Τό ἑλληνικό κείμενο προέρχεται ἀπό τόν Όρθόδοξο Τύπο ἀρ. φύλ. 1865 4 Φεβρουαρίου 2011
καί ἡ μετάφρασή του στά ἀραβικά ἔγινε ἀπό τόν π. Ἀθανάσιο Χενεῖν.
Αἱ δηλώσεις τοῦ Ἀθηνῶν
Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν κ.Ἱερώνυμος κατὰ τὴν συνάντησίν του μὲ τὸν Πρόεδρον τῆς Ἀρμενίας (19ην Ἰανουαρίου) εἶπε τὰ ἀκόλουθα: «“Οἱ δύο λαοί μας ἔχουν παράλληλους βίους.Ἔχουν ἕναν πολιτισμό, ποὺ ἀνάγεται στοὺς παλαιοὺς χρόνους, γνώρισαν καὶ πολὺ πόνο καὶ δυστυχία ἀπὸ τοὺς ἴδιους ἀνθρώπους, ἀντιμετωπίζοντας τὰ ἴδια προβλήματα καὶ κάνοντας τὸν ἴδιο ἀγώνα. Ὅλοι μας ἔχουμε διαβάσει καὶ ἔχουμε παρακολουθήσει τὴν τραγωδία τοῦ ἀρμενικοῦ λαοῦ, τὸν ξεριζωμό τους, ἀλλὰ πιστεύουμε ὅτι καὶ ἐσεῖς γνωρίζετε ὅσα ἔζησαν οἱ Ἕλληνες καὶ μὲ τὸν ἴδιο τρόπο ἀντιμετωπίστηκαν στὴ γειτονικὴ χώρα.
Αὐτὴ εἶναι ὅμως ἡ ἱστορία καὶ πρέπει στὴν ἱστορία νὰ κάνουμε εμβαθύνσεις καὶ νὰ φιλοσοφοῦμε. Καὶ τὸ πρῶτο ποὺ θὰ μποροῦσε κανεὶς νὰ σημειώσει εἶναι ὅτι αὐτὸς ὁ λαὸςτῆς Ἀρμενίας δέχθηκε καὶ τὶς δυσκολίες καὶ τὶς ξεπέρασε στηριζόμενος στὴν Ὀρθόδοξη πίστη. Καὶ ὁ λαὸς σας ἔμεινε χωρὶς κρατικὴ ὑπόσταση καὶ τὴ θέση της ἀνέλαβε ἡ Ἐκκλησία, ὥστε ἐθναρχοῦσα νὰ καθοδηγήσει καὶ νὰ συντηρήσει αὐτὸν τὸν λαό. Τὸ ἴδιο ἀκριβῶς συνέβη καὶ σʼ αὐτὸ τὸν τόπο γιὰ αἰῶνες, ὅταν ἡ Ἐκκλησία σκέπαζε, στήριζε καὶ βοηθοῦσε αὐτὸν τὸν λαό.
Αὐτὰ ὅμως ὅλα πέρασαν, κύριε Πρόεδρε, καὶ σήμερα ζοῦμε σὲ μιὰ ἄλλη ἐποχή, ποὺ ἔχει τὶς δικές της δυσκολίες καὶ τὰ δικά της προβλήματα. Νομίζω ὅτι ἡ συνεργασία μας, ἰδιαίτερα ὁ σύνδεσμός μας μὲ τὴν Ὀρθόδοξη πίστη καὶ ἡ προσπάθειά μας νὰ εἴμαστε ἑνωμένοι ὅλοι οἱ Ὀρθόδοξοι εἶναι ἕνα μέτρο, ποὺ μπορεῖ νὰ βοηθήσει τὶς σημερινὲς δυσκολίες. Κύριε Πρόεδρε, ἀναφέρατε προηγουμένως πὼς οἱ ἀξίες τῆς Ὀρθόδοξης πίστης ἦταν, εἶναι καὶ θὰ εἶναι πάντοτε ἀναντικατάστατες.
Ὅταν αὐτὰ ἀκούγονται ἀπὸ ἁπλοὺς ἀνθρώπους ἀσφαλῶς ἔχουν τὴ σημασία τους, ἀλλὰ ὅταν λέγονται ἀπὸ τὰ χείλη τοῦ Προέδρου μιᾶς φίλης χώρας, ὅπως εἶναι ἡ Ἀρμενία, ἔχουν ἰδιαίτερη βαρύτητα. Σᾶς παρακαλοῦμε καὶ πατρικῶς σᾶς προτρέπουμε νὰ κάνετε τὸν ἀγώνα σας καὶ νὰ προσθέσετε καὶ ἐσεῖς τὴ δική σας πέτρα στὴν ἕνωση ὅλων τῶν Ὀρθοδόξων, ὅπου καὶ ἂν βρίσκονται”».
وضعت الجريدة الارثوذكسية عنوانا ضخما على صفحتها الاولى وهو:
Ο Αρχιεπϊσκοπος Αθηνών κ. Ιερωνύμος (Εβαπτίσεν)Ορθοδόξους τους Μονοφυσίτες .
Οταν αυτοι άρνούνται τήν Ορθόδξον διδασκαλία είς τό χριστολογικόν δόγμα περί τών φύσεων τού Χριστού.
والترجمة تقول :
رئيس أساقفة أثينا يعمد( بضم الياء وفتح العبن وكسر الميم أى يعتبر أو يعترف ) المونوفيزيتيين كأرثوذكس بينما هم الذين ينكرون العقيدة الخرستولوجية المتعلقة بالطبيعتين فى شخص المسيح.
أن الغموض اللاهوتى الذى يسود العلاقات بين الأرثوذكس والأرمن يعود الى أيام الحوار اللاهوتى الذى بدأ فى القرن الماضى بين الكنيستين باشراف البطريركية المسكونية.لقد شغل هذا الحوار المطارنة أعضاء المجمع المقدس فى الكنيسة اليونانية فى شهر أكتوبر عام 2004 وهو تاريخ توقف الحوار بلا نتيجة جوهرية.لقد أنتشرت وقتها أخبار عن أن هناك اتفاقا قد تم بين الكنائس الأرثوذكسية الخلقيدونية والكنائس الشرقية المونوفيزيتية.لقد اكتشفنا من خلال الأبحاث فى الحوارات أن هناك خلافا وخلافا جوهريا وذلك لان المونوفيزيتيين اى أصحاب عقيدة الطبيعة الواحدة بالمعنى الأوطاخى - لم يقبلوا المجامع المسكونية التى جأت بعد المجمع المسكونى الثالث .السؤال هو هل من الممكن لرئيس المجمع المقدس فى أثينا أن يجهل (مبادئ أساسية)تتعلق بالايمان وتاريخ الحوار اللاهوتى وأن يقوم بالاعتراف بارثوذكسية المونوفيزيتيين الهراطقة لمجرد أنهم يحتفظون ببعض التقاليد الأرثوذكسية الأولى؟ أم أن هذا الجهل هو تجاهل مقصود لارضاء وتحقيق أهداف استراتيجية للبطريركية المسكونية والتى تقوم بتزعم الحركة المسكونية التى تهدف الى تحقيق الوحدة بين الكنائس بأى ثمن و بغض النظر عن الخلافات الكبيرة فى العقائد.Ἀναβάσεις
2η Ὀκτωβρίου 2012
Γιά νά διαβάσετε ὅλα τά μέρη πατῆστε Ἀρχιεπίσκοπος Ἱερώνυμος - Μονοφυσίτες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.