Σάββατο 22 Δεκεμβρίου 2012
Η Εγκύκλιος Χριστουγέννων 2012 από τη Μητρόπολη Φθιώτιδας
Πρός τόν εὐσεβῆ τῆς Ἐκκλησίας λαόν.
«Ἐτέχθη ὑμῖν σήμερον Σωτήρ, ὅς ἐστί Χριστός Κύριος».
Ἀδελφοί μου ἀγαπητοί καί τέκνα τῆς Ἐκκλησίας.
Ἀνέτειλε καί πάλι ἡ Ἀνατολή τῶν Ἀνατολῶν, ἡ Μητρόπολις τῶν ἑορτῶν, ἡ κοσμοσωτήριος κατά σάρκα Γέννησις τοῦ Κυρίου καί Θεοῦ καί Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, αὐτή τή χρονιά μέσα σέ κλῖμα πνευματικῆς βαρυχειμωνιᾶς, τό ψῦχος καί τήν κατήφεια τῆς ὁποίας, ὅμως, διαλύει ὁ ἀνατείλας Ἥλιος τῆς Δικαιοσύνης. Φωτίζονται τά σύμπαντα μέ τό ἄστρο τῆς Βηθλεέμ καί οἱ ἀκτῖνες του διεγείρουν τίς κουρασμένες ψυχές νά σύρουν τά βήματά τους στή νέα Βηθλεέμ τῆς Χάριτος καί νά ἐναποθέσουν κάθε ἐλπίδα στό Κύριό μας ψελλίζοντας: «Ὁ τεχθείς ἐκ Παρθένου Θεός, ἐλέησον ἡμᾶς».
Ἐάν θέλωμε νά εἴμαστε ρεαλισταί πρέπει νά ἀντιμετωπίζωμε τήν πραγματικότητα ὅπως εἶναι καί ὄχι ὅπως τήν θέλομε νά εἶναι. Καί ἡ πραγματικότητα σήμερα εἶναι, ὅτι ὑπάρχουν ἄνθρωποι, οἱ ὁποῖοι θέτουν ἕνα ἐρώτημα βασικῆς σημασίας.
Λένε, δηλαδή, ὅτι σήμερα, πού τόσο ὁ κόσμος ἔχει προοδεύσει καί ἔχει κατακτήσει τό πᾶν, σέ τί χρειάζεται ὁ Χριστός; Σέ τί μπορεῖ νά βοηθήσει ἤ μᾶλλον σέ τί τόν ἔχομε ἀνάγκη νά μᾶς σώσει; Τίς ἀσθένειες τίς ὑπερνικοῦμε μέ τά φάρμακα. Τήν ἄγνοια μέ τήν διεύρυνση τῆς μορφώσεως. Τήν πτωχεία μέ τή συστηματοποίηση τῆς παραγωγῆς καί κατανομῆς τῶν ὑλικῶν ἀγαθῶν. Σέ λίγο θά ἐξασφαλίσωμε καί αὐτόν τόν Παράδεισο. Θά ζοῦμε ὅλοι σέ ἕνα ἐπίγειο παράδεισο.
Καί ἐάν, ὅμως, ὑποτεθεῖ, ὅτι ὅλα ἦταν τόσο ὡραῖα καί ρόδινα καί ἐάν ἀκόμα εἶχαν κατανικηθεῖ ὅλες οἱ ἀσθένειες καί εἶχε λυθεῖ τό πρόβλημα τῆς φτώχειας καί εἶχαν κατατροπωθεῖ ἡ ἄγνοια καί ὅλα τά κακά, θά παρέμενε ἀκόμα στήν ἀνθρωπότητα ὡς ἀνοιχτή πληγή, πού χρειάζεται φάρμακα καί θεραπεία, ἡ ἁμαρτία.
Ἡ ἁμαρτία σέ ὅλες τίς ἐκφράσεις της εἶναι μιά κατάσταση, πού κανείς δέν διαμφισβητεῖ. Ἀναδεύει μέσα μας. Ἡ μόρφωση καί γενικώτερα ἡ ἐκπαίδευση εἶναι δυνατόν νά ἀλλάξει τήν μορφή της καί τήν ἔκφρασή της, ὄχι ὅμως καί τήν οὐσία της. Ὁ Χριστός μᾶς ἔσωσε ἀπό τήν ἁμαρτία. Ξερίζωσε ἀπό τή σάρκα μας καί τήν ψυχή μας τήν ἁμαρτία καί καθάρισε τήν ὕπαρξή μας ἀπό κάθε μολυσμό. Μέ τή σάρκωσή Του ἀνακαίνισε τήν «παλαιωθεῑσαν φύσιν» καί μᾶς ἀνέπλασε χαρίζοντάς μας τή νέα πνοή ζωῆς, τό Πανάγιον Πνεῦμα. Λέγει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος:
«Πάντες γάρ ἥμαρτον καί ὑστεροῦνται τῆς δόξης τοῦ Θεοῦ δικαιούμενοι δωρεάν τῇ αὐτοῦ χάριτι διά τῆς ἀπολυτρώσεως τῆς ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ» (Ρωμ. 3,24). Δηλαδή, «ὅλοι ἁμάρτησαν καί στεροῦνται τῆς δόξης τοῦ Θεοῦ καί παίρνουν τήν δικαίωση δωρεάν μέ τήν χάριν του διά τῆς λυτρώσεως, πού ἔγινε διά τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ».
Γράφων ὁ ἴδιος στούς χριστιανούς τῆς Κορίνθου τονίζει: «εἴ τις ἐν Χριστῷ, καινή κτίσις τά ἀρχαῖα παρῆλθεν, ἰδού γέγονε καινά τά πάντα» (Β΄ Κορινθ. 5, 17).
Μέ τήν ἐνανθρώπιση «ἐπεφάνη ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ ἡ σωτήριος πᾶσιν ἀνθρώποις» (Τιτ. 2,11), ἡ ὁποία μᾶς διδάσκει νά ἀρνηθοῦμε τήν ἀσέβεια καί τίς κοσμικές ἐπιθυμίες καί νά ζοῦμε στόν παρόντα κόσμο μέ ἐγκράτεια, δικαιοσύνη καί εὐσέβεια ἀναμένοντες τήν εὐλογημένη ἐλπίδα μας, πού εἶναι ὁ Σωτήρας μας Ἰησοῦς Χριστός.
Ἀλλως τε καί τό μήνυμα τοῦ Ἀγγέλου πρός τόν φοβισμένο Ἰωσήφ ἦταν: «αὐτός γάρ σώσει τόν λαόν αὐτοῦ ἀπό τῶν ἁμαρτιῶν αὐτῶν» (Ματθ. 1, 21).
Τήν ἀλήθεια αὐτή διετράνωσε πάλι ὁ Ἀγγελος πρός τούς ἀγραυλοῦντες ποιμένες τῆς Βηθλεέμ, οἱ ὁποῖοι στή θέα του ἐφοβήθησαν φόβον μέγαν. Τούς εἶπε: «Ἰδού γάρ εὐαγγελίζομαι ὑμῖν χαράν μεγάλην, ἥτις ἔσται παντί τῷ λαῷ, ὅτι ἐτέχθη ὑμῖν σήμερον σωτήρ, ὅς ἐστί Χριστός Κύριος, ἐν πόλει Δαβίδ» (Λουκ. 2, 11).
Διά τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ γνωρίσαμε τήν ἀλήθεια καί εἴδαμε τό φῶς τό ἀληθινό. Αὐτό τό φῶς διέλυσε τό σκότος, πού μᾶς ἐμπόδιζε νά ἰδοῦμε τό φῶς. Ὁ Χριστός μᾶς ἔδωσε τήν ἀληθινή χαρά καί μᾶς ἀπήλλαξε ἀπό τήν πίκρα τῆς ἁμαρτίας. Κατέλυσε τό διάφραγμα, πού μᾶς ἐμπόδιζε νά πλησιάσωμε τόν Θεό. Ἐξουδετέρωσε τήν πηγή καί μητέρα τῶν κακῶν, τήν ἁμαρτία, πού παραλύει τήν ψυχή καί φέρνει τή φθορά στό σῶμα.
Μέ χαρά ὁ ἱερός ὑμνογράφος πανηγυρίζει καί τόν Θεό δοξολογεῖ γιά τήν σωστική του ἐπέμβαση στήν ἱστορία, διά τῆς σαρκώσεως τοῦ Υἱοῦ καί Λόγου: «Δεῦτε ἀγαλλιασώμεθα τῷ Κυρίῳ, τό παρόν μυστήριον ἐκδιηγούμενοι. Τό μεσότοιχον τοῦ φραγμοῦ διαλέλυται, ἡ φλογίνη ρομφαία τά νῶτα δίδωσι, καί τά Χερουβίμ παραχωρεῖ τοῦ ξύλου τῆς ζωῆς κἀγώ τοῦ παραδείσου τῆς τρυφῆς μεταλαμβάνω, οὗ προεξεβλήθην διά τῆς παρακοῆς». (Στιχηρό Ἰδιόμελο τοῦ Ἑσπερινοῦ τῶν Χριστουγέννων).
Παράδεισος δέν εἶναι τά μεγάλα κατορθώματα καί ἐπιτεύματα τοῦ ἀνθρώπου. Εὐτυχία δέν εἶναι ἡ ἐπάρκεια τῶν ὑλικῶν ἀγαθῶν. Πρόοδος δέν εἶναι ἡ ἀντιμετώπιση μερικῶν σοβαρῶν ἀσθενειῶν. Παράδεισος εἶναι ὁ Σωτήρας μας Ἰησοῦς. Διά τοῦ μυστηρίου τῆς Γεννήσεως «κἀγώ τοῦ παραδείσου τῆς τρυφῆς μεταλαμβάνω» τονίζει ὁ ὑμνογράφος. Χωρίς τόν Χριστό δέν ὑπάρχει εἰρήνη καί εὐδοκία. Μπορεῖ ὁ ἄνθρωπος νἀ φθάσει νά γίνει ρομπότ, νά γίνει ὑπεράνθρωπος ἤ ὑπάνθρωπος, ἀλλά ἄνθρωπος δίχως τόν Χριστό δέν μπορεῖ νά γίνει ποτέ.
Ἡ σημερινή κοινωνία χρειάζεται ἀνθρώπους. Ὅσοι παρουσιάζονται ὡς ὑπεράνθρωποι εἶναι εἰκονική πραγματικότητα. Κρύπτονται πίσω ἀπό τήν ὑποκρισία καί τό ψέμα. Τώρα, πού μέ τήν κρίση ἔπεσε ἡ αὐλαία τῶν ἰσχυρῶν καί ἀηττήτων ψευδοϋπερανθρώπων, οἱ ὁποῖοι μέ τά χρηματιστήρια καί τίς διεθνεῖς Τράπεζες ὑπέσχοντο τήν εὐημερία στά ἔθνη. Τά πολιτικά συστήματα καταρρέουν καί νέα ἐμφανίζονται σχήματα, ὁ Χριστός, ὅμως, μένει εἰς τούς αἰῶνας. Ἡ Ἐκκλησία Του μένει ἀσάλευτη καί δεδοξασμένη εἰς αἰῶνας αἰώνων, ὡς ἡ μόνη ἐγγύηση γιά τήν λύτρωση τοῦ ἀνθρώπου ἀπό τά δεινά καί τήν σωτηρία τοῦ κόσμου. Ἄς ἀναζητήσωμε καί ἄς οἱκοδομήσωμε τόν ἄνθρωπο μέ τις ἀρχές καί τά ἰδανικά, μέ τήν ἀνθρωπιά καί τήν εὐαισθησία, «τόν κατά Θεόν κτισθέντα», ὅπως τόν μορφοποίησε μέ τή δική του σάρκα ὁ δι’ἡμᾶς Σαρκωθείς Θεός.
«Λαός, σκότει καθεζόμενος, ἰδέτω τό φῶς λάμψαν τό ἀνέσπερον» διακηρύττει ἡ Ἐκκλησία. Ὁ λαός, πού κάθεται στό σκοτάδι, ἄς ἰδεῖ τό ἀνέσπερο φῶς, πού ἔλαμψε. «Ὁ οὐρανός καί ἡ γῆ σήμερον ἡνώθησαν, τεχθέντος τοῦ Χριστοῦ. Σήμερον ὁ Θεός ἐπί γῆς παραγέγονε καί ἄνθρωπος εἰς οὐρανούς ἀναβέβηκε». Γιά τήν ἀπέραντη αὐτή ἀγάπη καί ἀνεκτίμητη δωρεά ἄς ἑνώσωμε τή φωνή μας μέ τις Ἀγγελικές δοξολογίες, ψάλλοντες καί λέγοντες:«Δόξα ἐν ὑψίστοις Θεῷ καί ἐπί γῆς εἰρήνη ἐν ἀνθρώποις εὐδοκία.»
«Τῷ δέ Σωτῆρι Χριστῷ δόξα καί προσκύνησις εἰς τούς αἰῶνας. Ἀμήν».
Μετά πατρικῶν ἑορτίων εὐχῶν.
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
†Ο ΦΘΙΩΤΙΔΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Συνολικές προβολές σελίδας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2013
(3547)
- ► Δεκεμβρίου (75)
- ► Σεπτεμβρίου (314)
- ► Φεβρουαρίου (315)
- ► Ιανουαρίου (357)
-
▼
2012
(4154)
-
▼
Δεκεμβρίου
(363)
- Γέρων Φανούριος, ο Ρουμάνος ασκητής από την Καψάλα
- Χριστούγεννα στη Φυλακή. Περιστατικά Ρουμάνων φυλα...
- Πρωτοχρονιάτικο Μήνυμα Μητροπολίτου Αιτωλίας και Α...
- «Ένα λουλούδι για την αγάπη».... Φιλανθρωπική εκδή...
- Η κραυγή των Πομάκων της Θράκης. Κωνσταντίνος Χολέβας
- Ἡ αὐτογνωσία τοῦ χριστιανοῦ. Μέρος Α'. Ἰλαρίωνος Φ...
- Ἱερομόναχος Νικόλαος Γρηγοριάτης. Μέρος Β'
- Νιγηρία: Δεκαπέντε χριστιανοί σφαγιάστηκαν από ισλ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 31 Δεκεμβρίου
- 31 Δεκεμβρίου Συναξαριστής
- Η παραποίηση του Μεγάλου Θεολόγου και Πατρός της Ε...
- Εκκλησιαστική και πολιτική Πρωτοχρονιά. Πρωτοπρ. Ά...
- Τά συγγράμματα τοῦ Γέροντος. Τό ἅγιο τέλος του. Ἱε...
- "Μπάτε σκύλοι αλέστε" το Τaxis.Έκλεψαν τα e-mails ...
- Απάντηση Μητροπόλεως Πειραιώς στον Κώστα Νούση και...
- Τα Εθνικά θέματα μπροστά στο 2013. Κωνσταντίνος Χ...
- Κυριακή! «Ἀναστάσεως ἡμέρα λαμπρυνθῶμεν λαοί». Πρω...
- Νέκρωση τοῦ παλαιοῦ ἀνθρώπου γιά νά γίνουμε ἄξιοι ...
- Δέν ὑπάρχει γλυκύτερο ἀπό τήν προσευχή. Άγιου Ιωάν...
- Ἡ συμπεριφορά τοῦ μοναχοῦ πρός τούς ἀνωτέρους του,...
- Η Σφαγή των 14.000 Νηπίων (29 Δεκεμβρίου) σε τοιχο...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 30 Δεκεμβρίου
- 30 Δεκεμβρίου Συναξαριστής
- Κυριακή μετὰ τὴν Χριστοῦ γέννησιν. Ἁγίου Ἰωάννου Χ...
- Σύγχρονοι Ἡρῶδαι! Κυριακή μετὰ τὰ Χριστούγεννα. (†...
- Ὁμιλίες π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου στήν Κυριακὴν μετ...
- Γιατί γεννήθηκε ὁ Χριστός; Κυριακὴ μετὰ τὴν Χριστ...
- Ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς. Ἐπιστολή πρός Γαλάτας Α'...
- Τό Εὐαγγέλιο τῆς Κυριακῆς. Κυριακὴ μετὰ τὴν Χριστο...
- Περιοδικό Σταυρός Δεκέμβριος 2012
- Το βιβλίο του Χαράλαμπου Άνδραλη «Νεομάρτυρες της ...
- Προσευχή γιά τούς ἄλλους. Ἱερομόναχος Ἠλίας Τσιορο...
- Θαύμα του γέροντος Παϊσίου σε νεφροπαθή στην Αργολ...
- Ο παγκόσμια ακήρυχτος πόλεμος εναντίον των Χριστιανών
- Ένας Πανθρησκειακός Νεοεποχίτικος ναός για τρεις θ...
- Τὰ κόμματα τῆς Ἀριστερᾶς ἐκήρυξαν ἐπισήμως τὸν πόλ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 29 Δεκεμβρίου
- 29 Δεκεμβρίου Συναξαριστής
- Διαστάσεις της αγάπης, ποιές πρέπει να είναι. Αρχι...
- Περί του Γέροντος Καλλινίκου του νηπτικού
- Ὁ ἀείμνηστος Σπυρίδων Μάνταρης († 24-12-2012)
- Μετά την Google αποδεικνύεται Master στη φοροαποφυ...
- Ο Δήμος Αθηναίων πετάει στους σκουπιδοντενεκέδες τ...
- Η μνήμη του θανάτου και το Πάντα
- Ἡμερίδα γιά τό Μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν (Σάββατο 29...
- Ἀγάπη ἀνιδιοτελής πρός τόν Θεό. Γέροντος Πορφυρίου...
- Ἱερομόναχος Νικόλαος Γρηγοριάτης. Μέρος Α'
- Ἡ ψυχολογία τῆς μετανοίας. Μέρος Δ'. Ἰλαρίωνος Φέλ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 28 Δεκεμβρίου
- 28 Δεκεμβρίου Συναξαριστής
- Γιορτάζοντας τον άγνωστο Χρόνο. Γιώργου Παπαθανασό...
- Οἱ Μάρτυρες τοῦ Ἰεχωβᾶ. Αἱρετικές ἀντιλήψεις διά τ...
- Ὁ πολιτιστικός καί ὁ κοινωνικός σκοπός τοῦ μοναχισ...
- Ἡ ζωή του στόν μοναχισμό. Ἱερομόναχος Ἠλίας Τσιορο...
- Ἅγιος Προκόπιος τῆς Βιάτκα , ὁ Σιωπηλός διά Χριστό...
- Μοναχός Νικήτας Αγιοβασιλιάτης. Από ληστής της Θεσ...
- Περί ὑπηρεσίας πρός τόν Θεό καί τόν συνάνθρωπο. Γέ...
- Διδασκαλία ηθική για τους άρχοντες των χριστιανών....
- Παρεκκλήσιο τοῦ ὁσίου Σιλουανοῦ τοῦ Ἀθωνίτου στά ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 27 Δεκεμβρίου
- 27 Δεκεμβρίου Συναξαριστής
- Περί ἐλπίδος στόν Θεό καί περί ὑπομονῆς. Στάρετς Σ...
- (Η ελπίδα στους καιρούς της απελπισίας). الرجاء ف...
- Το Χριστουγεννιάτικο έλατο της Καρακαλλινής αυλής
- Περί της έμπρακτης τήρησης των υποσχέσεών μας. Άγι...
- Αγάπη και συναίσθημα. Μέρος Β'. Αρχιμανδρίτη Ευσέβ...
- Ἡ ψυχολογία τῆς μετανοίας. Μέρος Γ'. Ἰλαρίωνος Φέλ...
- Καθηγούμενος Διονύσιος Γρηγοριάτης (+1904-1977).
- Τό νόημα καί ἡ σημασία τοῦ μοναχισμοῦ. Ὁ πνευματικ...
- Ἡ θεραπεία.Ἁπλά καί ἁπαλά. Γέροντος Πορφυρίου. Ἱερ...
- Ἡ ζωή του στόν μοναχισμό. Ἱερομόναχος Ἠλίας Τσιορο...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 26 Δεκεμβρίου
- 26 Δεκεμβρίου Συναξαριστής
- Φώτης Κόντογλου. Οἱ τρεῖς μάγοι
- Χριστὸς γεννᾶται. Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος
- Ἡ σαρκωμένη Ἐλπίδα μας! Μήνυμα Χριστουγέννων του Γ...
- Ἡ ψυχολογία τῆς μετανοίας. Μέρος Β'. Ἰλαρίωνος Φέλ...
- Ἡ ὑπακοή καί ἡ προσωπικότης τοῦ μοναχοῦ. Ἡ ζωή τοῦ...
- Αγάπη και συναίσθημα. Μέρος Α'. Αρχιμανδρίτη Ευσέβ...
- Καθηγούμενος Συμεών Τέταρτος κτίτωρ τῆς Μονῆς Ὁσί...
- Περί προσοχής προς αναγνώρισιν των πειρασμών. Γέρο...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 25 Δεκεμβρίου
- 25 Δεκεμβρίου - Χριστούγεννα
- Ἱερομόναχος Ἠλίας Τσιορούτσα. Μέρος Β'
- O Μητροπολίτης Νικαίας μοίρασε 3.000 δέματα αγάπης...
- Αγάπη και λειτουργικότητα της ψυχής. Μέρος Β'. Αρχ...
- Χριστουγεννιάτικο Δένδρο, μια συγκεκαλυμένη μορφή ...
- «Δεύτε ίδωμεν πιστοί»
- Christ is Born -Χριστός Γεννάται
- Βυζαντινά κάλαντα
- Ἡ ψυχολογία τῆς μετανοίας. Μέρος Α'. Ἰλαρίωνος Φέλ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 24 Δεκεμβρίου
- 24 Δεκεμβρίου Συναξαριστής
- Ὅσιος Ἰωακείμ Ὁ τρίτος κτίτωρ τῆς Ι. Μ. Γρηγορίου.
- Ἡ συμπεριφορά τοῦ μοναχοῦ ἀπέναντι στόν κόσμο. Ἡ ἐ...
- Αγάπη και λειτουργικότητα της ψυχής. Μέρος Α'. Αρχ...
- Η Κυριακή ημέρα. Στρατής Ανδριώτης
- Περί μελέτης πατερικών κειμένων. Ἀθωνικά μηνύματα....
- Γιατί ὁ Θεός ἔγινε ἄνθρωπος_12η κατήχηση Ἄγ. Κυρίλ...
- Ἱερομόναχος Ἠλίας Τσιορούτσα. Μέρος Α'
- ► Σεπτεμβρίου (327)
- ► Φεβρουαρίου (346)
- ► Ιανουαρίου (348)
-
▼
Δεκεμβρίου
(363)
-
►
2011
(3478)
- ► Δεκεμβρίου (370)
- ► Σεπτεμβρίου (259)
- ► Φεβρουαρίου (256)
- ► Ιανουαρίου (350)
-
►
2010
(2873)
- ► Δεκεμβρίου (308)
- ► Σεπτεμβρίου (225)
- ► Φεβρουαρίου (186)
- ► Ιανουαρίου (197)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.