Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου 2010
Βίος Νεομάρτυρος Αγίου Ιωάννου του εκ Κονίτσης (+23 Σεπτεμβρίου)
Τη 23η του μηνός Σεπτεμβρίου μνήμη του Αγίου Νεομάρτυρος Ιωάννου του εκ Κονίτσης
πηγή: Μητρόπολη Κονίτσης
ΒΙΟΣ του Αγίου ΙΩΑΝΝΟΥ του εκ Κονίτσης.
Τὸ θαυμαστὸ στὸν Ἅγιό μας εἶναι ὅτι ὑπῆρξε ἀρχικά μωαμεθανὸς καὶ Τοῦρκος. Ὅμως, ὅταν, γιὰ ἄγνωστους σὲ μᾶς λόγους, βρέθηκε στὸ Ἀγρίνιο (ποὺ τότε λεγόταν Βραχώρι), ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ τὸν ἐπρόφθασε. Κι’ ὁ νέος στὴν ἡλικία Χασὰν ἑλκύσθηκε ἀπὸ τὴν χριστιανικὴ θρησκεία.
Πῶς ἔγινε αὐτό; Βέβαια, δὲν τὸ γνωρίζουμε. Γιατὶ τὸ ἔλεος τοῦ Κυρίου μᾶς «καταδιώκει» μὲ πολλοὺς τρόπους, χωρὶς ἐμεῖς νὰ τοὺς ἀντιλαμβανώμεθα. Τὸ πιὸ πιθανὸ εἶναι ὅτι ἐντυπωσιάσθηκε ἀπὸ τὴν συνεπῆ καὶ ὑποδειγματικὴ χριστιανικὴ ζωὴ κάποιων κατοίκων τοῦ Ἀγρινίου, οἱ ὁποῖοι, ἐφαρμόζοντας τὴν ἐντολὴ τοῦ Χριστοῦ, ἦσαν «φῶς τοῦ κόσμου» καὶ «ἅλας τῆς γῆς» (Ματθ. Ε΄ 13 καὶ 14).
Γιατί, πραγματικά, ἡ προσπάθεια τοῦ κάθε χριστιανοῦ νὰ ζῇ σωστά, σύμφωνα μὲ τὴν διδασκαλία τοῦ Εὐαγγελίου, εἶναι τὸ δυνατότερο κήρυγμα, ὅπως, ἀκριβῶς, τὸ διατυπώνει ὁ Ἀδελφόθεος Ἰάκωβος : «δεῖξόν μοι τὴν πίστιν σου ἐκ τῶν ἔργων σου» (Ἰακ. β΄ 18).
Ἀντίθετα, ἡ ἀσυνέπεια στὴ ζωὴ καὶ στὴν καθημερινὴ ἀναστροφὴ κάποιων, κατ’ ὄνομα μόνον, χριστιανῶν, ἔχει σὰν ἀποτέλεσμα νὰ ἰσχύῃ ὁ φοβερὸς λόγος τοῦ Θεοῦ : «δι’ ὑμᾶς βλασφημεῖται τὸ ὄνομά μου ἐν τοῖς ἔθνεσι» (Ρωμ. β΄ 24).
Γίνονται, δηλαδή, αἰτία νὰ δυσφημῆται ἡ χριστιανικὴ πίστη ἀνάμεσα στοὺς ἀπίστους καὶ στοὺς εἰδωλολάτρες. Οἱ ὁποῖοι, ὅταν ἄλλα ἀκοῦνε κι’ ἄλλα βλέπουν στὴν πράξη, εἶναι φυσικὸ νὰ ἀπεχθάνωνται τὸν Χριστιανισμὸ καὶ τὴν Ἐκκλησία
Ἐν πάσῃ περιπτώσει, ὁ Χασὰν ἐγνώρισε τὸν Χριστὸ καὶ εἶχε σφοδρὴ ἐπιθυμία νὰ ἐνταχθῇ στοὺς κόλπους τῆς Ἐκκλησίας. Ὅμως στὸ Ἀγρίνιο κυριαρχοῦσαν οἱ Τοῦρκοι. Γι’ αὐτὸ καὶ ἦταν ἀδύνατο νὰ ἀλλαξοπιστήσῃ ὁ Χασάν. Γιατὶ ὄχι μόνον ὁ ἴδιος θὰ ἐκινδύνευε τὰ ἔσχατα, ἀλλὰ καὶ ἡ ὀργὴ τῶν φανατικῶν μωαμεθανῶν κατακτητῶν θὰ ἔπεφτε σίγουρα στὰ κεφάλια τῶν χριστιανῶν.
Ἔτσι, οἱ προύχοντες τοῦ Ἀγρινίου, σκεπτόμενοι φρόνιμα καὶ συνετά, ἔστειλαν τὸν νεαρὸ Χασὰν στὴν Ἰθάκη (μιᾶς καὶ τὰ Ἑπτάνησα βρισκόντουσαν ὑπὸ τὴν κυριαρχία τῆς Βενετίας), ὅπου βαπτίσθηκε καὶ πῆρε τὸ ὄνομα Ἰωάννης. Ὅταν, κατόπιν, ἐπέστρεψε στὸ Ἀγρίνιο, νυμφεύθηκε μιὰ εὐσεβῆ χριστιανὴ κόρη καὶ ἐγκαταστάθηκε στὸ χωριὸ Μαχαλᾶς (σημερινὲς Φυτεῖες), ὅπου ἀσκοῦσε τὸ ἔργο τοῦ ἀγροφύλακα, ἀγωνιζόμενος νὰ ζῇ σὰν πιστὸ τέκνο τῆς Ἐκκλησίας.
Ὅμως, ὁ ἐχθρὸς διάβολος περίμενε τὴν κατάλληλη εὐκαιρία νὰ ἐπιτεθῇ στὸν δοῦλο τοῦ Χριστοῦ Ἰωάννη. Κι’ αὐτὴ δὲν ἄργησε νὰ ἔλθῃ. Καὶ νὰ πῶς : Ὁ πατέρας τοῦ Ἰωάννη,ποὺ ἦταν σέχης στὴν Κόνιτσα (σέχης = θρησκευτικὸς ἀρχηγὸς τῶν «δερβίσηδων», δηλαδὴ τῶν μουσουλμάνων ἐκείνων, ποὺ ἀκολουθοῦσαν μιὰ μορφὴ - ἄς τὸ ποῦμε ἔτσι- μοναχισμοῦ) καὶ ποὺ ἔψαχνε συνέχεια νὰ τὸν βρῇ, ἀνεκάλυψε στὸ τέλος ὅτι τὸ παιδί του ζοῦσε στὸ Ἀγρίνιο καὶ ὅτι, μάλιστα, εἶχε γίνει χριστιανός.
Ἔσπευσε, λοιπόν, ἐκεῖ. Κι’ ἀφοῦ τὸν βρῆκε, προσπάθησε μὲ ταξίματα καὶ καλοπιάσματα νὰ τὸν ξαναφέρῃ στὸν μωαμεθανισμό. Ἀλλὰ ὁ νεαρὸς Ἰωάννης ἀποδείχθηκε γενναῖος καὶ ἀνυποχώρητος στρατιώτης τοῦ Χριστοῦ. Γιατὶ καὶ τὰ μαρτύρια ὑπέμεινε καρτερικὰ καὶ τὸν δι’ ἀποκεφαλισμοῦ θάνατο δέχθηκε μὲ χαρά, ὅπως σημειώνεται χαρακτηριστικὰ σ’ ἕνα ἀπὸ τὰ τροπάρια τῆς ἀκολουθίας του:
«Τῆς ἀληθείας τὸ φῶς, ἐπιλάμψαν τῇ ψυχῇ σου, ἡμεροφαῆ σε ἀστέρα ἔδειξεν, Ἰωάννη μακάριε · λύχνος γὰρ τοῖς ποσί σου, κατὰ Δαβίδ ὁ θεῖος νόμος γέγονε, καὶ τὴν ὁδόν τοῦ μαρτυρίου, ἀπροσκόπτως διέβης, πάντα τοῦ ἐχθροῦ, ὑποσκελίσας τὰ σκάνδαλα· ὅθεν τῆς ἄνω δόξης κοινωνὸς ἐγένου, τὸν καρπὸν τῆς ζωῆς δρεπόμενος». (Δοξαστικὸ τῶν Αἴνων).
Ἀργότερα, τά ἱερά λείψανά του ἀνεκομίσθησαν καί μεταφέρθησαν στήν Ἱερά Μονή Προυσσοῦ Εὐρυτανίας. Ἀνευρέθησαν τόν Ἰανουάριο τοῦ 1974, ἕνα δέ τμῆμα ἀπό αὐτά μεταφέρθηκε, τόν Σεπτέμβριο τοῦ 1978, στήν Κόνιτσα.
Ἔτσι, λοιπὸν, ἕνα μοσχομύριστο κρίνο, ὁ Ἅγιος Ἰωάννης, προστέθηκε στὸν χορὸ τῶν Νεομαρτύρων στὶς 23 Σεπτεμβρίου 1814 καὶ ἀποτελεῖ τιμὴ καὶ καύχημα γιὰ τὴν γενέτειρά του. Γι’ αὐτὸ, δικαιολογημένα ὁ ἱερὸς ὑμνογράφος ψάλλει: «Σὲ ἡ Κόνιτσα, ὑμνολογοῦσα Ἅγιε, ἡ σὲ βλαστήσασα, ἀπὸ ψυχῆς σοι βοᾷ· δεινῶν περιστάσεων, φύλαττε ἄτρωτον τὴν πατρίδα σου, προστρέχουσαν τῇ σκέπῃ σου, Ἰωάννη Νεομάρτυς» (ἀπὸ τὴν ζ΄ ᾠδὴ τοῦ Κανόνος).
Θρησκευτικά
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Συνολικές προβολές σελίδας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2013
(3547)
- ► Δεκεμβρίου (75)
- ► Σεπτεμβρίου (314)
- ► Φεβρουαρίου (315)
- ► Ιανουαρίου (357)
-
►
2012
(4154)
- ► Δεκεμβρίου (363)
- ► Σεπτεμβρίου (327)
- ► Φεβρουαρίου (346)
- ► Ιανουαρίου (348)
-
►
2011
(3478)
- ► Δεκεμβρίου (370)
- ► Σεπτεμβρίου (259)
- ► Φεβρουαρίου (256)
- ► Ιανουαρίου (350)
-
▼
2010
(2873)
- ► Δεκεμβρίου (308)
-
▼
Σεπτεμβρίου
(225)
- Η Ευθύνη της επιλογής μας. 1.«Τό ἐσχατολογικό κήρυ...
- Το Άγιον Όρος και η προσφορά του. Πρωτοπρεσβυτέρου...
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Κεφάλαιο...
- Διαλογική συζήτησις Ευαγγελικών και Ορθοδόξων. Θέμ...
- Όχι στην «κουτοπόνηρη» Κάρτα φακελλώματος του πολί...
- Κάρτα Πολίτη (και κάθε προάγγελός της ). Υπάρχουν ...
- Οι νέοι και η γλώσσα των λειτουργικών κειμένων
- 30 Σεπτεμβρίου Συναξαριστής
- Στάρετς Βαρσανούφιος , Γεροντικόν - Ὁσίων Ρώσσων Π...
- Σε δημόσια διαβούλευση η κάρτα του πολίτη. Ξεκίνη...
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Κεφάλαιο...
- Ἐπίθεση κατά τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας: Θεολογία τ...
- Διαλογική συζήτησις Ευαγγελικών και Ορθοδόξων. Θέμ...
- Μουσική Rock- Hard Rock, Αντίστροφα / Υποσυνείδητ...
- Η Αποκάλυψη του Θεού στην ανθρώπινη καρδιά. Ιερομο...
- 29 Σεπτεμβρίου Συναξαριστής
- Αββάς Ισαάκ ο Σύρος. Άπαντες οι Ασκητικοί Λόγοι κα...
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου Λόγοι Β΄ Κεφάλαιο ...
- Η Φιλοκαλία. Μωυσής Αγιορείτης
- Η Θεία Κοινωνία που βλάστησε στάχυα «Λειμωνάριον τ...
- Κεφάλαιον ΙΑ΄.- Περί Αγάπης και Συγχωρητικότητος π...
- O προάγγελος της Κάρτας Πολίτη - Σχεδιάζουν την ηλ...
- Όσιος Ισαάκ ο Σύρος Άγιος που εορτάζει στις: 28/0...
- 1)Ἡ ἀγάπη μεταξύ τῶν συζύγων 2)Ἡ πιστή σύζυγος καί...
- Διαλογική συζήτησις Ευαγγελικών και Ορθοδόξων. Θέμ...
- 28 Σεπτεμβρίου Συναξαριστής
- Περί εμφανίσεων του γέροντος Παϊσίου, προφητειών κ...
- Μόνο αυτό που βγαίνει από το στόμα μας μάς κάνει α...
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου Λόγοι Β΄ Κεφάλαιο ...
- Κεφάλαιον ΙΑ΄.- Περί Αγάπης και Συγχωρητικότητος π...
- "Σουρωτήρι" και αναξιόπιστη η νέα (RFID -Radio-fre...
- Ναυάγιο και πάλι στον διάλογο με τούς Ρωμαιοκαθολι...
- 27 Σεπτεμβρίου Συναξαριστής
- Ομολογία Φανατισμού... Μια ταπεινή απάντηση (Συνεχ...
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου Λόγοι Β΄ Κεφάλαιο ...
- Άραγε, έχει αγιαστεί αυτή η μερίδα;
- Κεφάλαιον ΙΑ΄.- Περί Αγάπης και Συγχωρητικότητος π...
- Το αληθινό πρωτείο π. Γεωργίου Μεταλληνού
- Διαλογική συζήτησις Ευαγγελικών και Ορθοδόξων. Θέμ...
- Ολική ανατροπή της πολύχρονης κατασπιλώσεως της υπ...
- Τι είναι η προσκύνηση. Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός
- Τα γηρατειά . Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης
- Ομιλίες (3) π.Σάββα Αγιορείτου περί Τιμίου Σταυρού
- Ο Παπουλάκος για τα άθεα γράμματα
- Ο Χριστός βρίσκεται μέσα μου πάντα Γέροντας Ιάκωβ...
- 26 Σεπτεμβρίου Συναξαριστής
- Μετάσταση Ιωάννου του Θεολόγου
- Το Πατριαρχείο Βουλγαρίας λέει ΟΧΙ στο Διάλογο με ...
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου Λόγοι Β΄ Κεφάλαιο ...
- Περί προετοιμασίας για την Μετάληψη των Αχράντων Μ...
- Κεφάλαιον Ι΄.- Περί Υπερηφανείας, Αυτομεμψίας και ...
- Διαλογική συζήτησις Ευαγγελικών και Ορθοδόξων. Θέμ...
- Ἡ καλή ἀρχή μιᾶς οἰκογένειας καί ἡ διαφορά χαρακτή...
- Adobe: προειδοποίηση κρίσιμου κενού ασφαλείας σε F...
- 25 Σεπτεμβρίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Β΄ Κεφάλαιο ...
- Κεφάλαιον Ι΄.- Περί Υπερηφανείας, Αυτομεμψίας και ...
- Ἰωάννης Τάτσης, Σχεδιάζεται ἡ σύγκλησις «Μεγάλης Σ...
- Φρένο στην χειροτονία όσων θέλουν να γίνουν ιερείς...
- Ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ για το διάλογο με...
- Τοῦ Ὁσίου καὶ θεοφόρου Πατρὸς ἡμῶν Σιλουανοῦ τοῦ Ἀ...
- Ὅσιος Σιλουανὸς ὁ Ἀθωνίτης - Λόγοι (ἀπάνθισμα)
- Ὅσιος Σιλουανὸς ὁ Ἀθωνίτης - Βίος & Διδασκαλία [zi...
- Έκκληση Βοήθειας - Ιερόν Κελλίον Αγ. Αποστόλων - ...
- 24 Σεπτεμβρίου Συναξαριστής
- Μακάριοι οι ελεήμονες. (Ομιλία +κείμενο). Ομιλίες...
- Υπάρχουν και δημοσιογράφοι που δεν ανήκουν στην «ν...
- Η Αποκάλυψη του Ιωάννη επαληθεύεται...Βρετανία: βά...
- Οί Δέκα Ἐντολές
- Αφγανές που ζουν σαν αγόρια . Παγιωμένη η πρακτική...
- Γέρακας : Ζει δίπλα μας και χρειάζεται την βοήθειά...
- Ὁ ρόλος τῆς Ἐκκλησίας : Ἡ θεραπεία τῆς ἀνθρώπινης ...
- Γέροντας Παΐσιος Περί ομοιοπαθητικής.
- Ποιοί κατέστρεψαν τους αρχαίους Ναούς;
- Βίος Νεομάρτυρος Αγίου Ιωάννου του εκ Κονίτσης (+2...
- 23 Σεπτεμβρίου Συναξαριστής
- Άγιος Σεραφείμ της Βίριτσα
- Πληροφόρηση και «παραπληροφόρηση» για την «Κάρτα τ...
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Β΄ Κεφάλαιο ...
- Κεφάλαιον Ι΄.- Περί Υπερηφανείας, Αυτομεμψίας και ...
- Εναλλακτικές μέθοδοι θεραπείας (Reiki - Γιόγκα – Β...
- Ο τρόπος που αντιλαμβάνονται την δικαιοσύνη οι πολ...
- 22 Σεπτεμβρίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Β΄ Κεφάλαιο ...
- Κεφάλαιον Ι΄.- Περί Υπερηφανείας, Αυτομεμψίας και ...
- Μεγάλου Βασιλείου. - «Καθελώ μου τας αποθήκας και...
- Οι σημερινοί νέοι δυσκολεύονται να πλησιάσουν γενι...
- Ὁ σεβασμός καί ἡ ἀγάπη μεταξύ τῶν συζύγων (σύμφωνα...
- 21 Σεπτεμβρίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Β΄ Κεφάλαιο ...
- Επιστολή του Μητροπολίτη Κυθήρων Σεραφείμ προς την...
- Η σπουδαιότητα του Ορθοδόξου Μοναχισμού του π. Γεω...
- Κεφάλαιον Ι΄.- Περί Υπερηφανείας, Αυτομεμψίας και ...
- Ερωτήματα προς τον π. Σαράντη Σαράντο και Απάντηση...
- 1)Ποιός εἶναι ὁ ὀρθός βίος τῶν γονέων 2) Γιά νά μ...
- 20 Σεπτεμβρίου Συναξαριστής
- Ό Ταξιάρχης του Μανταμάδου
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Β΄ Κεφάλαιο ...
- Η‘ Διδασκαλία για την μνησικακία Αββάς Δωρόθεος
- Κεφάλαιον Ι΄.- Περί Υπερηφανείας, Αυτομεμψίας και ...
- ► Φεβρουαρίου (186)
- ► Ιανουαρίου (197)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.