Παρασκευή 13 Ιουλίου 2012
Ἐπιστολή Μητροπολίτου Πειραιῶς Σεραφείμ πρός Ἱ. Σύνοδο περί τῆς ἐπισήμου ἀναγνωρίσεως τῶν Η΄ καί Θ΄ Οἰκουμενικῶν Συνόδων ὑπό τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας
᾿Αριθμ. Πρωτ. 865 ᾿Εν Πειραιεῖ τῇ 10ῃ Ἰουλίου 2012
Πρός Τόν Μακαριώτατον Ἀρχιεπίσκοπον ᾿Αθηνῶν
καί πάσης ῾Ελλάδος Κύριον κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΝ
᾿Ιωαν. Γενναδίου 14 Εἰς ΑΘΗΝΑΣ
Μακαριώτατε Δέσποτα, Σεβασμιώτατοι Ἅγιοι Συνοδικοί,
Προαγόμεθα διά τοῦ παρόντος, λαβόντες γνῶσιν διά τοῦ Ὑμετέρου ἀνακοινωθέντος τῆς καταρτισθείσης ἡμερησίας διατάξεως τῆς προσεχοῦς τακτικῆς συνελεύσεως τῆς Ἱ. Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἁγιωτάτης ἡμῶν Ἐκκλησίας (2 - 5 Ὀκτωβρίου ἐ.ἔ.) ὅπως πάνυ εὐλαβῶς ὑπομνήσωμεν Ὑμῖν ὅτι διά τῆς εἰρημένης ἡμερησίας διατάξεως παρα-βιάζεται σαφῶς ἡ διάταξις τοῦ ἄρθρου 6 παραγρ. 2 ἐδαφ. 3 τοῦ Νόμου 590/1977 «Περί Καταστατικοῦ Χάρτου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος» δι’ ἧς προβλέπεται ὅτι: «Ἡ ΙΣΙ συνεδριάζει βάσει ἡμερησίας διατάξεως.
Ἐπί τακτικῆς συνελεύσεως ἡ ΔΙΣ καταρτίζει τήν ἡμερησίαν διάταξιν καί ὁ Πρόεδρος κοινοποιεῖ ταύτην... Ἐάν αἱ ἐργασίαι τῆς τακτικῆς συ-νόδου τῆς ΙΣΙ περατωθοῦν χωρίς νά ἐξαντληθῆ ἡ ἡμερησία διάταξις τά ὑπολειπόμενα θέματα συζητοῦνται ὑ π ο χ ρ ε ω τ ι κ ῶ ς καί κατά π ρ ο τ ε ρ α ι ό τ η τ α κατά τήν ἀμέσως προσεχῆ τακτικήν σύνοδον τῆς Ἱεραρχίας».
Λαμβανομένου ὑπ’ ὄψιν ὅτι κατά τήν προλαβοῦσαν τακτικήν σύνοδον τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος τόν Ὀκτώβριον τοῦ ἔτους 2011, τά εἰς τήν ἡμερησίαν διάταξιν θέματα τῆς ὑποβολῆς προτάσεως εἰς τήν Γραμματείαν τῆς μελλούσης Πανορθοδόξου Συνόδου διά τήν ἐπίσημον ἀναγνώρισιν ὑπό τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας ὡς Η΄ καί Θ΄ Οἰκουμενικῶν Συνόδων τῆς ὄντως Οἰκουμενικῆς Συνόδου τοῦ ἔτους 880 ἐν Κωνσταντινουπόλει συνελθούσης ἐπί τοῦ ἁγίου ἐνδόξου Ἰσαποστόλου Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως Μεγάλου Φωτίου, προστάτου καί ἐφόρου τῆς καθ’ ἡμᾶς Ἱ. Συνόδου καί τῆς ἐν Κωνσταντινουπόλει ὡσαύτως συνελθούσης Συνόδου τοῦ ἔτους 1351 ἐπί τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Γρηγορίου Ἀρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης τοῦ Παλαμᾶ, δι’ ἧς ὡλοκληρώθη ἡ Θεόσδοτος θεολογία τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας διά τῆς θεοπρεποῦς διακρίσεως ἀμεθέκτου θείας οὐσίας καί μεθεκτῶν ἀκτίστων θείων ἐνεργειῶν τοῦ Θεοῦ, ἀνεβλήθησαν καί δέν συνεζητήθησαν εὐλόγως ἀνιδρύεται θέμα νομιμότητος τῆς καταρτισθείσης ὑφ’ Ὑμῶν ἡμερησίας διατάξεως τῆς προσεχοῦς τακτικῆς συνελεύσεως τῆς ΙΣΙ, ἐφ’ ὅσον δέν περιλαμβάνοται εἰς τά ὑπό συζήτησιν θέματα «ὑποχρεωτικῶς καί κατά προτεραιότητα» τά ὡς ἄνω ὑπολειφθέντα καί μή συζητηθέντα θέματα.
Ἐνταῦθα δέον ὅπως ἐπισημειωθῇ ὅτι οἱ ἀξιολογώτατοι καί ἁρμόδιοι καθ’ ὕλην ὁρισθέντες εἰσηγηταί Σεβ. Μητροπολίται Ναυπάκτου καί Ἁγ. Βλασίου κ.κ. Ἱερόθεος καί Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως κ.κ. Ἱερεμίας ὀτρηρῶς ἠργάσθησαν ἐπί τῶν ἐν λόγῳ θεμάτων καί σαφῶς ἀπέδειξαν τήν ἀξίαν καί περιωπήν Οἰκουμενικῶν Συνόδων τῶν ὡς εἴρηται Συνόδων διότι τόσον ἡ ἐν Κων/πόλει συνελθοῦσα τό ἔτος 880 Σύνοδος ἐπί μεγάλου Φωτίου, συνεκλήθη ὑπό τοῦ Βασιλέως ὡς καί αἱ λοιπαί 7 Οἰκουμενικαί Σύνοδοι, μετεῖχεν αὐτῆς ὁ Ὀρθόδοξος Πάπας Ρώμης Ἰωάννης Η΄ διά τῶν ἀντιπροσώπων του, διεκήρυξεν τήν Οἰκουμενικότητα Αὐτῆς, ἀνεγνώρισεν τήν Ζ΄ Οἰκουμενικήν Σύνοδον ὡς τοιαύτην, ἀπεκήρυξεν τήν μεταβολήν τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως (Νικαίας-Κων/πόλεως), ἐδικαίωσεν τόν Μ. Φώτιον ἐκ τῆς ληστρικῆς Συνόδου τοῦ ἔτους 870 καί ἐπανεβεβαίωσεν τά κανονικά ὅρια δικαιοδοσίας τῶν Θρόνων πρεσβυτέρας καί Ν. Ρώμης, καθώς καί ἡ ἐν Κων/πόλει συνελθοῦσα τό ἔτος 1351 κατεδίκασεν τάς κακοδοξίας τῶν Βαρλαάμ καί Ἀκινδύνου, ἐδικαίωσεν τόν ἱερόν Γρηγόριον τόν Παλαμᾶν καί διετύπωσεν τήν ὀρθόδοξον θεολογίαν περί τῶν ἀκτίστων θείων ἐνεργειῶν ἐπιλύουσα οὕτως τάς ἡσυχαστικάς ἔριδας.
Τυγχάνει δέ ἐξόχως ἀπαράδεκτον τό γεγονός ἡ καθ’ ἡμᾶς Ἱ. Σύνοδος ἀφ’ ἑνός νά θεωρῇ ὡς προστάτην καί ἔφορον Αὐτῆς τόν Ἰσαπόστολον Μ. Φώτιον, νά μήν χωρῇ εἰς τήν διαδικασίαν ὑποβολῆς προτάσεως ἀνακηρύξεως ὡς Η΄ Οἰκουμενικῆς τῆς δικαιωσάσης αὐτόν Συνόδου τοῦ ἔτους 880 καί ἀφ’ ἑτέρου νά συνομιλῇ καί νά συναγελάζεται μετά τῆς Ρωμαιοκαθολικῆς θρησκευτικῆς κοινωνίας, ἡ ὁποία διά προφανεῖς ἰδιοτελεῖς λόγους ἀποδέχεται ὡς Η΄ Οἰκουμενικήν Σύνοδον τήν ληστρικήν Σύνοδον τοῦ ἔτους 870, ἡ ὁποία καθυβρίζει τόν Μ. Φώτιον ὡς δῆθεν «αἱρεσιάρχην».
Ὅθεν, ἡ πρόδηλος καταστρατήγησις τῆς προβλέψεως τοῦ Νόμου διά τήν νομιμότητα τῆς καταρτισθείσης ἡμερησίας διατάξεως ἐγκυμονεῖ ὑψίστους νομικούς κινδύνους διά τήν ἀκύρωσιν τῆς διαδικασίας πληρώσεως τῆς χηρευούσης Ἱ. Μητροπόλεως Νικοπόλεως καί Πρεβέζης, ἐφ’ ὅσον προσβληθεῖ ὑφ’ οἱουδήποτε κακοπίστου καί ἀκυρωθεῖ ἡ ἡμερησία διάταξις ὑπό τοῦ Ἀνωτάτου Ἀκυρωτικοῦ Δικαστηρίου.
Ὀφείλομεν ὅπως δηλώσωμεν τῇ Ἱερᾷ Συνόδῳ, ὅτι ἰδιαιτάτως σεβόμεθα τάς ἀποφάσεις Αὐτῆς καί μετ’ ἀφοσιώσεως πειθόμεθα Αὐτῇ, ἀλλά ἐπειδή ἐν τῇ παρούσῃ περιπτώσει ἀναλαμβάνει ἕκαστος ἐνώπιον τοῦ αἰωνίου καί Τρισαγίου Θεοῦ τάς προσωπικάς αὐτοῦ εὐθύνας ὡς Ἐπίσκοπος τῆς Ἐκκλησίας, χρεωστῶμεν ὅπως καταθέσωμεν τήν προσωπικήν ἡμῶν ἔντονον διαμαρτυρίαν διά τήν μεθόδευσιν τῆς περιθωριοποιήσεως, ἀπομειώσεως καί οὐσιαστικῆς ἐγκαταλείψεως συζητήσεως τῶν ὑψίστων αὐτῶν διά τήν Ἁγιωτάτην ἡμῶν Ἐκκλησίαν ὁμολογιακῶν θεμάτων, γεγονός ὅπερ ἀποδεικνύεται διά τῆς ἀπαραδέκτου τύποις καί ἀνεπερείστου οὐσίᾳ ἐνστάσεως κατά τῆς ἡμερησίας διατάξεως τῆς προλαβούσης τακτικῆς συνελεύσεως τῆς ΙΣΙ ὑπό τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Μεσσηνίας κ.κ. Χρυσοστόμου, τῆς ἐπακολουθησάσης ψηφοφορίας περί τῆς ἀναβολῆς συζητήσεως καί τῆς πρότριτα καταρτισθείσης κατά παράβασιν τῶν ὡς ἄνω διατάξεων ἡμερησίας διατάξεως τῆς τακτικῆς συνελεύσεως τῆς προσεχοῦς ΙΣΙ.
Παρέλκει ὅπως ἀναφέρωμεν Ὑμῖν ὅτι ἐκ τῶν θεμάτων τούτων ἀσφαλῶς ὀχλεῖται ὁ δαίμων τοῦ συγκρητιστικοῦ οἰκουμενισμοῦ καί οἱ συνοδοιποροῦντες αὐτῷ, ἀλλά ταπεινῶς φρονοῦμεν ὅτι δι’ ἡμᾶς πρωτι-στεύουσα καί οὐσιώδης κρίσις δέον νά ἀποτελῇ μόνον τό θέλημα καί ἡ βούλησις τοῦ Παναγίου Θεοῦ καί ὁδοδείκτης τῆς ἡμετέρας πορείας δέ-ον ὅπως εἶναι ἡ ἔνθεος βιοτή τῶν Ἁγίων καί Θεοφόρων Πατέρων καί ὁ κραταιός αὐτῶν καί ἄφθιτος λόγος.
Κατασπαζόμενοι τάς Ὑμετέρας σεπτάς Δεξιάς διατελοῦμεν,
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Συνολικές προβολές σελίδας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2013
(3547)
- ► Δεκεμβρίου (75)
- ► Σεπτεμβρίου (314)
- ► Φεβρουαρίου (315)
- ► Ιανουαρίου (357)
-
▼
2012
(4154)
- ► Δεκεμβρίου (363)
- ► Σεπτεμβρίου (327)
-
▼
Ιουλίου
(315)
- Όχι παιδί μου. Πώς το πήρατε έτσι; Γέροντας Ιωσήφ...
- Οι «Χαμένοι Χριστιανοί» της Μικράς Ασίας. Νίκος Χε...
- Ο Γκρουέφσκι και οι πολιτικοί πρόσφυγες του 1946-4...
- Η έξοδος από την θανατηφόρο μοναξιά. Αρχιμ. Κύριλλ...
- Λειτουργήθηκε ο ναός της αγίας Παρασκευής σε χωριό...
- Πτυχές του Νεοπαγανισμού και η αιτία της Ειδωλολατ...
- Αθεϊσμός και Αντιχριστιανισμός
- Μάλι: Ισλαμιστές σκότωσαν δια λιθοβολισμού ανύπαντ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 31 Ιουλίου
- 31 Ιουλίου Συναξαριστής
- Πνευματικοί Διάλογοι με τον Ρουμάνο ησυχαστή π. Ηλ...
- Ἡ κόλαση τῆς σκοτεινῆς σπηλιᾶς μεταβάλλεται σέ Παρ...
- Το μέλλον που μας περιμένει. Χάκερς έκλεψαν και πο...
- Ανακοίνωση Μητροπολίτου Πειραιώς για την Μαρία Ρεπ...
- Γιατί δὲν διακρίνουμε σωστὰ τὰ πράγματα. Ἁγ. Νικοδ...
- ῾Η Δήμητρα καί ὁ ῎Αγγελος. Ἡ δράσις τῆς μαγείας στ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 30 Ιουλίου
- 30 Ιουλίου Συναξαριστής
- Ο γιος του πρωθυπουργού της Κένυας βαπτίστηκε Ορθό...
- Ορθοδοξία και Παιδεία. Κωνσταντίνος Χολέβας
- Μοναχισμός Ἡ ὁδός τῆς οὐσιαστικῆς ἐμπειρίας. Γέρον...
- Άγιος Ησαΐας ο αναχωρητής. 27 Κεφάλαια περί τηρήσε...
- Πρός μία «νέα» θεολογία. Πρωτ. Ἰωάννης Φωτοπουλος.
- Κυριακή Η’ Ματθαίου: Ο πολλαπλασιασμός των άρτων. ...
- Ομιλία π Αθανασίου Μυτιληναίου στην Κυριακή Η Ματθ...
- Επιτέλους ένα τέλος! Πρωτ. Μιχαήλ Μεγαγιάννης
- Ηχητικό Αγιολόγιο 29 Ιουλίου
- 29 Ιουλίου Συναξαριστής
- Εὐλογητός εἶ Κύριε. Γέροντος ἱερομ. Πετρωνίου Τανάσε
- Κυριακή Η΄Ματθαίου. Ἁγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμου
- Ἡ καρφίτσα! Κυριακή Η΄ Ματθαίου. (†) ἐπίσκοπος Γεώ...
- Ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς. Ἐπιστολή πρός Κορ. α´ 10...
- Τό Εὐαγγέλιο τῆς Κυριακῆς. Κυριακή Η΄ Ματθαίου
- Ὁ πόλεμος καὶ ἡ ἀπάτη ποὺ χρησιμοποιεῖ ὁ διάβολος....
- Άγιος Ησαΐας ο αναχωρητής. 27 Κεφάλαια περί τηρήσε...
- Πνευματικοί Διάλογοι με τον Ρουμάνο ησυχαστή π. Ηλ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 28 Ιουλίου
- 28 Ιουλίου Συναξαριστής
- Ποιός εἶναι ὁ ἄνθρωπος καί πῶς σώζεται. Ἀπό τή διδ...
- «Ἐνόραση » καὶ «Διαίσθηση». Πρωτ. Ι. Φωτόπουλου
- Τά παράδοξα φαινόμενα τῶν γκουρού. Πρωτ. Βασιλείου...
- Η ἀντικατάστασις τοῦ μάγου προέδρου μέ ὀρθόδοξο Χρ...
- Πνευματικοί Διάλογοι με τον Ρουμάνο ησυχαστή π. Ηλ...
- Ισλαμική φρενίτιδα στη Τουρκία. Μετατρέπουν ιστορι...
- Τί γλῶσσα χρησιμοποιεῖτε ὅταν προσεύχεσθε; ἠμποροῦ...
- Τά θαυμάσια τοῦ Ἁγίου Παντελεήμονα.
- Ιερά Μονή Αγίου Παντελεήμονος (Ρωσικό)
- Ηχητικό Αγιολόγιο 27 Ιουλίου
- 27 Ιουλίου Συναξαριστής
- Ὁ πόλεμος καὶ ἡ ἀπάτη, ποὺ μεταχειρίζεται ὁ διάβολ...
- Μητροπολίτης Γλυφάδας Παύλος: Συσπείρωση εναντίον ...
- Ἁγία Παρασκευή καί γέρων Δαμασκηνός. Μία ...ἁπλή σ...
- Γέρων Εφραίμ Φιλοθεΐτης. Για το μυστήριο της Μεταν...
- Όσιος Γερόντιος (14ος αι.)
- Τό ἅγιο φῶς. Γέροντος ἱερομ. Πετρωνίου Τανάσε
- Ὑπάγονται οἱ μουσουλμάνοι στὰ «ἔθνη»; Εἶναι μέτοχο...
- Ιερά κειμήλια από την Ι.Μ Παντοκράτορος Αγίου Όρου...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 26 Ιουλίου
- 26 Ιουλίου Συναξαριστής
- Η θαυματουργή εικόνα του «Άξιον Εστίν» τον Οκτώβρι...
- Θεραπεία ἀπό ἐλεφαντίασι. Ἡ δράσις τῆς μαγείας στή...
- Ἱ. Μονή Ὁσίου Γρηγορίου Ἁγίου Ὅρους: «Ὁδηγός πρός...
- Επιτράπηκε η είσοδος των μυστικών υπηρεσιών στο Skype
- Στα χνάρια του ... Αδόλφου η Ρεπούση!
- Προσευχές γιά τό τραπέζι γιά τό γεύμα καί τό δεῖπνο.
- Μητροπολιτική ἄδεια ἁλώσεως "στοὺς Δαναοὺς μὲ τὰ δ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 25 Ιουλίου
- 25 Ιουλίου Συναξαριστής
- Ἡ θρησκευτικὴ ἐμπειρία. Πρωτ. Ἰωάννης Φωτοπουλος.
- Διανομή θρησκευτικού υλικού από Προτεστάντες στους...
- Πνευματικοί Διάλογοι με τον Ρουμάνο ησυχαστή π. Ηλ...
- Στoν κατεστραμμένο έμπορο που όλοι εγκατέλειψαν. Α...
- Ἡ ψυχὴ πρέπει νὰ ἀποφεύγῃ κάθε τιμὴ καὶ νὰ ἀγαπᾷ τ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 24 Ιουλίου
- 24 Ιουλίου Συναξαριστής
- Ἀγνώστου συγγραφέως:Οἱ περιπέτειες ἑνός προσκυνητο...
- Σεμινάριο Στελεχών της ΣΦΕΒΑ υπό την αιγίδα του Μη...
- Τό πάθημα τοῦ "ἱεραπόστολου" προτεστάντη. Ἡ δράσι...
- Πῶς ἠμποροῦμε ν᾿ ἀποκτήσουμε τήν Χάρι τοῦ ἁγίου Πν...
- Πρόκληση. Ραμαζάνι μέσ΄τον Δεκαπενταύγουστο σε ΟΑΚ...
- Ἱερές πανηγύρεις Ἁγίου Νικοδήμου Ἁγιορείτου καὶ Ὁσ...
- Στρατιωτική θητεία και οικονομική κρίση. Κωνσταντί...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 23 Ιουλίου
- 23 Ιουλίου Συναξαριστής
- Πνευματικοί Διάλογοι με τον Ρουμάνο ησυχαστή π. Ηλ...
- Μήπως ἡ θέση ὅτι οἱ θρησκεῖες εἶναι δαιμονικὲς εἶν...
- Ἅγιον Ὅρος. Ἡ παρηγορία τοῦ κόσμου, ὁ παράκλητος ...
- Τί πρέπει νὰ κάνουμε, ὅταν εἴμαστε πληγωμένοι. Ἁγ....
- Πως και πότε πρέπει να μιλάμε ή να κρατάμε τη σιωπ...
- Η πρακτική εκδήλωση της αγάπης προς τον Θεό. Γέρων...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 22 Ιουλίου
- 22 Ιουλίου Συναξαριστής
- Κυριακή Ζ΄ Ματθαίου. Ἁγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμου
- Κύπρος ΄74 - Η εσχάτη προδοσία του Στρατή Ανδριώτη
- Τὸ σαράκι. Κυριακή Ζ΄ Ματθαίου. (†) ἐπίσκοπος Γεώρ...
- 2η Ἐπιστολή πρός τόν Πρωθυπουργό μαζί μέ ὑπογραφές...
- Ἐπιστολή ἐκπαιδευτικοῦ προς τον Πρωθυπουργό της Ελ...
- Ιερά Πανήγυρις Προφήτου Ηλιού Θεσβίτου στα Άνω Δυμ...
- Ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς. Ἐπιστολή πρός Ρώμ.ιε´ ...
- Τό Εὐαγγέλιο τῆς Κυριακῆς. Κυριακή Ζ΄ Ματθαίου
- ► Φεβρουαρίου (346)
- ► Ιανουαρίου (348)
-
►
2011
(3478)
- ► Δεκεμβρίου (370)
- ► Σεπτεμβρίου (259)
- ► Φεβρουαρίου (256)
- ► Ιανουαρίου (350)
-
►
2010
(2873)
- ► Δεκεμβρίου (308)
- ► Σεπτεμβρίου (225)
- ► Φεβρουαρίου (186)
- ► Ιανουαρίου (197)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.