Τετάρτη 5 Μαΐου 2010

Εκδίωξη από το Διάλογο με τους Παπικούς των Ορθοδόξων που συμμετείχαν στην καταδίκη της Ουνίας

Αποκαλυπτικότατα είναι όσα ανέφερε ο π. Θεόδωρος Ζήσης στην Εισήγησή του στην αντιπαπική ημερίδα της Μητροπόλεως Πειραιώς σχετικά με την απομάκρυνση από το Διάλογο με τους Παπικούς των Ορθοδόξων που εργάστηκαν ώστε στο κοινό κείμενο της Μικτής Επιτροπής Διαλόγου στο Μόναχο να καταδικαστεί η Ουνία (1991). 
Το κείμενο αυτό εξαφανίστηκε και όσοι Ορθόδοξοι αγωνίστηκαν για την υπογραφή του απομακρύνθηκαν από το Διάλογο
Αλλά ας παρακολουθήσουμε σχετικό απόσπασμα της ομιλίας του π. Θεοδώρου Ζήση:

«Μετά από αυτή την ιστορική καταδίκη της Ουνίας (ενν. στο Μόναχο) ποιο ήταν το αποτέλεσμα; Το αποτέλεσμα ήταν το κείμενο αυτό να αποκρυβή. Αποκρύπτεται σήμερα ακόμη και από τους ιδικούς μας Ορθοδόξους αντιπροσώπους όταν γίνεται αναφορά στα κείμενα των Διαλόγων......
Δεν μνημονεύεται καν το κείμενο της καταδίκης της Ουνίας στο Μόναχο. Η χειρότερη συνέπεια ήταν ότι κατόρθωσε ο Πάπας να επαναφέρει το θέμα και …πέτυχε την αθώωση της Ουνίας. Και όχι μόνο αυτό. Όσοι συνεργήσαμε τότε στην καταδίκη της Ουνίας…με επέμβαση του Πάπα, για να μην υπάρχουμε στη συνέχεια στο Διάλογο και για να μη προβάλλουμε την Ορθόδοξη θεολογία καταργηθήκαμε από το Διάλογο….

Η δική μου η κατάργηση από το Διάλογο δεν έγινε ευρέως γνωστή. Ούτε ήρθε στην Ιεραρχία μολονότι ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ με επανειλημμένα έγγραφά του προς τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο και το Δημήτριο έλεγε: «Σας παρακαλούμε να επαναφέρετε τον π. Θεόδωρο Ζήση στο Διάλογο». Καμία υποχώρηση.
Αισθάνθηκα λοιπόν πολύ άσχημα όταν πληροφορήθηκα ότι εγώ με το Μητροπολίτη Περιστερίου, που φέραμε ένα πολύ μεγάλο βάρος στο Διάλογο αυτό, καταργηθήκαμε, πρώτα εγώ, ως μικρότερος ιεραρχικά, ως πρεσβύτερος, παρά την πανεπιστημιακή μου ιδιότητα και καταργήθηκε στη συνέχεια και ο Μητροπολίτης Περιστερίου διότι, όπως αποκαλύφθηκε, με έγγραφο που έφερε Αρχιερεύς μέσα στη Σύνοδο της Ιεραρχίας καταργήθηκε και ο Μητροπολίτης Περιστερίου ως δύσχρηστος για το Διάλογο

Όσοι λοιπόν προβάλλουμε ορθόδοξες θέσεις μέσα στο Διάλογο καταργούμαστε και χρησιμοποιούνται οι εύχρηστοι, αυτούς που μπορούν εύκολα να χειραγωγήσουν.
Θρησκευτικά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου