Τα ενδεικτικά άρθρα 9, 10 της ποιμαντορικής εγκυκλίου του Πατριάρχη Αντιοχείας στα οποία διαφαίνονται έντονα οικουμενιστικές θέσεις και τοποθετήσεις.
(Μετάφραση στα Ελληνικά, ακολουθεί το αγγλικό κείμενο και σε pdf το οποίο μπορείτε να κατεβάστε στον υπολογιστή σας, η αυτούσια σκαναρισμένη Εγκύκλιος του Πατριάρχη)
9. Προς μία πλήρη Μυστηριακή Ενότητα των Χριστιανών
Εμείς, ως Αντιοχείς, γνωρίζουμε την οδυνηρή πληγή, που προκλήθηκε στο σώμα του Χριστού, από το σχίσμα μεταξύ των πιστών. Το γεγονός αυτό οδήγησε την Εκκλησία της Αντιοχείας να συμμετάσχει ενεργά δεκαετίες σε κάθε διάλογο για την άρση των εμποδίων, που μπλοκάρουν το δρόμο για την αποκατάσταση της ενότητας των χριστιανών του κόσμου.
Θα είμαι πάντα πιστός στην πολιτική των προκατόχων μου. Επιμένω σχετικά με τη σημασία της διατήρησης του απολύτου σεβασμού μεταξύ των Εκκλησιών, αγνοώντας οποιαδήποτε υπεροψία, ανάθεμα και σχίσμα. Είμαι βαθειά πεπεισμένος ότι η Ορθοδοξία, η οποία είναι η βάση κάθε αλληλεπίδρασης ανάμεσα σε εμάς και άλλες Εκκλησίες, είναι ένας ενοποιός και όχι ένας διχαστικός-διαιρετικός παράγοντας. Είμαι επίσης πεπεισμένος ότι το να συμμετέχουμε σ’αυτό είναι ο σωστός τρόπος. Με αγάπη και ταπείνωση ενισχύουμε τα κοινά στοιχεία, που μάς ενώνουν όλους μαζί. Θα υπάρχουν αναμφιβόλως διαφορές, αλλά όχι στα ουσιώδη, και αυτές αποτελούν πηγή ευμενούς ποικιλομορφίας. Αυτό πρέπει να θεωρείται ένας πλούτος για εμάς, και όχι απόκλιση κατά την προσήλωσή μας στον Χριστό.
Ως εκ τούτου, ελπίζουμε να ολοκληρώσουμε όλα τα βήματα προς την πλήρη μυστηριακή ενότητα με τους αδελφούς μας των Ανατολικών μη Χαλκηδονίων Εκκλησιών, με βάση αυτά που έχουμε συμφωνήσει στο Σαμπεζύ (Chambesy), ως θετικό αποτέλεσμα ενός μακρού και εκτενούς διαλόγου. Αν το πραγματοποιήσουμε αυτό, θα πρέπει να είμαστε σε θέση να αποδείξουμε ότι έχουμε προσφέρει ένα ζωντανό παράδειγμα για την αξιοπιστία των προσπαθειών μας, για την επίτευξη της ενότητας και για να μαρτυρήσουμε την πίστη μας στον Κύριο.
Με την ευκαιρία αυτή, πρέπει επίσης να επιβεβαιώσουμε ότι θα συνεχίσουμε όλους τους διαλόγους, που λαμβάνουν χώρα σήμερα μεταξύ των διαφόρων Ανατολικών και Δυτικών Εκκλησιών, επιδιώκοντας να δείξουμε την απεριόριστη ετοιμότητά μας, να δείξουμε το πρόσωπο της νύμφης, που είναι η Εκκλησία. Από την άποψη αυτή, θα πρέπει να επιβεβαιώσουμε τη σημασία της ζωντανής μαρτυρίας που εμείς, ως Χριστιανοί, θα πρέπει να αποδείξουμε, ζώντας την αγάπη για όλο τον κόσμο στο όνομα του Χριστού Ιησού. Κάνουμε έκκληση για διαβούλευση μεταξύ μας, ως χριστιανικές Εκκλησίες, για τα διάφορα ζητήματα, που εγείρονται από τον σύγχρονο κόσμο, δίνοντας έμφαση στα θέματα, που μάς ενώνουν και αποτελούν κοινό παρονομαστή. Αυτοί οι κοινοί παρονομαστές μπορούν να προσφερθούν στον άνθρωπο του σήμερα ως παρηγοριά από τον Κύριο.
10. Ο διάλογος των θρησκειών
Αυτό, που έχουμε πει για τις σχέσεις μας με τις άλλες χριστιανικές Εκκλησίες, ισχύει και για τις σχέσεις μας με τις άλλες θρησκείες, ειδικά σε μια εποχή, που οι θρησκείες χρησιμοποιούνται, για να κατηγοριοποιήσουν τους ανθρώπους και να σπέρνουν συγκρούσεις και διαιρέσεις μεταξύ τους. Η Αντιοχειανή ιστορία μας είναι γεμάτη από παραδείγματα, που δείχνουν ότι πάντοτε έχουμε απορρίψει οποιεσδήποτε τέτοιες κατηγοριοποιήσεις και διαιρέσεις με άλλες θρησκείες, ή με τους συμπατριώτες στην ίδια χώρα.
Στο πέρασμα των αιώνων εμείς, ως Εκκλησία της Αντιοχείας, πιστεύουμε στην κοινή συμβίωση. Και εφαρμόζουμε αυτή την πεποίθηση πλήρως. Επειδή ο άνθρωπος είναι το επίκεντρο όλων των θρησκειών, πρέπει να γαλουχήσουμε μέσα του την αγάπη για τον άλλο και όχι μόνο την αποδοχή του.
_____________________________
9-Towards a Full
Sacramental Unity of the Christians:
We, as
Antiochians, are aware of the painful wound inflicted on the body of Christ by
the
schism between
the believers This has led the Antiochian Church to participate actively for decades
in every dialogue to remove the obstacles which block the way to restoring the unity
of the Christian world. We will always be faithful to the policy of my
predecessors. I insist on the importance of maintaining the absolute respect
between the Churches ignoring any arrogance, anathematizing, and
schismatization. I am deeply convinced that Orthodoxy; which is the basis of
every interaction between us and other Churches, is a unifying factor not a
divisive one. I am also convinced that adhering to it is the right way. With
love and humility, we strengthen the common factors that bind us all together. There
will undoubtedly be differences, not in essentials, and this a source of
propitious diversity This shall be considered a richness to us, and not a deviation
of our adherence to Christ.
Therefore, we
hope to accomplish all steps towards a full sacramental unity with our brethren
in the Eastern non-Chalcedonian Churches, based on what we have agreed upon in
Chambesy as a positive result of a long and extensive dialogue If we realize
this, we should be able to show that we have offered a living example of the
credibility of our endeavors to achieve unity and to witness to our loyalty to
the Lord On this occasion, we also affirm that we will continue all dialogues
now taking place between the different Eastern and Western Churches, seeking to
show our unlimited readiness to show the face of the bride, that is the Church
In this respect, we should affirm the importance of the living witness which we
as Christians should show by living the love we carry to the whole world in the
name of Jesus Christ. We call for consultation among ourselves as Christian
Churches, about the different issues raised by the modem world, emphasizing the
issues that unite us and constitute our common denominators. These common denominators
can be offered to the man of today as a consolation from the Lord.
10- The Dialogue
of Religions:
What we have
said about our relations with the other Christian Churches applies equally
on our relations
with other religions, especially at a time when religions are used to categorize
people and sow conflicts and divisions among them. Our Antiochian history is full
of examples showing that we have always rejected any such categorizations and
divisions with other religions, or with compatriots in the same country. Throughout
the centuries, we, as Antiochian Church, believe in living together; and we
practice this belief fully. Because man is the focus of all religions, we have
to nurture in him the love of the other and not just accepting him.
Κατεβάστε την Εγκύκλιο σε μορφή pdf πατώντας τον σύνδεσμο:
04-12-2013
Διαβάστε επίσης 3 σχετικά άρθρα :
1) 10-2-2013 Λαμπρή ενθρόνιση του Πατριάρχη Αντιοχείας στη Δαμασκό
Σε
εορταστική ατμόσφαιρα πραγματοποιήθηκε το πρωί της Κυριακής η ενθρόνιση του
Πατριάρχη Αντιοχείας Ιωάννη στον Καθεδρικό Ναό του Τιμίου Σταυρού στη Δαμασκό. Προηγήθηκε
θεία λειτουργία και ακολούθησε η τελετή ενθρόνισης παρουσία επισήμων εκπροσώπων
πολιτικών και θρησκευτικών Αρχών.
Μετά
τις προσφωνήσεις του εκπροσώπου του Ιερού Κλήρου και της Ιεράς Συνόδου του
Πατριαρχείου Αντιοχείας αντιφώνησε ο Πατριάρχης Ιωάννης ο οποίος παρουσίασε το
περίγραμμα των στόχων της Πατριαρχίας του. Ακολουθούν ορισμένα αποσπάσματα την
ομιλίας του Πατριάρχη σε ελεύθερη μετάφραση από το Amen.gr.
«Η νεολαία μας
είναι ο θησαυρός της Εκκλησίας μας. Είναι οι Πρεσβευτές Του (σ.τ.μ. Κυρίου) σε
αυτόν τον ραγδαία μεταβαλλόμενο κόσμο. Επιθυμούμε να εγγυηθούμε τον ρόλο τους,
ως πρεσβευτών, με έναν σοβαρό τρόπο. Επιθυμούμε να γνωρίζουν ότι ολόκληρη η
Εκκλησία έχει ανάγκη τον ενθουσιασμό και την αφοσίωσή τους», τόνισε ο
Πατριάρχης Ιωάννης δίνοντας έμφαση στον ρόλο και την συμμετοχή στην νεολαίας
στην ζωή της Εκκλησίας.
Ο νέος Προκαθήμενος
της Εκκλησίας της Αντιόχειας αναφέρθηκε ιδιαιτέρως στις συγκρούσεις στην Συρία
και στα αποτελέσματά τους για τον χριστιανικό πληθυσμό της χώρας.
«Ο Κύριος
στεναχωρείται από την βία και τους σκοτωμούς που επιτρέπονται σε πολλές
περιοχές, όπως συμβαίνει τώρα στη Συρία. Έχουμε μέλη της Εκκλησίας μας στην
χώρα που εξαναγκάσθηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια και τις πόλεις τους. Έμειναν
άνεργοι, έχασαν τα μέσα για την επιβίωση τους. Η αγάπη είναι ο εχθρός του
θανάτου και της βίας ανεξαρτήτων από πού προέρχονται. Θα πρέπει να θεωρήσουμε
την αιτία που προκάλεσε άστεγους ως δική μας ευθύνη και να βοηθήσουμε εκείνους
που υποφέρουν από αυτή την τραγική κατάσταση. Πρέπει να τους δείξουμε την αγάπη
μας, να θυσιάσουμε τους εαυτούς μας για να τους ανακουφίσουμε», τόνισε.
Σημαντική ήταν η
αναφορά του στην ανάγκη προώθησης του
διαλόγου και της συνεργασίας σε διαχριστιανικό επίπεδο.
«Ο Ιησούς δακρύζει
όταν γίνεται μάρτυρας των διαιρέσεων στον Χριστιανικό κόσμο, και της απόστασης
μεταξύ των μελών του, όπως επίσης και από την πρόσφατη αποδυνάμωση της
οικουμενικής προσπάθειας», σημείωσε ο Πατριάρχης Ιωάννης και επισήμανε ότι θα
πρέπει να ενισχυθεί η προσπάθεια για την επίτευξη αρμονικής σχέσης μεταξύ Ανατολικών και Δυτικών Εκκλησιών και να
ενδυναμωθεί η συνεργασία σε ζητήματα ποιμαντικής μέριμνας. «Πρέπει να
ενθαρρύνουμε το διάλογο, να
γνωρίσουμε ο ένας τον άλλο καλύτερα και να λάβουμε τολμηρές θρησκευτικές πρωτοβουλίες έτσι ώστε να έρθουμε πιο κοντά,
όταν έλθει ο καιρός, στην κοινωνία στο
κοινό ποτήριο».
Ωστόσο ο Πατριάρχης
Ιωάννης δεν παρέλειψε να στείλει και ένα σαφές μήνυμα στους μουσουλμάνους της χώρας.
«Εμείς, οι
Αντιοχειανοί, είμαστε μια ανατολική
Εκκλησία. Οι ρίζες της πηγαίνουν βαθειά στην ιστορία της περιοχής μας. Μαζί
με τους μουσουλμάνους αδελφούς μας,
είμαστε οι γιοι και οι κόρες αυτής της καλής γης. Ο Θεός θέλεις εμάς εδώ να
μαρτυρούμε το Άγιο όνομά Του, και εδώ πρέπει να παραμείνουμε, ενθαρρύνοντας την
αξιοπρεπή και με αλληλοσεβασμό συνύπαρξη,
αρνούμενοι κάθε είδους μίσους, φόβου και αλαζονείας. Στους Μουσουλμάνους αδελφούς μας δηλώνω πως δεν απολαμβάνουμε μόνον
τη ίδια γη και το πεπρωμένο της, αλλά μαζί οικοδομήσαμε τον πολιτισμό αυτής της
γης και μοιραστήκαμε τη δημιουργία της κουλτούρας και της ιστορίας. Αφήστε
λοιπόν να εργαστούμε από κοινού για τη διατήρηση αυτής της πολύτιμης
κληρονομιάς».
Ολοκληρώνοντας την
ομιλία του κάλεσε κλήρο και λαό να εργαστούν μαζί για την εκπλήρωση της
επιθυμίας του Χριστού. «Η Αντιοχειανή Έδρα είναι μια και θα συνεχίσουμε να
εργαζόμαστε να παραμείνει ενωμένη, να συνεχίσει να λάμπει όλο και πιο φωτεινά.
Οι Αρχιεπισκοπές μας είναι και θα πρέπει να συνεχίσουν να είναι ανοιχτές και να
συνεργάζονται σε όλα τα επίπεδα. Θα πρέπει να είναι ανοικτές στις άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες, στις αδελφές
Χριστιανικές Εκκλησίες, και σε όλους τους ανθρώπους καλής θέλησης».
Στην ενθρόνιση παρέστησαν ο Νούντσιος του
Βατικανού, ο Πατριάρχης της Εκκλησίας των Μαρωνιτών, ο Πατριάρχης Γρηγόριος εκ
της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, Αντιπροσωπεία της Ορθόδοξης Εκκλησίας της
Ρωσίας, Επίσκοποι της Αρμενικής Εκκλησίας, Επίσκοποι της Συρο-Ορθόδοξης
Εκκλησίας, ο Πρωθυπουργός και μέλη της Κυβερνήσεως, ο Πρόεδρος και μέλη του
Κοινοβουλίου.
Ο Πατριάρχης
Αντιοχείας αφίχθη στον Καθεδρικό Ναό του Τιμίου Σταυρού, συνοδευόμενος από
Μητροπολίτες, Επισκόπους και Κληρικούς του Πατριαρχείου, επευφημούμενος από
πλήθη πιστών που έσπευδαν να λάβουν την ευχή και την ευλογία του ενώ η μπάντα
των προσκόπων παιάνιζε χαρμόσυνα.
Το απόγευμα του
Σαββάτου ο Πατριάρχης Αντιοχείας χοροστάτησε στον εσπερινό που τελέστηκε στον
ίδιο Ναό παρουσία Ιεραρχών και κληρικών του Πατριαρχείου Αντιοχείας και άλλων
Εκκλησιών.
(http://www.amen.gr/article12405)
(http://www.amen.gr/article12405)
2) 16-3-2013. Ευχές Πατριάρχη Αντιοχείας στον Πάπα Φραγκίσκο Α΄
Συγχαρητήριο
τηλεγράφημα προς τον νέο Ποντίφικα απέστειλε ο Πατριάρχης Αντιοχείας κ.
Ιωάννης, με αφορμή την εκλογή του στον Θρόνο της Ρ/Καθολικής Εκκλησίας.
"Με
ιδιαίτερη χαρά χαιρετίζουμε την εκλογή σας στην Αποστολική Έδρα της Ρώμης, και
σας στέλνουμε τα ειλικρινή συγχαρητήριά μας". αναφέρει ο κ. Ιωάννης.
Σε
άλλο σημείο υπογραμμίζει: "Γνωρίζουμε ότι σας αποκαλούν πατέρα των φτώχων,
από την εποχή που ήσασταν Καρδινάλιος στην Αργεντινή. Η επιλογή του ονόματος
του Αγίου Φραγκίσκου και τα πρώτα λόγια μετά την εκλογή σας, επιβεβαιώνουν την
πεποίθησή μας ότι ο Κύριος δεν θα εγκαταλείψει την Εκκλησία".
Κλείνοντας
ο Πατριάρχης Αντιοχείας εύχεται στον νέο Πάπα υγεία και δύναμη, ενώ εκφράζει
την ελπίδα για μια συνάντηση στο μέλλον.
(http://www.romfea.gr/patriarxeia/patriarxeia/patriarxeio-antioxeias/16039-2013-03-16-11-32-10)
3) Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2012 Πατριάρχης Αντιοχείας: ''Πιστεύουμε στον διάλογο''
Τις
πρώτες δηλώσεις του έκανε ο νέος Πατριάρχης Αντιοχείας κ. Ιωάννης, μετά την
σημερινή του εκλογή στον Πατριαρχικό Θρόνο.
"Πιστεύουμε
στον διάλογο. Αυτός είναι ο σκοπός στον οποίο προσβλέπουμε όλοι, στην Συρία και
εκτός της χώρας", δήλωσε ο νέος Πατριάρχης Αντιοχείας σε συνέντευξη
Ιωάννης.
Επίσης
ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Αντιόχειας τόνισε: "Η σχέση μας με τις άλλες εκκλησίες είναι πολύ σημαντική
για μας και εργαζόμαστε προς την κατεύθυνση αυτή με τους αδελφούς μας μουσουλμάνους."
"Είμαστε μία μόνο οικογένεια και η τύχη μας
είναι κοινή", πρόσθεσε χαρακτηριστικά.
(http://www.romfea.gr/patriarxeia/patriarxeia/patriarxeio-antioxeias/14885-2012-12-17-20-37-46)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.