώμα κλέβει το άλλο.
Ευαγγελική περικοπή
«Ἦν δέ τις ἀσθενῶν Λάζαρος ἀπὸ Βηθανίας, ἐκ τῆς κώμης Μαρίας καὶ Μάρθας τῆς ἀδελφῆς αὐτῆς. ἦν δὲ Μαριὰμ ἡ ἀλείψασα τὸν Κύριον μύρῳ καὶ ἐκμάξασα τοὺς πόδας αὐτοῦ ταῖς θριξὶν αὐτῆς, ἧς ὁ ἀδελφὸς Λάζαρος ἠσθένει. ἀπέστειλαν οὖν αἱ ἀδελφαὶ πρὸς αὐτὸν λέγουσαι· Κύριε, ἴδε ὃν φιλεῖς ἀσθενεῖ.
ἀκούσας δὲ ὁ Ἰησοῦς εἶπεν· Αὕτη ἡ ἀσθένεια οὐκ ἔστι πρὸς θάνατον, ἀλλ' ὑπὲρ τῆς δόξης τοῦ Θεοῦ, ἵνα δοξασθῇ ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ δι' αὐτῆς. ἠγάπα δὲ ὁ Ἰησοῦς τὴν Μάρθαν καὶ τὴν ἀδελφὴν αὐτῆς καὶ τὸν Λάζαρον. ὡς οὖν ἤκουσεν ὅτι ἀσθενεῖ, τότε μὲν ἔμεινεν ἐν ᾧ ἦν τόπῳ δύο ἡμέρας· ἔπειτα μετὰ τοῦτο λέγει τοῖς μαθηταῖς· Ἄγωμεν εἰς τὴν Ἰουδαίαν πάλιν. λέγουσιν αὐτῷ οἱ μαθηταί· Ραββί, νῦν ἐζήτουν σε λιθάσαι οἱ Ἰουδαῖοι, καὶ πάλιν ὑπάγεις ἐκεῖ; ἀπεκρίθη Ἰησοῦς· Οὐχὶ δώδεκά εἰσιν ὧραι τῆς ἡμέρας; ἐάν τις περιπατῇ ἐν τῇ ἡμέρᾳ, οὐ προσκόπτει, ὅτι τὸ φῶς τοῦ κόσμου τούτου βλέπει· ἐὰν δέ τις περιπατῇ ἐν τῇ νυκτί, προσκόπτει, ὅτι τὸ φῶς οὐκ ἔστιν ἐν αὐτῷ.
ταῦτα εἶπε, καὶ μετὰ τοῦτο λέγει αὐτοῖς· Λάζαρος ὁ φίλος ἡμῶν κεκοίμηται· ἀλλὰ πορεύομαι ἵνα ἐξυπνήσω αὐτόν· εἶπον οὖν οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ· Κύριε, εἰ κεκοίμηται, σωθήσεται. εἰρήκει δὲ ὁ Ἰησοῦς περὶ τοῦ θανάτου αὐτοῦ· ἐκεῖνοι δὲ ἔδοξαν ὅτι περὶ τῆς κοιμήσεως τοῦ ὕπνου λέγει. τότε οὖν εἶπεν αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς παρρησίᾳ· Λάζαρος ἀπέθανε, καὶ χαίρω δι' ὑμᾶς, ἵνα πιστεύσητε, ὅτι οὐκ ἤμην ἐκεῖ· ἀλλ' ἄγωμεν πρὸς αὐτόν. εἶπεν οὖν Θωμᾶς ὁ λεγόμενος Δίδυμος τοῖς συμμαθηταῖς· Ἄγωμεν καὶ ἡμεῖς ἵνα ἀποθάνωμεν μετ' αὐτοῦ.
Ἐλθὼν οὖν ὁ Ἰησοῦς εὗρεν αὐτὸν τέσσαρας ἡμέρας ἤδη ἔχοντα ἐν τῷ μνημείῳ. ἦν δὲ ἡ Βηθανία ἐγγὺς τῶν Ἱεροσολύμων ὡς ἀπὸ σταδίων δεκαπέντε. καὶ πολλοὶ ἐκ τῶν Ἰουδαίων ἐληλύθεισαν πρὸς τὰς περὶ Μάρθαν καὶ Μαρίαν ἵνα παραμυθήσωνται αὐτὰς περὶ τοῦ ἀδελφοῦ αὐτῶν. ἡ οὖν Μάρθα ὡς ἤκουσεν ὅτι ὁ Ἰησοῦς ἔρχεται, ὑπήντησεν αὐτῷ· Μαρία δὲ ἐν τῷ οἴκῳ ἐκαθέζετο. εἶπεν οὖν ἡ Μάρθα πρὸς τὸν Ἰησοῦν· Κύριε, εἰ ἦς ὧδε, ὁ ἀδελφός μου οὐκ ἂν ἐτεθνήκει. ἀλλὰ καὶ νῦν οἶδα ὅτι ὅσα ἂν αἰτήσῃ τὸν Θεὸν, δώσει σοι ὁ Θεός. λέγει αὐτῇ ὁ Ἰησοῦς· Ἀναστήσεται ὁ ἀδελφός σου. λέγει αὐτῷ Μάρθα· Οἶδα ὅτι ἀναστήσεται ἐν τῇ ἀναστάσει ἐν τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ. εἶπεν αὐτῇ ὁ Ἰησοῦς· Ἐγώ εἰμι ἡ ἀνάστασις καὶ ἡ ζωή. ὁ πιστεύων εἰς ἐμὲ, κἂν ἀποθάνῃ, ζήσεται· καὶ πᾶς ὁ ζῶν καὶ πιστεύων εἰς ἐμὲ οὐ μὴ ἀποθάνῃ εἰς τὸν αἰῶνα. πιστεύεις τοῦτο; λέγει αὐτῷ· Ναί, Κύριε, ἐγὼ πεπίστευκα ὅτι σὺ εἶ ὁ Χριστὸς ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ ὁ εἰς τὸν κόσμον ἐρχόμενος. καὶ ταῦτα εἰποῦσα ἀπῆλθε καὶ ἐφώνησε Μαρίαν τὴν ἀδελφὴν αὐτῆς λάθρᾳ εἰποῦσα· Ὁ διδάσκαλος πάρεστι καὶ φωνεῖ σε.
ἐκείνη ὡς ἤκουσεν, ἐγείρεται ταχὺ καὶ ἔρχεται πρὸς αὐτόν. οὔπω δὲ ἐληλύθει ὁ Ἰησοῦς εἰς τὴν κώμην, ἀλλ' ἦν ἐν τῷ τόπῳ ὅπου ὑπήντησεν αὐτῷ ἡ Μάρθα. οἱ οὖν Ἰουδαῖοι οἱ ὄντες μετ' αὐτῆς ἐν τῇ οἰκίᾳ καὶ παραμυθούμενοι αὐτήν, ἰδόντες τὴν Μαρίαν ὅτι ταχέως ἀνέστη καὶ ἐξῆλθεν, ἠκολούθησαν αὐτῇ, λέγοντες ὅτι ὑπάγει εἰς τὸ μνημεῖον ἵνα κλαύσῃ ἐκεῖ. ἡ οὖν Μαρία ὡς ἦλθεν ὅπου ἦν Ἰησοῦς, ἰδοῦσα αὐτὸν ἔπεσεν αὐτοῦ εἰς τοὺς πόδας λέγουσα αὐτῷ· Κύριε, εἰ ἦς ὧδε, οὐκ ἄν ἀπέθανέ μου ὁ ἀδελφός. Ἰησοῦς οὖν ὡς εἶδεν αὐτὴν κλαίουσαν καὶ τοὺς συνελθόντας αὐτῇ Ἰουδαίους κλαίοντας, ἐνεβριμήσατο τῷ πνεύματι καὶ ἐτάραξεν ἑαυτόν, καὶ εἶπε· Ποῦ τεθείκατε αὐτόν; λέγουσιν αὐτῷ· Κύριε, ἔρχου καὶ ἴδε. ἐδάκρυσεν ὁ Ἰησοῦς. ἔλεγον οὖν οἱ Ἰουδαῖοι· Ἴδε πῶς ἐφίλει αὐτόν· τινὲς δὲ ἐξ αὐτῶν εἶπον· Οὐκ ἐδύνατο οὗτος, ὁ ἀνοίξας τοὺς ὀφθαλμοὺς τοῦ τυφλοῦ, ποιῆσαι ἵνα καὶ οὗτος μὴ ἀποθάνῃ;
Ἰησοῦς οὖν, πάλιν ἐμβριμώμενος ἐν ἑαυτῷ, ἔρχεται εἰς τὸ μνημεῖον· ἦν δὲ σπήλαιον, καὶ λίθος ἐπέκειτο ἐπ' αὐτῷ. λέγει ὁ Ἰησοῦς· Ἄρατε τὸν λίθον. λέγει αὐτῷ ἡ ἀδελφὴ τοῦ τεθνηκότος Μάρθα· Κύριε, ἤδη ὄζει· τεταρταῖος γάρ ἐστι. λέγει αὐτῇ ὁ Ἰησοῦς· Οὐκ εἶπόν σοι ὅτι ἐὰν πιστεύσῃς, ὄψει τὴν δόξαν τοῦ Θεοῦ; ἦραν οὖν τὸν λίθον οὗ ἦν ὁ τεθνηκὼς κείμενος. ὁ δὲ Ἰησοῦς ἦρε τοὺς ὀφθαλμοὺς ἄνω καὶ εἶπε· Πάτερ, εὐχαριστῶ σοι ὅτι ἤκουσάς μου. ἐγὼ δὲ ᾔδειν ὅτι πάντοτέ μου ἀκούεις· ἀλλὰ διὰ τὸν ὄχλον τὸν περιεστῶτα εἶπον, ἵνα πιστεύσωσιν ὅτι σύ με ἀπέστειλας. καὶ ταῦτα εἰπὼν φωνῇ μεγάλῃ ἐκραύγασε· Λάζαρε, δεῦρο ἔξω. καὶ ἐξῆλθεν ὁ τεθνηκὼς δεδεμένος τοὺς πόδας καὶ τὰς χεῖρας κειρίαις καὶ ἡ ὄψις αὐτοῦ σουδαρίῳ περιεδέδετο. λέγει αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς· Λύσατε αὐτὸν καὶ ἄφετε ὑπάγειν. Πολλοὶ οὖν ἐκ τῶν Ἰουδαίων, οἱ ἐλθόντες πρὸς τὴν Μαρίαν καὶ θεασάμενοι ἃ ἐποίησεν ὁ Ἰησοῦς, ἐπίστευσαν εἰς αὐτόν» (Ιωάν. 12: 1-45).
Απολυτίκιον. Ήχος α΄
«Τὴν κοινὴν Ἀνάστασιν πρὸ τοῦ σοῦ πάθους πιστούμενος,
ἐκ νεκρῶν ἤγειρας τὸν Λάζαρον, Χριστὲ ὁ Θεός·
ὅθεν καὶ ἡμεῖς ὡς οἱ παῖδες,
τὰ τῆς νίκης σύμβολα φέροντες,
σοὶ τῷ Νικητῇ τοῦ θανάτου βοῶμεν·
Ὡσαννὰ ἐν τοῖς ὑψίστοις,
εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος, ἐν ὀνόματι Κυρίου».
Μετάφρασις
«Θέλοντας Χριστέ και Θεέ μας να δείξεις,
προ της σταυρικής Σου Θυσίας,
ότι είναι βέβαιο πράγμα η ανάσταση όλων των νεκρών,
ανέστησες εκ νεκρών τον Λάζαρον ·
Για τούτο και εμείς,
μιμούμενοι τα παιδιά που σε υποδέχθηκαν
κατά την είσοδό Σου στην Ιερουσαλήμ,
κρατούμε στα χέρια μας τα σύμβολα της νίκης,
τα βάϊα και βοώμε προς Εσένα,
τον νικητή του θανάτου:
Βοήθησέ μας και σώσε μας,
Συ που ως Θεός κατοικείς στα ύψιστα μέρη του ουρανού,
ας είσαι ευλογημένος Συ,
που έρχεσαι απεσταλμένος από τον Κύριο»
xfe.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Συνολικές προβολές σελίδας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2013
(3547)
- ► Δεκεμβρίου (75)
- ► Σεπτεμβρίου (314)
- ► Φεβρουαρίου (315)
- ► Ιανουαρίου (357)
-
▼
2012
(4154)
- ► Δεκεμβρίου (363)
- ► Σεπτεμβρίου (327)
-
▼
Απριλίου
(368)
- Σκήτη Σύχλα. Ἀναμνήσεις μου ἀπό τόν Ρουμάνο γέρον...
- Η θαλασσινή «εξυπηρέτηση» των ασκητών της ερήμου.
- Παραλληλισμοί μεταξύ γάμου και μοναχισμού. Γέροντα...
- Ὁ Θεός μοῦ δίνει τήν Χάρι του κάθε ἡμέρα... Ἐμπειρ...
- Η Google γνώριζε για την επί 3 χρόνια κλοπή προσωπ...
- Απαγορεύτηκαν οι τουρκικές τηλεοπτικές σειρές στο ...
- Η απόρρητη έκθεση της ΕΥΠ για τους λαθρομετανάστες
- Άγιος Δονάτος, Επίσκοπος Ευροίας . Το άφθαρτο λείψ...
- Πρωτοβουλία 7 Ιστολογίων: Με την αγάπη μας... προσ...
- Μητροπολίτης Γλυφάδας Παύλος:«Μην ψηφίσετε τους κλ...
- Ανακοίνωση ψευδούς λογαριασμού Facebook της Μητροπ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 30 Απριλίου
- 30 Απριλίου Συναξαριστής
- Μονή Συχαστρία. Ἀναμνήσεις μου ἀπό τόν Ρουμάνο γέρ...
- Τί αἰσθάνθηκε ἡ σύζυγος τοῦ Ἀντωνίου Ξένια Sauda ...
- Περί της προβολής μιας βλάσφημης ταινίας πάλι από ...
- Επιστολή μητροπολίτη Γερμανού στο Μητροπολίτη Ισπα...
- Τα τρία πλοκάμια του διαβόλου. Πρωτ. Διονυσίου Τάτση
- Αείμνηστος Αρχιεπίσκοπος Κρήτης Τιμόθεος: «Οι άρχο...
- Ὁμιλίες π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου (3) στήν Κυριακή ...
- Ερμηνεία κατηχητικού λόγου Χρυσοστόμου. Ομιλία π. ...
- Ὁμιλία Δημητρίου Παναγόπουλου στήν Κυριακή τῶν Μυρ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 29 Απριλίου
- 29 Απριλίου Συναξαριστής
- Κυριακή τῶν Μυροφόρων. Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ
- Τί ε ἶ σ θ ε; Κυριακή τῶν Μυροφόρων. (†) ἐπίσκοπ...
- Το Ευαγγέλιο της Κυριακής. Κατά Μάρκον Ευαγγέλιο. ...
- Γρηγορίου Πατριάρχου Ἀντιοχείας εἰς τάς Μυροφόρους...
- Τό Φαράγγι Μπικάζ. Μονή Πινγκαρᾶς. Μονή Μπισερικά...
- Δείτε που παρασκευάζονται οι φρυγανιές Elite "Ζυμώ...
- «Χωρίς τέλος». Κυριακή τῶν Μυροφόρων. (†) ἐπίσκοπ...
- Πνευματικές ἐμπειρίες τήν ἡμέρα τῆς βαπτίσεώς μου...
- Αναστάσεως μαρτυρία. «Ηγόρασαν αρώματα ίνα ελθούσ...
- Ὁ φόβος τοῦ Θεοῦ. Παναγιώτης Σωτῆρχος
- Φιλοϊσλαμικές οργανώσεις χρηματοδοτούν στην Θράκη ...
- Ἡ κρίσις τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως. Μιχαὴλ Μιχαηλίδη ...
- Οἱ περιπέτειες ἑνός προσκυνητοῦ. Ὁμιλίες (3) π.Σάβ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 28 Απριλίου
- 28 Απριλίου Συναξαριστής
- Διάλογος περί τηλεοράσεως μέ τόν γέροντα Πετρώνιο....
- Ὁ Ἀβραάμ καταδιώκει τούς 4 Βασιλεῖς τοῦ Βορρᾶ. Με...
- Ἀναμνήσεις μου ἀπό τόν Ρουμάνο γέροντα π.Ἰωαννίκιο...
- Ἡ θέσις τῶν ναζί ἔναντι του Χριστοῦ. Πρωτ. Βασιλεί...
- Ἐλευθερῶστε τήν πατρίδα ἀπό τήν ξένη κατοχή! π. Π...
- Μοναχική ζωή.Ι.Μ.Μ.Λαύρας.Ἀγάπη, ἐνδιαφέρον γιά ὅλ...
- Ἐμπειρίες τοῦ ζεύγους Ἀθανασίου καί Μαρίας. Ἐμπειρ...
- Τί; Πῶς; Ποιούς θά ψηφίσουμε; Ἀρχιμ. Σαράντης Σ...
- Το ξέφρενο κυνηγητό των απολαύσεων αποτελεί το χαρ...
- Η εκκρεμότητα του Κατουνακιώτη μοναχού
- Ηχητικό Αγιολόγιο 27 Απριλίου
- 27 Απριλίου Συναξαριστής
- Διάλογος περί τηλεοράσεως μέ τόν γέροντα Πετρώνιο....
- Οἱ πρῶτες καταβολές τοῦ Μοναχισμοῦ. - Ἕνα ἐπεισόδι...
- Πνευματικοί Διάλογοι με τον Ρουμάνο ησυχαστή π. Ηλ...
- Ἡ ἀποδημία μου πρός τήν ἀλήθεια. (Μέρος Β'). Ἡ ἐπι...
- Πάθη και Αρετές (Γέρ. Παϊσίου). Ομιλία π. Θεόκλητο...
- Προϋποθέσεις καί ὠφέλεια ἐκ τῆς εὐχῆς. Αρχ. Ἀρσενί...
- Ἀναμνήσεις μου ἀπό τόν Ρουμάνο γέροντα π.Ἰωαννίκιο...
- Λάμπει ὁ Σταυρός τοῦ Χριστοῦ. Ἐμπειρίες νεοφώτιστω...
- Αν οι πονηροί νικήσουν;
- Φωτογραφίες από την Ιερά Μονή του Αγίου Ραφαήλ στη...
- Ὁ π. Ἰουστίνος γιά τίς δολοφονικές ἀπόπειρες ἐναντ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 26 Απριλίου
- 26 Απριλίου Συναξαριστής
- Κοράνια από ελεφαντόδοντο, και πλακέτες με χωρία τ...
- Ἀναμνήσεις μου ἀπό τόν Ρουμάνο γέροντα π.Ἰωαννίκι...
- Αθανάσιος Διάκος (1788-1821 24 Απριλίου). «Εγώ Γρα...
- Τώρα ἔχω τήν δύναμι νά βαδίζω στήν ἁγιότητα. Ἐμπει...
- Ὁ Ἀβραάμ εἰς τήν Αἴγυπτον. Ὁμιλία π. Ἀθανασίου Μυτ...
- Διάλογος περί τηλεοράσεως μέ τόν γέροντα Πετρώνιο....
- Πνευματικοί Διάλογοι με τον Ρουμάνο ησυχαστή π. Ηλ...
- Ἡ συνεχής πνευματική προσπάθεια ὡς θεραπευτικό μέσ...
- Ἡ ἀποδημία μου πρός τήν ἀλήθεια. Ἡ ἐπιστροφή μου σ...
- Εἰσαγωγική ὁμιλία περί εὐχῆς. Ὁμιλία ἀρχ. Αρσενίου...
- Γιατί Πύρρο;
- Μοναστήρι χτισμένο μέσα στα βράχια. Μονή Ίνκερμαν
- Αεροψεκασμοί στην Ζάκυνθο 22-4-2012
- Μάθημα για τη "Συμπροσευχή μετά των ετεροδόξων" απ...
- Επανήλθε πριν κλείσουν το μηχάνημα που τον κρατούσ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 25 Απριλίου
- 25 Απριλίου Συναξαριστής
- Τί αἰσθάνθηκε ὁ Χριστιανός Ἰωάννης Sabushimike ἀπ...
- Γενεαλογικός κατάλογος τῶν ἀπογόνων τοῦ Σήμ. Κλῆσ...
- Διάλογος περί τηλεοράσεως μέ τόν γέροντα Πετρώνιο....
- Πνευματικοί Διάλογοι με τον Ρουμάνο ησυχαστή π. Ηλ...
- Ἡ ἐπιστροφή μου στήν Ὀρθοδοξία καί ἡ εἴσοδός μου σ...
- Επιλεγμένα αποφθέγματα του π. Σίμωνος Αρβανίτη (+1...
- Μονομερής ενημέρωση ή παραπλάνηση της Συνόδου για ...
- Ὁ Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ γιά τήν ἀνακοίνωσ...
- Τι δεν θα ψηφίσουμε στις επερχόμενες εκλογές. Δημ...
- Ο Κανόνας και η προσευχή στη ζωή του μοναχού. Γέρο...
- Σάλος σε ολόκληρη την Ελλάδα από τους μαζικούς αερ...
- Οι Anonymous έβγαλαν στη δημοσιότητα στοιχεία του ...
- Επιστολή προς τον υπ. Υγείας έξι ιατρικών συλλόγων...
- π. Θεόδ. Ζήσης: Το κακό δεν θα έχει τον τελευταίο ...
- Το τέλος του Γέροντα Ηλία Καρυώτη
- Τα Ιερά Άμφια των Κληρικών
- Ηχητικό Αγιολόγιο 24 Απριλίου
- 24 Απριλίου Συναξαριστής
- Ὁ Πύργος τῆς Βαβέλ. Ὁμιλία π. Ἀθανασίου Μυτιληναίο...
- ► Φεβρουαρίου (346)
- ► Ιανουαρίου (348)
-
►
2011
(3478)
- ► Δεκεμβρίου (370)
- ► Σεπτεμβρίου (259)
- ► Φεβρουαρίου (256)
- ► Ιανουαρίου (350)
-
►
2010
(2873)
- ► Δεκεμβρίου (308)
- ► Σεπτεμβρίου (225)
- ► Φεβρουαρίου (186)
- ► Ιανουαρίου (197)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.