Αμφιλοχίου Επισκόπου, Γρηγορίου Επισκόπου, Σισινίου Ομολογητού,
Ισχυρίωνος Επισκόπου, Ελένου Επισκόπου, Διονυσίου Πατριάρχου, Μερόπης,
Deiniol.
Ὁ Ἅγιος Ἀμφιλόχιος Ἐπίσκοπος Ἰκονίου
Ἦταν Καππαδόκης, σύγχρονός του Μ. Βασιλείου καὶ φίλος του.
Διακεκριμένος γιὰ τὴν μεγάλη του μόρφωση καὶ εὐσέβεια, ἀναδείχθηκε
ἐπίσκοπος Ἰκονίου τὸ ἔτος 344. Ὑπῆρξε ἄριστος ἐπίσκοπος καὶ μετεῖχε στὴ
Β’ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο στὴν Κωνσταντινούπολη, ὅπου καὶ διέπρεψε.
Ὁ Ἀμφιλοχίας δὲν εἶχε κύρος μόνο στὴ δική του Ἐκκλησία, ἀλλὰ τὸ ἠθικὸ
κύρος του εἶχε ἐπεκταθεῖ καὶ σὲ ἄλλες περιοχές. Ἔτσι, παρενέβαινε καὶ σὲ
Ἐκκλησίες κοντινές, ὅπου διασφάλιζε τὴν εἰρήνη καὶ ὀρθοτομοῦσε τὸν λόγο
τῆς ἀληθείας. Διότι στὸ ἔργο του, εἶχε ὁδηγὸ τὰ θεόπνευστα λόγια τοῦ
Ἀπ. Παύλου: «Σπούδασον σὲ αὐτὸν δόκιμον παραστῆσαι τῷ Θεῷ, ἐργάτην
ἀνεπαίσχυντον, ὀρθοτομοῦντα τὸν λόγον τῆς ἀληθείας». Δηλαδή, λέει ὁ Ἀπ.
Παῦλος, προσπάθησε νὰ παραστήσεις τὸν ἑαυτό σου στὸ Θεὸ δοκιμασμένο καὶ
τέλειο ἐργάτη, ποὺ δὲν τὸν ντροπιάζει τὸ καλοφτιαγμένο ἔργο του, καὶ
διδάσκει ὀρθὰ τὸν λόγο τῆς ἀληθείας.
Στὴν πρὸς Ἀμφιλοχία ἐπιστολὴ ὁ Μ. Βασίλειος φανερώνει τὴν λαμπρὴ ἠθικὴ
φυσιογνωμία τοῦ Ἀμφιλοχίου. Τὸν παρακαλεῖ νὰ παραστεῖ στὴν τιμητικὴ
γιορτὴ ὑπὲρ τῶν μαρτύρων τῆς Καισαρείας, γιὰ νὰ ἀποβεῖ αὐτὴ σεμνότερη,
διότι ὁ λαὸς τῆς Καισαρείας τὸν ἀγαπᾶ, ὅσο κανένα ἄλλο ἐπίσκοπο.
Ὁ Ἀμφιλοχίας συνέταξε ἀρκετοὺς λόγους γιὰ τὴν Ὀρθοδοξία μας, καὶ πέθανε εἰρηνικὰ τὸ ἔτος 394.
Ἀπολυτίκιον. Ἦχος δ’. Ταχὺ προκατάλαβε.
Σοφίας τὴν ἔλλαμψιν, ὡς καθαρὸς μυηθεῖς, δογμάτων ὀρθότητος, φωτοειδεῖς
ἀστραπάς, ἐκλάμπεις τοῖς πέρασι· σὺ γὰρ τὴν ἐν Τριάδι, ὁμοούσιον φύσιν,
ἐκήρυξας ἀσυγχύτως, καθελὼν τὰς αἱρέσεις. Διό σε Ἱεράρχα Ἀμφιλόχιε,
Χριστὸς ἐδόξασε.
Κοντάκιον. Ἦχος πλ. δ’. Τῇ ὑπερμάχῳ.
Ὡς Ἱεράρχης τοῦ Σωτῆρος ἐνθεώτατος
Όρθοδοξίας ἀνεδείχθης σάλπιγξ εὔσημος
Καὶ αἰρέσεων καθεῖλες τὰς ἐπινοίας.
Τὴν Τριάδα ὁμοούσιον γὰρ Ὅσιε
Καὶ ὁμόθρονον τοῖς πᾶσιν ἀνεκήρυξας·
Διὸ κράζομεν, χαίροις Πάτερ Ἀμφιλόχιε.
Μεγαλυνάριον.
Ῥεῖθρα ἐκ χειλέων τὰ λογικά, θεορρημοσύνης, ἐπιρραίνων ὡς ἀληθῶς, ὤφθης
Ἐκκλησίας, πνευματικὴ νεφέλη· διό σε μεγαλύνει, ὦ Ἀμφιλόχιε.
Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος Ἐπίσκοπος Ἀκραγαντίνων
Γεννήθηκε
στὸν Ἀκράγαντα τῆς Σικελίας ἀπὸ εὐσεβεῖς καὶ εὔπορους γονεῖς, τὸν
Χαρίτωνα καὶ τὴν Θεοδότη. Βαπτίστηκε ἀπὸ τὸν ἐπίσκοπο Ποταμίωνα, ὁ
ὁποῖος τὸν ἀνέθρεψε, τὸν μόρφωσε καὶ τὸν κατάταξε στὶς τάξεις τοῦ ἱεροῦ
κλήρου, στὰ χρόνια τοῦ βασιλιὰ Ἰουστινιανοῦ τοῦ Ρινότμητου (685 – 695).
Δεκαοκτὼ χρονῶν πῆγε γιὰ προσκύνημα στοὺς Ἁγίους Τόπους καὶ ἐκεῖ
χειροτονήθηκε Διάκονος ἀπὸ τὸν ἐπίσκοπο Ἱεροσολύμων Μακάριο. Κατόπιν
ἐπανῆλθε στὸ Βυζάντιο καὶ ἀπὸ ἐκει στὴν Ρώμη, ὅπου γιὰ τὶς μεγάλες του
ἀρετὲς καὶ τὴν μεγάλη του μόρφωση προήχθηκε στὴν ἐπισκοπὴ τῶν
Ἀκραγαντίνων.
Στὴν ἐπισκοπὴ αὐτή, βρῆκε σφοδροὺς κατηγόρους δύο κληρικούς, τὸν Σαβῖνο
καὶ τὸν Κρισκέντιο, ποὺ τὸν συκοφάντησαν γιὰ μοιχεία. Ἀλλὰ μὲ
θαυματουργικὸ τρόπο ὁ Γρηγόριος τοὺς ντρόπιασε καὶ παρέλαβε πάλι τὴν
Ἐκκλησία μετὰ ἀπὸ διετὴ φυλάκιση καὶ ἀργία. Στὴν συνέχεια ἔκανε καὶ ἄλλα
θαύματα.
Ἀπεβίωσε εἰρηνικὰ σὲ βαθιὰ γεράματα τὸ 690 μ.Χ. Σώζονται 10 ἐξηγηματικοὶ λόγοι του στὸν Ἐκκλησιαστή.
Ἀπολυτίκιον. Ἦχος α’. Τῆς ἐρήμου πολίτης.
Γρηγορῶν ἐκ σπάργανων, φερωνύμως Γρηγόριε, ἐν τοῖς δικαιώμασι Πάτερ, τοῦ
τῶν ὅλων δεσπόζοντος, ἐπλήσθης οὐρανίων δωρεῶν, ὡς γρήγορος ποιμὴν τῶν
εὐσεβῶν· διὰ τοῦτο πρὸς λειμῶνας ἀειθαλεῖς, ἰθύνεις τοὺς βοῶντάς σοι·
δόξα τῷ σὲ δοξάσαντι Χριστῷ, δόξα τῷ σὲ στεφανώσαντι, δόξα τῷ ἐνεργοῦντι
διὰ σοῦ, πᾶσιν ἰάματα.
Κοντάκιον. Ἦχος γ’. Ἡ Παρθένος σήμερον.
Ὥσπερ μέγας ἥλιος, ἀνατολαῖς τῶν θαυμάτων, καταυγάζεις ἅπασαν, τὴν τοῦ
Χριστοῦ Ἐκκλησίαν· ἔσωσας, ταῖς σαῖς πρεσβείαις πολλοὺς ἀνθρώπους·
ἤλασας, τοὺς κακοδόξους ἐκ τῆς σῆς ποίμνης. Διὰ τοῦτό σε τιμῶμεν,
θεόφρον Πάτερ, σοφὲ Γρηγόριε.
Μεγαλυνάριον.
Γρήγορσιν σοφίας καρποφορῶν, λόγοις ψυχοτρόφοις, διατρέφεις ὡς ἀληθῶς,
ὡς Χριστοῦ θεράπων, τὴν σοὶ λαχοῦσαν ποίμνην· διό σε μακαρίζει, Πάτερ
Γρηγόριε.
Ὁ Ὅσιος Σισίνιος ὁ Ὁμολογητής
Διέπρεψε κατὰ τὸν διωγμὸ ἐναντίον τῶν χριστιανῶν, ὅταν αὐτοκράτορας ἦταν ὁ Διοκλητιανὸς (300 μ.Χ.).
Ὁ Ὅσιος Σισίνιος καταγόταν ἀπὸ τὴν Κύζικο καὶ κήρυττε μὲ θάρρος καὶ
τόλμη τὴν χριστιανικὴ ἀλήθεια. Γιὰ τὸ ἔργο του αὐτό, ὑπέστη πολλὲς
φυλακίσεις καὶ ἀνελέητους δαρμούς.
Ὅταν αὐτοκράτορας ἔγινε ὁ Μεγάλος Κωνσταντῖνος, ὁ Ὅσιος Σισίνιος ἀφέθηκε
ἐλεύθερος καὶ ἐξακολούθησε τὸν εὐσεβὴ καὶ θεάρεστο ἀγώνα του. Ἀλλὰ ὅταν
ξέσπασε ἡ αἵρεση τοῦ Ἀρείου, συμμετεῖχε στὴν πάλη ὑπέρμαχος τοῦ
ὀρθοδόξου δόγματος.
Καὶ ἔτσι γενναία ἀγωνιζόμενος ὁ Ὅσιος Σισίνιος, τελείωσε τὴν ὁλόψυχα ἀφιερωμένη στὸν Χριστὸ ζωή του.
Ὁ Ὅσιος Ἰσχυρίων ὁ Ἐπίσκοπος
Ἴσως ἦταν Ἐπίσκοπος Ταρσοῦ. Ἀπεβίωσε εἰρηνικά.
Ὁ Ὅσιος Ἐλένος Ἐπίσκοπος Ταρσοῦ
Ἀπεβίωσε εἰρηνικά.
Ὁ Ἅγιος Διονύσιος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως
Στοὺς Συναξαριστὲς ἀγνοεῖται ἡ μνήμη του. Πρόκειται γιὰ τὸν Διονύσιο Α’
τὸν Πελοποννήσιο, ποὺ ἀπὸ ἐπίσκοπος Φιλιππούπολης, ἐκλέχτηκε
οἰκουμενικὸς Πατριάρχης (Α’ τὸ 1467 – 1472 καὶ Β’ τὸ 1489 – 1491).
Μετὰ τὴν παραίτησή του ἀπὸ τὸν θρόνο, ἔζησε στὴ Μονὴ Εἰκοσιφοινίσσης στὴν Δράμα, ὅπου καὶ πέθανε εἰρηνικά.
Ἡ Ἁγία Μερόπη (ἢ Μυρώπη)
Εἶναι τὸ ἴδιο πρόσωπο μ’ αὐτὸ τῆς 2ας Δεκεμβρίου, ὅπου καὶ τὸ σχετικὸ ὑπόμνημα. Ἄγνωστο γιατί ἐδῶ ἐπαναλαμβάνεται.
Κάποια Συναξαριακὴ πηγὴ ἀναφέρει: «Σύναξις αὐτῆς ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ τῆς Ἁγίας Εἰρήνης τῇ οὔσῃ πρὸς θάλασσαν».
Ὁ Ἅγιος Deiniol (Οὐαλός)
Λεπτομέρειες γιὰ τὴν ζωὴ αὐτοῦ τοῦ Ἁγίου τῆς ὀρθοδοξίας, μπορεῖ νὰ βρεῖ ὁ
ἀναγνώστης στὸ βιβλίο «Οἱ Ἅγιοι τῶν Βρετανικῶν Νήσων», τοῦ Χριστόφορου
Κων. Κομμοδάτου, ἐπισκόπου Τελμησσοῦ, Ἀθῆναι 1985.
Μέγας Συναξαριστής
Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Συνολικές προβολές σελίδας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2013
(3547)
- ► Δεκεμβρίου (75)
- ► Σεπτεμβρίου (314)
- ► Φεβρουαρίου (315)
- ► Ιανουαρίου (357)
-
►
2012
(4154)
- ► Δεκεμβρίου (363)
- ► Σεπτεμβρίου (327)
- ► Φεβρουαρίου (346)
- ► Ιανουαρίου (348)
-
►
2011
(3478)
- ► Δεκεμβρίου (370)
- ► Σεπτεμβρίου (259)
- ► Φεβρουαρίου (256)
- ► Ιανουαρίου (350)
-
▼
2010
(2873)
- ► Δεκεμβρίου (308)
-
▼
Νοεμβρίου
(310)
- Σε κάθε σου ενέργεια, ακόμη και στην παραμικρή σου...
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος 5ο...
- Εορτασμοί στη βατοπαιδινή Σκήτη του Αγίου Ανδρέα σ...
- Ένα μεγάλο θαύμα του Αγίου Ανδρέα πού συνέβει στην...
- Μνημόσυνο Γέροντος Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου
- Ηχητικό συναξάρι 30 Νοεμβρίου
- 30 Νοεμβρίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος 5ο...
- Γόρτυνος Ιερεμίας "Θέλουν να μας κάνουν σιγά -σιγά...
- Ομιλίες καθηγητή Κρουσταλάκη για τον γέροντα Πορφύριο
- Ποιοί λογοκρίνουν τά σχόλια τῆς διαβούλευσης;
- Μητροπολίτης Πειραιώς προς Ορθόδοξο Τύπο «περί συμ...
- Ποιός εἶναι ὁ ἄνθρωπος; Εἰσαγωγή στήν ἀνθρωπολογία...
- Άγιος Νεομάρτυς Φιλούμενος Αγιοταφίτης (1913-1979)
- Κορίνθου Διονύσιος; 1) «Η Κάρτα του Πολίτη δεν έχε...
- 29 Νοεμβρίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος 4ο...
- Ομιλία Μεγάλου Βασιλείου εκφωνηθείσα εις περίοδον ...
- Μακρίνα Μοναχή
- π.Αθανάσιος Μυτιληναίος ομιλία στην Κυριακή ΙΓ΄ Λο...
- Ομιλία Καθηγητή Κρουσταλάκη για γέροντα Πορφύριο μ...
- Τί εἶναι πίστη καί δόγμα. Ομιλία π.Σάββα Αγιορείτη
- 28 Νοεμβρίου Συναξαριστής
- Η προσευχή ώς πνευματική καί λειτουργική λατρεία. ...
- «Αγάπησα το μαρτύριο, το οποίο τόσο παράξενα καθαρ...
- Κυριακή ΙΓ' Λουκά – Ο πλούσιος νέος. Ευαγγέλιο Κυρ...
- Πλησιάζει ο καιρός που θα απαγορευτούν οι ιδιωτικο...
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος 4ο...
- Η ένδεια είναι η ευεργεσία του Θεού. Άγιου Συμεών ...
- To KKE καταγγέλλει για αντικομμουνιστική προπαγάνδ...
- Προϋποθέσεις γιά συμμετοχή στήν Θεία Κοινωνία (Μικ...
- Ο Μητροπολίτης Γλυφάδας στο ίδρυμα Κ.Α.Α.Π Βούλας
- 27 Νοεμβρίου Συναξαριστής
- Γέροντας Ευμένιος Σαριδάκης. Ενας σύγχρονος κρυφός...
- Ἐπιτρέπεται ἡ καύση τῶν νεκρῶν; (Γέροντας Παΐσιος)...
- Τώρα ζητάνε δέκα (10) Τζαμιά !
- Πάγκαλος: «Ευτυχία το Μνημόνιο για τον τόπο»
- Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος - Η σύγκρουση για τις τ...
- Επιφυλάξεις για την Κάρτα του Πολίτη
- Ο θεολογικός εκμοντερνισμός (στην Ορθοδοξία και στ...
- Ανησυχία και επιφυλάξεις από τον Μητροπολίτη και τ...
- Ηχητικό Συναξάρι 26 Νοεμβρίου
- Το ασύρματο Ιnternet «αρρωσταίνει» τα δέντρα. Τάσο...
- Άγιος Στυλιανός ο Παφλαγόνας
- 26 Νοεμβρίου Συναξαριστής
- Συνέντευξη π. Σαράντη Σαράντου στον δημοσιογράφο Ζ...
- Επιστολή -έκκληση του π. Στεφάνου Αναγνωστοπούλου ...
- Ιερά Μητρόπολη Πατρών. Ναί στα Θρησκευτικά, Όχι στ...
- Η αναγκαιότητα της ομολογιακής συμμετοχής μας στην...
- Οἱ πολύτεκνες οἰκογένειες καί οἱ ἐκτρώσεις (κατά τ...
- 25 Νοεμβρίου Συναξαριστής
- Δήλωσις Αγιοταφίτου Μοναχού Σεραφείμ υπέρ Αρτεμίου
- Μητροπολίτης Πειραιώς για κατάργηση τμήμ. Κοινωνικ...
- Η Τίμια Κάρα τοῦ ῾Οσίου Δαβίδ στήν Κηφισιά
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος 4ο...
- Τρόπος παρασκευής του πρόσφορου
- Και ο ΙΣΚΕ (Ι. Σύνδεσμος Κληρικών Ελλάδος) κατά τη...
- Μητροπολίτης Ξάνθης Παντελεήμων: «Απαράδεκτο αν αν...
- Ομιλία περί υπακοής γέροντος Εφραίμ Κατουνακιώτη
- Τό παράδειγμα τῶν γονέων καί ἡ ἀγωγή τῶν παιδιῶν (...
- 24 Νοεμβρίου Συναξαριστής
- θαύμα του Οσίου Θωμά του εν Μαλεώ στην Καζαμπλάνκα
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος 4ο...
- Επιστολή Τσελεγγίδη στον Ραγκούση για την "Κάρτα τ...
- Η Σερβική Ορθόδοξος Εκκλησία ανεγνώρισε ανεξαρτησί...
- Ούτε ο π. Σαράντης Σαράντος ούτε οι «Αντιρρησίες Ο...
- Ο Mirko Djordjevic "κοινωνιολόγος της θρησκείας" φ...
- Πάρτε όλοι ενεργό μέρος στην ηλεκτρονική διαβούλευ...
- Κάρτα του Πολίτη χωρίς προσωπικά δεδομένα ;
- 23 Νοεμβρίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος 4ο...
- Ἡ Θεία Λειτουργία εἶναι: 1)Ὁ Χριστός Μας, 2)Ἡ φανέ...
- Τι είναι τα Δίπτυχα της Εκκλησίας;
- Τι είναι το πρόσφορο ποιοί οι συμβολισμοί του; Πως...
- Τί εννοούμε όταν λέμε "μνημόνευση ονομάτων στην Θ....
- Πλήρης απογοήτευση από τα εκκλησιαστικά πρακτορεία...
- Ξεκινά σήμερα η δημόσια διαβούλευση για την "Κάρτα...
- Ὀφειλόμενες ἐξηγήσεις τοῦ Μητροπολίτου Κυθήρων Σερ...
- Μητροπολίτης Αργολίδος Ιάκωβος : «Δεν παίρνουμε τη...
- Βίαιο ξέσπασμα των Σέρβων Οικουμενιστών. Ιωάννη Τάτση
- Βουλευτής Χρυσανθακόπουλος για Κάρτα Πολίτη, Τζαμί...
- 22 Νοεμβρίου Συναξαριστής
- Μοναχή Μαρία Μυρτιδιώτισσα
- Η Ευθύνη της επιλογής μας. «5. Ἐκτίμησι τῆς καταστ...
- Η Μετάνοια - Η Συγχώρησης - Το Έλεος του Θεού. Όσ...
- Βασικά θεολογικά και ηθικά θέματα στις διδαχές του...
- Καυχόμαστε στις θλίψεις γιατί γνωρίζουμε πως η θλί...
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος 4ο...
- 21 Νοεμβρίου Συναξαριστής
- Δαμασκηνός μοναχός Ἁγιορείτης για Κάρτα Πολίτη
- Η επτάριθμη πνευματική είσοδος του Χριστιανού και ...
- Τα Εισόδια της Θεοτόκου. Ομιλία π.Αθανάσιος Σιμων...
- Ομιλία προς τους πλουσίους . Μεγάλου Βασιλείου
- Λόγος εις τα Εισόδια της Θεοτόκου. Άγιος Γρηγόριος...
- Ο άγιος Φιλάρετος Μόσχας καί Ο Γέρων Αγάπιος ο τυφ...
- Ἡ Θεία Λειτουργία εἶναι: α) Θεοφάνεια Τριαδική, β)...
- Φυλάκιση σέ ἐξέλιξη επισκόπου Αρτεμίου με σοβαρό κ...
- 20 Νεομβρίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος 4ο...
- Η σημερινή Θεία Λειτουργία του Μητροπολίτου Ράσκας...
- ► Σεπτεμβρίου (225)
- ► Φεβρουαρίου (186)
- ► Ιανουαρίου (197)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.