Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2010

Η Ευθύνη της επιλογής μας. 8. «Νῆψι καί ἐπαγρύπνησι»

ΙΕΡΟΝ ΚΕΛΛΙΟΝ
ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΠΟΥΡΑΖΕΡΗ
ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ
Η ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΜΑΣ 
  8. «Νῆψι καί ἐπαγρύπνησι»    (σελ.68-71)

                                       

                                        Βιομετρικά διαβατήρια
                                        Ἡλεκτρονικές ταυτότητες
                                         666
                                         Bar code
                                         RFID
                                         Smart cards
                                         Ἐμφυτευόμενα μικροτσιπς


 8. «Νῆψι καί ἐπαγρύπνησι»



Αὐτή εἶναι ἡ διδασκαλια τῆς Ἐκκλησίας μας περί τῶν ἐσχάτων.  Οἱ θεηγόροι Προφῆται, οἱ πανεύφημοι Ἀπόστολοι, τά στόματα τοῦ Λόγου, αὐτός ὁ Κύριος ἡμῶν, ἡ αὐτοαλήθεια, ἔτσι περιγράφουν τά γεγονότα τῶν ἐσχάτων χρόνων.  
 Οἱ λόγοι τους εἶναι σαφεῖς καί ἡ ἐκπλήρωσί τους βεβαία. «Ὁ οὐρανός καί ἡ γῆ παρελεύσονται, οἱ δέ λόγοι μου οὐ μή παρέλθωσι»( Ματθ. 24, 35).  
Ἀλλά καί οἱ θεηφόροι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας –αὐτοί οἱ λίγοι, πού ἀσχολήθηκαν, πού τόλμησαν νά ἑρμηνεύσουν καί νά σχολιάσουν τούς ἁγιογραφικούς λόγους περί τῶν ἐσχάτων – μ’αὐτόν τόν τρόπο ἀναφέρονται σ’ αὐτά. «Ἐν πολλ ταπεινώσει», «ἐν ὀδύναις καί ἐν στεναγμοῖς» μᾶς προτρέπουν νά ἐπαγρυπνοῦμε καί νά ἀσφαλιζώμεθα.

Ὁ ἴδιος ὁ Κύριος μᾶς παργηγορεῖ λέγοντας: «Ἀρχομένων δέ τούτων γίνεσθαι ἀνακύψατε και ἐπάρατε τάς κεφαλάς ὑμῶν, διότι ἀγγίζει ἡ ἀπολύτρωσις ὑμῶς» (Λουκ. 21, 28).   
Δηλαδή, ὄταν ἀρχίσουν αὐτά νά γίνωνται, σηκῶστε καί ὑψώστε τά κεφάλια σας (ἀναθαρρῆστε), διότι πλησιάζει ἡ ἀπολύτρωσή σας.  Καί ἀκολούθως μᾶς προειδοποιεῖ: «Προσέχετε δέ ἑαυτούς μήποτε βαρηθῶσιν ὑμῶν οἱ καρδίαι ἐν κραιπάλκαί μέθῃ καί μερίμναις βιοτικαῖς, καί αἰφνίδιος ἐφ’ ὑμᾶς ἐπιστῇ ἡ ἡμέρα ἐκείνη΄ ὡς παγίς γάρ ἐπελεύσεται ἐπί πάντας τούς καθημένους ἐπί πρόσωπον πάσης τῆς γῆς. Ἀγρυπνεῖτε οὖν ἐν παντί καιρῷ δεόμενοι ἵνα καταξιωθῆτε ἐκφυγεῖν πάντα τά μέλλοντα γίνεσθαι καί σταθῆναι ἔμπροσθεν τοῦ υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου»(στιχ. 34-36).
«Νά προσέχετε», λέγει, «τούς ἑαυτούς σας, μήπως οἱ ψυχές σας καταληφθοῦν ἀπό ὕπνο ἐξ αἰτίας κραιπάλης καί μέθης καί βιοτικῶν μεριμνῶν καί σᾶς αἰφνιδιάσ ἡ ἡμέρα ἐκείνη.  Διότι θά ἐπέλθσάν παγίδα σέ ὅλους, ὅσοι κατοικοῦν πάνω στή γῆ.  Νά βρίσκεσθε λοιπόν πάντοτε σέ  (πνευματική) ἐπαγρύπνησι, καί νά  προσεύχεσθε νά ἀξιωθῆτε νά ξεπεράσετε ὅλα ὄσα πρόκειται νά γίνουν, καί νά σταθῆτε μπροστά στόν Υἱό τοῦ ἀνθρώπου». 
Ἐπειδή δέ ὁ καιρός τῆς Δευτέρας Παρουσίας Του εἶναι ἄγνωστος, μᾶς καλεῖ νά γρηγοροῦμε καί νά ἐπαγρυπνοῦμε: «Γρηγορεῖτε οὖν, ὅτι οὐκ οἴδατε ποί ὥρ ὁ Κύριος ὑμῶν ἔρχεται» (Ματθ. 24, 42). «Βλέπετε, ἀγρυπνεῖτε καί προσεύχεσθε΄ οὐκ οἴδατε γάρ πότε ὁ καιρός ἐστίν» (Μαρκ. 13,33).  Καί πάλιν: «Ἄ δέ ὑμῖν λέγω, πᾶσι λέγω΄ γρηγορεῖτε» (στιχ. 37).
Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος γράφει στούς Θεσσαλονικεῖς, ὅτι «ἡ ἡμέρα τοῦ Κυρίου ὡς κλέπτης ἐν νυκτί οὕτως ἔρχεται. Ὅταν γάρ λέγωσιν, εἰρήνη καί ἀσφάλεια, τότε αἰφνίδιος αὐτοῖς ἐφίσταται ὄλεθρος, ὥσπερ ἡ ὠδίν τῇ ἐν γαστρί ἐχούσ» (Α΄Θεσ. 5, 2-3).  Τούς διαβεβαιώνει, ὄτι ἡ ἡμέρα (τῆς Παρουσίας) τοῦ Κυρίου θά ἔλθ ἔτσι, ὅπως ὁ κλέπτης τή νύκτα. Ὅταν δηλαδή λέγουν, «Ὑπάρχει εἰρήνη καί ἀσφάλεια», τότε ἐπέρχεται ἐναντίον τους αἰφνιδίως ὄλεθρος, ὅπως ὁ πόνος τοῦ τοκετοῦ στήν ἔγκυο γυναῖκα. «Ὁ πρῶτος καί ὁ ἔσχατος» (Ἀποκ. 22,13) παργγέλλει στήν  Ἐκκλησία τῶν Σάρδεων διά τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου: «Ἐάν οὖν μή γρηγορήσς, ἥξω ἐπί σέ ὡς κλέπτης, καί οὐ μή γνώσ ποίαν ὥραν ἥξω ἐπί σέ» (3,3).  Καί πάλιν: «Ἰδού ἔρχομαι ὡς κλέπτης΄  μακάριος ὁ γρηγορῶν καί τηρῶν τα ἱμάτια αὐτοῦ, ἵνα μή γυμνός περιπατ καί βλέπωσι τήν ἀσχημοσύνην αὐτοῦ» (16, 15).
Ἀλλά καί ὁ Πρωτοκορυφαῖος τῶν Ἀποστόλων ὁμιλεῖ κατηγορηματικά: «Ἥξει δέ ἡ ἡμέρα Κυρίου ὡς κλέπτης ἐν νυκτί, ἐν  οὐρανοί οιζηδόν παραλεύσονται, στοιχεῖα δέ καυσούμενα λυθήσονται, καί γῆ καί τά ἐν αὐτ ἔργα κατακαήσεται.  Τούτων οὖν πάντων λυομένων ποταπούς δεῖ ὑπάρχειν ὑμᾶς ἐν ἁγίαις ἀναστροφαῖς καί εὐσεβείαις, προσδοκῶντας καί σπεύδοντας τήν παρουσίαν τῆς τοῦ Θεοῦ ἡμέρας, δι’ ἥν οὐρανοί πυρούμενοι λυθήσονται καί στοιχεῖα καυσούμενα τήκεται!  Καινούς δέ οὐρανούς καί γῆν καινή κατά τό ἐπάγγελμα αὐτοῦ προσδοκῶμεν, ἐν οἶς διακαιοσύνη κατοικεῖ.  Διό, ἀγαπητοί, ταῦτα πσροδοκῶντες σπουδάσατε ἄσπιλοι καί ἀμώμητοι αὐτ εὑρεθῆναι ἐν εἰρήν» (Β΄Πετρ. 3, 10-14).  

 Δηλαδή θά ἔλθ δέ ἡ ἡμέρα τοῦ Κυρίου (αἰφνιδίως), ὅπως ὁ κλέπτης τή νύκτα.  Κατ’ αὐτήν δέ τήν ἡμέρα οἱ οὐρανοί θά παρέλθουν μέ τρομερό πάταγο, καί τά στοιχεῖα θά καοῦν καί θά διαλυθοῦν, καί ἡ γῆ καί τά ἔργα σ’ αὐτή θά κατακαοῦν.  Ἀφοῦ δέ ὅλα αὐτά θά δυαλυθοῦν, ὅποῖοι πρέπει νά εἴσθε μέ τρόπους ἁγίας διαγωγῆς, καί εὐσεβείας, περιμένοντας καί ἐπιθυμώντας ταχύ τόν ἔρχομό τῆς ἡμέρας τοῦ Θεοῦ, ἐξ αἰτίας τῆς ὁποίας οἱ οὐρανοί θά διαλυθοῦν διά πυρός, καί τά στοιχεῖα θά καοῦν καί θά λειώσουν!  Σύμφωνα δέ πρός τήν ὑπόσχεσή Του περιμένουμε νέους οὐρανούς καί νέα γῆ, στά ὁποία θά ὑπάρχ μονίμως τελειότης.  Γι’ αὐτό, ἀγπητοί, περιμένοντας αὐτά, φορντίστε γιά νά βρεθῆτε ἀπένταντί Του ἀκηλίδωτοι καί ἄψογοι μαζί μέ τήν ἐκτέλεσι τοῦ ἀγαθοῦ53 (53 Πρβλ. Β΄ Ἰω. 1,8 «Βλέπετε ἑαυτούς, ἵνα μή ἀπολέσωμεν ἅ εἰργασάμεθα, ἀλλά μισθόν πλήρη ἀπολάβωμεν». Ἡ προειδοποίησι δέ πού ἀπευθύνει στήν πρώτη ἐπιστολή του: «Νήψατε, γρηγορήσατε΄ ὁ ἀντίδικος ὑμῶν διάβολος, ὡς λέων ὠρυόμενος περιπατεῖ ζητῶν τίνα καταπί» (5,8), πολύ περισσότερο ἰσχύει κατά τίς ἡμέρες μας.

Γι’ αὐτό τό λόγο ὁ ἄγιος Κύριλλος Ἱεροσολύμων ἐφιστ τήν προσοχή στίς Κατηχήσεις του: «Βλέπετε τοίνυν σευατόν ἄνθρωπε, καί ἀσφλίζου τήν ψυχή».  Καί συνεχίζει: «Σέ διαβεβαιώνει γιά ὄλα αὐτά ἡ Ἐκκλησία τώρα, ἐνώπιον τοῦ Ζώντος Θεοῦ, καί σοῦ προαναγγέλλει τά σχετικά μέ τόν Ἀντίχριστο πρίν νά γίνουν. Ἄν τώρα θά γίνουν ὅσο ζεῖς ἐσύ ἤ μετά ἀπό σένα, δέν τό γνωρίζουμε.  Εἶναι ὅμως καλό, γνωρίζοντάς τα αὐτά, νά ἀσφαλίζεσαι ἐκ τῶν προτέρων»54 (54ΕΠΕ 2, 135).  Καί πάλιν: «Ἀσφάλιζε λοιπόν τόν ἑαυτό σου, ἄνθρωπε ἔχεις ἤδη τά σημεῖα τοῦ Ἀντιχρίστου, καί νά μή τά θυμᾶσαι μόνο γιά τόν ἑαυτό σου, ἀλλά νά τά λές καί σ’ ὅλους τούς ἄλλους μέ πολλή προθυμία... Μέ φοβίζουν οἱ πόλεμοι τῶν ἐθνῶν, μέ φοβίζουν τά σχίσματα τῶν Ἐκκλησιῶν, μέ φοβίζει τό μῖσος τῶν ἀδελφῶν.  
 Καί νά τά διακηρύττωμε βεβαίως αὐτά, ἀλλά μακάρι νά μή γίνουν στήν ἐποχή μας. Ὡστόσο ὅμως ἄς ἀσφαλιζώμεθα».  «Μή γένοιτο δέ ἵνα ἐφ’ ἡμῶν πληρωθ΄ πλήν  ἀ σ φ α λ ι ζ ώ μ ε θ α»55 (55  ἔ. ἀ., σ. 147). Ἄλλωστε, κατά τόν μέγα Παῦλο,  «τό γάρ μυστήριον ἤδη ἐνργεῖται τῆς ἀνομίας» (Β΄ Θεσ. 2,7)

 ψηφιοποίηση κειμένων Κατερίνα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου