Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010
Ναυάγιο και πάλι στον διάλογο με τούς Ρωμαιοκαθολικούς στην Βιέννη
Διαβάστε στο τέλος της ανάρτησης μια σταχυολόγηση σχετικών άρθρων άλλων ιστοσελίδων
Σε ναυάγιο κατέληξαν και πάλι οι εργασίες της Μικτής Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου μεταξύ Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών στην Βιέννη, καθώς για δεύτερη συνεχόμενη φορά μετά την Πάφο δεν υπήρξε συμφωνία στην έκδοση κοινού κειμένου. Οι δύο Συμπρόεδροι της Επιτροπής (ο Μητροπολίτης Περγάμου κ. Ιωάννης και ο Κρδινάλιος Kurt Koch) προέβησαν σε δηλώσεις, που εκθέτουν, βεβαίως τον κ. Ιωάννη ο οποίος θεωρεί ότι: για τους Ορθοδόξους αυτό σημαίνει αναγνώριση, ότι υπάρχει μιά καθολική χριστιανική εκκλησία σε ένα επίπεδο υψηλότερο από εκείνο τών εθνικών τους εκκλησιών και ο επίσκοπος της Ρώμης είναι η παραδοσιακή της κεφαλή.!!
Παραθέτουμε τις δηλώσεις όπως παρουσιάζονται στο Πρακτορείο Reuters:
- Ρωμαιοκαθολικοί και Ορθόδοξοι θεολόγοι αναφέρθηκαν σέ μιά πολλά υποσχόμενη εξέλιξη την Παρασκευή στις συνομιλίες τους για την αντιμετώπιση τού μεγάλου σχίσματός τους τό 1054 για να φέρουν τις δύο μεγαλύτερες χριστιανικές ομολογίες, ξανά σε πλήρη κοινωνία.
Εμπειρογνώμονες που συνεδρίασαν στη Βιέννη αυτή την εβδομάδα συμφώνησαν ότι οι δύο θα μπορούσαν
τελικά να γίνουν «αδελφές Εκκλησίες» οι οποίες αναγνωρίζουν τον Ρωμαίο πάπα σάν τιμητική κεφαλή τους αλλά διατηρούν πολλές εκκλησιαστικές δομές, Λειτουργία και τυπικά που αναπτύχθηκαν κατά την τελευταία χιλιετία.
Οι επικεφαλείς τής αντιπροσωπείας τόνισαν ότι η ενότης είναι ακόμα μακριά, αλλά η αισιόδοξη έκθεσή τους αντανακλούσε την αυξανόμενη συνεργασία μεταξύ Ρώμης και τής Ορθόδοξης εκκλησίας πού παραδοσιακά επικεντρώνονται στη Ρωσία, την Ελλάδα, την Ανατολική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή.
"Δεν υπάρχουν σύννεφα δυσπιστίας μεταξύ των δύο εκκλησιών μας", είπε ο Ορθόδοξος Μητροπολίτης Ιωάννης Ζηζιούλας της Περγάμου, σε συνέντευξη Τύπου. "Αν συνεχίσουμε έτσι, ο Θεός θα βρει τρόπο να ξεπεράσει όλες τις δυσκολίες που παραμένουν."
Ο αρχιεπίσκοπος Kurt Koch, ο ανώτατος αξιωματούχος του Βατικανού για την ενότητα των Χριστιανών, είπε ότι ο κοινός διάλογος πρέπει να συνεχιστεί "εντατικά" ώστε να "βλέπουμε ο ένας τον άλλο πλήρως ως αδελφές Εκκλησίες».
Τό σχίσμα τών εκκλησιών έγινε το 1054 λόγω τού πρωτείου τού πάπα της Ρώμης, ο οποίος υπήρξε ο ανώτερος επίσκοπος στις αρχές του χριστιανισμού. Η Ορθόδοξία στην Κωνσταντινούπολη, τώρα Ισταμπούλ, απέρριψε τό ρωμαϊκό πρωτείο καί ανέπτυξε εθνικές εκκλησίες με επικεφαλής τούς δικούς τους πατριάρχες.
ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ
Το Βατικανό έχει επιδιώξει στενότερες σχέσεις για χρόνια, αλλά η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία - των οποίων 165 εκατομμύρια οπαδοί είναι ο μεγαλύτερος κλάδος των 250 εκατ. στον κόσμο Ορθοδόξων - απάντησε αργά, αφού απελευθερώθη από τήν πάνω από επτά δεκαετίες κομμουνιστική εξουσία.
Ο Ρωμαιοκαθολικισμός είναι η μεγαλύτερη εκκλησία της Χριστιανοσύνης, με 1,1 δισεκατομμύρια πιστών από τούς εκτιμώμενους δύο δισεκατομμύρια Χριστιανούς σε όλο τον κόσμο.
Ο Πάπας Βενέδικτος έχει στενούς δεσμούς με τον πνευματικό ηγέτη των Ορθοδόξων, Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο τής Κων/πολεως και ελπίζει να ανταποκριθεί ο Ρώσος Πατριάρχης Κύριλλος, ο οποίος έχει δείξει μεγάλο ενδιαφέρον για τη βελτίωση των δεσμών μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, τον Φεβρουάριο του 2009.
Ό Βενέδικτος και ο Kirill είναι και οι δύο συντηρητικοί θεολόγοι οι οποίοι πιστεύουν ότι η Ευρώπη θα πρέπει να επιστρέψει στις χριστιανικές ρίζες της. Οι Ορθόδοξοι είναι πιο κοντά στον καθολικισμό στη θεολογία τους και στη Θεία Λειτουργία από τις προτεσταντικές εκκλησίες οι οποίες έσπασαν τούς δεσμούς τους από τη Ρώμη τον 16ο αιώνα.
Η ενότητα θα απαιτήσει αλλαγές και από τις δύο πλευρές, τόνισαν οι επικεφαλείς. «Εγώ δεν θα ήθελα να τίς ονομάσω ανασχηματισμούς -κάτι που είναι πολύ δυνατό- αλλά μιά προσαρμογή καί από τίς δύο πλευρές», δήλωσε o Ιωάννης.
Για τους Ορθοδόξους, είπε, αυτό σημαίνει αναγνώριση, ότι υπάρχει μιά καθολική χριστιανική εκκλησία σε ένα επίπεδο υψηλότερο από εκείνο τών εθνικών τους εκκλησιών και ο επίσκοπος της Ρώμης είναι η παραδοσιακή της κεφαλή.
Οι καθολικοί θα πρέπει να ενισχύσουν τήν αρχή τής συνοδικότητος με την οποία ένας εκκλησιαστικός ηγέτης διαβουλεύεται επισκόπους πριν από τη λήψη σημαντικών αποφάσεων, πρόσθεσε.
Την πρώτη χιλιετία
Και τα δύο αυτά σημεία είναι ευαίσθητα. Οι Ορθόδοξοι παραδοσιακά τονίζουν τίς αποκεντρωμένες δομές τους καί απορρίπτουν τήν ιδέα ενός πάπα, ενώ η καθολική ιεραρχία είναι μια πυραμίδα με σαφείς γραμμές εξουσίας από τις τοπικές εκκλησίες μέχρι τήν αυθεντία τού πάπα.
Γιά νά επεξεργαστούν αυτά τά δεδομένα, μελετούν την πρώιμη ιστορία της Χριστιανοσύνης για να δούν πώς οι λατινόφωνες Δύτικοί και οι Ελληνόφωνες Ανατολικοί εργάστηκαν μαζί για 1.000 χρόνια πριν από το μεγάλο σχίσμα.
«Η βασική συζήτηση είναι για το πώς οι εν λόγω εκκλησίες έζησαν την πρώτη χιλιετία και πώς μπορούμε να βρούμε μιά νέα (κοινή) διαδρομή και σήμερα.» εξήγησε ο Koch.
Ο Koch, δήλωσε πώς ο πάπας Βενέδικτος έδειξε πρόσφατα την ετοιμότητά του να αποδεχθεί διαφορετικότητα στην εκκλησία καλώντας δυσαρεστημένους Αγγλικανούς να γίνουν καθολικοί, διατηρώντας παράλληλα ορισμένες από τις παραδόσεις τους.
Ο Ιωάννης είπε ότι ένα επόμενο βήμα στην πορεία προς την ενότητα θα είναι μια παν-Ορθόδοξη σύνοδος για την επεξεργασία των σχέσεων μεταξύ των εθνικών εκκλησιών και της Κωνσταντινούπολης με βάση το Οικουμενικό Πατριαρχείο, το οποίο έχει την πνευματική ηγεσία, αλλά δεν έχει πρακτική εξουσία πάνω τους.
«Ελπίζουμε ότι πολύ σύντομα θα είμαστε σε θέση να συγκαλέσουμε μιά τέτοια σύνοδο» είπε ο Ιωάννης. Είπε επίσης ότι η κοινή θεολογική επιτροπή θα μπορούσε πιθανώς να συναντηθεί ξανά το 2012 για να συζητήσει τις θεολογικές πλευρές μιάς στενότερης ενότητας.
orthodoxia-pateriki.blogspot.com
Διαβάστε επίσης :
ΠΛΗΡΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΤΗΣ ΒΙΕΝΝΗΣ!
ΑΠΕΤΥΧΕ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΑΝΑΠΝΟΗΣ ΤΩΝ "ΔΥΟ ΠΝΕΥΜΟΝΩΝ"
Ολοκληρώθηκε στη Βιέννη η συνεδρία της Μικτής Επιτροπής επί του Θεολογικού Διαλόγου
Συνέντευξη τύπου στη Βιέννη για το διάλογο μεταξύ Ορθοδόξων και Ρ/Καθολικών
Νικήτας Αλιπράντης, Τα 4 δύσκολα ερωτήματα στον διάλογο ορθοδόξων και ρωμαιοκαθολικών
Αλλά μπορείτε να διαβάσετε και την εμμονή του ειδησιογραφικού πρακτορείου «αμήν» στην ωμή στήριξη των διαθρησκιακών διαλόγων και της «ένωσης των δύο πνευμόνων -εκκλησιών» Ενδεικτικά:
Αντιοικουμενικός παροξυσμός «Δεν σημαίνει επειδή κάποιοι βρίσκονται έξω από το Δαφνί, έχουν δικαίωμα να αμφισβητούν το Ορθόδοξο φρόνημα μας»
Βαρυσήμαντη συνέντευξη για την πορεία και τη σημασία του διαλόγου Ορθοδόξων-Ρωμαιοκαθολικών του Μητρ. Μεσσηνίας
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Συνολικές προβολές σελίδας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2013
(3547)
- ► Δεκεμβρίου (75)
- ► Σεπτεμβρίου (314)
- ► Φεβρουαρίου (315)
- ► Ιανουαρίου (357)
-
►
2012
(4154)
- ► Δεκεμβρίου (363)
- ► Σεπτεμβρίου (327)
- ► Φεβρουαρίου (346)
- ► Ιανουαρίου (348)
-
►
2011
(3478)
- ► Δεκεμβρίου (370)
- ► Σεπτεμβρίου (259)
- ► Φεβρουαρίου (256)
- ► Ιανουαρίου (350)
-
▼
2010
(2873)
- ► Δεκεμβρίου (308)
-
▼
Σεπτεμβρίου
(225)
- Η Ευθύνη της επιλογής μας. 1.«Τό ἐσχατολογικό κήρυ...
- Το Άγιον Όρος και η προσφορά του. Πρωτοπρεσβυτέρου...
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Κεφάλαιο...
- Διαλογική συζήτησις Ευαγγελικών και Ορθοδόξων. Θέμ...
- Όχι στην «κουτοπόνηρη» Κάρτα φακελλώματος του πολί...
- Κάρτα Πολίτη (και κάθε προάγγελός της ). Υπάρχουν ...
- Οι νέοι και η γλώσσα των λειτουργικών κειμένων
- 30 Σεπτεμβρίου Συναξαριστής
- Στάρετς Βαρσανούφιος , Γεροντικόν - Ὁσίων Ρώσσων Π...
- Σε δημόσια διαβούλευση η κάρτα του πολίτη. Ξεκίνη...
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Κεφάλαιο...
- Ἐπίθεση κατά τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας: Θεολογία τ...
- Διαλογική συζήτησις Ευαγγελικών και Ορθοδόξων. Θέμ...
- Μουσική Rock- Hard Rock, Αντίστροφα / Υποσυνείδητ...
- Η Αποκάλυψη του Θεού στην ανθρώπινη καρδιά. Ιερομο...
- 29 Σεπτεμβρίου Συναξαριστής
- Αββάς Ισαάκ ο Σύρος. Άπαντες οι Ασκητικοί Λόγοι κα...
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου Λόγοι Β΄ Κεφάλαιο ...
- Η Φιλοκαλία. Μωυσής Αγιορείτης
- Η Θεία Κοινωνία που βλάστησε στάχυα «Λειμωνάριον τ...
- Κεφάλαιον ΙΑ΄.- Περί Αγάπης και Συγχωρητικότητος π...
- O προάγγελος της Κάρτας Πολίτη - Σχεδιάζουν την ηλ...
- Όσιος Ισαάκ ο Σύρος Άγιος που εορτάζει στις: 28/0...
- 1)Ἡ ἀγάπη μεταξύ τῶν συζύγων 2)Ἡ πιστή σύζυγος καί...
- Διαλογική συζήτησις Ευαγγελικών και Ορθοδόξων. Θέμ...
- 28 Σεπτεμβρίου Συναξαριστής
- Περί εμφανίσεων του γέροντος Παϊσίου, προφητειών κ...
- Μόνο αυτό που βγαίνει από το στόμα μας μάς κάνει α...
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου Λόγοι Β΄ Κεφάλαιο ...
- Κεφάλαιον ΙΑ΄.- Περί Αγάπης και Συγχωρητικότητος π...
- "Σουρωτήρι" και αναξιόπιστη η νέα (RFID -Radio-fre...
- Ναυάγιο και πάλι στον διάλογο με τούς Ρωμαιοκαθολι...
- 27 Σεπτεμβρίου Συναξαριστής
- Ομολογία Φανατισμού... Μια ταπεινή απάντηση (Συνεχ...
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου Λόγοι Β΄ Κεφάλαιο ...
- Άραγε, έχει αγιαστεί αυτή η μερίδα;
- Κεφάλαιον ΙΑ΄.- Περί Αγάπης και Συγχωρητικότητος π...
- Το αληθινό πρωτείο π. Γεωργίου Μεταλληνού
- Διαλογική συζήτησις Ευαγγελικών και Ορθοδόξων. Θέμ...
- Ολική ανατροπή της πολύχρονης κατασπιλώσεως της υπ...
- Τι είναι η προσκύνηση. Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός
- Τα γηρατειά . Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης
- Ομιλίες (3) π.Σάββα Αγιορείτου περί Τιμίου Σταυρού
- Ο Παπουλάκος για τα άθεα γράμματα
- Ο Χριστός βρίσκεται μέσα μου πάντα Γέροντας Ιάκωβ...
- 26 Σεπτεμβρίου Συναξαριστής
- Μετάσταση Ιωάννου του Θεολόγου
- Το Πατριαρχείο Βουλγαρίας λέει ΟΧΙ στο Διάλογο με ...
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου Λόγοι Β΄ Κεφάλαιο ...
- Περί προετοιμασίας για την Μετάληψη των Αχράντων Μ...
- Κεφάλαιον Ι΄.- Περί Υπερηφανείας, Αυτομεμψίας και ...
- Διαλογική συζήτησις Ευαγγελικών και Ορθοδόξων. Θέμ...
- Ἡ καλή ἀρχή μιᾶς οἰκογένειας καί ἡ διαφορά χαρακτή...
- Adobe: προειδοποίηση κρίσιμου κενού ασφαλείας σε F...
- 25 Σεπτεμβρίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Β΄ Κεφάλαιο ...
- Κεφάλαιον Ι΄.- Περί Υπερηφανείας, Αυτομεμψίας και ...
- Ἰωάννης Τάτσης, Σχεδιάζεται ἡ σύγκλησις «Μεγάλης Σ...
- Φρένο στην χειροτονία όσων θέλουν να γίνουν ιερείς...
- Ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ για το διάλογο με...
- Τοῦ Ὁσίου καὶ θεοφόρου Πατρὸς ἡμῶν Σιλουανοῦ τοῦ Ἀ...
- Ὅσιος Σιλουανὸς ὁ Ἀθωνίτης - Λόγοι (ἀπάνθισμα)
- Ὅσιος Σιλουανὸς ὁ Ἀθωνίτης - Βίος & Διδασκαλία [zi...
- Έκκληση Βοήθειας - Ιερόν Κελλίον Αγ. Αποστόλων - ...
- 24 Σεπτεμβρίου Συναξαριστής
- Μακάριοι οι ελεήμονες. (Ομιλία +κείμενο). Ομιλίες...
- Υπάρχουν και δημοσιογράφοι που δεν ανήκουν στην «ν...
- Η Αποκάλυψη του Ιωάννη επαληθεύεται...Βρετανία: βά...
- Οί Δέκα Ἐντολές
- Αφγανές που ζουν σαν αγόρια . Παγιωμένη η πρακτική...
- Γέρακας : Ζει δίπλα μας και χρειάζεται την βοήθειά...
- Ὁ ρόλος τῆς Ἐκκλησίας : Ἡ θεραπεία τῆς ἀνθρώπινης ...
- Γέροντας Παΐσιος Περί ομοιοπαθητικής.
- Ποιοί κατέστρεψαν τους αρχαίους Ναούς;
- Βίος Νεομάρτυρος Αγίου Ιωάννου του εκ Κονίτσης (+2...
- 23 Σεπτεμβρίου Συναξαριστής
- Άγιος Σεραφείμ της Βίριτσα
- Πληροφόρηση και «παραπληροφόρηση» για την «Κάρτα τ...
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Β΄ Κεφάλαιο ...
- Κεφάλαιον Ι΄.- Περί Υπερηφανείας, Αυτομεμψίας και ...
- Εναλλακτικές μέθοδοι θεραπείας (Reiki - Γιόγκα – Β...
- Ο τρόπος που αντιλαμβάνονται την δικαιοσύνη οι πολ...
- 22 Σεπτεμβρίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Β΄ Κεφάλαιο ...
- Κεφάλαιον Ι΄.- Περί Υπερηφανείας, Αυτομεμψίας και ...
- Μεγάλου Βασιλείου. - «Καθελώ μου τας αποθήκας και...
- Οι σημερινοί νέοι δυσκολεύονται να πλησιάσουν γενι...
- Ὁ σεβασμός καί ἡ ἀγάπη μεταξύ τῶν συζύγων (σύμφωνα...
- 21 Σεπτεμβρίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Β΄ Κεφάλαιο ...
- Επιστολή του Μητροπολίτη Κυθήρων Σεραφείμ προς την...
- Η σπουδαιότητα του Ορθοδόξου Μοναχισμού του π. Γεω...
- Κεφάλαιον Ι΄.- Περί Υπερηφανείας, Αυτομεμψίας και ...
- Ερωτήματα προς τον π. Σαράντη Σαράντο και Απάντηση...
- 1)Ποιός εἶναι ὁ ὀρθός βίος τῶν γονέων 2) Γιά νά μ...
- 20 Σεπτεμβρίου Συναξαριστής
- Ό Ταξιάρχης του Μανταμάδου
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Β΄ Κεφάλαιο ...
- Η‘ Διδασκαλία για την μνησικακία Αββάς Δωρόθεος
- Κεφάλαιον Ι΄.- Περί Υπερηφανείας, Αυτομεμψίας και ...
- ► Φεβρουαρίου (186)
- ► Ιανουαρίου (197)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.