Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2012

Ὁ Γέροντας Παΐσιος καί ἡ διαφήμιση τοῦ Corpus Christi. Ἱερομόναχος Σάββας Ἁγιορείτης


Γέροντας Παΐσιος
καί «διαφήμιση» το βλάσφημου Corpus Christi

Τό 1988 , μέ φορμή βλάσφημη ταινία πού πρόσβαλλε τόν Κύριό μας ησο Χριστό, Γέροντας Παΐσιος ξεσήκωσε καί λλους Πατέρες καί «παρ' λη τήν δυσκολία πού εχε π τν πόνο λόγ τς κήλης, βγκε π τ γιο ρος μ λλους γιορετες κα παραβρέθηκε στ συλλαλητήριο πο γινε στν Θεσσαλονίκη, νισχύοντας μ τν παρουσία του τν πιστ λαό». Τ συλλαλητήριο ταν νάντια στν βλάσφημη ταινία « τελευταος πειρασμς»  ποία σκηνοθετήθηκε π τν Μαρτν Σκορτσέζε, παίχτηκε γι λίγο σ κινηματογράφους τν θηνν τ 1988 κα προκάλεσε θύελλα διαμαρτυριν π μέρους τν πιστν κα τς λλαδικς κκλησίας, στε ν σταματήσει προβολή της»[1].
κανε ραγε λάθος Γέροντας πού φησε τό γιο ρος καί διαμαρτυρήθηκε τσι δυναμικά νάντια στή βλάσφημη ταινία συμμετέχοντας στό συλλαλητήριο; Δέν σκέφτηκε τι θά τς κανε διαφήμιση;
χι δέν κανε λάθος. Διότι Χριστός μας δέν μς επε νά σκεπτόμαστε μέ κριτήρια μάρκετινγκ.
Μέ τό διο σκεπτικό καί Χριστός μας κανε λάθος· δέν θά πρεπε νά διαμαρτυρηθε καί νά διώξει τούς βέβηλους μπόρους πό τό Ναό, λους ατούς πού βλασφημοσαν τόν Πατέρα Του καί τόν διο, γιά νά μήν αξήση τά κέρδη τους κάνοντάς τους διαφήμιση! (παγε τς βλασφημίας!)
Γέροντας Παΐσιος εχε πε μέ φορμή τό βλάσφημο ργο το Σκορτσέζε καί τήν δυναμική διαμαρτυρία τν τότε Χριστιανν: «Μ λα ατ τ βλάσφημα πνε ν δικαιολογήσουν θικς ταξίες. Τ χουν παρακάνει. Εχαν κάνει μήνυση τι ταινία « τελευταος πειρασμς» προσβάλλει τν θρησκεία κα ο εσαγγελες επαν: «Δν εναι τίποτε». Τέτοιες βλασφημίες δν κούστηκαν ποτέ! Γι μς διαμαρτυρία γι τν βλάσφημη κείνη ταινία ταν μολογία πίστεως. Βέβαια μ λα ατ τ βλάσφημα γίνεται κα να καλό· χωρίζει ρα π τ σιτάρι, κοσκινίζεται κόσμος»[2].
Μετά 24 χρόνια πό τήν διαμαρτυρία το Γέροντα Παΐσιου καί τν λλων γιορειτν στορία παναλαμβάνεται μέ τό βλάσφημο θεατρικό ργο Corpus Christi. Ο δικαστικές ρχές επαν πάλι τά δια τι «δέν εναι τίποτα».
Τό σχημο εναι πώς ντίδραση τν χριστιανν ταν τώρα πολύ πιό χλιαρή π’ ,τι τότε τό 1988. σοι λίγοι σωσαν τώρα «τήν τιμή τν πλων» καί διαμαρτυρήθηκαν ερηνικά καί κόσμια, δέχθηκαν- ντελς δικα- πίθεση μέ χημικά, καί κατακρίθηκαν διότι τχατες κάνανε «διαφήμιση» το βλάσφημου ργου μέ τήν διαμαρτυρία τους.
ν ατοί πού τούς κατακρίνουν βλεπαν νά χλευάζεται μέ νάλογο τρόπο (μ’ να θεατρικό μία ταινία) πατέρας τους, μητέρα τους, δελφή τους, ατοί ο διοι... ραγε ΔΕΝ θά μιλοσαν... γιά νά μήν αξήσουν τά κέρδη τν θεατρίνων;(!)
Καί βέβαια ΘΑ ΜΙΛΟΥΣΑΝ, θά ντιδροσαν δυναμικώτατα καί κανείς μφρων δέν θά τούς κατέκρινε.
Νά τί παντ Γέρων Παΐσιος σ’ατούς πού λένε τι ο Χριστιανοί δέν πρέπει νά ντιδρομε στίς ντίχριστες βλασφημίες: «Σ ατ τ δύσκολα χρόνια καθένας μας πρέπει ν κάνει ,τι γίνεται νθρωπίνως κα ,τι δν γίνεται νθρωπίνως ν τ φήνει στν Θεό. τσι θ χουμε συχη τν συνείδησή μας τι κάναμε κενο πο μπορούσαμε. ν δν ντιδράσουμε, θ σηκωθον ο πρόγονοί μας π τος τάφους. κενοι πέφεραν τόσα γι τν πατρίδα κα μες τί κάνουμε γι’ ατήν; λλάδα, ρθοδοξία, μ τν παράδοσή της, τος γίους κα τος ρωές της, ν πολεμεται π τος διους τους λληνες κα μες ν μν μιλμε! Εναι φοβερ!»[3]
Μήπως μως δέν πρέπει νά ντιδρομε δυναμικά (χωρίς βέβαια νά ξεφεύγουμε πό τούς νόμους το Χριστο μας) γκαταλείποντας τήν συχία μας;
Γέρων Παΐσιος μς δείχνει τι πρέπει. ς κούσουμε πς τό διδάσκει διος: «Επα σ κάποιον: «Γιατί δν μιλτε; Τί εναι ατ πού κάνει τάδε;». «Τί ν πες, μο λέει, ατς λος βρωμάει». «ν βρωμάει λος, γιατί δν μιλτε; Χτυπστε τν». Τίποτε, τν φήνουν. ναν πολιτικ τν φτυσα.  «Πές, το λέω, «δν συμφων μ ατό». Τίμια πράγματα. Θέλεις ν ξυπηρετηθες σ κα ν ρημάξουν λα;»[4].
Τί θά συμβε ν ο Χριστιανοί δέν μολογον καί δέν ντιδρον; Νά τί παντ Γέροντας Παΐσιος:
«ν ο Χριστιανο δν μολογήσουν, δν ντιδράσουν, ατο (ο χθροί το Χριστο) θ κάνουν χειρότερα. ν, ν ντιδράσουν, θ τ σκεφτον. λλ κα  ο σημερινο Χριστιανο δν εναι γι μάχες. Ο πρτοι Χριστιανο ταν γερ καρύδια, λλαξαν λο τν κόσμο. Κα στν Βυζαντιν ποχ μία εκόνα βγαζαν π τν κκλησία κα ντιδροσε κόσμος. δ Χριστς σταυρώθηκε, γι ν ναστηθομε μες, κα μες διαφορομε!  
ν κκλησία δν μιλάει, γι ν μν ρθει σ ρήξη μ τ κράτος, ν ο μητροπολίτες δν μιλον γι ν τ χουν καλ μ λους γιατί τος βοηθνε στ δρύματα, ο γιορετες πάλι ν δν μιλον γι ν μν τος κόψουν τ πιδόματα[5], τότε ποις θ μιλήσει;  Επα σ κάποιον γούμενο: «ν σς πον τι θ σς κόψουν τ πιδόματα», ν πετε: «Θ κόψουμε κα μες τν φιλοξενία», γι ν προβληματιστον. Ο καθηγητς Θεολογίας δν φωνάζουν, γιατί λένε: «Εμαστε πάλληλοι, θ χάσουμε τν μισθό μας, κα μετ πς θ ζήσουμε;»[6].
Μήπως μως προσευχή εναι προτιμώτερη;
Νά τί παντ Γέροντας Παΐσιος:
 « παρουσία τν Χριστιανν εναι πλέον μολογία πίστεως. Μπορε κανες μ τν προσευχ ν βοηθήσει περισσότερο, λλ τν σιωπή του θ τν κμεταλλευτον ο λλοι κα θ πον: « τάδε κα τάδε δν διαμαρτυρήθηκαν, πομένως εναι μ τ μέρος μας». ν δν ρχίσουν μερικο ν χτυπον τ κακό,  ν λέγχουν δηλαδ ατος πο σκανδαλίζουν τος πιστούς, θ γίνει μεγαλύτερο κακ. τσι θ τονωθον λίγο ο πιστοί, λλ κα θ μποδιστον λίγο σοι πολεμον τν κκλησία. κκλησία δν εναι δικό τους καΐκι, ν κάνουν βόλτες· εναι τ σκάφος το Χριστο. Ατο εναι κατακριτέοι. Τ μόνο πο τος νδιαφέρει εναι ν χουν μεγάλο μισθό, πολυτελς ατοκίνητο, ν τρέχουν στς διασκεδάσεις. Κα στερα κάνουν νόμο ν παντρεύονται μ πολιτικ γάμο, νομιμοποιον τς μβλώσεις.
Μ τς βλάσφημες ταινίες πο παρουσιάζουν, θέλουν ν γελοιοποιήσουν τν Χριστό. Τ κάνουν, γι ν πον, «ατς ταν Χριστός, τώρα θ ρθει Μεσσίας», κα ν παρουσιάσουν μετ τν «Μεσσία» τους. κε τ πνε»[7].

ν ο Χριστιανοί δέν διαμαρτυρόμαστε ταν βλασφημεται Χριστός, Παναγία, γία Τριάδα, γία μας κκλησία τοιμάζουμε τό δρόμο γιά τόν ντίχριστο καί ποδεικνύουμε τι δέν χουμε ζωντανή καί ληθινή πίστη καί γάπη στόν Χριστό μας.
διοικοσα κκλησία πρέπει νά παίρνει θέση ταν βλασφημεται Χριστός μας;
Ναί παντ Γέροντας. ς δομε πς μς διδάσκει: «χω π’ ψιν μου ναν λλο θεο, ναν βλάσφημο, πού τόν φήνουν στήν τηλεόραση καί μιλάει, ν χει πε τά πιό βλάσφημα λόγια γιά τόν Χριστό καί τήν Παναγία. Δέν παίρνει καί κκλησία μιά θέση νά φορίση μερικούς. Ατούς πρεπε νά τούς φορίζη κκλησία. Λυπονται τόν φορισμό!
-Γέροντα, τί θά καταλάβουν μέ τόν φορισμό, φο τίποτε δέν παραδέχονται;
-Τολάχιστον νά φαν τι κκλησία παίρνει μία θέση.
- σιωπή της, Γέροντα, εναι σάν νά τά ναγνωρίζη;
-Ναί. γραψε νας κάτι βλάσφημα γιά τήν Παναγία καί κανείς δέν μίλησε. Λέω σέ κάποιον: «Δέν εδες τί γράφει κενος;». «, τί νά τούς κάνης, μο λέει. Θά λερωθς, ν σχοληθς μαζί τους». Φοβονται νά μιλήσουν.
-Τί εχε νά φοβηθ, Γέροντα;
-Νά μή γράψουν τίποτε γι’ ατόν καί κτεθ, καί νέχεται νά βλασφημται Παναγία! Νά μή θέλουμε νά βγάλη λλος τό φίδι πό τήν τρύπα, γιά νά χουμε μες τήν συχία μας. Ατό εναι λλειψη γάπης. στερα ρχίζει νθρωπος νά κινται πό συμφέρον. Γι’ ατό βλέπεις να πνεμα σήμερα: «Μέ τόν τάδε νά χουμε σχέσεις, γιά νά μς λέη καλά λόγια. Μέ τόν λλο νά τά χουμε καλά, γιά νά μή μς διασύρη κ.λ.π. Νά μή μς πάρουν γιά κορόιδα, νά μή γίνουμε θύματα». λλος διαφορε καί δέν μιλάει. «Νά μή μιλήσω λέει, γιά νά μή μέ γράψουν ο φημερίδες». Ο περισσότεροι δηλαδή εναι τελείως διάφοροι»[8].
Θεός μς δίνει πνεμα δυνάμεως καί χι πνεμα δειλίας, διαφορίας καί φιλαυτίας. ραγε πόσο τό δεχόμαστε;


[1] Γέροντος Παϊσίου Ἁγιορείτου-Λόγοι Β΄, Πνευματική ἀφύπνιση, Β΄ ἔκδοση Ἰανουάριος 2000, σελ. 44.
[2] Ὅ. π. σελ. 44.
[3] Ὅ. π. σελ. 36-7.
[4] Ὅ. π. σελ. 37.
[5] Ὁ γέροντας ἐννοεῖ τὴν οἰκονομικὴ χορηγία, δηλαδὴ ἕνα ποσὸ χρημάτων τὸ ὁποῖο τὸ Ἑλληνικὸ κράτος ἀνέλαβε τὴν ὑποχρέωση ἀπὸ τὸ 1924 νὰ δίνει κάθε χρόνο στὶς Ἱερὲς Μονὲς τοῦ Ἁγίου Ὅρους, ἐπειδὴ οἱ Μονὲς ἔδωσαν στοὺς πρόσφυγες τὰ μετόχια τους, ἀπὸ τὰ ὁποῖα εἶχαν τὸ λάδι, τὸ σιτάρι, τὸ κρασὶ κ.λ.π. τῆς χρονιᾶς.
[6] Γέροντος Παϊσίου Ἁγιορείτου-Λόγοι Β΄, Πνευματική ἀφύπνιση, Β΄ ἔκδοση Ἰανουάριος 2000, σελ. 37.
[7] Ὅ. π. σελ. 43-4.
[8] Γέροντος Παϊσίου Ἁγιορείτου-Λόγοι Β΄, Πνευματική ἀφύπνιση, Β΄ ἔκδοση Ἰανουάριος 2000, σελ. 35-6. Εἰπώθηκε τό 1992.


ερομόναχος Σάββας γιορείτης
ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ Τ ΘΕ ΔΟΞΑ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου