Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Αλβανία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Αλβανία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2013

Ο Βενιζέλος τα ελληνόπουλα που λιμοκτονούν και το Εθν. Θέατρο της Αλβανίας!


Ανακοίνωση ΣΦΕΒΑ σχετικά με την ενίσχυση του Εθν. Θέατρου της Αλβανίας 

Μέ ἰδιαίτερη ἔκπληξη καί ἀπορία  ἀκούσαμε τή δήλωση τοῦ ὑπουργοῦ ἐξωτερικῶν τῆς Ἑλλάδος κ. Βενιζέλου κατά τήν πρόσφατη ἐπίσκεψή του στήν Ἀλβανία. Σύμφωνα μέ αὐτήν ἡ πατρίδα μας προτίθεται νά ἐνισχύσει μέ τό ποσόν τῶν 2,5 ἐκατομυρίων εὐρώ, τό Ἐθνικό θέατρο τῆς Ἀλβανίας στά πλαίσια τῶν πολιτιστικῶν  ἐπαφῶν τῶν δύο χωρῶν.

            Κατ' ἀρχήν προκαλεῖ ἀπορία τό γεγονός ὅτι ἡ χώρα μας εἶναι σέ θέση νά διαθέσει αὐτό τό ποσό τήν ὥρα πού αἰματηρές περικοπές γίνονται παντοῦ σέ κάθε στάδιο τῆς δημόσιας διοίκησης. Δέν γνωρίζουμε ποιές  πολιτικές σκοπιμότητες  ἤ προτεραιότητες ἐπιβάλλουν τήν κίνηση αὐτή. Ὡστόσο καί σέ ὅτι ἀφορᾶ στίς ἑλληνοαλβανικές σχέσεις καί εἰδικά στό θέμα τῶν ἀδελφῶν μας στή Βόρειο Ἤπειρο, δέν μπορεί παρά νά ἀναρωτηθεῖ κανείς:
            Ἡ ἐνίσχυση τοῦ Ἐθνικοῦ Θεάτρου τῆς Ἀλβανίας  εἶναι πιό σημαντική γιά τήν ἑλληνική κυβέρνηση ἀπό τή στήριξη τῶν ὁμογενῶν ὑπερηλίκων Ποντίων καί Βορειοηπειρωτῶν ἀπό τούς ὁποίους κόπηκε πρόσφατα ἡ πενιχρή σύνταξη πού ἔπαιρναν;

Τρίτη 27 Αυγούστου 2013

Εκατό χρόνια αλβανικού ανθελληνισμού. Κωνσταντίνος Χολέβας


Εκατό χρόνια αλβανικού ανθελληνισμού

Κωνσταντίνος Χολέβας- Πολιτικός Επιστήμων

Όσο κι αν προσπαθούν οι σειρήνες του διεθνισμού και της πολυπολιτισμικότητας να μας πείσουν ότι με τον «Ευρωπαίο»  Πρωθυπουργό Έντι Ράμα θα βελτιωθούν οι ελληνοαλβανικές σχέσεις, η πραγματικότητα είναι σκληρή και δυσάρεστη.
Τα γεγονότα εναντίον των Ελλήνων Ορθοδόξων στην Πρεμετή είναι απλώς η κορυφή του παγόβουνου. Θυμίζω την υποστήριξη και των δύο μεγάλων αλβανικών κομμάτων προς τα αιτήματα των Τσάμηδων, οι οποίοι ουσιαστικά διεκδικούν τη Θεσπρωτία.
Θυμίζω τη δολοφονία προ τριών ετών του Αριστοτέλη Γκούμα στη Χειμάρρα, απλώς και μόνον επειδή μιλούσε ελληνικά. Θυμίζω και τις ύπουλες δημοτικές και δικαστικές αποφάσεις εις βάρος ελληνικών περιουσιών.

Πρόκειται για μία ακόμη σελίδα στον μακρύ κατάλογο του αλβανικού ανθελληνισμού. Το γειτονικό κράτος ιδρύθηκε προ εκατό ακριβώς ετών με τη λήξη των Βαλκανικών Πολέμων. Η Ελλάς είχε απελευθερώσει και τη Βόρειο Ήπειρο, αλλά αναγκάσθηκε να αποσύρει τον Στρατό της για να κατασκευασθεί κράτος αλβανικό. Ήταν επιθυμία της Ιταλίας και της τότε Αυστρουγγαρίας που ήθελαν ένα δορυφορικό κρατίδιο που θα ελέγχει την είσοδο της Αδριατικής.

Οι Αλβανοί απειλούν με απολύσεις όσους πηγαίνουν στην Θ. Λειτουργία της σκλαβωμένης Εκκλησίας στην Πρεμετή! (Εμείς συνεχίζουμε να προσλαμβάνουμε μη Έλληνες!)


Οι Αλβανοί απειλούν με απολύσεις όσους πηγαίνουν στην Θ. Λειτουργία της σκλαβωμένης Εκκλησίας στην Πρεμετή!

Καθώς εμείς οι νεο-έλληνες περιμένουμε από αυτούς που παριστάνουν τους υπουργούς της δήθεν ελληνικής κυβέρνησης να λύσουν τα προβλήματα που δημιουργεί η παγκοσμοιοποιημένη διακυβέρνηση, χωρίς να προσφέρουμε το παραμικρό από την μεριά μας για την λύση τους, επαναπαυόμενοι στους μαλακούς καναπέδες και στα νεο-οθωμανικά τουρκοσήριαλ, μαθαίνουμε ότι δεν έχει τέλος το καθεστώς βίας και τρομοκρατίας στη Βόρειο Ήπειρο, αφού όπως καταγγέλλουν οι Έλληνες κάτοικοι, οι Αλβανοί τους απειλούν με απολύσεις από τις δουλειές τους, εάν παραβρεθούν ακόμη και στην εξωτερική Θεία Λειτουργία, που γίνεται στην αυλή της σκλαβωμένης Εκκλησίας στην Πρεμετή!

Δείτε στο βίντεο τον διωκόμενο Ελληνισμό της Βορείου Ηπείρου! Έλληνες και Ελληνόπουλα που πραγματικά αξίζουν να αγωνιστεί κανείς γι΄ αυτά, γεμάτα αγνότητα, φιλότιμο, Πίστη και Πατρίδα!

Τρίτη 20 Αυγούστου 2013

Ἔντονη διαμαρτυρία Μητροπολίτου Ἀνδρέου γιὰ τὸ ἀνοσιούργημα βεβηλώσεως Ἱ.Ναοῦ στὴν Πρεμετή


Ἔντονη διαμαρτυρία Μητροπολίτου Ἀνδρέου γιὰ τὸ ἀνοσιούργημα βεβηλώσεως Ἱ.Ναοῦ στὴν Πρεμετή


Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης κ. Ἀνδρέας, ἔκανε τὶς ἀκόλουθες δηλώσεις :
            « Ὀργὴ καὶ ἀγανάκτηση προκαλεῖ ἡ βεβήλωση τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ τῶν Εἰσοδίων τῆς Θεοτόκου, στὴν Πρεμετή, ἀπὸ ἀλβανικοὺς ἐθνικιστικοὺς κύκλους.

            Ὅσοι πιστεύουν στὴν διατυμπανιζόμενη «ἑλληνοαλβανικὴ φιλία», ἄς γνωρίζουν, ὅτι στὶς 16 Αὐγούστου 2013 μιὰ ὁμάδα, κατ’ εὐφημισμὸν «δημοτικῶν ὑπαλλήλων», ἀπογύμνωσε τὸν ἐν λόγῳ Ἱερὸ Ναὸ ἀπὸ ἱερὰ σκεύη, εἰκόνες καὶ προσκυνητάρια, καθὼς καὶ ἀπὸ τὴν καμπάνα. Ἔτσι ὁ ἀνθελληνικὸς ἀλβανικὸς ἐθνικισμός, ποὺ συνεχῶς διογκώνεται μὲ τὴν ὑποκίνηση ἤ, ἔστω, τὴν ἀνοχὴ τῆς Κυβερνήσεως τῆς γείτονος, ἔδωσε μὲ πρωτοφανῆ θρασύτητα τὰ δείγματα τῆς γραφῆς του.
Γιατὶ ὄχι μόνο ἅρπαξε τὰ ἱερὰ ἀντικείμενα τοῦ Ναοῦ, ἀλλὰ καὶ πρωταγωνίστησε σὲ σκηνὲς βίας καὶ ἀγριότητος εἰς βάρος τῶν κληρικῶν, ποὺ διακονοῦν ἐκεῖ.

Ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος μιλάει για τα γεγονότα της Πρεμετής. (Βίντεο)


Ανακοίνωση της Ι. Μητροπόλεως Αργυροκάστρου για τα γεγονότα στον ιερό ναό της Παναγίας στην Πρεμετή


Ανακοίνωση της Ι. Μητροπόλεως Αργυροκάστρου για τα γεγονότα στον ιερό ναό της Παναγίας στην Πρεμετή

Η Μητρόπολη Αργυροκάστρου καταδίκασε τη χρήση βίας στο ιερό ναό , και όλα όσα διαδραματίσθηκαν δίπλα στους πιστούς της ενορίας μας στην είσοδο του ναού της Παναγίας .
«Σήμερα στην κοινότητα της Πρεμετής Ορθόδοξοι ενορίτες έγιναν μάρτυρες της βάναυσης παραβίασης κάθε έννοιας της δημοκρατίας, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αλλά μεταξύ άλλων και της ελεύθερης άσκησης του θρησκευτικού δικαιώματος , που κατοχυρώνεται από το αλβανικό Σύνταγμα, καθώς και τις βασικές προϋποθέσεις που πρέπει να διασφαλίζονται στο πλαίσιο του κράτους δικαίου και της ισότητας.

Σήμερα το πρωί, Παρασκευή 16, Αυγούστου του 2013, και ενώ ολόκληρη η Ορθόδοξη κοινότητα συνεχίζει να εορτάζει την Εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, το Πάσχα του καλοκαιριού, παραστρατιωτικές ομάδες (με τη βοήθεια των δημοτικών υπαλλήλων και την σιωπηρή υποστήριξη της δημοτικής αρχής ), με πρόσχημα την αντιμετώπιση μιας οικονομικής υπόθεσης, άσκησαν βία σε βάρος των κληρικών και των πιστών στο καθιερωμένο παζάρι της εκκλησίας .

Κυριακή 7 Ιουλίου 2013

Ο Φετουλάχ Γκιουλέν σπόνσορας του UCK (Ου Τσε Κα) και των Αλβανών λαθρεμπόρων ναρκωτικών. Νίκου Χειλαδάκη


Ο Φετουλάχ Γκιουλέν σπόνσορας του UCK (Ου Τσε Κα) και των Αλβανών λαθρεμπόρων ναρκωτικών 

Νίκος Χειλαδάκης  Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος

Την εντυπωσιακή αποκάλυψη ότι μεγάλος ισλαμιστής ηγέτης Φετουλάχ Γκιουλέν, πνευματικός πατέρας του τουρκικού πολιτικού Ισλάμ και του κόμματος του Ερντογάν, είναι ο μεγάλος σπόνσορας του αλβανικού ΟΥ ΤΣΕ KA  ενώ με δικά του κεφάλαια δημιουργήθηκε το τεράστιο δίχτυο των Αλβανών λαθρέμπορων ναρκωτικών στην βαλκανική και σε προέκταση σε όλη την Ευρώπη, κάνει η τουρκική εφημερίδα Aydınlık,  στο φύλο της 4/7/2013.

Σύμφωνα με τις αποκαλύψεις της τουρκικής εφημερίδας, ο  Wayne Madsen, πρώην υψηλόβαθμος πράκτορας της αμερικανικής NSA, αναφέρει σε απόρρητη αναφορά του για τις δραστηριότητες της Αλ Καιντα ότι ο γνωστός Τούρκος ισλαμιστής ηγέτης Φετουλάχ Γκιουλέν ήταν και εξακολουθεί να είναι ο μεγαλύτερος οικονομικός σπόνσορας του γνωστού αλβανικού Ου Τσε Κα  ενώ ήταν αυτός που στήριξε οικονομικά την ανεξαρτησία του Κοσσόβου. Παράλληλα, όπως αναφέρεται στη ίδια αναφορά, ο Γκουλέν έχει στηρίξει τα τεράστια κυκλώματα του αλβανικού λαθρεμπορίου ναρκωτικών που έχει απλωθεί σχεδόν σε όλη την Ευρώπη με εκατομμύρια δολάρια ετήσιο τζίρο.

Τρίτη 2 Ιουλίου 2013

Οι τσάμηδες θα συγκυβερνούν στην Αλβανία. Κωνσταντίνος Χολέβας


Οι τσάμηδες θα συγκυβερνούν στην Αλβανία 

Κωνσταντίνος Χολέβας- Πολιτικός Επιστήμων 

Είχαμε τον Μπερίσα που ονειρευόταν τη Μεγάλη Αλβανία, τώρα θα έχουμε τον Έντι Ράμα, του οποίου η κυβέρνηση θα στηρίζεται στις ψήφους 5 Τσάμηδων. Η εναλλαγή κομμάτων στα Τίρανα ουδέποτε επηρέασε θετικά ή αρνητικά τις ελληνοαλβανικές σχέσεις.
Ίσως ο αγωγός ΤΑΡ μας φέρει πιο κοντά. Πάντως στα ζητήματα των δικαιωμάτων των Βορειοηπειρωτών και τα δύο μεγάλα κόμματα, Δημοκρατικό και Σοσιαλιστικό, τηρούν  σχεδόν την ίδια αρνητική γραμμή. Απέναντι στα αιτήματα των Τσάμηδων τα δύο κόμματα είναι εξ ίσου υποστηρικτικά.
Η νέα εξέλιξη είναι ότι βλέπουμε μετά τις βουλευτικές εκλογές να αυξάνονται οι έδρες των δύο Τσάμικων κομμάτων και τον Σοσιαλιστή Έντι Ράμα να σχηματίζει κυβέρνηση με την υποστήριξη πέντε ανθελλήνων Τσάμηδων, οι οποίοι κατόρθωσαν να εκλεγούν στην αλβανική Βουλή.

Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2013

Το Σχολείο της Κορυτσάς. Κωνσταντίνος Χολέβας


Το Σχολείο της Κορυτσάς 

Κωνσταντίνος Χολέβας –Πολιτικός Επιστήμων 

Με προσωπική παρέμβαση του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά λύθηκε το προσωρινό πρόβλημα, το οποίο είχε προκύψει ως προς τη χρηματοδότηση του ελληνικού σχολείου στην Κορυτσά.
Το σχολείο αυτό λειτουργεί ως ιδιωτικό, διότι η Αλβανική Κυβέρνηση δεν θεωρεί την Κορυτσά «μειονοτική περιοχή»
Δηλαδή θεωρεί ότι εκεί δεν υπάρχουν Έλληνες και δεν ανοίγει ελληνόφωνα σχολεία (που λειτουργούν αλλού). Η κρατική ελληνική χρηματοδότηση μαζί με τις δωρεές  ιδιωτών χορηγών διατηρούν σε λειτουργία ένα εκπαιδευτήριο, το οποίο απευθύνεται όχι μόνο στους Έλληνες Βορειοηπειρώτες, αλλά και σε Αλβανούς που θέλουν να μάθουν τη γλώσσα και τον πολιτισμό μας. Φυσικά υπάρχουν και μαθήματα, τα οποία διδάσκονται στα αλβανικά.
Η Κορυτσά ήταν πάντοτε και παραμένει προπύργιο του Ελληνισμού στην περιοχή παρά τις μεθοδεύσεις των διαφόρων αλβανικών κυβερνήσεων.

Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2013

"Πλιάτσικο" στις αγιογραφίες των Εκκλησιών στην Βόρειο Ήπειρο


Κλάπηκε και καταστράφηκε ένα μέρος από την εικονογραφία του Ονούφριου στο ναό της Αγίας Παρασκευής στο Ελμπασάν

Φωτογραφίες πριν και μετά την κλοπή.
Αυτές τις μέρες της αλλαγής του έτους,  έχει κλαπεί και καταστραφεί σοβαρά δύο φορές  η εικονογραφία που έχει αγιογραφηθεί από τον Ονούφριο στο ναό της Αγίας Παρασκευής στο Βλάσιο του Ελμπασάν.

Αυτή η μικρή εκκλησία, και απλή στην όψη, μονόκλιτη, με πρόναο δυτικά, αλλά μοναδικό όσο αφορά την αξία που έχει αγιογραφήσει ο Ονούφριος το έτος 1554 ήταν πάντοτε ένα αντικείμενο μελέτης, χημικών αναλύσεων, ερευνών και διάφορων επιστημονικών θεμάτων υπό συζήτηση για την παραδοσιακή κληρονομιά.
 Είναι πολλές οι αναφορές και οι εκδόσεις όπου συζητούνται οι αξίες και οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν από τον Ονούφριο σ’ αυτήν την εκκλησία.

Αλλά αυτά δεν έχουν καμία αξία για τους καταστροφείς και του ιερόσυλους κλέφτες αυτών των ημερών, οι οποίοι με την ησυχία τους και χωρίς να ενοχληθούν καθόλου από τα όργανα της τάξης συνεχίσουν το « έργο» τους της καταστροφής ενός μοναδικού έργου πολιτισμικής κληρονομιάς.

Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2012

Γιατί προκαλεί ο Μπερίσα; Κωνσταντίνος Χολέβας


Γιατί προκαλεί ο Μπερίσα;

Κωνσταντίνος Χολέβας –Πολιτικός Επιστήμων

    Ας μην αυταπατώμεθα. Δεν είναι προεκλογικό πυροτέχνημα ή πανηγυρική υπερβολή. Η αναφορά του Αλβανού Πρωθυπουργού Σάλι Μπερίσα στα σύνορα της «Μεγάλης Αλβανίας», η οποία φθάνει μέχρι την Πρέβεζα, δεν ήταν τυχαία.
Η θεωρία της «Φυσικής Αλβανίας», όπως μετονομάσθηκε η Μεγάλη Ιδέα των Αλβανών, διατρέχει όλο το πολιτικό φάσμα της γειτονικής χώρας και επηρεάζει, ας το προσέξουμε αυτό, πολλούς από τους Αλβανούς που εργάζονται στη χώρα μας.
 Στα σχολικά βιβλία Ιστορίας και Γεωγραφίας η Φυσική Αλβανία είναι  παρούσα ακόμη και στα εξώφυλλα. Περιλαμβάνει τη σημερινή Αλβανία, τμήμα του Μαυροβουνίου, το ένα τρίτο των εδαφών της ΠΓΔΜ (Ιλλυρίδα την ονομάζουν οι αυτονομιστές Αλβανοί), μέρος της Νοτίου Σερβίας (Πρέσεβο), το Κόσσοβο και ελληνικά εδάφη όπως η Θεσπρωτία (Τσαμουριά την λένε οι ίδιοι ) και η Πρέβεζα.
Δεν πρόκειται για άποψη λίγων εθνικιστών. Είναι το επίσημο εθνικό δόγμα, όπως κατεγράφη από την Ακαδημία Επιστημών των Τιράνων το 1997. Είναι ένα πρόβλημα που δεν πρέπει να το υποτιμήσουμε. Ούτε φυσικά να το υπερτιμήσουμε.

Κυριακή 2 Δεκεμβρίου 2012

Μητροπολίτης Κονίτσης Ανδρέας για τις δηλώσεις του Αλβανού πρωθυπουργού


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΔΡΥΪΝΟΥΠΟΛΕΩΣ, ΠΩΓΩΝΙΑΝΗΣ & ΚΟΝΙΤΣΗΣ
                           

Αριθ. Πρωτ.  96
Εν Δελβινακίω τη 29η Νοεμβρίου 2012
ΔΕΛΤΙΟ   ΤΥΠΟΥ

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κ. ΑΝΔΡΕΑΣ,
έκανε τις ακόλουθες Δηλώσεις :
«Ο Αλβανός πρωθυπουργός Σαλί Μπερίσα με τα όσα είπε επ’  ευκαιρία της συμπληρώσεως εκατό (100) ετών από την «ανεξαρτησία» της Χώρας του, αποκάλυψε τους κρυφούς πόθους και τα ανόσια σχέδια της Αλβανίας σε βάρος της Ελλάδος. Είπε, δηλαδή, ότι οι Αλβανοί έχουν πάντοτε στον νου και στα σχέδιά τους την «Μεγάλη Αλβανία», που θα περιλαμβάνη το Κόσσοβο, μέρος της FYROM, την Φλώρινα, την Καστοριά, τα Ιωάννινα, την Άρτα και την Πρέβεζα!

Βέβαια, αυτές είναι πάγιες απόψεις των Αλβανών που κάθε τόσο τις προβάλλουν, όπως προβάλλουν και το ζήτημα των διαβοήτων «Τσάμηδων». Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, δείχνονται και αχάριστοι προς την Ελλάδα, από την οποία «χόρτασαν ψωμί», κατά τα τελευταία είκοσι χρόνια.

Δελτίο Τύπου ΣΦΕΒΑ για τις δηλώσεις Μπερίσα


Δελτίο Τύπου ΣΦΕΒΑ για τις δηλώσεις Μπερίσα

Αθήνα  29-11-12
        Η δήλωση του Aλβανού πρωθυπουργού Σ. Μπερίσα στoν Αυλώνα κατά τον εορτασμό της επετείου ιδρύσεως του αλβανικού κράτους ξεσκεπάζει με τον πιο ωμό τρόπο το αληθινό πρόσωπο της αλβανικής εξωτερικής  πολιτικής. Η Αλβανία διεκδικεί απροκάλυπτα και ανιστόρητα εδάφη από όλους τους γείτονές της.
        Ο ΠΑΣΥΒΑ και η ΣΦΕΒΑ για χρόνια κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου  σχετικά με την γιγάντωση του αλβανικού εθνικισμού.

Σαφείς αποδείξεις της τακτικής αυτής, που υπηρετείται από όλο το φάσμα του αλβανικού πολιτικού συστήματος, και δεν είναι καθόλου ευκαιριακή, είχαμε τόσο με την ιταμή συμπεριφορά  των Αλβανών στον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Παπούλια, στην προ ετών επίσκεψή του (διέκοψε την επίσημη επίσκεψή του διαμαρτυρόμενος), όσο και με την ακύρωση της συμφωνίας για τα θαλάσσια ύδατα, που υπέγραψε η κυβέρνηση Καραμανλή το 2009.

Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2012

Να δώσουμε αποστομωτική απάντηση προς Αλβανία και Σκόπια. Κωνσταντίνος Χολέβας


Να δώσουμε αποστομωτική απάντηση προς Αλβανία και Σκόπια

Κωνσταντίνος Χολέβας- Πολιτικός Επιστήμων

Λάθη και υποχωρήσεις της ελληνικής πλευράς κατά τις τελευταίες δεκαετίες σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση έχουν δώσει την ευκαιρία σε  θρασείες γειτονικές χώρες να προκαλούν. Η Αλβανία και τα Σκόπια, ενώ έχουν βοηθηθεί πολιτικά κι οικονομικά (τα Σκόπια ακόμη και στρατιωτικά) από την Ελλάδα ανταποδίδουν τη γενναιοδωρία μας με δηλώσεις και πράξεις κακής, -θα έλεγα κακίστης- γειτονίας. Θυμίζω τα γεγονότα:
Ο Αλβανός Υπουργός Εξωτερικών Έντμοντ Παναρίτι συζητώντας στην Αθήνα με τον Έλληνα ομόλογό του Δ. Αβραμόπουλο έθεσε θέμα Τσάμηδων. Οι Μουσουλμάνοι Τσάμηδες της Θεσπρωτίας έπρεπε να φύγουν από την Ελλάδα βάσει της Λωζάννης, αλλά η ελληνική μεγαλοψυχία τούς κράτησε εδώ με την ελπίδα βελτιωθούν οι σχέσεις με το νέο τότε αλβανικό κράτος.
Οι Τσάμηδες  ανταπέδωσαν τη φιλοξενία μας συνεργαζόμενοι στη διάρκεια της Κατοχής με Ιταλούς και Γερμανούς κατακτητές και σφάζοντας αμάχους Έλληνες.

Κυριακή 15 Ιουλίου 2012

Θα βελτιωθούν οι Ελληνοαλβανικές σχέσεις; Κωνσταντίνος Χολέβας


 Θα βελτιωθούν οι Ελληνοαλβανικές σχέσεις;


Κωνσταντίνος Χολέβας –ΠολιτικόςΕπιστήμων

    Τρία γεγονότα καταγράφηκαν κατά τις τελευταίες ημέρες στο ημερολόγιο των σχέσεών μας με την Αλβανία. Το πρώτο αφορά τις διμερείς σχέσεις των δύο κρατών, το δεύτερο την παρουσία της ελληνικής εθνικής κοινότητος στη γείτονα χώρα και το τρίτο αναφέρεται στην εντυπωσιακή ανορθωτική πορεία της Ορθοδόξου Εκκλησίας υπό την διαποίμανση του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Τιράνων και πάσης Αλβανίας κ. Αναστασίου.
       Η πρώτη, λοιπόν, είδηση που θεωρώ άξια σχολιασμού είναι η δήλωση του ΥΠΕΞ κ. Δ. Αβραμόπουλου κατά τη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων στη Βουλή, ότι θα καταβληθεί προσπάθεια να ρυθμισθεί εκ νέου το ζήτημα της ΑΟΖ και γενικότερα των θαλασσίων ζωνών μεταξύ των δύο χωρών στο Ιόνιο.

Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2012

Οι Αλβανοί στο επόμενο βήμα εναντίον της Ελληνικής ομογένειας. Η καταδίκη του Βορειοηπειρώτη Ναούμ Ντίσιο


Η βαριά καταδίκη του βορειοηπειρώτη Ναούμ Ντίσιο από την Κορυτσά, εμφανίζει μια ιδιαίτερη σημειολογία γιατί συνδέεται με έναν τόπο θυσίας Ελλήνων στρατιωτών, οι οποίοι έπεσαν για την ελευθερία την Βορείου Ηπείρου κατά την εποποιία του 1940-41.

 Στο χώρο αυτό, εδώ και 15 χρόνια, έχει ανεγερθεί απέριττο μνημείο όπου οι Έλληνες της Μπομποστίτσας τιμούν με ευλάβεια τη μνήμη δύο πεσόντων Ελλήνων στρατιωτών, χωρίς να προβληθεί καμία διαμαρτυρία και πολύ περισσότερο καμία διεκδίκηση του συγκεκριμένου σημείου από Αλβανούς, ως χώρου ταφής προγόνων τους.

Η ποινική αντιμετώπιση της υποθέσεως Ντίσιο αποτελεί προοίμιο για την καθαίρεση του μνημείου και εντάσσεται στα ευρύτερα πλαίσια της προσπάθειας εξαφανίσεως της ιστορικής μνήμης του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού και της παρουσίας του Ελληνικού Στρατού σε μια γη που είναι Ελληνική από την αυγή της Ιστορίας.

Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2011

Αλβανική Κακοπιστία. Κωνσταντίνος Χολέβας


Αλβανική Κακοπιστία

Κωνσταντίνος Χολέβας- Πολιτικός Επιστήμων

Συνεχώς καταφθάνουν δυσάρεστα νέα από την Αλβανία σχετικά με τα δικαιώματα της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας ή ορθότερα Κοινότητας.

Προ ολίγων ημερών το Συνταγματικό Δικαστήριο απαγόρευσε την αναγραφή της εθνικής καταγωγής επάνω στα πιστοποιητικά γεννήσεως. Άρα δεν έχουν δικαίωμα οι Βορειοηπειρώτες και γενικά οι Έλληνες όπου κι αν κατοικούν μέσα στην Αλβανία να δηλώνουν και να προβάλλουν το ότι ανήκουν σε μία εθνολογικά, ιστορικά, πολιτιστικά και θρησκευτικά διακριτή κοινότητα.
Οι Αλβανοί δικαστές ακολούθησαν την λανθασμένη λογική της Ελληνικής Αρχής για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων, η οποία απαγόρευσε το 2000 την αναγραφή του θρησκεύματος στίς αστυνομικές ταυτότητες.
Όμως τα δικαιώματα των μειονοτήτων δεν τα υπερασπίζεσαι όταν τις κρύβεις, αλλά όταν τις προβάλλεις.

Σάββατο 10 Δεκεμβρίου 2011

Βίντεο μὲ μαρτυρίες Βορειοηπειρωτῶν γιὰ τὸ γκρέμισμα τῶν ναῶν καί τον διωγμό ἀπὸ τὸ κομμουνιστικὸ καθεστὼς στὴν Ἀλβανία




orthodoxia-ellhnismos.gr

Αντιδρούν οι Βορειοηπειρώτες στην κατάργηση της εθνικότητας από τις ληξιαρχικές πράξεις της Αλβανίας


Aνάστατη είναι η ελληνική μειονότητα  στην Αλβανία μετά την απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου, η οποία καταργεί πλήρως τον όρο «εθνικότητα» από τις ληξιαρχικές πράξεις, επικαλούμενο την προστασία προσωπικών δεδομένων.

Σύμφωνα με το Συνταγματικό Δικαστήριο, οι διατάξεις του ληξιαρχικού νόμου του 2009 έρχονται σε αντίθεση με το άρθρο 20 και 35 του Συντάγματος της χώρας.

Συγκεκριμένα, το άρθρο 20 αναφέρει ότι «τα άτομα που ανήκουν στις εθνικές μειονότηες δικαιούνται να εκφράσουν ελεύθερα, χωρίς να εμποδιστούν, ούτε να υποχρεωθούν την εθνική, πολιτιστική, θρησκευτική και γλωσσική ταυτότητά τους». Το άρθρο 35 αναφέρεται στην υποχρέωση για προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2011

Η ελληνική κυβέρνηση βάζει ταφόπλακα στα ελληνικά σχολεία των βορειοηπειρωτών


Στον αέρα τα μαθήματα στο Ελληνικό Σχολειo Χιμάρας

Σε πλήρη απαξία οδηγείται το Ελληνικό Σχολειό στη Χιμάρα αφού εδώ και ένα μηνα που ξεκίνησε η σχολική χρονια δεν έχει στελεχωθεί με των απαιτούμενο αριθμό εκπαιδευτικών.
Ο διευθυντής του σχολείου ισχυρίζεται πως οι εκπαιδευτικοί είναι απλήρωτοι και παροτρύνει τους γονείς να κάνουν κατάληψη ώστε να πιέσουν για λύση από την Ελληνική Πολιτεία.

Οι γονείς από την πλευρά τους διαμαρτύρονται για το χαμηλό επίπεδο διδασκαλίας και σκέφτονται ή να αποσύρουν τα παιδιά από το σχολειό ή να κάνουν έρανο ώστε να βρεθούν χρήματα για να πληρωθούν οι εκπαιδευτικοί.

himaracity.blogspot.com

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου