Το Εικονοστάσι των ηρώων του Κιλκίς
Δημήτρης Νατσιός Δάσκαλος Κιλκίς -Θεολόγος
Και ο νoμός Κιλκίς «μέθυσε με τ’ αθάνατο κρασί του Εικοσιένα», όπως διθυραμβικά απάντησε ο εθνικός μας ποιητής, Κωστής Παλαμάς, στους φοιτητές που τον επισκέφτηκαν λίγο μετά την κήρυξη του πολέμου.
Πρόσφυγες οι περισσότεροι, πονεμένοι άνθρωποι, έστησαν στον φιλόξενο τούτο τόπο καινούργια σπιτικά, ανέστησαν οικογένειες, οι πληγές του φρικτού ξερριζωμού σιγά σιγά επουλώνονταν. Όμως, από την Δύση αυτή την φορά, ουρλιάζουν τα θηρία του πολέμου. Ο ελληνικός λαός, διά στόματος του τότε πρωθυπουργού Ιω. Μεταξά, βροντοφώναξε το αθάνατο «ΟΧΙ».
Να σημειώσω παρενθετικά κάτι. Ο ιστορικός αναχρονισμός και η ιδεολογική χρήση της ιστορίας είναι οι δύο μεγάλες αρρώστιες των ασχολουμένων με την ιστορία. Και το κακό είναι ότι αυτές οι ασθένειες είναι μεταδοτικές στον λαό.

