Κυριακή 1 Ιουλίου 2012

Σαν σήμερα γεννήθηκε (1921) και κοιμήθηκε (2009) ο Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός


Φωτογραφίες από το χθεσινό μνημόσυνο
Μακάριος Γέρων Ιωσήφ Βατοπαιδινός. 63 χρόνια στο Άγιον Όρος (1946-2009)

Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός



Φωτογραφίες από το χθεσινό μνημόσυνο
(30 Ιουνίου 2012)
στο Βατοπαίδι


agioritikesmnimes.blogspot.gr

4 σχόλια:

  1. Από πότε στην Ορθοδοξία αναγνωρίζουμε "μακάριους";

    Η έννοια του beatus είναι καθαρά Παπική πλάνη.

    Τα πνευματικά παιδιά του Γέροντα Ιωσήφ μπορεί να θέλουν για οποιουσδήποτε λόγους - σίγουρα όχι κατά Θεόν - να τον αγιοποιήσουν, αλλά εσείς γιατί συνδράμετε την προσπάθεια με την υιοθέτηση όρων του Βατικανού;

    Το θέλημα του Θεού δεν εκβιάζεται, ούτε χειραγωγείται με απροκάλυπτες Θεομπαιξίες του τύπου "χαμόγελα από την αιωνιότητα".

    Μνημόσυνα για την ψυχή του να γίνονται ασφαλώς.

    Οτι καλό είπε ή έγραψε να το ακούμε και να το διαβάζουμε προς ωφέλεια.

    Οτι απαράδεκτο δίδαξε να το αποκηρύσσουμε - όπως λ.χ. για τις σχέσεις των εγγάμων και για την πολυτεκνία - αλλά το beatus είναι εντελώς απαράδεκτο να το υιοθετούμε.

    Είναι απαράδεκτο ιστολόγια που πρόσκεινται στους καλούς περί τον π. Σαράντη πατέρες - που έχουν από 4 μέχρι 10 παιδιά ο καθένας - να συνδράμουν την προσπάθεια αγιοποιήσεως ενός μοναχού που μέχρι το τέλος της ζωή του μιλούσε για την πολυτεκνία και για τις σχέσεις του αντρογύνου με μη κατά Θεόν όρους.

    Ασφαλώς και χρησιμοποιούμε τον όρο "μακάριος" σε βίους αγίων κτλ., αλλά ποτέ με την έννοια που το πιστεύουν οι Παπικοί και το προωθούν οι Βατοπαιδινοί.

    Και τι είναι αυτό το γονάτισμα γύρω από τον τάφο του π. Ιωσήφ;

    Από πότε έγινε να γονατίζουμε γύρω από τον τάφο όταν τελούμε μνημόσυνα;

    Θα μπορούσα να στείλω αυτές τις παρατηρήσεις κατευθείαν στον ιστολόγο - και όχι όπως τώρα σαν σχόλιο για την ανάρτηση - αλλά μετά που είδα το γονάτισμα γύρω από τον τάφο του μακαριστού Ιωσήφ αντελήφθηκα ότι το θέμα δεν μπορεί πια να μείνει εκτός δημόσιου διαλόγου.

    Διευκρινίζω το αυτονόητο ότι δεν έχω πρόβλημα με το ποιες πλάνες κήρυσσε ένας κεκοιμημένος.

    Με απασχολεί ποια πρακτική εξακολουθούν να ακολουθούν - ταις του Γέροντος Ιωσήφ τις πλάνες επόμενοι - και οι Βατοπαιδινοί και ο Μητροπολίτης Λεμεσού και όσοι πνευματικοί εξαρτώνται από αυτούς.

    Αλίμονον αν προωθούμε με την σιωπή μας ή με τη συνδρομή μας την αγιοποίηση ενός μοναχού που κήρυσσε μέχρι το τέλος της ζωής του αμετανόητα πλάνες!

    Αγαπητέ κ. Αρναούτογλου επιτρέψτε μου να σας πω ότι είναι πολύ άστοχη η ανάρτηση με το χαρακτηρισμό "Μακάριος" και με τη φωτογραφία του γονατισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα είμαι ειλικρινής. Σκεφτήκαμε πολλές φορές αν πρέπει να δημοσιευτεί το συγκεκριμένο σχόλιο ή όχι.
    Ο λόγος που το δημοσιεύσαμε είναι επειδή για 3 ολόκληρα χρόνια δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα με τα δικά σας σχόλια, το δημοσιεύουμε σαν τελευταίο σχόλιο που ασχολείται με υποβάθμιση ή και σπίλωση της μνήμης μακαριστών και αγαπητών γερόντων της ορθοδοξίας μας.
    Άλλος ένας λόγος που προβλημάτισε είναι η επωνυμία και ο άσχετος "συσχετισμός" με τον π. Σαράντη.
    Πρέπει να γνωρίζετε ότι οι Αναβάσεις είναι μια ιστοσελίδα που δημιουργήθηκε από το μεράκι και την αγάπη μιας ομάδας ανθρώπων. Είναι λογικό και επιβάλλεται σαν ορθόδοξη σελίδα να υπάρχουν ευλογίες από πατέρες, και υπάρχουν με την χάρη του Θεού από αρκετούς γέροντες, γιατί δεν είναι προσωπικό, πολιτικό ή αθλητικό ιστολόγιο. Είναι όρθόδοξη σελίδα και μπορεί να να βοηθήσει ανθρώπους αλλά ταυτόχρονα και να καταστρέψει ψυχές.
    Πάντα ζητούσαμε την γνώμη Πατέρων για δύσκολα θέματα, αλλά οι Αναβάσεις είναι εντελώς ανεξάρτητες από κάθε προσωπική θέση των ευλογούντων πατέρων.
    Υπήρχε εξ αρχής και συνεχίζεται μέχρι σήμερα η απόλυτη ανεξαρτησία γνώμης και δημοσιεύσεων.

    Σίγουρα σε 9000 δημοσιεύσεις ανθρωπίνως έχουμε κάνει λάθη, αλλά τα λάθη αυτά είναι δικά μας, προσωπικά μας και φέρουμε προσωπικά την ευθύνη γι αυτά εμείς οι συντελεστές των Αναβάσεων και κανείς άλλος.
    Όσον αφορά τις επωνυμίες, δεν βοηθούν γιατί όταν λειτουργούμε σαν ομάδα και όχι σαν μεμονωμένο πρόσωπο δεν μπορεί να υπάρχει ατομικότητα. Βεβαίως υπάρχει σε θέματα οποιασδήποτε νομικής μορφής, και τα αναλαμβάνω εξ ολοκλήρου ως διαχειριστής. Αλλά Θεού θέλοντος σήμερον υπάρχω, αύριο μπορεί να υπάρχει άλλος διαχειριστής και περισσότεροι άνθρωποι στην συγκεκριμένη σελίδα.

    Τώρα στο κατεξοχήν σχόλιο. Μας εγκαλείτε ότι πέφτουμε σε παπικές αιρέσεις. Αλλά μόνος σας γράφετε «Ασφαλώς και χρησιμοποιούμε τον όρο "μακάριος" σε βίους αγίων κτλ». Εγώ θα σας πω ότι χρησιμοποιούμε ευρέως και το «μακαριστός», και ένα πλήθος ακόμη επιθετικών προσδιορισμών που προσάπτουμε σε προσφιλείς πατέρες και γέροντες, και όλοι αυτοί οι προσδιορισμοί δείχνουν την αγάπη μας προς το συγκεκριμένο πρόσωπο. Δεν γράψαμε «Άγιος», δεν έχουμε με το έλεος του Θεού, παπική παιδεία για να μεταβάλουμε προσδιορισμούς αγάπης σε "παπικές πλάνες".

    Μένετε στο σημείο όπου οι γέροντες γονατίζουν στο μνημόσυνο μνήμης του αγαπημένου γέροντά τους. Το μνημόσυνο γίνεται εκτός του χώρου της Θείας Λειτουργίας, και προφανώς είναι δείγμα αγάπης, προσευχής, σεβασμού, μετανοίας, παράκλησης.
    Από πότε θα απαγορεύσουμε στους γέροντες ή στους πατέρες να μην προσεύχονται για την ψυχή προσφιλούς προσώπου τους γονατιστοί; Είναι συγκλονιστικές οι στιγμές των μνημοσύνων στη μνήμη των κεκοιμημένων γερόντων και πατέρων. Όλοι σχεδόν οι αγιορείτες πατέρες με παρόμοιο τρόπο δείχνουν την αγάπη τους στους γέροντές τους.

    Βεβαίως για σας κακώς κάνουν εφ΄όσον "βρίθει πλανών" η μακαριστή ζωή του γέροντος Ιωσήφ.
    Είναι όμως έτσι; Όσους γέροντες και αν ρωτήσαμε, όσους αγιορείτες δεν βρέθηκε ένας να μας πει κάτι τέτοιο. Οπότε χωρίς κανένα στοιχείο, για μας σαν Αναβάσεις το θέμα "πλάνες του γέροντος Ιωσήφ" δεν υφίσταται και κακώς βεβαίως δημοσιεύοντας το συγκεκριμένο σχόλιο, βάζουμε τους αναγνώστες σε αμφιβολίες και αμφισβητήσεις όσον αφορά την δογματική ορθότητα των λόγων του γέροντος Ιωσήφ του Βατοπαιδινού, ή περί πλανών των Βατοπαιδινών πατέρων, ή του Μητροπολίτου Λεμεσού Αθανασίου.

    Ο Θεός να μας ελεήσει, και να έχουμε πάντα την ευχή του γέροντος Ιωσήφ, ιδικά αυτές τις πολύ δύσκολες ημέρες που βιώνουμε και σαν άνθρωποι και σαν έθνος.
    Αιωνία η μνήμη του.

    Σπύρος / Από την διαχείριση των Αναβάσεων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
  3. Δεχόμαστε υβριστικά σχόλια εναντίον του σχολιαστή, και επειδή οι "Ἁναβάσεις" δεν είναι τόπος και χώρος υβριστικών προσωπικών αντεγκλήσεων, αποφασίσαμε να σταματήσουμε τον σχολιασμό, όπως ακριβώς και άλλα ιστολόγια απέχουν σχεδόν ολοσχερώς από την δημοσίευση σχολίων, συμπεριλαμβανομένου και του ιστολογίου του κ. Τελεβάντου

    Θα διαγράψουμε και το μοναδικό ευπρεπές σχόλιο που δημοσιεύσαμε και αφορά προσωπικές ερωτήσεις στον κ. Τελεβάντο για να μην υπάρχει λόγος ανταπαντήσεων.

    Σαν επίλογο θα επιλέξουμε ένα απόσπασμα από την Ετήσια έκδοση (2010) της Ι. Μονής Οσίου Γρηγορίου, στην οποία δημοσιεύεται σε περίληψη η αγία ζωή του μακαριστού γέροντος π. Ευσεβίου Βίττη. Σας προτείνουμε να το διαβάσετε ολόκληρο είτε από το βιβλίο της Μονής είτε μέσω των Αναβάσεων που το ανέβασαν στο διαδίκτυο σε 7 τμήματα. Το πρώτο http://anavaseis.blogspot.gr/2011/04/1927-2009.html
    Στο τέλος της δημοσίευσης στην σελ΄59 του βιβλίου γράφεται: «Τοῦ μακαρίου Γέροντος Εὐσεβίου αἰωνία ἡ μνήμη!
    Οἱ ἅγιες εὐχές του νά μᾶς συνοδεύουν!»


    Τι συμβαίνει εδώ; Έπεσε σε παπικές πλάνες και η Μονή Γρηγορίου η οποία το έκδωσε, έπεσαν σε παπική πλάνη και η Κερασιά Αγίου όρους, το μισό Άγιο Όρος, η Μητρόπολη Σιδηροκάστρου, ο Μητροπολίτης Χαλκίδος Νικόλαος Σελέντης, οι Μητροπόλεις Σουηδίας, Δανίας, Νορβηγίας, οι υπόλοιπες μισές Μητροπόλεις της Ελλάδος, δεκάδες, εκατοντάδες χιλιάδων ανθρώπων που τον γνώρισαν στην Ελλάδα και περισσοτέρων στην Σουηδία, Δανία, Νορβηγία, και οι οποίοι προσυπογράφουν με αγάπη την ζωή του γέροντος και το άρθρο. Και φυσικά και ο Πατριάρχης Αθηναγόρας ο οποίος είδε την αγιότητα του π. Ευσεβίου, και προσπάθησε άπειρες φορές να τον κάνει Μητροπολίτη Σουηδίας.

    Δυστυχώς θα πρέπει να "εγκαλέσετε" την μισή Ορθοδοξία για παπικές πλάνες, ενώ με τις ευλογίες μας θα ίπτανται ελεύθερα κοράνια, θα έχουν εξαφανιστεί τα ράσα και τα γένια, μόνο τραγιάσκες θα επιτρέπονται, τα χειροφιλήματα και οι εδαφιαίες μετάνοιες από Μητροπολίτες στους παπικούς θα πέφτουν βροχή, οι θεωρείες της εξελίξεως από Μητροπολίτες οι διαβρωμένοι θεολόγοι θα πολλαπλασιάζονται ως επιδημία, και κάθε άλλο μαστίγωμα στο Άγιο Σώμα της Εκκλησίας.

    Σπύρος
    Από την διαχεἰριση των Αναβάσεων

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου