Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2013

Φωτογραφικό υλικό από την τελετή Χρίσματος και ένταξής τους στην Ορθόδοξη Εκκλησία επτά πρώην Κοπτών, χοροστατούντος του Μητροπολίτου Πειραιώς Σεραφείμ


Φωτογραφικό υλικό από το αρχείο των "Αναβάσεων" της τελετής Χρίσματος, (μετά από την υπογραφή Λιβέλλου αποκυρήξεως της αιρέσεως), και ένταξής στην Ορθόδοξη Εκκλησία επτά πρώην Κοπτών, που πραγματοποιήθηκε κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας στον Ι. Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Παλαιάς Κοκκινιάς, την Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2013 χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ.κ. Σεραφείμ.





























Δείτε ακόμη :

Α' ομιλία του Μητροπολίτου Πειραιώς Σεραφείμ κατά την διάρκεια του Μυστηρίου του Χρίσματος σε πρώην Κόπτες

Φωτογραφικό υλικό από την τελετή Χρίσματος και ένταξής τους στην Ορθόδοξη Εκκλησία επτά πρώην Κοπτών, χοροστατούντος του Μητροπολίτου Πειραιώς Σεραφείμ

Ομιλία Μητροπολίτου Πειραιώς Σεραφείμ στην Κυριακή ΙΒ' Λουκά (20/1/2013)

Τελετή Χρίσματος σε εννέα Κόπτες που εντάχτηκαν στους κόλπους της Ορθόδοξης Εκκλησίας. (07/10/12)

Ομιλία Μητροπολίτου Πειραιώς Σεραφείμ σε νεοφώτιστους Ορθοδόξους (πρώην Κόπτες). 17/11/2012 Μεταμόρφωση Σωτήρος Παλαιάς Κοκκινιάς

Β' ομιλία του Μητρ. Πειραιώς Σεραφείμ σε επτά πρώην Κόπτες μετά την ένταξή τους στην Ορθόδοξη Εκκλησία.(20/1/13)


6 σχόλια:

  1. Χαίρετε εν Κυρίω
    Μήπως μπορεί κάποιος να εξηγήσει και σε μένα τον άθλιο και κουτό, γιατί μόνο "Χρίσμα".
    π. Φώτιος Βεζύνιας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. π. Φώτιε την ευχή σας.
      Χαιρόμαστε ειλικρινά που υπάρχουν κληρικοί που αγωνιούν για την ακριβή τήρηση των Ιερών Κανόνων της Εκκλησίας μας. Σε μια εποχή μάλιστα που η κακοδοξία και η "οικονομία" της βόλεψης έχει εισχωρήσει για τα καλά στον Ορθόδοξο Κλήρο.
      Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως, ο Ζ΄Κανών της Β΄ Οικουμενικής Συνόδου και ο ΨΕ' της Πενθέκτης Οικ. Συνόδου, μιλούν καθαρά για χρίσμα μετά λιβέλλου αναθεματισμού της αιρέσεως στην οποία ανήκαν και όχι για βάπτιση στις συγκεκριμένες ομάδες μεταστραφέντων (Κόπτες).
      Αν γινόταν κάτι τέτοιο σε άλλων ομολογιών μεταστραφέντες,πχ. σε πρώην παπικούς, πρώτοι εμείς θα το καταγγέλαμε και σίγουρα δεν θα το επέτρεπε ο Σεβασμιώτατος Πειραιώς.
      Χαράλαμπος Άνδραλης

      Διαγραφή

    2. Π. Φώτιε την ευχή σας. Χαίρομαι γιά το ενδιαφέρον σας και την άγρυπνη εποπτία σας στο θέμα των αιρέσεων.
      Θα ήθελα απλός να κάνω ένα διαχωρισμό ως προς τον τρόπο που δεχόμαστε τον αιρετικό στους κόλπους της εκκλησίας
      Στην Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδο στον 95 κανόνα αναφέρετε ο τρόπος που δεχόμαστε τους αιρετικούς. Στο συγκεκριμένο θέμα μας ενδιαφέρουν οι αιρετικοί που έχουν την διδασκαλία των Αντιχαλκηδόνιων. Αναφέρετε στον 95 κανόνα της Πενθέκτης:
      Κανὼν:
      Τοὺς προστιθεμένους τῇ ὀρθοδοξίᾳ, καὶ τῇ μερίδι τῶν σῳζομένων ἀπὸ αἱρετικῶν, δεχόμεθα κατὰ τὴν ὑποτεταγμένην ἀκολουθίαν τε καὶ συνήθειαν. Ἀρειανοὺς μὲν καὶ Μακεδονιανούς, καὶ Ναυατιανούς, τοὺς λέγοντας ἑαυτοὺς Καθαροὺς καὶ Ἀριστερούς, καὶ τοὺς Τεσσαρακαιδεκατίτας, ἤγουν Τετραδίτας, καὶ Ἀπολλιναριστάς, δεχόμεθα, διδόντας λιβέλλους, καὶ ἀναθεματίζοντας πᾶσαν αἵρεσιν μὴ φρονοῦσαν, ὡς φρονεῖ ἡ ἁγία τοῦ Θεοῦ καθολικὴ καὶ ἀποστολικὴ ἐκκλησία, σφραγιζομένους, ἤτοι χρισμένους πρῶτον τῷ ἁγίῳ μύρῳ, τὸ μέτωπον, καὶ τοὺς ὀφθαλμούς, καὶ τὰς ῥίνας, καὶ τὸ στόμα, καὶ τὰ ὦτα, καί, σφραγίζοντες αὐτούς, λέγομεν• Σφραγὶς δωρεᾶς Πνεύματος ἁγίου. Περὶ δὲ τῶν παυλιανισάντων, εἶτα προσφυγόντων τῇ καθολικῇ ἐκκλησίᾳ, ὅρος ἐκτέθειται, ἀναβαπτίζεσθαι αὐτοὺς ἐξάπαντος. Εὐνομιανοὺς μέντοι, τοὺς εἰς μίαν κατάδυσιν βαπτιζομένους, καὶ Μοντανιστάς, τοὺς ἐνταῦθα λεγομένους Φρύγας, καὶ Σαβελλιανούς, τοὺς υἱοπατορίαν δοξάζοντας, καὶ ἕτερά τινα χαλεπὰ ποιοῦντας, καὶ πάσας τὰς ἄλλας αἱρέσεις, ἐπεὶ πολλοί εἰσιν ἐνταῦθα, μάλιστα οἱ ἀπὸ τῶν Γαλατῶν χώρας ἐρχόμενοι, πάντας τοὺς ἀπ' αὐτῶν θέλοντας προστίθεσθαι τῇ ὀρθοδοξίᾳ, ὡς Ἕλληνας δεχόμεθα• καὶ τὴν πρώτην ἡμέραν ποιοῦμεν αὐτοὺς Χριστιανούς• τὴν δὲ δευτέραν, κατηχουμένους• εἶτα τὴν τρίτην, ἐξορκίζομεν μετὰ τοῦ ἐμφυσᾷν τρίτον εἰς τὸ πρόσωπον, καὶ εἰς τὰ ὦτα, καὶ οὕτω κατηχοῦμεν αὐτούς, καὶ ποιοῦμεν χρονίζειν ἐν τῇ ἐκκλησίᾳ, καὶ ἀκροᾶσθαι τῶν Γραφῶν, καὶ τότε αὐτοὺς βαπτίζομεν. Καὶ τοὺς Μανιχαίους δέ, καὶ τοὺς Οὐαλεντινιανούς, καὶ Μαρκιωνιστάς, καὶ τοὺς ἐκ τῶν ὁμοίων αἱρέσεων προσερχομένους, ὡς Ἕλληνας δεχόμενοι, ἀναβαπτίζομεν• Νεστοριανοὺς δέ, καὶ Εὐτυχιανιστάς, καὶ Σεβηριανούς, καὶ τοὺς ἐκ τῶν ὁμοίων αἱρέσεων χρὴ ποιεῖν λιβέλλους, καὶ ἀναθεματίζειν τὴν αἵρεσιν αὐτῶν, καὶ Νεστόριον, καὶ Εὐτυχέα, καὶ Διόσκορον, καὶ Σεβῆρον• καὶ τοὺς λοιποὺς ἐξάρχους τῶν τοιούτων αἱρέσεων, καὶ τοὺς φρονοῦντας τὰ αὐτῶν, καὶ πάσας τὰς προαναφερομένας αἱρέσεις, καὶ οὕτω μεταλαμβάνειν τῆς ἁγίας κοινωνίας.
      Την ευχή σας.

      Διαγραφή
  2. Π. Φώτιε την ευχή σας. Στην ομιλία εδώ http://anavaseis.blogspot.gr/2013/01/blog-post_7200.html ο Μητροπολίτης Πειραιώς αναφέρει πως η Εκκλησία δέχεται στους κόλπους της τους επιστρέφοντας από την αίρεση του Μονοφυσιτισμού.
    Στο δε χρονικό σημείο 18.52' διαβάζεται η Λίβελλος (η οποία έχει ήδη υπογραφεί από τους κατηχουμένους) δυνατά σε ολόκληρο το εκκλησίασμα και στα ελληνικά και στα αραβικά, και κατόπιν ακολουθεί το Μυστήριο του Χρίσματος.
    Οι ανωτέρω σχολιαστές καθώς και η ομιλία του Μητροπολίτου μας κάλυψαν απόλυτα και δεν χρειάζεται να επαναλάβουμε και να προσθέσουμε περαιτέρω όσον αφορά τις θέσεις της Ορθοδοξίας ως προς τον τρόπο εισόδου κατηχουμένων στην Ορθόδοξη Εκκλησία από την αίρεση του Μονοφυσιτισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Χαίρετε εν Κυρίω
    Ο κανών που αναφέρετε είναι εν μέρει ο ζ' της Β' Οικουνενικής. Εν συντομία η εξήγησις του Ιερού Πιδαλίου σελ 164 λέγει ότι τότε τούτο έγινε οικονομικώς δια το πολυπληθές των επανερχομένων εις την Ορθοδοξίαν. Σήμερα υπάρχει ανάγκη τέτοιας οικοπνομίας;. Και κάτι ακόμα. Πως δεχόμεθα ίδιο το Βάπτισμα όταν η εις το Όνομα του Υιού κάταδυσις αναφέρεται εις "άλλον Υιόν" της μίας φύσεως;.
    Συγχωρέστε με.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σεβαστέ μου π. Φώτιε, ευλογείτε
      Στην ερμηνεία του Ιερού Πηδαλίου αναφέρεται ο λόγος του πολυπληθούς για τον οποίο η Εκκλησία αποφάσισε να μη βαπτίζει τους μονοφυσίτες και όσους έχουν το ίδιο τυπικό βαπτίσματος με το δικό μας (Τριπλή κατάδυση με ταυτόχρονη επίκληση των Τριών Προσώπων της Αγίας Τριάδος).
      Παρακάτω, στον ίδιο Κανόνα, κατονομάζονται οι δοξασίες στις οποίες επιβάλλεται το Ορθόδοξο Βάπτισμα, οι οποίες παρά το πολυπληθές τους, έχουν διαφορετικό τυπικό από την Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία. Σε αυτό βασιζόμενος, ο Άγιος Νικόδημος διακηρύσσει (σχόλιο 5, σελ 164) ότι απαραίτητα οι Λατίνοι πρέπει να βαπτίζονται για να μπουν στις τάξεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
      Παρά το γεγονός ότι και στην εποχή του Αγίου Νικοδήμου δεν υπήρχε το πολυπληθές των μεταστραφέντων Κοπτών, δεν κάνει καμία αναφορά σε ανάγκη Βαπτίσματος αυτών, δεχόμενος την γραμματική ερμηνεία του Κανόνος και όχι την τελολογική ή την ιστορική. Σε αντίθετη περίπτωση θα έγραφε ρητά για απαραίτητη και άφευκτη ανάγκη Βαπτίσματος των νεοεισελθέντων πρών Κοπτών, όπως κάνει στην περίπτωση των Λατίνων και γενικώς όπως είναι η συνήθης τακτική του Οσίου αυτού Ερμηνευτού σε άλλους Ιερούς Κανόνες που έχουν πέσει σε αχρησία. Η δε αναφορά του στον λόγο που οδήγησε τους Αγίους Πατέρες να πάρουν τέτοια απόφαση, ταπεινώς φρονώ, ότι γίνεται για ιστορικούς λόγους και όχι για να υποστηρίξει ότι ο Κανόνας έχει πέσει σε αχρησία, όπως συμπεραίνεται από τα ανωτέρω.

      Διαγραφή

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου