Πέμπτη 25 Απριλίου 2013
Σημαντικὲς ἐπισημάνσεις ἀπὸ ἕναν Χημικὸ γιὰ τὸ νηστίσιμο τυρὶ καὶ ἄλλες συναφεῖς τροφὲς
Γεώργιος Παπαφώτης, Χημικός, Ιωάννινα
Κύριε διαχειριστὴ τῆς ἰστοσελίδας,
ἀπευθύνομαι σὲ σᾶς γιατί πιστεύω ὅτι λόγω τῆς θέσεώς σας καὶ τοῦ κύρους τῆς ἰστοσελίδας σας μπορεῖτε νὰ ἐνεργήσετε γιὰ τὴν ἐνημέρωση τῶν ἀναγνωστῶν σας γιὰ τὸ θέμα ποὺ στὴ συνέχεια θὰ σᾶς ἀναπτύξω.
Τὸ θέμα γιὰ τὸ ὁποῖο θὰ σᾶς μιλήσω ἀφορὰ τὴν νηστεία ἀπὸ καθαρὰ τεχνικὴ πλευρὰ καὶ τὸ ζῶ ἔντονα σὲ κάθε περίοδο νηστείας. Τὸ ζῶ ἔντονα γιατί ὡς χημικὸς γνωρίζω πράγματα ποὺ οἱ ἄλλοι ἀγνοοῦν καὶ θεωρῶ ὅτι ἔχω καθῆκον μου νὰ τοὺς ἐνημερώσω γιὰ αὐτά. Δυστυχῶς ὅμως, ἀφ’ ἑνὸς οἱ δυνατότητες ποὺ ἐγὼ ἔχω εἶναι περιορισμένες καὶ ἀφ’ ἑτέρου γιὰ διάφορους λόγους οἱ περισσότεροι προτιμοῦν νὰ μὴ μὲ ἀκοῦνε, νὰ μὲ ἀγνοοῦν.Ἂς μπῶ ὅμως στὸ θέμα γιὰ τὸ ὁποῖο θέλω νὰ σᾶς μιλήσω.
Στὴν ἐποχὴ μας πολλὰ τρόφιμα εἶναι βιομηχανοποιημένα καὶ ἔτσι πολλὲς φορὲς εἶναι δύσκολο νὰ ξεχωρίσει κανεὶς τί εἶναι νηστίσιμο καὶ τί ὄχι. Μία μεγάλη κατηγορία τροφίμων ἔχει ὡς πρώτη ὕλη οὐσίες ποὺ προέρχονται ἀπὸ τὸ γάλα, κυρίως πρωτεΐνες. Τὰ τρόφιμα αὐτὰ ὅμως θεωροῦνται ὡς νηστίσιμα, μερικὲς φορὲς μάλιστα αὐτὸ ἀναφέρεται καὶ στὶς συσκευασίες. Ἔτσι γιὰ παράδειγμα κυκλοφοροῦν στὴν ἀγορὰ ὑποκατάστατα τυριοῦ ποὺ….
γράφουν στὴ συσκευασία τους ὅτι εἶναι νηστίσιμα ἐνῶ ἂν κοιτάξει κανεὶς στὰ συστατικά τους θὰ δεῖ ὅτι ἡ βασικὴ πρώτη ὕλη ἀπὸ τὴν ὁποία ἀποτελεῖται εἶναι ἡ καζεΐνη ποὺ εἶναι ἡ βασικὴ πρωτεΐνη τοῦ γάλακτος. Αὐτὸ ποὺ ἔχει γίνει εἶναι ἡ ἀντικατάσταση τοῦ βουτύρου μὲ φυτικὰ λιπαρὰ κάτι ποὺ βέβαια δὲν κάνει τὸ τυρὶ αὐτὸ νηστίσιμο. Κάτι ἀντίστοιχο συμβαίνει καὶ μὲ τὰ ὑποκατάστατα σαντιγὶ ποὺ κυκλοφοροῦν καὶ τὰ ὁποία, σὲ μία ἐποχὴ ποὺ τὰ ζωικὰ λιπαρὰ ἐνοχοποιοῦνται γιὰ πολλὲς ἀσθένειες, ἀναγράφουν στὶς συσκευασίες τους ὅτι περιέχουν μόνο φυτικὰ λιπαρά. Ὅμως καὶ σὲ αὐτὰ ἡ βασικὴ πρώτη ὕλη εἶναι ἡ καζεΐνη, δηλαδὴ ἡ βασικὴ πρωτεΐνη τοῦ γάλακτος. Σὲ διαφορετικὲς συσκευασίες ἀναφέρεται εἴτε ὡς πρωτεΐνη γάλακτος εἴτε ὡς καζεΐνη ἢ καζεϊνικὸ νάτριο. Ἔτσι ἔχω ἀκούσει ἀπὸ συνειδητὰ νηστεύοντα ἄτομα ὅτι «δὲν χρησιμοποιῶ τὴν τάδε μάρκα ποὺ ἔχει πρωτεΐνες γάλακτος ἀλλὰ τὴν τάδε ποὺ δὲν ἔχει», ἔχει βέβαια καζεΐνη. Τὸ ἴδιο συμβαίνει καὶ μὲ τὰ ὑποκατάστατα γάλακτος ποὺ χρησιμοποιοῦνται ὡς πρόσθετα στὸν καφέ.
Μία ἄλλη κατηγορία τροφίμων εἶναι γλυκὰ ποὺ περιέχουν μαντολάτο. Τὸ μαντολάτο παρασκευάζεται χρησιμοποιώντας ἀσπράδι αὐγοῦ ποὺ συχνὰ ἀναφέρεται ὡς ἀλβουμίνη ποὺ εἶναι ἡ βασικὴ πρωτεΐνη στὸ ἀσπράδι τῶν αὐγῶν.
Ἐπειδὴ πολλοὶ συνάνθρωποί μας ποὺ νηστεύουν καὶ θέλουν νὰ νηστεύουν τρώγοντας αὐτὰ τὰ προϊόντα καταλύουν ἐν ἀγνοία τοὺς τὴν νηστεία πιστεύω ὅτι θὰ πρέπει νὰ ἐνημερωθοῦν γιὰ τὸ θέμα αὐτό.
Ἡ σύγχυση ποὺ ἐπικρατεῖ γιὰ τὸ τί εἶναι ἢ δὲν εἶναι νηστίσιμο εἶναι τέτοια ποὺ μερικὰ ἀπὸ τὰ προϊόντα αὐτὰ ἀναφέρονται καὶ σὲ νηστίσιμες συνταγές. Μία φορὰ παλαιοτέρα πῆρα τὴν ἀπάντηση «Μὰ τί μᾶς λὲς ὅτι ἡ τάδε σαντιγὶ δὲν εἶναι νηστίσιμη ἀφοῦ τὴ συνταγὴ τὴν πήραμε ἀπὸ τὴν “Πρὸς τὴν Νίκη”», καὶ μία ἄλλη πρόσφατα «μὰ ἀφοῦ τὴ χρησιμοποιοῦν (τὴ σαντιγὶ) καὶ οἱ μοναχὲς στὸ μοναστήρι ……..»
Ἐπειδὴ ὅπως ἀνέφερα καὶ στὴν ἀρχὴ οἱ δικές μου δυνατότητες γιὰ ἐνημέρωση εἶναι περιορισμένες θέτω τὸ θέμα αὐτὸ ὑπ’ ὄψιν σας μὲ τὴν πεποίθηση ὅτι ἀφοῦ τὸ μελετήσετε καὶ βεβαιωθεῖτε ὅτι αὐτὰ ποὺ σᾶς γράφω εἶναι σωστὰ θὰ ἐνεργήσετε γιὰ τὴν σωστὴ ἐνημέρωση ὅσο τὸ δυνατὸν περισσοτέρων συνανθρώπων μας.
Πιστεύω ὅτι ἐσεῖς ἔχετε καὶ τὸ κύρος ἀλλὰ καὶ τὴν δυνατότητα νὰ κάνετε κάτι τέτοιο μέσω τῆς ἰστοσελίδας ποὺ διευθύνετε.
Πηγή: orthodoxia-ellhnismos.gr
Αναδημοσίευση από hristospanagia.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Συνολικές προβολές σελίδας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
▼
2013
(3547)
- ► Δεκεμβρίου (75)
- ► Σεπτεμβρίου (314)
-
▼
Απριλίου
(348)
- Πασχάλιο Μήνυμα 2013 Μητροπολίτου Γλυφάδας Παύλου
- Η Οσία Κασσιανή η υμνογράφος. Πρωτοπ. Άγγελος Αγγε...
- Το τροπάριον της Κασσιανής από τη χορωδία «Εν Ψαλτ...
- Τῆς προδοσίας τὸ φίλημα. Ἀρχ. Παύλου Δημητρακοπούλου
- "…Και υμάς διώξουσι". Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
- Ὁ Βαλέριος Γκαφένκου
- Ἔφυγε κόρη παραδεισένια. Θαυμαστές Ἱεραποστολικές ...
- Γέρων Σωφρόνιος Γρηγοριάτης (+ 1907 - 1977) Μέρος ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 30 Απριλίου
- 30 Απριλίου Συναξαριστής
- Οἱ πρῶτοι πειρασμοί τοῦ Δοκίμου Κωνσταντίνου. Ἡ ζω...
- Ὁ πατήρ Κυριακός. Μητροπολίτου Κυροβογκράντ καί Νι...
- «Δεῦτε οὖν καὶ ἡμεῖς, .. συμπορευθῶμεν αὐτῷ, καὶ σ...
- Μητροπολίτης Αιτωλίας Κοσμάς: «Οφείλουμε να ευγνωμ...
- 187η Επέτειος της Εξόδου του Μεσολογγίου
- «᾽Ιδοὺ ὁ Νυμφίος ἔρχεται» (σκέψεις τῆς Μεγάλης Δευ...
- Μητροπολίτης Πειραιῶς Σεραφείμ: Ἀπάντηση στίς συκο...
- Στη μνήμη σου. (Αφιερωμένο στην μνήμη του μακαριστ...
- Για τοὺς χιτῶνες τοῦ Κυρίου. Ἅγιος Νικόλαος Βελιμί...
- Ἡ ἀναγέννηση.
- Πρωτοσύγκελλος Βικέντιος Μαλάου.Μέρος ΣΤ'. Ρουμάνο...
- Η εμφάνιση της Θεοτόκου. Θαύματα και αποκαλύψεις α...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 29 Απριλίου
- 29 Απριλίου Συναξαριστής
- Η σημασία της θυσίας του Χριστού. Αγ. Συμεών ο Νέο...
- Ὁ πατήρ Κυριακός. Μητροπολίτου Κυροβογκράντ καί Νι...
- Ἕνα παλαιό θαῦμα μέ τόν Γέροντά του τόν π. 'Ιωαννί...
- Ολόκληρη η ημερίδα «Μεταμοσχεύσεις:Δωρεά ή αφαίρεσ...
- Ἄτεκνη γυναῖκα τεκνοποίησε. Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Ρῶσο...
- Περί εκσαρκώσεως του Θεού Λόγον και περί φυλακής τ...
- Οἱ περιπέτειες ἑνός προσκυνητοῦ. Ὁμιλία 34η π.Σάββ...
- «Γίνεσθε ἕτοιμοι» Ἡ παραβολή τῶν Δέκα Παρθένων. Ἀ...
- Γέρων Σωφρόνιος Γρηγοριάτης (+ 1907 - 1977) Μέρος Ε'
- Ηχητικό Αγιολόγιο 28 Απριλίου
- 28 Απριλίου Συναξαριστής
- Ὁ Κύριος ἐγγύς καί ἡ καθημερινή εἴσοδός μας στά Ἱε...
- Πρωτοσύγκελλος Βικέντιος Μαλάου.Μέρος Ε'. Ρουμάνοι...
- Κυριακὴ τῶν Βαΐων. (†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος Καντι...
- Τό Εὐαγγέλιο τῆς Κυριακῆς. Κατά Ἰωάννην Εὐαγγέλιο....
- Ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς. Ἐπιστολή πρός Φιλιππησίο...
- Περί της αναστάσεως του Λαζάρου. Γέροντας Ιωσήφ Βα...
- Κάλαντα Λαζάρου, παιδικός χορός Σχολείου Ψαλτικής
- Ὁ ἀνύπαρκτος ἀνθρωπισμός τοῦ ἀθεϊσμοῦ
- Ἡ Παναγία τῆς Λουένας θεραπεύει σχιζοφρενῆ. "Φέρε ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 27 Απριλίου
- 27 Απριλίου Συναξαριστής
- Οι αδελφές του Λαζάρου Μάρθα και Μαρία στα Ευαγγέλ...
- Ισλαμικό τέμενος: Το τελειωτικό χτύπημα. Χαράλαμπο...
- Γέρων Σωφρόνιος Γρηγοριάτης (+ 1907 - 1977). Μέρος Δ'
- Τά σχέδια Κίσσινγκερ εὑρίσκουν πλήρη ἐφαρμογήν εἰς...
- Διατί πρέπει νά ὑλοποιήσωμεν τήν ὑπόσχεσιν τῶν Ἀγω...
- Καταγραφές ημερολογίου. Πρωτοπρ.Διονύσιος Τάτσης
- Ἕνας μικρός Ἄγγελος; Θαυμαστές Ἱεραποστολικές ἱστο...
- Ἕνα παλαιό θαῦμα μέ τόν Γέροντά του τόν π. 'Ιωαννί...
- Ἡ ἁγία τρέλλα. Περιστατικά ἀπό τήν ζωή φυλακισμένω...
- Μὲ δράση… δράση....Πῶς ἀντιμετωπίζονται οἱ ἀποτυχί...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 26 Απριλίου
- 26 Απριλίου Συναξαριστής
- Λόγοι περί προσευχῆς. Πατερικές διδαχές
- Οὔλριχ Ζβίγγλιος. Ὄψεις θρησκευτικῆς μισαλλοδοξίας...
- Γέρων Σωφρόνιος Γρηγοριάτης (+ 1907 - 1977). Μέρο...
- Ο Γιώργος Σαραντάρης και η Θεσσαλονίκη. Γιώργου Πα...
- Αρμένικη γενοκτονία αφιερωμένη στους Έλληνες τουρκ...
- Μητρόπολη Πειραιώς: Μπροστά σέ ἕναν ἀπίστευτο φοντ...
- Σημαντικὲς ἐπισημάνσεις ἀπὸ ἕναν Χημικὸ γιὰ τὸ νησ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 25 Απριλίου
- 25 Απριλίου Συναξαριστής
- Ὁ στρατιωτικός δικαστής. Περιστατικά ἀπό τήν ζωή φ...
- Η Θεόσαρκη μερίδα. Θαύματα και αποκαλύψεις από τη ...
- Ο χαιρετισμός (σε κείμενο) του Μητροπολίτου Γλυφάδ...
- Ἐπιστολή-άπάντηση Μητροπολίτου Πειραιῶς Σεραφείμ, ...
- Κινδυνεύει το Μοναστήρι της Βηθανίας στα Ιεροσόλυμα
- Η υπεύθυνη δήλωση για άρνηση δωρεάς οργάνων
- Ἡ προσωπικότης τοῦ 'Ηγουμένου Ἰωαννικίου. Ἡ ζωή κα...
- Ὁ πατήρ Κυριακός. Μητροπολίτου Κυροβογκράντ καί Νι...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 24 Απριλίου
- 24 Απριλίου Συναξαριστής
- Γέρων Σωφρόνιος Γρηγοριάτης. Μέρος Β'
- Ελεύθεροι οι απαχθέντες θρησκευτικοί ηγέτες, αλλά ...
- Νέα τουρκική πρόκληση μέσα στην Αγία Σοφία. Νίκος ...
- Πρόστιμο 145.000 ευρώ, για παράνομη καταγραφή πληρ...
- Κινητά τηλέφωνα. Ο Μεγάλος Αδελφός στην τσέπη μας
- Μητροπολίτης Πειραιῶς Σεραφείμ για Χρυσή Αυγή: «ὁ ...
- Απήχθη ο Ελληνορθόδοξος Μητροπολίτης Χαλεπίου Παύλ...
- Η αιματοβαμμένη πλευρά της Γαλλικής Επανάστασης. Γ...
- "Τά ψωμάκια νά μή τελειώνουν...". Θαυμαστές Ἱεραπο...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 23 Απριλίου
- 23 Απριλίου Συναξαριστής
- Ομιλία Χαράλαμπου Δελιγιαδάκη εκπροσώπου του ΙΝΚΑ ...
- 20-4-13 Σ.Ε.Φ. Χορός "Εν Ψαλτηρίω" εν δράσει
- Πλάνες & ψεύδη γύρω απ' το θέμα των μεταμοσχεύσεων...
- Το γλωσσικό… μνημόνιο. Δημήτρης Νατσιός
- Διασώζεται ὁ ἐγκεφαλικός θάνατος; Ἡ εἰσήγηση τοῦ Ἐ...
- Μεταμοσχεύσεις: δῶρο ζωῆς ἤ ἐπιστημονικός καιάδας!...
- Εἰσήγηση Παναγιώτη Κίκιλη στήν ἡμερίδα: «Μεταμοσχε...
- Εἰσήγηση Κωνσταντίνου Καρακατσάνη στήν ἡμερίδα: «Μ...
- Η εισήγηση και η ομιλία (σε mp3) του Χαράλαμπου Άν...
- Η ομιλία του Εμμανουήλ Παναγόπουλου στην Ημερίδα:«...
- Η ομιλία του π. Ιωάννη Κοκκάκη στην Ημερίδα:«Μεταμ...
- Η ομιλία του π. Ιωάννη Φωτόπουλου στην Ημερίδα: «Μ...
- ► Φεβρουαρίου (315)
- ► Ιανουαρίου (357)
-
►
2012
(4154)
- ► Δεκεμβρίου (363)
- ► Σεπτεμβρίου (327)
- ► Φεβρουαρίου (346)
- ► Ιανουαρίου (348)
-
►
2011
(3478)
- ► Δεκεμβρίου (370)
- ► Σεπτεμβρίου (259)
- ► Φεβρουαρίου (256)
- ► Ιανουαρίου (350)
-
►
2010
(2873)
- ► Δεκεμβρίου (308)
- ► Σεπτεμβρίου (225)
- ► Φεβρουαρίου (186)
- ► Ιανουαρίου (197)
Μου φαίνεται πως ο αρθρογράφος έχει παρεξηγήσει τα πράματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ λόγος που στη νηστεία δεν τρώμε τυριά και αβγά, κρέατα και γάλα, δεν έχει να κάνει με τα συστατικά τους. Δεν υπάρχει τίποτις πρόβλημα μέσα στο κρέας και στο τυρί, ώστε να το ψάχνουμε ...με τη βοήθεια της χημείας!!
Η νηστεία είναι άσκηση. Σημασία έχει να θέλεις και να ασκηθείς. Αλλιώς, τα πάντα καλά εποιήσεν.
Σημασία λοιπόν έχει να στερηθείς κάτι τις, ως άσκηση. Το να μη στερηθείς τίποτε με τη μέθοδο "τρώω νηστήσιμα τυριά", ε, δεν είναι άσκηση. Οπότε, υπήρχε-δεν-υπήρχε η τάδε ουσία, άμα δεν είναι άσκηση δεν είναι νηστεία.
Η νηστεία είναι άσκηση. Είναι γι' αυτό που ασθενούντων και οδοιπορούντων ουκ εστί κατάκρισις. Αν δεν μπορούν να ασκηθούν, ας μην ασκηθούν. Ας κάνουν ό,τι μπορούν, και ό,τι θέλουν.
Η νηστεία είναι άσκησις. Είναι για τούτο που μοναχοί που ενήστευαν διέκοπταν τη νηστεία τους μπροστά σε άλλους, για να μη τους σκανδαλίσουν. (αν θυμούμαι καλά, το γράφει σε μια συλλογή ιστοριών, αραγε το "γεροντικό";). Και μετά συνέχιζαν τη νηστεία, διότι η νηστεία δεν είναι πρωταθλητισμός, να δούμε ποιος θα κάνει πιο πολλές μέρες συνέχεια.
Κατά πως καλύτερα γνωρίζω, η νηστεία είναι ζήτημα της πίστης, δεν είναι ζήτημα της χημείας.
-.
Συγχαρητήρια για το άρθρο σας. Συμφωνώ με τον αρθρογράφο ότι η σήμανση των τροφίμων θα πρέπει να είναι ακριβής. Δεδομένης αυτής, ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει εν γνώσει του, τί θα αποφύγει/στερηθεί/ και τί όχι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιπλέον, πολλοί συνάνθρωποί μας (όπως και η οικογένειά μου) έχουν επιλέξει την αποχή από οποιοδήποτε τρόφιμο ζωικής προελεύσεως καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, για λόγους πνευματικούς, ηθικής στάσης προς τα άλλα αισθανόμενα όντα, για να συνεισφέρουν στην μείωση της παγκόσμιας πείνας, περιβαλλοντικούς λόγους, λόγους υγείας. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι ουσιαστικά "ασκούνται/νηστεύουν" κάθε ημέρα - είναι όμως άνθρωποι που δεν έχουν πάντοντε την δυνατότητα να έχουν μαζί τους ξηρούς καρπούς και παξιμάδια όταν βρίσκονται πολλές ώρες εκτός σπιτιού. Έτσι για να ανταπεξέλθουν στην εργασία τους και τις άλλες υποχρεώσεις τους θα πρέπει να μπορούν να βρουν/επιλέξουν τρόφιμα (π.χ. ένα απλό σάντουιτς με ψωμί και κάτι άλλο, όπως είναι το χούμους, ή ένα νηστίσιμο τυρί), μέχρι να βρεθούν στο σπίτι τους. Όταν η σήμανση είναι ατελής ή παραπλανητική, αυτοί οι άνθρωποι βρίσκονται σε δυσμενή θέση.
Εν πάσει περιπτώσει, το αν, με ποιο τρόπο/τρόφιμο, και πότε θα διακόψω την άσκησή μου θα πρέπει να είναι δική μου επιλογή την οποία θα κάνω βασισμένη σε ακριβή και πλήρη ενημέρωση.
Τέλος, θα διαφωνήσω με τον κ. Χατζηκωσταράτσο στο θέμα του τί αποφεύγουμε στη νηστεία. Αν το τρόφιμα ζωικής προελεύσεως ήταν αγνά για το πνεύμα και το σώμα μας τότε θα νηστεύαμε από όσπρια και άλλα φυτικά τρόφιμα. Όμως τα τρόφιμα ζωικής προελεύσεως περιέχουν ανώφελο θάνατο (ηθική/πνευματική διάσταση), και έχουν συνδεθεί με πολλές σύγχρονες ασθένειες όπως καρδιοαγγειακά, διαβήτη, κάποιους καρκίνους κλπ.
Ευχαριστώ για το χρόνο σας.
http://hellas-orthodoxy.blogspot.gr/2013/11/blog-post_9461.html#more
ΑπάντησηΔιαγραφήσυγχαρητήρια θερμά γιά τό άρθρο νομίζω ότι τό θέμα πρέπει νά αντιμετωπισθεί από τήν Ιεραρχία κεντρικά καί συνολικά. ίδε:
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://hellas-orthodoxy.blogspot.gr/2013/11/blog-post_9461.html#more
Επειδή κάποιοι αναγνώστες επεσήμαναν ότι ο προηγουμένως αναρτηθείς από εμένα υπό τύπον σχολίου ηλεκτρονικός σύνδεσμος-διεύθυνση δέν είναι ανιχνεύσιμος στο διαδίκτυο, επανέρχομαι στόν σχολιασμό μου αναλυτικότερα καί παραπέμπω σέ σχετική ανάρτηση στό ιστολόγιο ΕΛΛΑΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ( ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΝΗΣΤΙΣΙΜΑ ΤΡΟΦΙΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΑΠΑΤΗΣΗ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ - ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΙΑ- http://hellas-orthodoxy.blogspot.gr/2013/11/blog-post_9461.html
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως αντιλαμβάνεσθε υπάρχει διαφορά από τήν προηγούμενη ανάρτηση ζητώ συγγνώμην γιά τήν ταλαιπωρία. Πάντως θερμότατα συγχαρητήρια καί πάλιν στόν αρθρογράφο κ. Γεώργιον Παπαφώτην, χημικόν εξ Ιωαννίνων.