Με Απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και υπό την αιγίδα του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου πραγματοποιείται στην Λάρισα, με την φιλοξενία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λαρίσης κ. Ιγνατίου, από 1 έως 3 Νοεμβρίου 2010, η «ΚΒ Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη Εντεταλμένων Ορθοδόξων Εκκλησιών και Ιερών Μητροπόλεων για θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας», με θέμα:
«Μορφές και εκφράσεις του σύγχρονου Αποκρυφισμού».
Στην Συνδιάσκεψη συμμετέχουν Εντεταλμένοι Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών και Μητροπόλεων της Εκκλησίας της Ελλάδος, της Κρήτης και της Δωδεκανήσου.
Οι Συνδιασκέψεις αυτές αποτελούν μια υπερεικοσαετή πρωτοβουλία της Εκκλησίας της Ελλάδος με Πανορθόδοξη απήχηση, για την ενημέρωση πάνω σε θέματα της σύγχρονης ποικιλόμορφης πλάνης.
Μετά τον Αγιασμό και τον χαιρετισμό του φιλοξενούντος την Συνδιάσκεψη Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λαρίσης κ. Ιγνατίου, θα κηρύξει την έναρξη των εργασιών ο Πρόεδρος της
Συνδιασκέψεως, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νικοπόλεως & Πρεβέζης κ. Μελέτιος και στη συνέχεια θα αναγνωστούν τα Μηνύματα των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών.
Το πρόγραμμα της πρώτης ημέρας των εργασιών θα ολοκληρωθεί με δύο Εισηγήσεις: του Πανοσιολ. Αρχιμ. π. Θεοφίλου Λεμοντζή με θέμα: «Θεοσοφία. Σύνοψη του αρχαίου Αποκρυφισμού και έκφραση του σύγχρονου», και του Αιδεσιμολ. Πρωτοπρ. π. Ιωάννου Ζώτου, με θέμα: «Ο Πνευματισμός και η σύγχρονη εξέλιξή του (Channelling)».
1/11
Πραγματοποιήθηκε η πρώτη εισήγηση από τον Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη π. Θεόφιλο Λεμοντζή, με θέμα: «Θεοσοφία. Σύνοψη του αρχαίου Αποκρυφισμού και έκφραση του σύγχρονου».
Ο εισηγητής αναφέρθηκε στην ιστορική πορεία του Αποκρυφισμού, ο οποίος έχει την πηγή του στη Θεοσοφία, που καλλιεργεί ένα θρησκευτικό συγκρητισμό. Επίσης υπεγράμμισε τις ουσιώδεις διαφορές στην περί Θεού και κόσμου έννοια μεταξύ Χριστιανισμού και Θεοσοφίας - Αποκρυφισμού.
Στην συνέχεια ο δεύτερος εισηγητής Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Ιωάννης Ζώτος, ανέγνωσε την εισήγησή του με θέμα: «Ο Πνευματισμός και η σύγχρονη εξέλιξη του (Channelling)».
Ο εισηγητής ανέπτυξε τις επτά αρχές και τον αντιχριστιανικό χαρακτήρα του Πνευματισμού, όπως αυτός εκφράζεται κυρίως μέσω των διαφόρων medioums. Αναφέρθηκε στα διάφορα φαινόμενα που εμφανίζονται μέσα στο χώρο του Πνευματισμού και ανέλυσε, οπτικοακουστικά, σύγχρονες μορφές του Πνευματισμού, όπως το channelling, με τις διάφορες σχολές του. Ιδιαίτερα ετόνισε το αντιχριστιανικό αξίωμά του, σύμφωνα με το οποίο κάθε οπαδός του ισχυρίζεται το : «Είμαι Θεός».
2/11
Ο πρώτος εισηγητής, Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Αβύδου κ. Κύριλλος, ανέπτυξε το θέμα: «Αποκρυφισμός, γενική εισαγωγή». Ο εισηγητής στην αρχή έδωσε τον ορισμό του Αποκρυφισμού, ο οποίος επιθυμεί να εμφανίζεται ως απόκρυφη επιστήμη και αναφέρθηκε στην ιστορία του, που αρχίζει από την αρχαία Αίγυπτο και δια μέσου του Μεσαίωνα φθάνει μέχρι τις μέρες μας. Αφού τόνισε ότι πρέπει να γίνεται διάκριση μεταξύ ψυχοπαθολογίας και δαιμονισμού, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Αγία Γραφή αποτρέπει την συμμετοχή σε τέτοιες πρακτικές, καθόσον συνδέονται με τις δαιμονικές δυνάμεις.
Ο δεύτερος εισηγητής, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλος ανέπτυξε το θέμα: «Αποκρυφισμός και νεολαία». Ο εισηγητής εντόπισε τα αίτια της αναπτύξεως του Αποκρυφισμού μεταξύ των νέων, στους προβληματισμούς τους, στην αναζήτηση νοήματος ζωής, στην απόρριψη κάθε αυθεντίας, στο κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον κ.α. Ο εισηγητής υπογράμμισε ότι ο Αποκρυφισμός εκμεταλλεύεται την ευαισθησία και την αδυναμία των νέων και τις πνευματικές μεταβολές της νεανικής ζωής, χρησιμοποιώντας πλύση εγκεφάλου, αποκρυφιστικά έντυπα, τηλεοπτικές εκπομπές, την μουσική κ.α. Κατέληξε τονίζοντας την ευθύνη των ποιμένων για την προφύλαξη των νέων από τον κίνδυνο του Αποκρυφισμού, επεσήμανε τα ποιμαντικά κενά και υπογράμμισε τη σημασία της ορθής κατήχησης στην αντιμετώπιση του προβλήματος.
Ο τρίτος εισηγητής, Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρε-σβύτερος π. Γεώργιος Αναγνωστόπουλος, στην εισήγησή του με θέμα: «Αστρονομία και αστρολογία», έθεσε το ερώτημα αν υπάρχει εξάρτηση της ζωής από τα άστρα και απέδειξε με επιστημονικά τεκμήρια ότι δεν βρέθηκε συσχέτιση του ηλίου, των πλανητών και της σελήνης με την ανθρώπινη ζωή, πολύ περισσότερο όσον αφορά στην τύχη, την πρόβλεψη του μέλλοντος και τη λύση των όποιων προσωπικών προβλημάτων.
Ως προς το θέμα του έτους 2012 και τις θρυλούμενες καταστροφές, τόνισε ότι οι θεωρίες αυτές απορρίπτονται επιστημονικά.
Ο τέταρτος εισηγητής, Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Βασίλειος Γεωργόπουλος ανέπτυξε το θέμα: «Μορφές αποκρυφισμού από την Άπω Ανατολή. Reiki» και αναφέρθηκε στην ιστορία και στα γνωρίσματά του, επισημαίνοντας την παρουσία αποκρυφιστικών στοιχείων σ’ αυτό. Ο εισηγητής κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το Reiki, όσο και αν αυτοπροβάλλεται με ελκυστικό λεξιλόγιο, ως «ενεργειακή θεραπεία», ουδέτερη η άχρωμη θρησκευτικά, στην πραγματικότητα αποτελεί μια νεοεποχίτικη σύνθεση με συγκριτιστικά θρησκευτικά στοιχεία και αποκρυφυστικές πρακτικές.
Η εισήγηση συμπληρώθηκε με την παρουσίαση σχετικού οπτικοακουστικού υλικού από τον Αιδεσιμολογιώτατο Πρωτοπρεσβύτερο π. Κωνσταντίνο Στρατηγόπουλο.
Ακολούθησε ενημέρωση των συνέδρων για τις νεώτερες εξελίξεις στο διεθνές σκηνικό των αιρέσεων από τον Αιδεσιμολογιώτατο Πρωτοπρεσβύτερο π. Κυριακό Τσουρό και παρεμβάσεις των Εντεταλμένων των Ιερών Μητροπόλεων για την δραστηριότητά τους στις κατά τόπους Ιερές Μητροπόλεις.
Κατά την απογευματινή συνεδρία, ο Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Ευάγγελος Γκανάς ανέπτυξε το θέμα «Η επίμονη παρουσία του μαγικού». Ο εισηγητής τόνισε ότι, παρά τις διακηρύξεις ότι ο σύγχρονος άνθρωπος υποστηρίζει ότι απελευθερώθηκε από το μαγικό και τη δεισιδαιμονία, εν τούτοις εξακολουθούν να είναι παρόντα το μαγικό, η μαγεία και οι συνομωσιολογικές θεωρίες. Κατέληξε δε στο συμπέρασμα ότι η επίμονη παρουσία του μαγικού δεν μπορεί να εξαλειφθεί ούτε με κανονιστικούς αφορισμούς, ούτε με μια ρηχή χριστιανική θριαμβολογία σχετικά με τη νίκη του Χριστού επί των αντιπάλων δυνάμεων. Το μαγικό μπορεί να αντιμετωπισθεί μόνο μέσα από το μυστήριο του Σταυρού, της καθόδου στον άδη και της Αναστάσεως.
Οι εισηγήσεις ολοκληρώθηκαν με την εισήγηση του κ. Λάμπρου Σκόντζου, Θεολόγου, με το θέμα «Μορφές αποκρυφισμού από πρωτόγονα ευρωπαϊκά θρησκεύματα – Wicca». Ο εισηγητής τόνισε πως ο σύγχρονος ευρωπαϊκός αποκρυφισμός έλκει τις καταβολές του στα αρχαία πρωτόγονα παγανιστικά θρησκεύματα της γηραιάς ηπείρου. Ο Οντινισμός, ο Νεοσαμανισμός, οι Ρούνοι, ο Νεοδρυϊδισμός και η Wicca είναι οι κυριότερες μορφές του σύγχρονου ευρωπαϊκού αποκρυφισμού, ο οποίος τροφοδοτείται από τα πρωτόγονα ειδωλολατρικά θρησκεύματα, τα οποία αναβιώνουν με μια παράδοξη δυναμική. Και κατέληξε ότι η αναβίωση των αρχαίων παγανιστικών θρησκευμάτων, σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι έργο της «Νέας Εποχής».
3/11
Η Συνδιάσκεψη, μετά το πέρας των εργασιών της, συνέταξε και ενέκρινε ομοφώνως κείμενο Πορισμάτων, στα οποία, μεταξύ των άλλων τονίζει ότι:
Η πρόοδος των θετικών επιστημών και η είσοδος της τεχνολογίας στη ζωή της ανθρωπότητας δημιούργησαν σε πολλούς την άλογη υπόνοια, ότι οι φυσικοί νόμοι δεν αφήνουν περιθώρια για παρουσία και παρέμβαση του Θεού στη ζωή μας και για την ύπαρξη του πνευματικού κόσμου.
Έτσι πολλοί άνθρωποι, για την ικανοποίηση των θρησκευτικών αναζητήσεων τους, που είναι έμφυτες και ανεξίτηλες, εστράφησαν σε μια δήθεν νέα μορφή θρησκείας, πιο προσιτή στο πνευματικό πλαίσιο της εποχής, και οδηγήθηκαν στον πνευματισμό, στη μαγεία και σε άλλα θρησκευτικά μορφώματα, που όλα μαζί ονομάζονται αποκρυφισμός.
Συνήθως ο προπαγανδισμός των αποκρυφιστών για προσέλκυση οπαδών γίνεται με μια γλώσσα εντελώς μοντέρνα και με όρους από τη σύγχρονη τεχνολογία και τη σύγχρονη αθεϊστική φιλοσοφία. Με τον τρόπο αυτό, αρκετοί άνθρωποι, και μάλιστα νέοι, αποκομμένοι από την αληθινή χριστιανική πίστη, λόγω χαλάρωσης της εκκλησιαστικής ζωής, στρέφονται συχνά στον αποκρυφισμό, αναζητώντας απαντήσεις στα υπαρξιακά τους προβλήματα.
Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός ήλθε στον κόσμο για να λύσει τα έργα του διαβόλου, δηλαδή όλες τις μορφές δαιμονικής λατρείας και μαγείας, και για να μας απομακρύνει από την πλάνη της ειδωλολατρίας.
Αντίδοτο στη «γοητεία» της μαγείας και της παραθρησκείας είναι η συνειδητή στροφή προς τον Χριστό, που είναι η ΑΛΗΘΕΙΑ. Όποιος αναζητεί την Αλήθεια και τη γνωρίζει, ελευθερώνεται, γιατί μόνο η Αλήθεια ελευθερώνει.
ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ
Ἡ ΚΒ' Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη Ἐντεταλμένων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν καί Ἱερῶν Μητροπόλεων γιά θέματα αἱρέσεων καί παραθρησκείας, πού πραγματοποιήθηκε ὑπό τήν αἰγίδα τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί Πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερωνύμου, στό Δημοτικό Ὠδεῖο τῆς Λάρισας, ἀπό 1 ἕως 3.11.2010, μέ τή φιλόξενη φροντίδα τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Λαρίσης καί Τυρνάβου κ. Ἰγνατίου καί ὑπό τήν προεδρία τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Νικοπόλεως καί Πρεβέζης κ. Μελετίου, Προέδρου τῆς Σ. Ε. ἐπί τῶν Αἱρέσεων, μέ θέμα: «Μορφές καί ἐκφράσεις τοῦ σύγχρονου Ἀποκρυφισμοῦ», μετά ἀπό ἐκτενῆ συζήτηση ἐπί τῶν εἰσηγήσεων, ἐνέκρινε ὁμοφώνως τά ἀκόλουθα Πορίσματα:
Ἡ πρόοδος τῶν θετικῶν ἐπιστημῶν καί ἡ εἴσοδος τῆς τεχνολογίας στή ζωή τῆς ἀνθρωπότητας δημιούργησαν σέ πολλούς τήν ἄλογη ὑπόνοια, ὅτι οἱ φυσικοί νόμοι δέν ἀφήνουν περιθώρια γιά παρουσία καί παρέμβαση τοῦ Θεοῦ στή ζωή μας καί γιά ὕπαρξη πνευματικοῦ κόσμου. Καί ὁ κόσμος, ἕνας γερασμένος κόσμος, φάνηκε νά «συμμορφώνεται» καί νά «ἐκλογικεύεται».
Πολλοί ἄνθρωποι, γιά τήν ἱκανοποίηση τῶν θρησκευτικῶν ἀναζητήσεών τους, πού εἶναι ἔμφυτες καί ἀνεξίτηλες, ἐστράφησαν σέ μιά δῆθεν νέα μορφή θρησκείας, πιό προσιτή στό πνευματικό πλαίσιο τῆς ἐποχῆς, καί ὁδηγήθηκαν στόν πνευματισμό, στή μαγεία καί σέ ἄλλα θρησκευτικά μορφώματα, πού ὅλα μαζί ὀνομάζονται ἀποκρυφισμός.
Στήν πραγματικότητα βρῆκαν ἀπήχηση μέσα τους θρησκευτικές ἀρχές, ἔκφραση τοῦ νοσηροῦ μυστικισμοῦ τοῦ πνευματισμοῦ, καί ὁ πρωτογονισμός προχριστανικῶν θρησκειῶν, ἐπειδή τάχα προσφέρουν κάτι τό «νέο», μιά ἐναλλακτική λύση στά προβλήματα, πού δῆθεν δημιουργεῖ ἡ πίστη στόν Χριστό. Ἐπί πλέον ἡ ὠφελιμιστική τακτική ὁρισμένων ὁμάδων ἐπιδεινώνει τό πρόβλημα.
Κατά καιρούς ἔρχονται στή δημοσιότητα τραγικές -ἐγκληματικές καταστάσεις, πού ἀναστατώνουν τήν παγκόσμια κοινή γνώμη. Καί πῶς νά γινόταν διαφορετικά, ἀφοῦ ὅλος αὐτός ὁ χῶρος, ὅπως καί ὅλες οἱ προχριστιανικές θρησκεῖες, ἔχουν γιά πρακτική -λατρευτική ἔκφραση τῆς πίστης τους τήν μαγεία, πού ξεκινώντας ἀπό τό τάχα ἀθῶο καί «εὐεργετικό» περιτύλιγμα τῆς «λευκῆς μαγείας» προχωρεῖ ἀπροκάλυπτα στή «μαύρη μαγεία» καί σέ καθαρά σατανιστικές πρακτικές;
Αὐτή τήν πρακτική μαγεία ἀσκεῖ καί ἡ παγκόσμια θρησκεία τῶν μάγων καί μαγισσῶν, ἡ WICCA.
Σέ ὅλες τίς ὅποιας μορφῆς ἐκφάνσεις τῆς μαγείας ἔχομε ἔντονη παρουσία καί ἐνέργεια δαιμονικῶν πνευμάτων, πού ἐνεργοῦν καί στίς λεγόμενες «ἐναλλακτικές θεραπεῖες», ὅπως τό «Ρέϊκι», ἡ ἀγγελοθεραπεία, ἡ σαμανιστική θεραπεία κ.ἄ. ἀνάλογα, ἔστω κι ἄν αὐτές, γιά παραπλάνηση, συνήθως αὐτοπροβάλλονται ὡς οὐδέτερες ἤ ἄχρωμες θρησκευτικά.
Στόν ἀποκρυφισμό καί σέ ὅλες σχεδόν τίς ἐκδηλώσεις του (θεοσοφία, πνευματισμό, μαγεία κλπ), τόν γεμάτο καλωσύνη καί στοργή ἀληθινό Θεό πού μᾶς χαρίζει τήν αἰώνια ζωή στήν Βασιλεία Του, Τόν ὑποκαθιστοῦν δαιμονικές δυνάμεις, πού γιά ἀποπροσα-νατολισμό τῶν ὀπαδῶν τους, διδάσκουν τήν αἰώνια καί ἀέναη μετενσάρκωση.
Συνήθως ὁ προπαγανδισμός τῶν ἀποκρυφιστῶν γιά προσέλκυση ὀπαδῶν γίνεται μέ μιά γλώσσα ἐντελῶς μοντέρνα καί ὅρους παρμένους ἀπό τή σύγχρονη τεχνολογία καί τή σύγχρονη ἀθεϊστική φιλοσοφία. Καί καταλήγει σάν ἔκφραση λατρείας τῶν ὀπαδῶν τοῦ ἀποκρυφισμοῦ ἀπό τούς ἀρχαιοτάτους προχριστιανικούς χρόνους μέχρι καί σήμερα, ἀκόμη καί σέ ἀνθρωποθυσίες, πού ὅπως μαρτυρεῖ ἡ ἱστορία, ἐγίνονταν κατά τήν ἑκάστοτε ὄρεξη καί ὁρμή τῶν μάγων.
Ἰδιαιτέρως ἐπισημαίνουμε, ὅτι ὅλες οἱ μορφές καί ἐκφάνσεις τοῦ ἀποκρυφισμοῦ (ἀστρολογία, μαγεία, ἐναλλακτικές θεραπεῖες κ.ἄ.) δέν ἐχουν καμμία ἐπιστημονική τεκμηρίωση καί ἀξία. Καί πολύπερισσότερο οἱ ἡμερομηνίες πού παρουσιάζονται ὡς καθοριστικές γιά τό μέλλον («2012», ἡμερολόγιο τῶν Μάγια) δέν ἔχουν καμμία ἐπιστημονική βάση.
Μέ ἰδιαίτερη ἐπιμονή καί ἔνταση στρέφονται ἐνίοτε στόν ἀποκρυφισμό καί νέοι ἄνθρωποι, πού ἀποκομμένοι ἀπό τήν ἀληθινή χριστιανική πίστη λόγῳ χαλάρωσης τῆς ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς καί τῶν ποικίλων προβλημάτων τῆς ἐφηβείας, ἀναζητοῦν ἀπαντήσεις στά ὑπαρξιακά τους προβλήματα.
Ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστός ἦλθε στόν κόσμο γιά νά λύσει τά ἔργα τοῦ διαβόλου, δηλαδή ὅλες τίς μορφές δαιμονικῆς λατρείας καί μαγείας, καί γιά νά μᾶς ἀπομακρύνει ἀπό τήν πλάνη τῆς εἰδωλολατρίας.
Ἀντίδοτο στή «γοητεία» τῆς μαγείας καί τῆς παραθρησκείας εἶναι ἡ συνειδητή στροφή πρός τόν Χριστό πού εἶναι ἡ ΑΛΗΘΕΙΑ. Ὅποιος ἀναζητεῖ τήν Ἀλήθεια καί τή γνωρίζει, ἐλευθερώνεται, γιατί μόνο ἡ Ἀλήθεια ἐλευθερώνει.
Ὁ Πρόεδρος τῆς Συνδιασκέψεως
Μητροπολίτης Νικοπόλεως καί Πρεβέζης Μελέτιος
Οἱ Ἐντεταλμένοι τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν
Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον: Μητροπολίτης Νικοπόλεως καί
Πρεβέζης Μελέτιος
Πατριαρχεῖον Ἀλεξανδρείας: Μητροπολίτης Γέρων Λεοντοπόλεως
Διονύσιος
Πατριαρχεῖον Ἀντιοχείας: Ἀρχιμανδρίτης Γεώργιος Σακούρ
Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων: Ἀρχιμανδρίτης Δημήτριος
Πατριαρχεῖον Ρωσίας: Ἱερομόναχος Θεοφάνης Λουκιάνωφ
Πατριαρχεῖον Βουλγαρίας: Μητροπολίτης Νευροκοπίου Ναθαναήλ
Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος: Πρωτοπρεσβύτερος Κυριακός Τσουρός
Ἐκκλησία τῆς Πολωνίας: Πρεσβύτερος Andrzej Lewczak
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.