Τετάρτη 11 Ιουλίου 2012

Πνευματικοί Διάλογοι με τον Ρουμάνο ησυχαστή π. Ηλίε Κλεόπα. Έκτη συνομιλία (ερωτ. 155-157)


Πνευματικοί Διάλογοι με τον Ρουμάνο ησυχαστή π. Ηλίε Κλεόπα. Έκτη συνομιλία (ερωτ. 155-157)

155. Τι επιτίμιο επιβάλλεται από τους Αγίους Πατέρας στους μάγους καί όσους τρέχουν σ' αυτούς;

Ό αυστηρότερος από όλους τους Πατέρας είναι ό Μέγας Βασίλειος. Ιδού Τι λέγει στον 72ο κανόνα του: «Αυτός πού παραδίδει τον εαυτό του στους μάγους ή σε ομοίους με αυτούς, κανονίζεται με τον κανόνα των φονέων».
Αυτός θέτει τους μάγους στο ύψος ενοχής της ανθρωποκτονίας καί των αρνητών του Χριστού, δηλ. τους απαγορεύει από την Θεία Κοινωνία από 10 έως 20 χρόνια.
Στον 65ο κανόνα, ό ίδιος Άγιος λέγει τα έξης: «Αυτός πού ασχολείται με μάγια θα επιτιμάτε με τον κανόνα του φονέως, δηλ. 20 χρόνια, το όποιον θα εφαρμόζεται, όπως φαίνεται, μόνο για ένα αμάρτημα». Ενώ ό 61ος κανών της 6ης Οίκουμ. Συνόδου απαγορεύει από την Θεία Κοινωνία για έξι χρόνια αυτούς πού πηγαίνουν στους μάντεις, στα χαρτοπαίγνια καί σ' άλλα παρόμοια, για να μάθουν τα μέλλοντα.
 Καί «εάν επιμένουν σ' αυτά καί δεν προφυλάγονται από τίς τέχνες της απώλειας καί ειδωλολατρίας, αποφασίζουμε να απέχουν τελείως από την Εκκλησία, όπως καί οί Ιεροί Κανόνες διδάσκουν...»

. Ό άγιος Ιωάννης ό Νηστευτής, συντομεύει τον κανόνα κατά των μάγων καί των ακολούθων των, μόνο σε τρία χρόνια αποχής από την Θεία Κοινωνία, εάν εξομολογηθούν την αμαρτία των, εάν την εγκαταλείψουν οριστικά καί εάν νηστεύουν καθημερινά μέ¬χρι της τρίτης απογευματινής καί κάνουν κάθε ήμερα 250 μετάνοιες.
Άλλα καί ή Αγία Γραφή μας δείχνει πόσο σκληρά τιμωρεί ό Θεός τους καταφεύγοντας στους μάγους, διότι λέγει τα εξής: «Φαρμακούς ου περιποιήσετε» δηλ. μη τους αφήσετε να ζήσουν ("Εξοδ. 22,18). Καί άλλου πάλι λέγει: Καί ανήρ ή γυνή, ος αν γένηται αυτών εγγαστρίμυθος ή έπαοιδός, θανάτω θανατούσθωσαν αμφότεροι» (Λευϊτ. 20,27). Καί πάλι: «Καί ψυχή, ή εάν επακολούθηση έγγαστριμύθοις ή έπαοιδοίς, ώστε έκπορνεύσαι οπίσω αυτών, επιστήσω το πρόσωπον μου επί την ψυχήν εκείνη καί άπολώ αυτήν εκ του λάου αυτής» (Λευϊτ. 20,6).
Βλέπουμε ακόμη ότι τον βασιλέα Μανασσή τιμώρησε ό Θεός με πικρή δουλεία στην Βαβυλώνα, διότι «διήγαγε τα τέκνα αυτού εν πυρί εν Γεβενεννόμ καί έκληδονίζετο καί οιωνίζετο καί έφαρμακεύετο καί έποίησεν εγγαστρίμυθους καί έπαοιδούς καί πλήθυνε του ποιήσαι το πονηρό εναντίον Κυρίου του παροργίσαι αυτόν» (Β' Παραλ. 33,6). Επίσης τον βασιλέα Σαούλ τιμώρησε ό Θεός με το να χάση την βασιλεία του καί με επώδυνο θάνατο, διότι εγκατέλειψε τον Θεό καί κάλεσε μάγισσες γυναίκες, για να του προλέγουν τα μέλλοντα (Α' Βασ. 28,7).
 Καί ό βασιλεύς Όχοζίας παρόργισε πολύ τον Θεό, διότι απέστειλε ανθρώπους του να ρωτήσουν τον μάγο στην πόλη 'Ακάρωνα.

157. Πείτε  μας εκτενέστερα, για την μαγεία πού γίνεται με την χρήση ιερών βιβλίων ή όπως λέγεται «άνοιγμα του ψαλτηρίου», το οποίο συνηθίζεται σήμερα στους πιστούς μας;

 Ή μαγεία πού γίνεται με έργα καί λόγια από Ιερά βιβλία, είναι το τέταρτο είδος μαγείας καί λέγεται «Γητεία». Αυτοί οί μάγοι αναμειγνύουν τίς μαγείες τους με προσευχές, με ψαλμούς καί άλλα ιερά λόγια, τα όποια απευθύνονται στην Θεοτόκο, στους αγίους για να μπορέσουν ευκολότερα να εξαπατήσουν τους αδυνάτους στην πίστη.
 Αυτό το είδος μαγείας συνηθίζεται ιδιαίτερα στις ασύδοτες γυναίκες, στις γριές καί στις τσιγγάνες για να αποπλανούν τους ανόητους.
Ιδού Τι λέγει γι' αυτά ό άγιος Ιωάννης δ Χρυσόστομος: «Εσύ λέγεις ότι ή γριά αυτή είναι χριστιανή καί εκείνος ό άνθρωπος είναι χριστιανός καί Όταν γητεύουν καί δίδουν φυλακτά, δεν λέγουν ούτε γράφουν άλλο όνομα, παρά το όνομα του Χριστού, της Θεοτόκου καί των αγίων, καί λοιπόν Τι κακό κάνουν αυτοί; Σ' αυτά σου αποκρίνομαι ότι γι' αυτό μάλιστα πρέπει να μισής εκείνη την κακόγρια καί εκείνον τον κακογητευτή, διότι μεταχειρίζονται με ύβρη καί ατιμία το όνομα του Θεού.
Καί ενώ είναι χριστιανοί, ζουν σαν ειδωλολάτρες. Καί οί δαίμονες αν καί λέγουν το όνομα του Θεού, Όμως πάλι δαίμονες είναι. Μερικοί θέλουν να διορθώσουν ότι χριστιανή είναι ή τάδε γυναίκα πού κάνει αυτά καί τίποτε άλλο δεν λέγει, παρά μόνο το όνομα του Θεού. Λοιπόν, εγώ γι' αυτό την μισώ περισσότερο καί την αποστρέφομαι διότι καταχράται το όνομα του Θεού με το να το υβρίζει. Ενώ λέγει αυτή ότι είναι χριστιανή, ή πράξη της φανερώνει ότι εργάζεται τα των ειδωλολατρών» (Χρηστοήθεια Αγίου Νικόδημου, Λόγος Θ' σελ. 209).
Οί γητευτές με την χρήση του ψαλτηρίου καί των άλλων ιερών βιβλίων κανονίζονται μέχρι 7 χρόνια, διότι το ψαλτήριο είναι ιερό βιβλίο με πολλές προφητείες καί εμπνευσμένο από το Άγιο Πνεύμα, κατάλληλο μέσο προσευχής καί όχι για μαγείες καί απόκτηση χρημάτων, πού βλάπτουν την ψυχή.

Εκδόσεις Ορθόδοξος Κυψέλη 1980
Πηγή στο διαδίκτυο - Ἐπιμέλεια κειμένου   Αναβάσεις
________________________________________________

Τό κείμενο προέρχεται ἀπό τά ἀρχεῖα τοῦ πατρός Δαμασκηνοῦ Γρηγοριάτου, ἀπό τήν ἱεραποστολή τοῦ Κογκό, τόν ὁποῖον καί εὐχαριστοῦμε θερμά γιά τήν παραχώρηση τῶν ἀρχείων, ὅπως ἐπίσης εὐχαριστοῦμε καί τόν γέροντα τῆς Μονῆς Ὁσίου Γρηγορίου πατέρα Γεώργιο Καψάνη γιά τήν εὐλογία καί τήν ἄδεια δημοσίευσης.

Διαβάστε τα υπόλοιπα πατώντας  Πνευματικοί Διάλογοι με τον Ρουμάνο ησυχαστή π. Ηλίε Κλεόπα


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου