Ὁ Ὅσιος πατήρ ἡμῶν Διονύσιος εἶναι ἕνα λαμπερό ἀστέρι, ἀπό ἐκεῖνα πού λάμπουν στό νοητό στερέωμα τῆς Ἐκκλησίας μας, καί μέ τήν θεϊκή τους λαμπρότητα καταυγάζουν τά σκότη τῆς γήϊνης ζωῆς μας.
Ὑπῆρξε μία μεγάλη καί ὑπέροχη ἀσκητική φυσιογνωμία τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας, κατά πάντα ἐφάμιλλος καί ἰσοστάσιος τῶν μεγάλων καί θεοφόρων Πατέρων «τῶν ἐν ἀσκήσει λαμψάντων».
Ἦταν μιά χαρισματοῦχος καί πολυτάλαντη προσωπικότητα. Ἐκ¬πλήσσεται κανείς, πῶς συνδυάζονται ἁρμονικότατα στό λαμπρό του βίο ἡ προδρομική του ἀσκητικότης μέ τόν ἀποστολικό ζῆλο καί τήν κοινωνική δράση, ὁ ἀναχωρητισμός τοῦ ἠσυχαστοῦ μέ τήν ὀργανωτικότητα καί τό διοικητικό χάρισμα τοῦ ἡγέτου, οἱ μυστικές ἀναβάσεις τοῦ θεωρητικοῦ μέ τούς αἱματηρούς ἀγώνας τοῦ πρακτικοῦ, καί τέλος ἡ προσήλωση πρός τήν «ἀκρίβεια» τῶν κανόνων μέ τήν φιλάνθρωπη συγκαταβατικότητα καί τήν οἰκονομία.
Σπανίως βλέπει κανείς πρόσωπα μέ τόση εὐρύτητα διανοίας καί καρδίας!
Ὁ ὀσιακός του βίος καθώς καί τά ἀναρίθμητα θαύματά του συνε¬τέλεσαν ὥστε νά καταξιωθῆ ὡς ἅγιος στήν συνείδηση τοῦ πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας καί νά καταστῆ παμμακεδονική μορφή τῆς Ὀρθοδοξίας, ἰδιαιτέρως δέ καύχημα καί προστάτης τῆς Πιερίας μας.
Ὁ Ὅσιος Διονύσιος γεννήθηκε λίγο πρίν ἀπό τό 1500 μ.Χ. στό χωριό Σκλάταινα τῆς ἐπαρχίας Φαναρίου τοῦ Νομοῦ Καρδίτσης, ση¬μερινή Δρακότρυπα.
Προῆλθε ἀπό γονεῖς πτωχούς ἀλλά θεοσεβεῖς καί πιστούς. Τό πρῶτο του ὄνομα ἦταν
Δημήτριος καί ἀπό νωρίς ἔδωσε δείγματα ἀφοσιώσεως στόν Κύριο καί ἀγάπης πρός τόν μοναχισμό. Σέ ἡλικία περί¬που 18 ἐτῶν καί μετά τόν θάνατο τῶν γονέων του, πηγαίνει στά Μετεω¬ρα καί κείρεται ρασοφόρος μοναχός ὑπό τό ὄνομα Δανιήλ. Ἀργότερα, ζητώντας ἡσυχαστικώτερο τόπο, μεταβαίνει στό Ἅγιον Ὄρος, γί¬νεται μεγαλόσχημος μοναχός καί ἱερεύς, μετωνομασθείς Διονύσιος. Ἔζησε γιά ἕνα διάστημα στήν σκήτη τῆς Μονῆς Καρακάλου, μέ αὐστηρή ἄσκηση, προσευχή καί νηστεία. Ἡ ἰσάγγελη ζωή του, τόν ἐπέβαλε σέ ὅλους τούς Πατέρας
τοῦ Ἄθω, γι’αυτό καί ἀργότερα ἐξελέγη Ἡγούμενος τῆς Μονῆς Φιλο¬θέου. Στήν Μονή ὅμως αὐτή, ἡ ὁποία τότε ἦταν ἀκόμη βουλγαρική, ὁ Ἅγιος συνήντησε μεγάλες ἀντιδράσεις, γι’αυτό καί ἀναγκάσθηκε νά ἐ¬γκαταλείψη τό Ἅγιον Ὄρος καί νά μεταβῆ, γύρω στό 1524, στήν πε¬ριοχή τῆς Βεροίας, στήν Μονή τοῦ Τιμίου Προδρόμου, τήν ὁποία καί ἀνεκαίνισε, καθιστώντάς την φάρο πνευματικό. Ἀλλά καί ἀπό ἐκεῖ ἀργότερα ἀνεχώρησε κρυφά, θέλοντας νά ἀποφύγη τήν ἐκλογή του ὡς ἐπισκόπου Βεροίας, ὅπως ζητοῦσε ὁ λαός ὅταν ἐχήρευσε ἡ ἐπισκοπή αὐτή.
Ἔτσι τόν βλέπουμε νά γίνεται «οἰκιστής τοῦ Ὀλύμπου», ὅπου οἱ σπάνιες φυσικές ὀμορφιές καί τά δροσερά νερά του, φαίνεται ὅτι τόν ἀνέπαυσαν πλήρως.
Ἐν τῷ μεταξύ ὑφίσταται πολλές ταλαιπωρίες, διωγμούς, συκοφα¬ντίες, ὅπως ὅλοι οἱ ἅγιοι, ἕνεκα τῶν ὁποίων ἀναγκάζεται νά ἐγκατα¬λείψη - εὐτυχῶς προσωρινά - τόν ἀγαπημένο του Ὄλυμπο, καί νά μεταβῆ στό Πήλιο, κτίζοντας ἐκεῖ τήν Μονή τῆς Ἁγίας Τριάδος Σουρβίας.
Ἀργότερα ὅμως ἐπιστρέφει θαυματουργικά στόν Ὄλυμπο, ὅταν τριετής παντελής ἀνομβρία, ἀποτέλεσμα τοῦ διωγμοῦ τοῦ Ἁγίου, ἀναγκάζει τόν διοικητή καί τούς κατοίκους τῆς περιοχῆς νά τόν καλέσουν πίσω. Κτίζεται ἔτσι γύρω στό 1542 τό πρῶτο Μοναστήρι, πού σώζεται μέχρι τῶν ἡμερῶν μας, πρός τιμήν καί πάλι τῆς Ἁγίας Τριάδος.
Ἐδῶ ὁ Ἅγιος ἔζησε σάν ἐπίγειος ἄγγελος, γι΄αυτό καί γρήγορα συγ¬κέντρωσε γύρω του ἕνα πλῆθος Μοναχῶν, πού ἔκανε τήν Μονή του πραγματική Λαύρα. Ὡστόσο ὁ ἴδιος χρησιμοποιοῦσε ἀκόμη γιά προ¬σευχή καί ἡσυχία τά σπήλαια πού ὑπῆρχαν γύρω τῆς Μονῆς καί τά ὁποῖα εἶχε μετατρέψει σέ ναΐσκους. Ἐκεῖ ἔμεινε τόν περισσότερο χρό¬νο, ζώντας μέσα στό γνόφο τῆς νοερᾶς προσευχῆς. Κάποιες φορές, ἐρχόμενον ἀπό τά σπήλαια πρός τήν Μονή του, τόν εἶχαν δεῖ νά λάμπη ὁλόκληρος, λουσμένος στό ἀναστάσιμο φῶς τοῦ μέλλοντος αἰῶνος.
Ὁ Ἅγιος δέν παρέλειπε νά περιέρχεται, σάν ἄλλος Πρόδρομος τοῦ Πατροκοσμᾶ, τά γύρω χωριά, γιά νά κηρύξη, νά ἐξομολογήση καί νά στηρίζη τούς σκλαβωμένους Ἕλληνας. Εἶχε ἀπέραντη ἀγάπη γιά τόν λαό. Ἀγκάλιαζε τούς πάντας καί τούς βοηθοῦσε πνευματικά καί ὑλικά. Ὅταν τόν ἐπλησίαζε κανείς, εἶχε τήν αἴσθηση ὅτι πλησιάζει τόν ἴδιο τόν Χριστό.
Ζῶντας αὐτήν τήν χριστομίμητη ζωή ὁ Ἅγιος, ἔφθασε καί στό τέρμα, σάν πρωταθλητής γενναῖος, παίρνοντας τό στεφάνι ἀπό τά χέ¬ρια τοῦ Χριστοῦ.
Ἀφήνοντας τίς τελευταῖες του σοφές ὑποθῆκες στά πνευματικά του παιδιά, φτερούγισε σάν ἄλλος ἐρωδιός στά ὕψη τοῦ οὐρανοῦ, μέσα στόν χειμῶνα, τήν 23η Ἰανουαρίου, κατά τήν ὁποία τελεῖται καί ἡ σεπτή μνήμη του.
imado.gr/monastery
Ο Όσιος Διονύσιος ο εν Ολύμπω
Ο Άγιος Διονύσιος γεννήθηκε περί το έτος 1500 στο χωριό Σκλάταινα της επαρχίας Φαναρίου Καρδίτσας, που σήμερα ονομάζεται Δρακότρυπα, από γονείς πτωχούς αλλά ευσεβείς, τον Νικόλαο και τη Θεοδώρα, οι οποίοι τον ανέθρεψαν με παιδεία και νουθεσία Κυρίου. Μετά τον θάνατο των γονέων του και σε νεαρή ηλικία μετέβη στα Μετέωρα, όπου και έγινε Μοναχός. Αργότερα κατέφυγε στο Άγιον Όρος και χειροτονήθηκε Διάκονος και Πρεσβύτερος. Διακατεχόμενος από τον πόθο τη ερημικής ζωής ίδρυσε κοντά στη Μονή Καρακάλλου ένα μικρό κελί, στο οποίο μόναζε και κοντά σε αυτό έκτισε και ένα μικρό ναό αφιερωμένο στην Αγία Τριάδα.
Στην συνέχεια επισκέφθηκε τα Ιεροσόλυμα για να προσκυνήσει τους Αγίους Τόπους. Ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων εξετίμησε τόσο πολύ την πνευματικότητα του Αγίου ασκητού, ώστε τον παρότρυνε να μείνει κοντά του για αν τον αναδείξει διάδοχό του. Παρά τις προτροπές όμως και τα δελεάσματα εκείνος επέστρεψε στο ησυχαστήριό του. Χρημάτισε δε και για λίγο ηγούμενος της Μονής Φιλοθέου Αγίου Όρους, προς ενίσχυση της οποίας δεν δίστασε να ταξιδέψει μέχρι την Κωνσταντινούπολη.
Κατά την διάρκεια της ηγουμενίας του στη Μονή Φιλοθέου άλλαξε την τάξη αυτής από βουλγαρική σε ελληνική. Το γεγονός αυτό δυσαρέστησε κάποιους, οι οποίοι ζητούσαν συνέχεια αφορμές να δημιουργούν ζητήματα και να προκαλούν σκάνδαλα. Γι΄ αυτό ο Άγιος θεώρησε καλό να απέλθει, περί το 1524, σε σκήτη που ήταν κοντά στην Βέροια, όπου και διοργάνωσε τη μοναστική ζωή. Ανακαίνισε το Ναό του Τιμίου Προδρόμου και ανέπτυξε πλούσια διδακτική και φιλανθρωπική δράση. Επισκέφθηκε ως προσκυνητής και πάλι στα Ιεροσόλυμα, με αφορμή την εκεί Σύναξη των Πατριαρχών Κωνσταντινουπόλεως, Αλεξανδρείας, Αντιοχείας και Ιεροσολύμων και, αφού δέχθηκε τις ευλογίες και παραινέσεις τους, επέστρεψε στην Βέροια.
Κατ΄ εκείνο τον καιρό κοιμήθηκε ο Επίσκοπος Βεροίας, οι δε πρόκριτοι και κάτοικοι της περιοχής προσπάθησαν να πείσουν τον Άγιο να γίνει Επίσκοπός τους. Εκείνος όμως, ποθώντας την ησυχία και την έρημο, έφυγε και πήγε σε μια δυσπρόσιτη περιοχή του Ολύμπου, όπου ίδρυσε τη μονή της Αγίας Τριάδος. Σε κάποιο διωγμό των Τούρκων εγκατέλειψε για λίγο τη μονή και κατέφυγε στο Πήλιο, κοντά στη Ζαγορά. Εκεί έκτισε Εκκλησία και κελιά. Από εκεί, με την παράκληση του λαού για την ανομβρία, που ακολούθησε την φυγή του, ο Όσιος επέστρεψε στον Όλυμπο, περί το 1542, γενόμενος δεκτός όχι μόνο από τον λαό αλλά και τον Τούρκο άρχοντα, ο οποίος εγγράφως του έδωσε την άδεια να ανεγείρει ναό και κελιά.
Η αγιότητα του Οσίου και τα παρ΄ αυτού επιτελούμενα θαύματα, διαθρυλούμενα ευρέως σε όλη τη γύρω περιοχή και τη Μακεδονία, οδηγούσαν πολλούς μέχρι της απομακρυσμένης μονής του, για να λάβουν την ευλογία του, να ζητήσουν τη συμβουλή του, να θεραπευθούν από ασθένειες και να ωφεληθούν πνευματικά. Και ο Όσιος στήριζε την πίστη τους, κράτυνε την υπομονή τους, θέρμαινε την αγάπη τους, ανταποκρινόμενος στις απαιτήσεις της ψυχής τους αλλά και στις υλικές τους ανάγκες. Εδώ ο Άγιος έζησε σαν επίγειος άγγελος και γρήγορα συγκέντρωσε γύρω του πλήθος μοναχών, που έκανε την μονή πραγματική Λαύρα. Ωστόσο, ο ίδιος προτιμούσε να μένει στα σπήλαια της περιοχής και να ασκείται στο γνόφο της νοεράς προσευχής. Κάποιες φορές, ενώ ερχόταν από τα σπήλαια, τον είχαν δει να λάμπει ολόκληρος, λουσμένος μέσα στο αναστάσιμο φως του μέλλοντος αιώνος. Ο Θεός τον προίκισε με έκτακτα και υπερφυσικά χαρίσματα. Υπήρξε προορατικός και θαυματουργός, ενώ ήταν ακόμη στη ζωή.
Ο Άγιος δεν παρέλειπε να περιέρχεται τα γύρω χωριά, για να κηρύξει, να εξομολογήσει και να στηρίξει τους σκλαβωμένους Έλληνες.
Ο Όσιος Διονύσιος κοιμήθηκε με ειρήνη και ενταφιάσθηκε από τους μοναχούς στο κάτω μέρος της βόρειας πτέρυγας του εσωτερικού του Καθολικού της μονής. Ο τάφος του απέπνεε ευωδία και χάρη και από τότε απέβη πηγή δυνάμεως και ιαμάτων για τους πιστούς.
Απολυτίκιο. Ήχος α΄. Της ερήμου πολίτης.
Του Ολύμπου οικήτωρ Πιερίας αγλάισμα, και της επωνύμου Μονής σου ιερόν περιτείχισμα, εδείχθης Διονύσιε σοφέ, βιώσας ώσπερ Άγγελος εν γη, και παρέχεις την ταχείαν σου αρωγήν, τοις ευλαβώς κραυγάζουσιν δόξα τω δεδωκότι σοι ισχύν, δόξα τω σε θαυμαστώσαντι, δόξα τω ενεργούντι δια σου πάσιν ιάματα.
synaxarion.gr
Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Συνολικές προβολές σελίδας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2013
(3547)
- ► Δεκεμβρίου (75)
- ► Σεπτεμβρίου (314)
- ► Φεβρουαρίου (315)
- ► Ιανουαρίου (357)
-
►
2012
(4154)
- ► Δεκεμβρίου (363)
- ► Σεπτεμβρίου (327)
- ► Φεβρουαρίου (346)
- ► Ιανουαρίου (348)
-
►
2011
(3478)
- ► Δεκεμβρίου (370)
- ► Σεπτεμβρίου (259)
- ► Φεβρουαρίου (256)
- ► Ιανουαρίου (350)
-
▼
2010
(2873)
- ► Δεκεμβρίου (308)
- ► Σεπτεμβρίου (225)
- ► Φεβρουαρίου (186)
-
▼
Ιανουαρίου
(197)
- Οι μισθοφόροι της Νέας Εποχής ξανακτυπούν τον γέρο...
- 31 Ιανουαρίου Συναξαριστής
- Τρεις Ιεράρχες. Πως καθιερώθηκε σαν σχολική εορτή
- Η πρόταση των Τριών Ιεραρχών για την παιδεία της Ε...
- Επίθεση του καθηγητή Αριστείδη Πανώτη προς τους υπ...
- 30 Ιανουαρίου Συναξαριστής
- Πατρικαί Νουθεσίαι Γέροντος Εφραίμ, προηγουμένου Ι...
- Βατοπαιδινές Κατηχήσεις Γέροντος Ιωσήφ- Κατήχηση 1...
- Π.Αρσένιος ο Κατάδικος ''ΖΕΚ - 18376'' - Μαρτυρίες...
- Νεοβαρλααμισμός και Παπά-Κώστας Μπέης
- Λόγος περί προσευχής - γέρων Ιωσήφ Σπηλαιώτης
- Πνευματικός Αγώνας Γέροντα Παίσιου
- 29 Ιανουαρίου Συναξαριστής
- Οι τρεις Ιεράρχες. Αρχ. Μελέτιος Βαδραχάνης
- Αμφισβητείται το Νέον Πρόγραμμα του Ραδιοφωνικού Σ...
- Το «Σπίτι της Μαρίας» για άγαμες εγκυμονούσες και ...
- Το αρχαίο ήθος και το νεωτερίστικο πνεύμα. π Παντε...
- Το νέο τεύχος (Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2009) του πε...
- Ασυμβίβαστη Κίνηση Εκπαιδευτικών,Σχετικά με την επ...
- Αββάς Ισαάκ ο Σύρος. Άπαντες οι Ασκητικοί Λόγοι κ...
- Όσιος Ισαάκ ο Σύρος - Ασκητικά
- Ὁ Ἀββᾶς Ἰσαάκ ὁ Σύρος, στό στόχαστρο τοῦ Οἰκουμενι...
- Όσιος Ισαάκ ο Σύρος Α΄ Λόγος Περί Αποταγής και...
- Όσίου Ισαάκ του Σύρου, Ασκητικά, Λόγος Β’
- Αγίου Ισαάκ Επισκόπου Νινευί του Σύρου τα ευρε...
- Άγιος Ἐφραὶμ Σύρος - Περὶ ἀπογνώσεως
- Άγιος Εφραίμ ο Σύρος. Λόγος προς καθαίρεσιν υπερηφ...
- Ταπείνωση Αγίου Εφραίμ του Σύρου
- Προσέγγιση στην Ευχή του Αγίου Εφραίμ του Σύρου.
- Πατρών Χρυσόστομος "Ο Ελληνικός λαός είναι άρρηκτα...
- Φώτης Κουβέλης - Παναγιώτης Λαφαζάνης του ΣΥΡΙΖΑ -...
- 28 Ιανουαρίου Συναξαριστής
- Το Πατερικό των Σπηλαίων της Λαύρας του Κιέβου
- Η μεταστροφή μου στην Ορθοδοξία -Κεφάλαιον 7ον - Π...
- Γέροντας Παϊσιος -Φιλότιμο
- Π.Αρσένιος ο Κατάδικος ''ΖΕΚ - 18376'' - Μαρτυρίε...
- Παρουσίαση βιβλίων: "Η Ευθύνη της επιλογής μας"
- ῾Ελληνική γλῶσσα": "Μιά γλῶσσα πού στόν ἦχο της κυ...
- Ο Πατριάρχης Σερβίας Ειρηναίος χαιρετίζει την επίσ...
- 27 Ιανουαρίου Συναξαριστής
- Βατοπαιδινές Κατηχήσεις Γέροντος Ιωσήφ- Κατήχηση 1...
- Πατρικαί Νουθεσίαι Γέροντος Εφραίμ, προηγουμένου Ι...
- Δηλώσεις Μητροπολίτου Κονίτσης κ. Ανδρέου για τη μ...
- 26 Ιανουαρίου Συναξαριστής
- Μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος. Η Ιερά Σύνοδος...
- Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος - Λόγος περὶ ἡσυχίας κα...
- Ἀρχιμ. Σαράντη Σαράντου: "Εἰσαγωγή στό Τριώδιο καί...
- Βιβλιοκρισία : Ιερομονάχου Ισαάκ, Βίος Γέροντος Πα...
- Ντοκιμαντέρ «Το Αντίδωρο της Ελπίδας», Εκκλησία κ...
- 25 Ιανουαρίου Συναξαριστής
- Κυριακή Τελώνου καί Φαρισαίου. π. Στέφανος Αναγνωσ...
- 24 Ιανουαρίου Συναξαριστής
- Ενθρονίστηκε ο νέος Πατριάρχης Σερβίας κ. Ειρηναίο...
- Προωθείται θρησκειολογικό μάθημα θρησκευτικών
- Προφητικό άρθρο του Γέροντος Θεόκλητου Διονυσιάτου...
- Ο Άγιος Διονύσιος ο εν Ολύμπω (23 Ιανουαρίου)
- Μόνο πεζοπόρα τμήματα των Ενόπλων Δυνάμεων στις πα...
- Κόβουν τις πτήσεις μεταφοράς του Αγίου Φωτός για ο...
- 45ος Πατριάρχης Σερβίας εξελέγη ο Νύσσης Ειρηναίος
- 23 Ιανουαρίου Συναξαριστής
- Χωρίς τον σταυρό στο εμβλημα της ΕΛ.ΑΣ. εδώ και 1 ...
- Σε αντιδιαστολή της καταδίκης των πυρκαγιών σε Συν...
- Μια φωτογραφία 1000 λέξεις: Θεοφάνεια στα Ιεροσόλυμα!
- Μωυσής Αγιορείτης για επιστολή Μητροπολίτη Νικοπόλ...
- 22 Ιανουαρίου Συναξαριστής
- Θεόκλητος Διονυσιάτης - Η Αγάπη σείει την γή.
- Ἀλέξανδρος Παπαδιαμάντης - Η εννεακοσιετηρίς της Π...
- Αλέξανδρος Μωραϊτίδης - «Με του Βορηά τα Κύματα» (...
- Ποιοί χαίρονται με την Καθαίρεση των Χριστιανικών ...
- Όσιος Μάξιμος Ομολογητής. Λόγος Ασκητικός
- Ὅσιος Μάξιμος ὁ Ὁμολογητής. Εις την Προσευχήν του ...
- Ἅγιος Μάξιμος ὁ Ὁμολογητής: Περί Αγάπης (400 Λόγοι)
- Ὅσιος Μάξιμος ὁ Ὁμολογητής. Ερωτήσεις -Αποκρίσεις
- Ματαιώθηκε η ψηφοφορία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο γ...
- 21 Ιανουαρίου Συναξαριστής
- Η αγάπη πρός τούς εχθρούς. π. Στεφάνου Αναγνωστοπο...
- Ουκρανία. Ο παγωμένος πρωθιερέας στην εορτἠ των Θε...
- Πατρικαί Νουθεσίαι Γέροντος Εφραίμ, προηγουμένου Ι...
- Βατοπαιδινές Κατηχήσεις Γέροντος Ιωσήφ- Κατήχηση 1...
- Η μεταστροφή μου στην Ορθοδοξία -Κεφάλαιον 6ον - «...
- Υπάλληλος της British Airways στη Δικαιοσύνη επειδ...
- Σκανδαλώδες...Tο Ελληνικό Κράτος Αφαίρεσε τον Σταυ...
- Μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος - Αβασάνιστη απο...
- Μητροπολίτης Πειραιώς : «Θα πρέπει εμπράκτως η φιλ...
- 20 Ιανουαρίου Συναξαριστής
- Φώτης Κόντογλου - Aς διαφυλάξουμε το μυστήριο της ...
- Φώτης Κόντογλου - Ἡ Μοναδικότητα τῆς Παραδόσεως τῆ...
- Η διδασκαλία του αγίου Μάρκου του Ευγενικού για το...
- Άγ. Μάρκος Ευγενικός - Πάπας /Παπισμός
- Η αίρεση του Filioque. Μητροπολίτου Ναυπάκτου Ιερ...
- Ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός ο σωτήρ της μεγαλονήσου...
- Ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός για τους Λατίνους
- Άγιος Μάρκος Ευγενικός - Εγκύκλιος «Τοις απανταχ...
- 19 Ιανουαρίου Συναξαριστής
- Ο Πάπας Βενέδικτος επισκέφθηκε για πρώτη φορά την ...
- Αθανασίου Αρχιεπισκόπου Αλεξανδρείας του Μεγάλου. ...
- Ἅγιος Ἀθανάσιος ὁ Μέγας - Λόγος γιὰ τοὺς κοιμηθέντες
- "Στύλος γέγονας Ορθοδοξίας"
- Υπόδειγμα αγνού και αληθινού πνευματικού
- Φοβερή η πλάνη του ιδίου θελήματος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.