Σύναξις των Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ και των λοιπών Ασωμάτων και Ουράνιων Αγγελικών Ταγμάτων, Σύναξη του Αρχαγγέλου Μιχαήλ του Πανορμίτη, Σύναξη του Αρχαγγέλου Μιχαήλ του Ρουκουνιώτη, Σύναξη του Αρχαγγέλου Μιχαήλ του Αυλακιώτη, Σύναξη του Αρχαγγέλου Μιχαήλ του Θαρρινού, Σύναξη του Αρχαγγέλου Μιχαήλ του Καϊλλιώτη, Σύναξη του Αρχαγγέλου Μιχαήλ του Κουρκουνιώτη, Σύναξη του Αρχαγγέλου Μιχαήλ του Κοκκιμίδη.
Σύναξις Ἀρχαγγέλων Μιχαὴλ καὶ Γαβριὴλ καὶ πασῶν τῶν Ἀσωμάτων καὶ Οὐράνιων οὐρανίων Δυνάμεων
Ἡ
Ἐκκλησία μας σήμερα γιορτάζει τὴν Σύναξη τῶν Ἀρχαγγέλων Μιχαὴλ καὶ
Γαβριήλ, καθὼς καὶ τῶν ὑπολοίπων Ἀσωμάτων καὶ Οὐρανίων Ἀγγελικῶν
Ταγμάτων. Ἡ Ἁγία Γραφή, ἀναφέρει σὲ πολλὰ σημεῖα τὴν ἐπικοινωνία τῶν
ἀνθρώπων μὲ τοὺς ἀγγέλους καὶ ἰδιαίτερα μὲ τοὺς ἐπικεφαλεῖς τῶν
ἀγγελικῶν ταγμάτων Μιχαὴλ καὶ Γαβριήλ.
Συγκεκριμένα, ὁ Ἀρχάγγελος Μιχαὴλ ἐμφανίσθηκε στὸν Ἀβραὰμ γιὰ νὰ σώσει
τὸν Ἰσαάκ, τὸν ὁποῖο ἦταν ἕτοιμος νὰ θυσιάσει κατ’ ἐντολὴ τοῦ Θεοῦ, ποὺ
θέλησε νὰ δοκιμάσει ἔτσι τὴν πίστη τοῦ δούλου του Ἀβραάμ, στὸν Λῶτ, γιὰ
νὰ τὸν σώσει ὅταν ὁ Θεὸς ἀποφάσισε νὰ καταστρέψει τὰ Γόμορα, στὸν
Πατριάρχη Ἰακώβ, στὸν μάντη Βαρλαάμ, στὸν Ἰησοῦ τοῦ Ναυῆ. Ἐπίσης ὁ
Μιχαήλ, ἦταν αὐτὸς ποὺ ὁδήγησε τὸν λαὸ τοῦ Ἰσραὴλ στὴ φυγὴ ἀπὸ τὴν
Αἴγυπτο. Οἱ ἅγιες Γραφὲς ἀναφέρουν ἀκόμη πολλὰ θαύματα, τὰ ὁποία
ἐπιτέλεσε ὁ ἀρχιστράτηγος Μιχαήλ.
Ὁ δὲ Γαβριὴλ ἦταν αὐτὸς ποὺ ἀνήγγειλε στὴν Παρθένο Μαρία τὸ χαρμόσυνο
γεγονὸς τῆς γέννησης τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, τοῦ Σωτήρα τοῦ κόσμου. Καὶ σὲ
ἄλλα σημεῖα τῆς Ἁγίας Γραφῆς, συναντᾶμε τοὺς Ἀγγέλους νὰ μεταφέρουν
στοὺς εὐσεβεῖς ἀνθρώπους τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, ποὺ ἀποβλέπει πάντα στὴν
προστασία καὶ στὴν λύτρωσή μας.
Ἀπολυτίκιον. Ἦχος δ’. Ὁ ὑψωθεῖς ἐν τῷ Σταυρῷ.
Τῶν οὐρανίων στρατιῶν Ἀρχιστράτηγοι, δυσωποῦμεν ὑμᾶς ἡμεῖς οἱ ἀνάξιοι,
ἵνα ταῖς ὑμῶν δεήσεσι τειχίσητε ἡμᾶς, σκέπῃ τῶν πτερύγων, τῆς ἀΰλου ὑμῶν
δόξης, φρουροῦντες ἡμᾶς προσπίπτοντας, ἐκτενῶς καὶ βοώντας· Ἐκ τῶν
κινδύνων λυτρώσασθε ἡμᾶς, ὡς Ταξιάρχαι, τῶν ἄνω Δυνάμεων.
Ἕτερον Ἀπολυτίκιον τῶν ἐννέα Ταγμάτων. Ἦχος α’. Τῆς ἐρήμου πολίτης.
Τῆς ἀνάρχου Τριάδος λειτουργοὶ οἱ ἀσώματοι, τῶν ἀκαταλύπτων οἱ πρῶτοι,
μυστηρίων ἐκφάντορες, σὺν Θρόνοις Χερουβεὶμ καὶ Σεραφείμ, Δυνάμεις
Ἐξουσίαι καὶ Ἀρχαί, Κυριότητες Ἀρχάγγελοι οἱ λαμπροί, καὶ Ἄγγελοι
ὑμνείσθωσαν. Δόξα τῷ ὑποστήσαντι ὑμᾶς, δόξα τῷ καταλάμποντι, δόξα τῷ
ὑμνουμένῳ δι’ ὑμῶν, τρισαγίοις ᾄσμασι.
Κοντάκιον. Ἦχος β’.
Ἀρχιστράτηγοι Θεοῦ, Λειτουργοὶ θείας δόξης, τῶν ἀνθρώπων ὁδηγοί, καὶ
ἄρχηγοι Ἀσωμάτωv, τὸ συμφέροv ἡμῖv αἰτήσασθε, καὶ τὸ μέγα ἔλεος, ὡς τῶv
Ἀσωμάτων Ἀρχιστράτηγοι.
Μεγαλυνάριον.
Πρόκριτοι Δυνάμεων νοερῶν, Μιχαὴλ πρωτάρχα, καὶ λαμπρόμορφε Γαβριήλ, σὺν
ταῖς οὐρανίαις, αἰτεῖτε στρατηγίαις, ἠμῖν καταπεμφθῆναι, τὸ μέγα ἔλεος.
Σύναξη του Αρχαγγέλου Μιχαήλ του Πανορμίτη
Ένα από τα μεγαλύτερα προσκυνήματα της Δωδεκανήσου με πανελλήνια και
πανορθόδοξη ακτινοβολία είναι η Μονή του Ταξιάρχη Μιχαήλ του Πανορμίτη
στη Σύμη. Η ονομασία του όρμου Πάνορμος, στην οποία οφείλει το όνομά του
το μοναστήρι, έχει αρχαία προέλευση. Για την ετυμολογία είναι πιθανές
δύο εκδοχές η μία σχετική με τον όρμο (πάν -όρμος) και η άλλη με την
ερημική τοποθεσία (παν -ερμος) όπου κτίσθηκε η Μονή. Στη Σύμη εκτός από
τον Πανορμίτη, υπάρχουν άλλα οκτώ μοναστήρια, αφιερωμένα στον Ταξιάρχη
Μιχαήλ που αντιστοιχούν στα εννέα αγγελικά τάγματα. Αυτά είναι οι
Άγγελοι, οι Αρχάγγελοι, οι Θρόνοι, οι Δυνάμεις, οι Αρχές, οι Κυριότητες,
οι Εξουσίες, τα Χερουβίμ και τα Σεραφίμ.
Η λαική παράδοση συνδέει την ίδρυση της Μονής του Πανορμίτη με την
ευλάβεια του συμιακού λαού. Αναφέρεται το όνομα μιας θεοφοβούμενης
γυναίκας της Μαριώς του Πρωτενιού, που βρήκε σκάβοντας το χωράφι της
στον Πάνορμο ένα μικρό εικόνισμα του Πανορμίτη στη ρίζα ενός σχίνου. Την
μετέφερε στο σπίτι της και την τοποθέτησε ανάμεσα στα άλλα εικονίσματά
της. Την επόμενη όμως το εικονισματάκι εξαφανίστηκε. Πηγαίνοντας ξανά
στον Πάνορμο το βρήκε πάλι στο ίδιο σημείο. Το ξαναπήγε στο σπίτι της
και αυτή τη φορά εξαφανίστηκε. Λύπη την κατέλαβε. Στον ύπνο της
εμφανίστηκε ο ίδιος ο Αρχάγγελος «λαμπροφορών και απαστράπτων» και της
εξέφρασε την επιθυμία του να μείνει στον Πάνορμο. Η ευσεβής γυναίκα την
άλλη μέρα πήγε στον πνευματικό της και εκείνος τη συμβούλευσε να κτίσει
ένα εκκλησάκι στον τόπο όπου βρήκε το εικόνισμα.
Το 1806 μ.Χ., ο σουλτάνος Σελίμ, εξέδωσε φιρμάνι, μετά από παράκληση του
Οικουμενικού Πατριαρχείου, με το οποίο προστατευόταν το μοναστήρι και η
περιουσία του από οιαδήποτε «έξωθεν επέμβαση», αυθαιρεσίες οργάνων, ή
παραγόντων του ίδιου του Οθωμανικού κράτους.
Σπουδαία ήταν η ενίσχυση του μοναστηριού στην Ελληνική Επανάσταση όπως
αναφέρει η συμιακή παράδοση. Υπάρχει έγγραφο των Συμαίων προς τον Ιωάννη
Καποδίστρια (15 Δεκεμβρίου 1830 μ.Χ.) στο οποίο γίνεται λόγος για
παροχή οικονομικής ενίσχυσης 7.000 γρόσια. Αναφέρονται οι στενοί δεσμοί
του μοναστηριού με τους Υδραίους και τον Ανδρέα Μιαούλη, η οικογένεια
του οποίου συνδεόταν με τον ηγούμενο Νεόφυτο Β΄.
Ο σημερινός ναός του Πανορμίτη (καθολικό) αφιερωμένος στον Αρχάγγελο
Ταξιάρχη Μιχαήλ, που έχει σχήμα μονόκλιτης βασιλικής, είναι διπλός
σταυρεπίστεγος και σχηματίζει εσωτερικά δύο σταυροθόλια. Ο περίφημος
συμαίος αγιογράφος Νεόφυτος φαίνεται ότι έχει φιλοτεχνήσει ένα μεγάλο
μέρος του Πανορμίτη.
Αριστουργηματικό είναι το τέμπλο του καθολικού. Οι εικόνες του ανήκουν
στη μεταβυζαντινή περίοδο, υπέροχης τέχνης με ασημώματα. Εικονίζουν
δεξιά της ωραίας Πύλης τον Παντοκράτορα και τον Τίμιο Πρόδρομο, και
αριστερά την Παναγία και τον Αρχάγγελο Μιχαήλ. Ενδιάμεσα υπάρχει νεώτερη
εικόνα με την Πεντηκοστή, κατά την οποία καθιερώθηκε η δεύτερη πανήγυρη
της μονής. Στη δεξιά πλευρά του ναού μεταξύ του αναλογίου και του
τέμπλου, είναι τοποθετημένο στον τοίχο το εικονοστάσι με την μεγάλη
εικόνα του Πανορμίτη τον πιο πολύτιμο θησαυρό του μοναστηριού και
ολόκληρης της Σύμης.
Από επιγραφή που υπάρχει στη θαυματουργή ολόσωμη εικόνα του Πανορμίτη
μαρτυρείται ότι ασημώθηκε το 1724 μ.Χ. από τον Ιωάννη Πελοποννήσιο με
έξοδα των καπεταναίων, του κλήρου και της κοινότητας Σύμης. Μπροστά στο
θαυματουργό εικόνισμα που συγκεντρώνει το σεβασμό, τις προσδοκίες και
τις ελπίδες του πιστού λαού είναι κρεμασμένα πλήθος αφιερώματα αργυρά
τάματα, ομοιώματα, τιμαλφή.
Στα συμιακά νανουρίσματα η μητέρα του βρέφους μαζί με την Παναγία και
τον Χριστό, επικαλείται και τον Αρχάγγελο Μιχαήλ με τις προσωνυμίες που
έχει στις Μονές και τα Εξωκκλήσια της Σύμης:
Νάννι νάννι ναννουριάζω
Και της Παναγιάς φωνάζω,
Για να θρέψει το παιδίμ μου
Και να γιάνει την ψυχήμ μου.
Έλα Παναγιά Μεγάλη
Στου παιδιού μου το κεφάλι.
Φώναξε του Παερμιώτη,
Να του δώννει ωραιότη.
Φώναξε του Κουρκουνιώτη,
Με την όμορφή του νιότη
Φώναξε και του Σωτήρη,
Να το κάμει νοικοκύρη.
Φώναξε του Μιχαήλη,
Να ΄ρτει να το με(γ)αλύνει.
Φώναξε του Κοκκιμίδη,
Που ΄χει χάδια να του γίδει (= δίνει).
Παναγιά μου, Παναγιά μου,
Θάρρος και παρηγοριά μου!
Η ίδια θερμή πίστη της μάνας προς τη Μητέρα όλου του κόσμου, την
Παναγία, προς τον Χριστό και προς τον Πανορμίτη εκφράζεται και στο
παρακάτω ταχτάρισμα:
Το παιδάκι μου ΄γαπώ
Τίνα θα ΄βρω να το πω
΄Α το πω της Παναγιάς
΄Α του δώννει την υγειά.
΄Α το πω και του Σωτήρη,
΄Α το κάμει νοικοκύρη.
΄Α το πω του Παερμιώτη,
΄Α ΄ρτει κάτω να το γλέπει.
Τα θαύματα του Πανορμίτη μας αναρίθμητα. Παραθέτουμε ενδεικτικά:
1. Το θαύμα με τη χήνα
Στο Μουσείο της Μονής Πανορμίτη υπάρχει ένα χαρακτηριστικό αφιέρωμα, μια
ασημένια χήνα που αναφέρεται σε ένα ανάλογο περιστατικό, που συνέβη τον
περασμένο αιώνα. Είχε σύμφωνα με την παράδοση προσεγγίσει ένα καράβι με
Έλληνα καπετάνιο και τουρκικό πλήρωμα. Σαν ξεκίνησε το καράβι να φύγει
στάθηκε αδύνατο να βγεί έξω απ το λιμάνι. Τότε ο πλοίαρχος ρώτησε τους
άνδρες του πληρώματος εάν κανείς είχε πάρει τίποτα απ το μοναστήρι και ο
Πανορμίτης τους εμπόδισε να φύγουν και εκείνοι του ομολόγησαν ότι
έσφαξαν μια χήνα και την έφαγαν. Μόνο αφού έταξαν ασημένια τη χήνα
κατάφεραν να βγούν έξω απ το λιμάνι. Αυτή είναι η μικρή αλλά εύγλωττη
μαρτυρία της ασημένιας χήνας, που βρίσκεται στο Μουσείο του Πανορμίτη.
2. Ίαση παράλυτου παιδιού
Μία Κυριακή ήρθε στο μοναστήρι ένας παππούς για να βαπτίσει το εγγονάκι
του. Μας ανέφερε το θαύμα που έγινε στον εξάχρονο γιό του, ο οποίος
ξαφνικά έμεινε παράλυτος. Έτρεχε στους γιατρούς αλλά εκείνοι δεν
μπορούσαν να το βοηθήσουν. Απελπισμένος βρέθηκε στον Αρχάγγελο στον
Πανορμίτη. Ήταν το 1974 με την εισβολή στην Κύπρο. Κάθε μέρα έκαναν και
μία λειτουργία στον Ταξιάρχη και τον παρακαλούσαν με πολύ θερμή πίστη να
δώσει την υγεία στο βασανισμένο αυτό παιδάκι. Στην έβδομη λειτουργία το
παιδάκι σηκώθηκε μέσα στη Εκκλησία και περπάτησε. Με δάκρυα χαράς και
ευγνωμοσύνης ευχαρίστησαν τον Κύριο διότι δια των πρεσβειών του
Αρχαγγέλου Μιχαήλ, χάρισε την υγεία στο παράλυτο παιδί. Ο πατέρας του
μετά το θαύμα έκτισε ναύδριο προς τιμήν του Αγίου Νικολάου, το όνομα του
οποίου έφερε το παιδί, και έδωσε στην κόρη του το όνομα Μιχαλίτσα. Τώρα
ήρθε στο μοναστήρι για να βαπτίσει το εγγονάκι του.
3. Ίαση τυφλού βουτηχτή
Ένας Καλύμνιος σφουγγαράς πριν 60 περίπου χρόνια, σύμφωνα με τη διήγηση
του γιού του ιεροψάλτη στον Άγιο Βασίλειο Πειραιά, έχασε την όρασή του.
Οι Καλύμνιοι όπως είναι γνωστό, τιμούν πάρα πολύ και ευλαβούνται τον
Αρχάγγελο Μιχαήλ τον Πανορμίτη. Έτσι ο Καλύμνιος αυτός βουτηχτής
προσευχόταν και παρακαλούσε τον Άγιο να του χαρίσει το φως του και να
βλέπει όπως πρώτα. Επειδή όμως το θαύμα δεν γινόταν, επιβιβάστηκε σε ένα
καίκι και ήλθε στο μοναστήρι του Πανορμίτη πιστεύοντας ότι εάν πήγαινε
στο σπίτι του, ο άγιος θα εισάκουε την παράκλησή του. Mόλις το καικι
μπήκε στον όρμο του Πανορμίτη άνοιξαν τα μάτια του. Τότε ο άνθρωπος
αυτός έπεσε στην θάλασσα κι έφτασε στη μονή κολυμπώντας, για να
προσκυνήσει τη χάρη του και να τον ευχαριστήσει.
Σύναξη του Αρχαγγέλου Μιχαήλ του Ρουκουνιώτη
Η Σταυροπηγιακή Μονή του Αρχαγγέλου Μιχαήλ του Ρουκουνιώτη
[:πατριδωνυμικό επίθετο από το μικροτοπωνύμιο τα Ρουκουνά ή Ρούκουνα
(ενν. κτήματα, όπου κτίστηκε η Μονή) + πατριδων. επίθημα - ιώτης] ή απλά
Μιχαήλης, βρίσκεται στην περιοχή Μέσα Νημοράκι στην Έρεικα της Σύμης
και πανηγυρίζει στις 8 Νοεμβρίου.
Η μεγάλη εικόνα του Αρχαγγέλου Μιχαήλ του Ρουκουνιώτη που βρίσκετε στην
Μονή είναι έργο μεγάλης καλλιτεχνικής αξίας. Ζωγράφος του είναι ο
Στελιανός Γενίτης του Ιωάννου από τον Χάνδακα (Ηράκλειο) της Κρήτης. Η
ασημένια επένδυση της εικόνας είναι αριστοτεχνική και έχει φιλοτεχνηθεί
από τον Ιωάννη Πελοποννήσιο που ήτο ο σπουδαιότερος αργυροχρυσοχόος στο
Ν.Α. Αιγαίο τον 18ο αιώνα μ.Χ. Η εικόνα αυτή έχει μια ιδιαιτερότητα:
αστέρι με πολύχρωμες πέτρες στο μέτωπο του Αρχαγγέλου. Αυτή η
διακοσμητική λεπτομέρεια ίσως αποτελεί μια μοναδικότητα στον ορθόδοξο
αγιογραφικό χώρο. Πιθανόν ο Ιωάννης Πελοπονήσιος με το αστέρι να ήθελε
να συγκεκριμενοποιήσει την ουράνια υπόσταση του Αρχαγγέλου.
Σύναξη του Αρχαγγέλου Μιχαήλ του Αυλακιώτη
Το Εξωκκλήσι του Αρχάγγελου Μιχαήλ του Αυλακιώτη βρίσκεται στο προάστιο Πέδι της Σύμης.
Δεν έχουμε άλλες λεπτομέρειες για το γεγονός.
Σύναξη του Αρχαγγέλου Μιχαήλ του Θαρρινού
Το Εξωκκλήσι του Αρχάγγελου Μιχαήλ του Θαρρινού (= δίνω θάρρος) βρίσκεται στο προάστιο Πέδι της Σύμης.
Δεν έχουμε άλλες λεπτομέρειες για το γεγονός.
Σύναξη του Αρχαγγέλου Μιχαήλ του Καϊλλιώτη
Το Εξωκκλήσι του Αρχάγγελου Μιχαήλ του Καϊλλιώτη βρίσκεται στα Τσαγριά της Σύμης.
Δεν έχουμε άλλες λεπτομέρειες για το γεγονός.
Σύναξη του Αρχαγγέλου Μιχαήλ του Κουρκουνιώτη
Το Εξωκκλήσι του Αρχάγγελου Μιχαήλ του Κουρκουνιώτη (από το ρήμα
κουρκουνώ= κτυπώ) βρίσκεται κοντά στο Σωτήρη τον Μεγάλο στην Σύμη.
Σύμφωνα με την παράδοση ονομάστηκε Κουρκουνιώτης διότι όταν έσβηναν τα
καντήλια που υπήρχαν στον Ναό του, ο Αρχάγγελος πήγαινε και χτύπαγε τις
πόρτες των τσοπάνηδων που κατοικούσαν εκεί κοντά κι εκείνοι καταλάβαιναν
και πήγαιναν και άναβαν ξανά τα καντήλια.
Σύναξη του Αρχαγγέλου Μιχαήλ του Κοκκιμίδη
Το Εξωκκλήσι του Αρχάγγελου Μιχαήλ του Κοκκιμίδη βρίσκεται στην κορυφή του όρους Κοκκιμίδης στην Σύμη.
Δεν έχουμε άλλες λεπτομέρειες για το γεγονός.
Μέγας Συναξαριστής
Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Συνολικές προβολές σελίδας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2013
(3547)
- ► Δεκεμβρίου (75)
- ► Σεπτεμβρίου (314)
- ► Φεβρουαρίου (315)
- ► Ιανουαρίου (357)
-
►
2012
(4154)
- ► Δεκεμβρίου (363)
- ► Σεπτεμβρίου (327)
- ► Φεβρουαρίου (346)
- ► Ιανουαρίου (348)
-
►
2011
(3478)
- ► Δεκεμβρίου (370)
- ► Σεπτεμβρίου (259)
- ► Φεβρουαρίου (256)
- ► Ιανουαρίου (350)
-
▼
2010
(2873)
- ► Δεκεμβρίου (308)
-
▼
Νοεμβρίου
(310)
- Σε κάθε σου ενέργεια, ακόμη και στην παραμικρή σου...
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος 5ο...
- Εορτασμοί στη βατοπαιδινή Σκήτη του Αγίου Ανδρέα σ...
- Ένα μεγάλο θαύμα του Αγίου Ανδρέα πού συνέβει στην...
- Μνημόσυνο Γέροντος Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου
- Ηχητικό συναξάρι 30 Νοεμβρίου
- 30 Νοεμβρίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος 5ο...
- Γόρτυνος Ιερεμίας "Θέλουν να μας κάνουν σιγά -σιγά...
- Ομιλίες καθηγητή Κρουσταλάκη για τον γέροντα Πορφύριο
- Ποιοί λογοκρίνουν τά σχόλια τῆς διαβούλευσης;
- Μητροπολίτης Πειραιώς προς Ορθόδοξο Τύπο «περί συμ...
- Ποιός εἶναι ὁ ἄνθρωπος; Εἰσαγωγή στήν ἀνθρωπολογία...
- Άγιος Νεομάρτυς Φιλούμενος Αγιοταφίτης (1913-1979)
- Κορίνθου Διονύσιος; 1) «Η Κάρτα του Πολίτη δεν έχε...
- 29 Νοεμβρίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος 4ο...
- Ομιλία Μεγάλου Βασιλείου εκφωνηθείσα εις περίοδον ...
- Μακρίνα Μοναχή
- π.Αθανάσιος Μυτιληναίος ομιλία στην Κυριακή ΙΓ΄ Λο...
- Ομιλία Καθηγητή Κρουσταλάκη για γέροντα Πορφύριο μ...
- Τί εἶναι πίστη καί δόγμα. Ομιλία π.Σάββα Αγιορείτη
- 28 Νοεμβρίου Συναξαριστής
- Η προσευχή ώς πνευματική καί λειτουργική λατρεία. ...
- «Αγάπησα το μαρτύριο, το οποίο τόσο παράξενα καθαρ...
- Κυριακή ΙΓ' Λουκά – Ο πλούσιος νέος. Ευαγγέλιο Κυρ...
- Πλησιάζει ο καιρός που θα απαγορευτούν οι ιδιωτικο...
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος 4ο...
- Η ένδεια είναι η ευεργεσία του Θεού. Άγιου Συμεών ...
- To KKE καταγγέλλει για αντικομμουνιστική προπαγάνδ...
- Προϋποθέσεις γιά συμμετοχή στήν Θεία Κοινωνία (Μικ...
- Ο Μητροπολίτης Γλυφάδας στο ίδρυμα Κ.Α.Α.Π Βούλας
- 27 Νοεμβρίου Συναξαριστής
- Γέροντας Ευμένιος Σαριδάκης. Ενας σύγχρονος κρυφός...
- Ἐπιτρέπεται ἡ καύση τῶν νεκρῶν; (Γέροντας Παΐσιος)...
- Τώρα ζητάνε δέκα (10) Τζαμιά !
- Πάγκαλος: «Ευτυχία το Μνημόνιο για τον τόπο»
- Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος - Η σύγκρουση για τις τ...
- Επιφυλάξεις για την Κάρτα του Πολίτη
- Ο θεολογικός εκμοντερνισμός (στην Ορθοδοξία και στ...
- Ανησυχία και επιφυλάξεις από τον Μητροπολίτη και τ...
- Ηχητικό Συναξάρι 26 Νοεμβρίου
- Το ασύρματο Ιnternet «αρρωσταίνει» τα δέντρα. Τάσο...
- Άγιος Στυλιανός ο Παφλαγόνας
- 26 Νοεμβρίου Συναξαριστής
- Συνέντευξη π. Σαράντη Σαράντου στον δημοσιογράφο Ζ...
- Επιστολή -έκκληση του π. Στεφάνου Αναγνωστοπούλου ...
- Ιερά Μητρόπολη Πατρών. Ναί στα Θρησκευτικά, Όχι στ...
- Η αναγκαιότητα της ομολογιακής συμμετοχής μας στην...
- Οἱ πολύτεκνες οἰκογένειες καί οἱ ἐκτρώσεις (κατά τ...
- 25 Νοεμβρίου Συναξαριστής
- Δήλωσις Αγιοταφίτου Μοναχού Σεραφείμ υπέρ Αρτεμίου
- Μητροπολίτης Πειραιώς για κατάργηση τμήμ. Κοινωνικ...
- Η Τίμια Κάρα τοῦ ῾Οσίου Δαβίδ στήν Κηφισιά
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος 4ο...
- Τρόπος παρασκευής του πρόσφορου
- Και ο ΙΣΚΕ (Ι. Σύνδεσμος Κληρικών Ελλάδος) κατά τη...
- Μητροπολίτης Ξάνθης Παντελεήμων: «Απαράδεκτο αν αν...
- Ομιλία περί υπακοής γέροντος Εφραίμ Κατουνακιώτη
- Τό παράδειγμα τῶν γονέων καί ἡ ἀγωγή τῶν παιδιῶν (...
- 24 Νοεμβρίου Συναξαριστής
- θαύμα του Οσίου Θωμά του εν Μαλεώ στην Καζαμπλάνκα
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος 4ο...
- Επιστολή Τσελεγγίδη στον Ραγκούση για την "Κάρτα τ...
- Η Σερβική Ορθόδοξος Εκκλησία ανεγνώρισε ανεξαρτησί...
- Ούτε ο π. Σαράντης Σαράντος ούτε οι «Αντιρρησίες Ο...
- Ο Mirko Djordjevic "κοινωνιολόγος της θρησκείας" φ...
- Πάρτε όλοι ενεργό μέρος στην ηλεκτρονική διαβούλευ...
- Κάρτα του Πολίτη χωρίς προσωπικά δεδομένα ;
- 23 Νοεμβρίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος 4ο...
- Ἡ Θεία Λειτουργία εἶναι: 1)Ὁ Χριστός Μας, 2)Ἡ φανέ...
- Τι είναι τα Δίπτυχα της Εκκλησίας;
- Τι είναι το πρόσφορο ποιοί οι συμβολισμοί του; Πως...
- Τί εννοούμε όταν λέμε "μνημόνευση ονομάτων στην Θ....
- Πλήρης απογοήτευση από τα εκκλησιαστικά πρακτορεία...
- Ξεκινά σήμερα η δημόσια διαβούλευση για την "Κάρτα...
- Ὀφειλόμενες ἐξηγήσεις τοῦ Μητροπολίτου Κυθήρων Σερ...
- Μητροπολίτης Αργολίδος Ιάκωβος : «Δεν παίρνουμε τη...
- Βίαιο ξέσπασμα των Σέρβων Οικουμενιστών. Ιωάννη Τάτση
- Βουλευτής Χρυσανθακόπουλος για Κάρτα Πολίτη, Τζαμί...
- 22 Νοεμβρίου Συναξαριστής
- Μοναχή Μαρία Μυρτιδιώτισσα
- Η Ευθύνη της επιλογής μας. «5. Ἐκτίμησι τῆς καταστ...
- Η Μετάνοια - Η Συγχώρησης - Το Έλεος του Θεού. Όσ...
- Βασικά θεολογικά και ηθικά θέματα στις διδαχές του...
- Καυχόμαστε στις θλίψεις γιατί γνωρίζουμε πως η θλί...
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος 4ο...
- 21 Νοεμβρίου Συναξαριστής
- Δαμασκηνός μοναχός Ἁγιορείτης για Κάρτα Πολίτη
- Η επτάριθμη πνευματική είσοδος του Χριστιανού και ...
- Τα Εισόδια της Θεοτόκου. Ομιλία π.Αθανάσιος Σιμων...
- Ομιλία προς τους πλουσίους . Μεγάλου Βασιλείου
- Λόγος εις τα Εισόδια της Θεοτόκου. Άγιος Γρηγόριος...
- Ο άγιος Φιλάρετος Μόσχας καί Ο Γέρων Αγάπιος ο τυφ...
- Ἡ Θεία Λειτουργία εἶναι: α) Θεοφάνεια Τριαδική, β)...
- Φυλάκιση σέ ἐξέλιξη επισκόπου Αρτεμίου με σοβαρό κ...
- 20 Νεομβρίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος 4ο...
- Η σημερινή Θεία Λειτουργία του Μητροπολίτου Ράσκας...
- ► Σεπτεμβρίου (225)
- ► Φεβρουαρίου (186)
- ► Ιανουαρίου (197)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.