Ἡ Ὀρθοδοξία μας
π.Ἀντώνιος Ἀλεβιζόπουλος
Δρ. Θεολογίας, Δρ. φιλοσοφίας
ζ) Ἡ ἱερή παράδοση (σελ.287-288)
Ὅποιος ζεῖ τή ζωή τῆς Ἐκκλησίας,
συμμετέχει στή ζωντανή καί διαρκῆ ἐμπειρία τῆς Ἐκκλησίας, πού ἀποτελεῖ τή
«μνήμη» τῆς Ἐκκλησίας, στήν ὁποία διαφυλάχθηκε τό μήνυμα τῆς σωτηρίας τοῦ ἀνθρώπου,
ἡ «ζῶσα ἀλήθεια».
Ἐδῶ δέν πρόκειται γιά
τή μνήμη ἤ τήν ἐμπειρία ἑνός ἀνθρώπου, ἀλλά γιά τήν ζωντανή πίστη καί συνείδηση
ὁλοκλήρης τῆς Ἐκκλησίας, πού μένει σταθερή καί ἀμετάβλητη διά μέσου τῶν αἰώνων
(Α΄ Τίμ. γ΄ 15. Ματθ. ιστ΄18. Ἰούδα 3).
Αὐτή ἡ ἐμπειρία καί συνείδηση τῆς Ἐκκλησίας δέν βασίζεται σέ προσωπικές
γνῶμες κάποιων ἀνθρώπων, ἀλλά στήν καθολική μαρτύρια τῆς Ἐκκλησίας, διά μέσου τῶν
αἰώνων· αὐτή τή μαρτυρία ὀνομάζει ἡ Ἐκκλησία
μας ἱερή παράδοση.
Αὐτή τήν ἀλήθεια ὑπογραμμίζει
ὁ ἀπόστολος Παῦλος: «Εἶσθε ἐπιστολή τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι καρπός τῆς δικῆς μας
διακονίας, γραμμένη ὄχι μέ μελάνι, ἀλλά μέ Πνεῦμα Θεοῦ ζῶντος, ὄχι σέ πέτρινες
πλάκες, ἀλλά σέ πλάκες σάρκινων καρδιῶν.... ἡ ἱκανότητα μας προέρχεται ἀπό τόν
Θεό πού μᾶς ἱκάνωσε νά γίνουμε διάκονοι Καινῆς Διαθήκης, ὄχι γράμματος, ἀλλά
Πνεύματος, γιατί τό γράμμα σκοτώνει, ἐνῶ τό Πνεῦμα ζωοποιεῖ» (Β΄ Κορ. γ΄3-6).
Ὁ λαός τοῦ Θεοῦ, ἡ Ἐκκλησία,
εἶναι «ἐπιστολή τοῦ Χριστοῦ», γραμμένη μέ Πνεῦμα Θεοῦ μέσα στήν καρδιά τοῦ κάθε
πιστοῦ.
Οἱ ἀπόστολοι ἀξιώθηκαν νά γίνουν διάκονοι τῆς Καινῆς Διαθήκης ὄχι μέ κάποια γραπτή ἐξουσιοδότηση, γιά νά ἑρμηνεύουν κάποια γραπτά κείμενα, ἀλλά διά τοῦ Πνεύματος, μέ σκοπό νά διακονοῦν τή Διαθήκη τοῦ Πνεύματος καί νά κηρύττουν τή διδαχή Του.
Οἱ ἀπόστολοι ἀξιώθηκαν νά γίνουν διάκονοι τῆς Καινῆς Διαθήκης ὄχι μέ κάποια γραπτή ἐξουσιοδότηση, γιά νά ἑρμηνεύουν κάποια γραπτά κείμενα, ἀλλά διά τοῦ Πνεύματος, μέ σκοπό νά διακονοῦν τή Διαθήκη τοῦ Πνεύματος καί νά κηρύττουν τή διδαχή Του.
Ἡ διδαχή λοιπόν τῆς Ἐκκλησίας
δέν συνίσταται σέ «διδασκαλίες καί ἐντάλματα ἀνθρώπων» (Ματθ. ιε΄ 9. Ἡσ. κθ΄
13), τά ὁποῖα καταδικάζει ὁ Κύριος, ἐπειδή ἀκυρώνουν τήν ἐντολή τοῦ Θεοῦ (Μαρκ.
ζ΄ 8), ἀλλά ἐκφράζει τό φρόνημα τῆς Ἐκκλησίας, πού εἶναι χαραγμένο ἀπό τό Πνεῦμα
τό Ἅγιο στίς καρδιές τῶν πιστῶν διά μέσου τῶν αἰώνων. Πρόκειται δηλαδή γιά τήν
«ἱερή μνήμη» τῆς Ἐκκλησίας, τή καθαρότητα τῆς ὁποίας ἐγγυᾶται τό Ἅγιο Πνεῦμα (Ἰω.
ιστ΄ 13)· ὄχι γιά «ἐμπειρίες» ἀτομικῆς ἤ ὑποκειμενικῆς τάξεως.
Ἀπόσπασμα ἀπό τό βιβλίο :
«Ἡ Ὀρθοδοξία μας».
Ἔτος 1994
σελίδες 287 -288
Τῆς Ὑπηρεσίας Ἐνημερώσεως Διαλόγου καί Πολιτισμοῦ τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν
σέ συνεργασία μέ τήν Πανελλήνια Ἕνωση Γονέων διά τήν Προστασία
τοῦ Ἑλληνορθόδοξου Πολιτισμοῦ, τῆς Οἰκογενείας καί τοῦ Ἀτόμου.
http://anavaseis.blogspot.com
Διαβάστε περισσότερα αποσπάσματα από το βιβλίο πατώντας Η Ορθοδοξία μας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.