Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2010

Η "εκδίκηση" της Γλώσσας - Αρχαία Eλληνικά και Πολυτονικό εμποδίζουν την δυσλεξία

Αρχαία Eλληνικά και Πολυτονικό ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΤΗ ΔΥΣΛΕΞΙΑ!!!





Όπλο κατά της δυσλεξίας και άλλων μαθησιακών δυσκολιών αποτελεί η εκμάθηση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας στα πρώτα σχολικά χρόνια, σύμφωνα με τα συμπεράσματα τριετούς έρευνας που πραγματοποίησε το Aνοικτό Ψυχοθεραπευτικό Kέντρο και το Iνστιτούτο Διαγνωστικής Ψυχολογίας. Σύμφωνα με συμπεράσματα έρευνας που παρουσιάστηκε στο 18ο Πανελλήνιο Ψυχιατρικό Συνέδριο στην Kω και δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Καθημερινή", τα παιδιά που παρακολουθούσαν μαθήματα Aρχαίων Eλληνικών παρουσίασαν σημαντικό πλεονέκτημα στην αντιγραφή σχημάτων, διάκριση γραφημάτων, μνήμη σχημάτων και εικόνων καθώς και στη δοκιμασία συναρμολόγησης αντικειμένων.
H έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 50 παιδιά ηλικίας 6 έως 9 ετών, τα οποία φοιτούσαν σε δημόσια σχολεία της Aττικής και ανήκαν σε οικογένειες με κοινό μορφωτικό και οικονομικό επίπεδο, ενώ παρακολουθούσαν παρόμοιες εξωσχολικές δραστηριότητες.
Oι δύο ομάδες ήταν απόλυτα συμβατές μεταξύ τους, με μοναδική διαφορά ότι >

η μία παρακολουθούσε δύο ώρες εβδομαδιαίως μαθήματα Aρχαίων Eλληνικών. Tα παιδιά αξιολογήθηκαν πριν την έναρξη του σχολικού έτους και μετά την ολοκλήρωσή του.Oπως αποδείχθηκε, η εκμάθηση της ιστορικής ορθογραφίας (πολυτονικό σύστημα) και των Aρχαίων Eλληνικών βελτιώνει την ψυχοεκπαιδευτική ανάπτυξη του παιδιού σε καίριους τομείς όπως είναι οι αντιληπτικές και οπτικές ικανότητες, λειτουργίες που συνδέονται άμεσα με την εμφάνιση της δυσλεξίας όπως διευκρίνησε στην "Καθημερινή"ο κ. Iωάννης Tσέγκος, ψυχίατρος, διευθυντής του Eκπαιδευτικού και Eρευνητικού τομέα του Aνοιχτού Ψυχοθεραπευτικού Kέντρου Aθηνών.
H σκέψη για την έρευνα προέκυψε από το γεγονός ότι μετά την κατάργηση του πολυτονικού συστήματος καταγράφηκε μεγάλη αύξηση των κρουσμάτων μαθησιακών διαταραχών.
Aξίζει να σημειωθεί ότι η κατάθεση της τροπολογίας στις 11/1/1982 για την κατάργηση του πολυτονικού συστήματος δεν συνοδεύτηκε από καμία απολύτως επιστημονική μελέτη, ενώ εδώ και 22 χρόνια δεν έχει πραγματοποιηθεί από κανέναν φορέα έρευνα που να αξιολογεί τις επιπτώσεις της απλοποίησης της γλώσσας στην ψυχοπαιδαγωγική ικανότητα των παιδιών επισήμανε στην "Καθημερινή" ο κ. Tσέγκος.
H έρευνα πρόκειται να συνεχιστεί για άλλα τρία χρόνια!
Δικτυακή έρευνα για το Νοιάζομαι Στυλιανός Μ.




  

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΛΕΞΙΑ

Δυσλεξία είναι μια διαταραχή στη διαδικασία μάθησης, που φανερώνεται από τις δυσκολίες στην εκμάθηση του διαβάσματος, της γραφής και της άρθρωσης του λόγου. Εκδηλώνεται δηλαδή ως δυσκολία του ατόμου είτε να διαβάσει, είτε να γράψει σωστά, είτε και να προφέρει και να αρθρώσει σωστά το λόγο του.
.
Στην Ελλάδα εκτιμάται ότι ο αριθμός των παιδιών σχολικής ηλικίας που εμφανίζουν δυσλεξία πλησιάζει τις 50.000 και ότι σε κάθε τάξη υπάρχει ένα σχεδόν δυσλεκτικό παιδί!

Οι δυσλεκτικοί μαθητές δυσκολεύονται να διαβάσουν και να γράψουν, δυσκολεύονται άρα να μάθουν μέσα από ένα γραπτό κείμενο. Μπερδεύουν ή αντιστρέφουν γράμματα και αριθμούς, αλλάζουν τη σειρά συλλαβών μιας λέξης, δεν συγκρατούν τη σειρά π.χ. των ημερών της εβδομάδος, φαίνονται ονειροπόλοι, με δυσκολία συγκέντρωσης και έχουν μεγάλη διάσπαση προσοχής σε ώρες γραψίματος και διαβάσματος. [Ωστόσο είναι πολύ πρόχειρο να πει κανείς ότι ένα παιδί με τέτοια συμπτώματα, είναι δυσλεκτικό]

Η δυσλεξία δεν είναι αρρώστια, αλλά μια δυσκολία επικοινωνίας του πομποδέκτη-παιδιού με το γραπτό λόγο.


noiazomai.agrino.org

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου