Υπόγραμισε επίσης πως θεωρεί ότι θα ήταν καλό ο Πάπας να επισκεφτεί την Σερβία, αλλά η πρόσκληση πρέπει να έρθει από την Ιεραρχία.
"Και εύχομαι να δώσει ο Θεός η Ιεραρχία να καλέσει τόν Πάπα να έρθει" είπε ο Πατριάρχης, πεπεισμένος ότι φθάνουν πλέον οι διαιρέσεις και οι διενέξεις μεταξύ των δύο Εκκλησιών, γεγονός από το οποίο τις επιπτώσεις, ισχυρίζεται, είχαν μόνο οι Σέρβοι.
«Πιστεύω πως δεν θα υπήρχε πογκρόμ (κατά των Σέρβων) κατά την διάρκεια του τελευταίου πολέμου στην Κροατία και μετά, εάν οι σχέσεις μας ήταν πιο στενές και εάν είχαμε συζητήσεις», είπε ο Πατριάρχης ο οποίος προσεύχεται εις τον Θεόν να επιτευχθεί η ενότητα των δύο Εκκλησιών".
(Patrijarh srpski za sebe kaže da je ekumenista i pacifista i da smatra da bi bilo dobro da dođe do posete pape Srbiji, ali i da taj poziv treba da dođe od Svetog arhijerejskog sabora.
"I neka Bog da da ga (papu) Sabor pozove i da on dođe", kazao je patrijarh uveren da je dosta bilo razdvajanja i svađanja dve crkve od čega su posledice, tvrdi, imali samo Srbi.
"Verujem da onog pogroma u Hrvatskoj tokom poslednjeg rata i kasnije ne bi bilo da su odnosi naši bili bliži i da je bilo razgovora", naveo je patrijarh koji se Bogu moli da dođe do jedinstva dve crkve.)
Το Κοσσυφοπέδιο
Ο Πατριάρχης Ειρηναίος αναφερόμενος στο ζήτημα του Κοσόβου είπε πως υποστηρίζει την
διεξαγωγή των διαπραγματεύσεων μεταξύ Βελιγραδίου και της Πρίστινας, αλλά με τρόπο να είναι ευχαριστημένοι και οι Σέρβοι και οι Αλβανοί.
"Επιθυμώ να αρχίσει ο διάλογος μεταξύ των εκπροσώπων της Σερβίας και της αυτοαποκαλουμένης κυβέρνησης του Κοσόβου, οι οποίοι μέσω των συζητήσεων θα προσπαθήσουν και θα βρούν την πιο δίκαια λύση", είπε ο Πατριάρχης.
Στη συνέντευξή του ο Πατριάρχης πρόσθεσε πως μία δίκαια λύση δεν σημαίνει ότι "οι Σέρβοι θα χάσουν τα πάντα και οι Αλβανοί θα τα πάρουν όλα".
(Patrijarh srpski Irinej izjavio je da se zalaže za pregovore Beograda i Prištine, ali tako da zadovoljni budu i Srbi i Albanci.
"Želimo da dođe do dijaloga između predstavnika Srbije i samozvane vlasti na Kosovu i Metohiji, da se povedu razgovori koji će pokušati i naći najpravičnije rešenje", kazao je patrijarh.
On je u intervjuu agenciji Tanjug dodao da pravično rešenje ne znači da „Srbi izgube sve, a Albanci da dobiju sve“.)
http://www.pressonline.rs/sr/vesti/vesti_dana/story/135046/Patrijarh%3A+Da+ustoličenje+prođe+u+miru+i+redu.html
http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/209566/Patrijarh-Da-ustolicenje-prodje-u-miru-i-redu
Ερωτήματα που απορρέουν:
Είναι απορείας άξιον το γεγονός πως ο Πατριάρχης υποστηρίζει την διεξαγωγή των διαπραγματεύσεων μεταξύ "των εκπροσώπων της Σερβίας και της αυτοαποκαλουμένης κυβέρνησης του Κοσόβου"!
- πως είναι δυνατόν ένα κράτος να διαπραγματεύεται με ένα μέρος της επικράτειάς του; δεν μπορεί η κυβέρνηση του Βελιγραδίου να διαπραγματεύεται με το Κόσοβο, όπως και η κυβέρνηση των Αθηνών δεν μπορεί να διαπραγματεύεται με την π.χ. Θράκη ή Μακεδονία!
- πως είναι δυνατόν ο Πατριάρχης να υποστηρίζει διαπραγματεύσεις μεταξύ Βελιγραδίου και Πριστίνας την ώρα που είναι γνωστό ότι ακήθηκαν φοβερές πιέσεις εκ μέρους ΗΠΑ, Μ. Βρετανίας, Γερμανίας και Βρυξελλών εις την κυβέρηνσην του Βελιγραδίου για να δεχτεί τις διαπραγματεύσεις με την Πρίστινα, διότι αυτό ουσιαστικά σημαίνει αναγνώριση του Κοσόβου ως ανεξαρτήτου κράτους;
-πως είναι δυνατόν ο Πατριάρχης να υποστηρίζει διαπραγματεύσεις μεταξύ Βελιγραδίου και Πριστίνας αφού είναι γνωστό ότι θα συζητιούνται τεχνικά ζητήματα που αφορούν διακρατική συνεργασία, και δεν θα γίνει καν λόγος για το status του Κοσόβου (αφού θεωρείται ότι το status είναι δεδομένο τ.ε.ανεξαρτησία του Κοσόβου);
-πως είναι δυνατόν ο Πατριάρχης να υποστηρίζει διαπραγματεύσεις μεταξύ Βελιγραδίου και Πριστίνας αφού είναι γνωστό ότι σε λίγες μέρες στο Βελιγράδι και στην Πρίστινα έρχεται η Hilari Klinton για να ορίσει πότε θα αρχίσουν διαπραγματεύσεις, ποια θέματα θα διαπραγματεύονται, που πρέπει να φθάσουν κλπ;
Ο Πατριάρχης επιθυμεί μία λύση με την οποία οι Σέρβοι δεν θα χάσουν τα πάντα και οι Αλβανοί δεν θα τα πάρουν όλα! Γιατί εξ ορισμού και εξ αρχής μια τόσο μειοδοτική πολιτική σκέψη;
Δεν είναι εύλογο ότι αν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων ξεκινήσεις τις συζητήσεις με αυτό το σκεπτικό ότι θα τα χάσεις όλα, και μάλιστα θα είσαι ψυχολογικά προετοιμασμένος για το μοιραίο;
2) Δηλώσεις περί επισκόπου Αρτεμίου
Στην ίδια συνέντευξη που παραχώρησε ο
Πατριάρχης Σερβίας Ειρηναίος στο κρατικό
πρακτορείο Τανγιούγκ (Tanjug) και στις 29-9-2010 (τη οποία μετέφεραν
πολλά ΜΜΕ), εξέφρασε και τους πραγματικούς λόγους για την απομάκρυνση του Επισκόπου Αρτεμίου από την έδρα του.
"Ο
Επίσκοπος Αρτέμιος σε μία μακρά περίοδο ήταν σε διαφωνία με την
Ιεραρχία και τη ΔΙΣ. Αυτός λίγο αποσπάστηκε από το σύνολο της Εκκλησίας,
και για μας ήταν απαράδεκτο το γεγονός πως την κατάσταση εις την οποία
βρέθηκε το Κοσσυφοπέδιο θεωρούσε ως προσωπικό του πρόβλημα, το οποίο
αυτός πρέπει να το λύνει με τον τρόπο που αυτός θεωρούσε ως πιο
κατάλληλο", είπε ο Πατριάρχης.
Ο Πατριάρχης
προσέθεσε ότι αυτό ήταν το πρώτο πρόβλημα που αντιμετώπισε μετά την
εκλογή και ανάληψη των καθηκόντων του, αλλά δεν υπήρχε άλλη όδός και
τρόπος εκτός από τη εκείνη που επέλεξε η ΔΙΣ.
"Εμείς
επιθυμούμε να ηρεμήσει το πράγμα. Η ειρήνη συμφέρει την Εκκλησία και
τον καιρό εις τον οποίο ζούμε. Η ειρήνη συμφέρει και τον ίδιο τον
Επίσκοπο Αρτέμιο και τους μοναχούς που τον ακολουθούν, οι οποίοι τώρα
κρέμονται μεταξύ ουρανού και γής".
("Vladika
Artmije je u jednom dugom periodu bio u raskoraku sa Saborom i Sinodom.
Malo se izdvojio iz celine Crkve i za nas je bilo neprihvatljivo to što
je on stanje u kome se Kosovo našlo smatrao ličnim problemom, koji on
treba da rešava na način koji sam smatra najcelishodnijim", rekao je
patrijarh srpski.
Patrijarh
je dodao da je to bio prvi problem sa kojim se suočio nakon izbora i
uvođenja u dužnost patrijarha, ali i da drugog puta i načina, mimo onog
za koji se Sinod opredelio, nije bilo.
"Mi
želimo da se ta stvar smiri. Mir je u interesu Crkve i vremena u kome
živimo. Mir je i u interesu samog vladike Artemija i njegovih monaha
koji ga slede, a koji sada vise između neba i zemlje".)
Σχόλιο:
Ο
Πατριάρχης εις την συνέντευξή του αποκαλύπτει θέλοντας ή μη τους
πολιτικούς λόγους που οδήγησαν τον ίδιο και την ΔΙΣ στην απομάκρυνση του
Σεβασμιωτάτου Αρτεμίου από την διοίκηση της Μητροπόλεώς του - αυτό ήταν το πρόβλημα του Κοσσόβου.
Που είναι οι οικονομικές ατασθαλίες, που οι υπεξαιρέσεις χρημάτων, που η κακή οικονομική διαχείριση;
Που
είναι ο Συμεών (και η μαφία του;) ο οποίος έκανε κατάχρηση μεγάλων
χρηματικών ποσών, και ο οποίος εκμεταλευόταν τον Επίσκοπο Αρτέμιο; Ούτε
μνεία γίνεται γι' αυτά!
Ο ίδιος ο Πατριάρχης έλεγε τον Φεβρουάριο (και όχι μόνο ο Πατριάρχης αλλά και άλλα μέλη της Τρόϊκας - ο
Γιέφτιτς, ο Μπούλοβιτς, ο Αμφιλόχιος), τότε που άρχισε όλη η ιστορία,
και όλα ΜΜΕ το μετέδιδαν - πως ο Αρτέμιος είναι καλός, έντιμος,
φιλότιμος, τίμιος άνθρωπος, αλλά είχε δίπλα του έναν Συμεών ο οποίος του
έφερε το κακό, και έφαγε τα χρήματα, και εμείς του λέγαμε για τον
Συμεών, αλλά αυτός δεν ήθελε να μας υπακούσει...
Ο
Πατριάρχης επίσης τονίζει ότι ο Αρτέμιος "λίγο αποσπάστηκε από το
σύνολο της Εκκλησίας" - πως μπορεί κάποιος λίγο να αποσπαστεί από το
σύνολο της Εκκλησίας ή να αποσπαστεί πολύ;
Τι σημαίνει λίγο να αποσπαστεί και τι σημαίνει πολύ; Θα ήταν ενδιαφέρον να ακούσουμε την εξήγηση του Πατριάρχου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.