Παρασκευή 27 Μαΐου 2011
Σουτ βρε Ρωμηοί! Δημήτρης Νατσιός
Νατσιός Δημήτρης
δάσκαλος- Κιλκίς
Ακούγοντας, βλέποντας και διαβάζοντας κανείς τις σάπιες τούτες ημέρες, έχει την αίσθηση ότι επίκειται το τέλος του νεοελληνικού κράτους. Μέχρις εδώ ήταν, «εάλω η Πόλις».
Παρόμοια αισθήματα βίωναν και οι δυστυχείς Ρωμηοί, λίγο προ της αλώσεως της Βασιλεύουσας. Το Γένος ανέβαινε στον αιμάτινο δρόμο του Γολγοθά του, στην μακραίωνη σκλαβιά στους αντίχριστους Αγαρηνούς εξαιτίας κυρίως της ηθικής κρίσης.
Το διαπιστώνουμε σε κείμενα της εποχής: «Οι άρχοντες συμμετέχουν στις παρανομίες, οι διαχειριζόμενοι τα κοινά είναι κλέφτες, οι δικαστές δωρολήπτες με αποτέλεσμα να επικρατούν οι εγωιστές, οι αλαζόνες, οι αχάριστοι, οι συκοφάντες…
Δεν υπάρχει αγάπη, αδελφών ομόνοια «ουδαμού σπλάχνον χριστιανικόν, ουδαμού δάκρυον συμπαθές», θρηνεί ο μοναχός (και άγιος νομίζω της Εκκλησίας μας) Ιωσήφ Βρυέννιος. (Απ. Βακαλόπουλος, «Ο χαρακτήρας των Ελλήνων», σελ. 81).
Στο ίδιο βιβλίο, ο αείμνηστος καθηγητής, σημειώνει ότι «οι πλούσιοι την εποχή εκείνη, ενώ κατέρρεαν τα τελευταία υπολείμματα της βυζαντινής αυτοκρατορίας, ξένοι τελείως προς το πνεύμα του Χριστιανισμού, ήταν σκληρότεροι απέναντι στους φτωχούς και ταπεινούς της ζωής». Είμαστε και σήμερα ενώπιον μιας νέας άλωσης, περιμένουμε των εχθρών τα φουσάτα…
Γιατί είναι η πατρίδα «αχούρι κοπρισμένο/ από τ’ αλόγατα του οχτρού. Καπίστρια τα φελόνια /και οι κολυμπήθρες γούρνες. Να! Διαγουμιστές όλοι/ των όλων. Τίμιων, ιερών μαγαριστές και σφάχτες».( Παλαμάς, «Η φλογέρα του βασιλιά»).
Κόπρισε, διαγούμισε, μαγάρισε τόσα χρόνια το πολιτικό χτικιό, άχρηστοι και ανίκανοι λεβαντίνοι, οι συμμορίες του κομματισμού και μας παραδίδουν αμαχητί στους Φραγκογερμανούς, στους «Βενετούς», στους εμπόρους των εθνών- τοκογλύφους.
Γιατί δεν ξεσηκωνόμαστε, γιατί δεν επαναστατούν οι νέοι; Αναρωτιέται η μεσόκοπη άνοια και ανία, η συφοριασμένη «γενιά του Πολυτεχνείου»; Επανάσταση; Τι είναι αυτό τρώγεται; Μια διαδήλωση, μια πορεία διαμαρτυρίας για την θεϊκή ομάδα μας, ναι! «Προοδευτικές» συμπλοκές με την αστυνομία και βεβήλωση της ασυλαίας ανοησίας, όλα αυτά που ξεσηκώνουν ενίοτε τη νερουλή νεολαία μας - εικόνα και ομοίωση μας- γίνονται, έτσι περνάει η ώρα, ξεθυμαίνει, απελευθερώνεται και η σωρευμένη ενέργεια.
Η Επανάσταση όμως «θέλει δουλειά πολύ», πριν, όχι τώρα. Πού να ξέρουν οι νέοι από επαναστάτες, ποιος τους δίδαξε; Με ολίγον Τσε Γκεβάρα, ως καρδιοκατακτητή κυρίως και ατίθασο πλουσιόπαιδο, επαναστάτες δεν φτιάχνεις.
«Ο γύφτος και φθισικός» Καραϊσκάκης δεν μας κάνει, του λείπει η πολυπολιτισμική διάσταση, έκοβε και έχτιζε λοφίσκους με τούρκικα κεφάλια, ρατσισμός ασυγχώρητος.
Εσυνηθίσαμε, ως θα έλεγε ο γερο – Κολοκοτρώνης, να μας καταφρονούν οι ξένοι, δυο αιώνες, υποτέλειας και ξενοδουλείας, βιώσαμε. Τώρα, στις γενιές μας ξεβράζεται το κακό. Οι κοπριές, οι κοπρώνυμοι, που κυβέρνησαν ιδίως κατά την λαμπρή τους περίοδο – την ευρωπαϊκή της μακαρίτισσας ΕΟΚ – άφησαν την πατρίδα χωρίς παιδεία εθνική, χωρίς χρηστή δημόσια διοίκηση και μας παραδίδουν στα αρπακτικά της Τρόϊκας.
Γιατί δεν επαναστατούν οι Έλληνες; ιδού η απορία. (Το κίνημα διαμαρτυρίας των «αγανακτισμένων», είναι ελπιδοφόρο. Φοβάμαι όμως ότι θα ξεφουσκώσει. Όπως λένε οι παλιοί είμαστε άμαθοι από τέτοια πράγματα. Eξάλλου τα κινήματα είναι μόνο για ξεσκονίσματα. Εδώ μιλάμε για επανάσταση, για Γουδί ).
Ο χρόνιος εθισμός στην δουλοπρέπεια, η καθημερινή εισπνοή τηλεοπτικών αναθυμιάσεων, μεταμόρφωσαν τον πάλαι ποτέ ατίθασο, αγωνιστή, επαναστάτη και πολεμιστή Ρωμηό σε ασπόνδυλο καλοπερασάκια, σε ήρεμο «τίποτε».
Διασώζει ο Φωτάκος στα «Απομνημονεύματα περί την Ελληνικήν Επανάστασιν», ένα περιστατικό.
Συμβαίνει κατά το πρώτο έτος της Εθνεγερσίας. Οι πολιορκημένοι Τούρκοι του Νεόκαστρου αποφάσισαν να συνθηκολογήσουν και πρότειναν διαπραγματεύσεις. Συμφωνήθηκε συνάντηση των δυο αντιπροσωπειών έξω από το φρούριο. Αλλά οι συνομιλίες δυσκολεύονταν και αργούσαν, επειδή εκατοντάδες αγωνιστές, περίεργοι, χασομέρηδες, και λοιποί «άτακτοι» είχαν συγκεντρωθεί γύρω και θορυβούσαν αδιαφορώντας για τις διαταγές των αρχηγών τους.
Αφηγείται ο Φωτάκος: «Αφού δεν πλέον είδαν οι Τούρκοι ότι οι Έλληνες δεν ακούουν τους καπεταναίους των μια ημέραν ο Τσιντάραγας, κλειδούχος του Φρουρίου, έχασε την υπομονήν κι στραφείς προς τους στρατιώτας εφώναξεν ούτως: σουτ βρε Ρωμηοί! Η φωνή αυτή αμέσως έφερε σιωπήν. Εδώ δε εφαρμόζεται το ρητόν: «Είδε ο δούλος τον δεσπότην και εφοβήθη». Κατ’ ουδένα τρόπον εδύναντο οι καπεταναίοι να απομακρύνουν τους στρατιώτας διά να σταθούν οι Τούρκοι εις ομιλίαν, η δε φωνή του Αγά μόνη τους ησύχασεν».
Και παρατηρεί συγκαταβατικά ο αγωνιστής: «Πόσον ο φόβος είναι δυνατός και ανεξάλειπτος, όταν είναι παιδιόθεν ριζωμένος εις τα ψυχάς των ανθρώπων».
Έτσι ακριβώς. Μόνο που στην τωρινή περίπτωση δεν πρόκειται περί ριζωμένου φόβου, αλλά για ριζωμένη έως μιθιδρατισμού αφασία και παχυδερμία.
Κατ’ αρχάς και η λέξη Επανάσταση έχει ποινικοποιηθεί. Παραπέμπει στις επταετείς καρικατούρες, που ίσως το μεγαλύτερο έγκλημα τους ήταν ότι με τις γελοίες τους πατριδοκαπηλίες και θρησκοληψίες, έδωσαν μια ουρανόπεμπτη δικαιολογία στους μεταπολιτευτικούς νάνους και αρλεκίνους της «προόδου», να ποδοπατήσουν, να στρεβλώσουν αξίες αειθαλείς, ελληνοσώτειρες, «πίστιν και πατρίδα», που, όταν προσβάλλονται και αλυσοδένονται, ξεσηκώνουν λαούς.
Παιδιόθεν, ρίζωσε «εις τα ψυχάς» των σημερινών νεοελλήνων αυτή η αποστροφή, η καχυποψία, η απάρνηση στα τιμαλφή του Γένους μας, ο φόβος του ραγιά. Του ραγιά, του κατακυριευμένου στα βορβορώδη πάθη του. Διότι ψυχή χωρίς θρεμμένη με την Ορθόδοξη πίστη και με την φιλοπατρία, καταντά παλιόψαθα, φανταχτερή ασημαντότητα κι ας νομίζει ότι έχει αξία.
Οι επαναστάσεις δεν γίνονται με μπουκωμένα στόματα και άδειες, νεκρές ψυχές. «Σηκώθηκα και πήγα εις τις εικόνες και κάνω την προσευχή μου και λέγω∙ Κύριε βλέπεις σε τι κατάστασιν έφτασα. Ο μόνος σωτήρας είναι η παντοδυναμία σου και η ευσπλαχνία σου σε μας οπού κιντυνεύομεν και εις την ματοκυλισμένη μας πατρίδα. Πιάνω και φκιάνω μιαν σημαία και γράφω Εθνική Συνέλευση, Σύνταμα. Λέγω. Εις το όνομα του Θεού και της βασιλείας του σηκώνεται η σημαία της πατρίδος». Και επαναστάτησε ο ματοκυλισμένος στρατηγός τον Σεπτέμβριο του 1843 κατά των Μπαυαρέζων και κέρδισε ο βασανισμένος αγωνιστής, μαζί με τον λαό που τον ακολούθησε, αναίμακτα το Σύνταμα. Η επανάσταση δεν θα ξεκινήσει από τους κουκουλοφόρους, μοσχοαναθρεμμένους μοναχογιούς των βορείων προαστίων.
Επανάσταση, αν γίνει και πρέπει να γίνει, θα έλθει από αυτούς που αγαπούν την πατρίδα με τον τρόπο του Μακρυγιάννη. Άνθρωποι «ων ο Θεός κοιλία, οι εχθροί του σταυρού», ο ψευτοεπαναστάτες της σήμερον, στηρίζουν ύπουλα τους κατοχικούς, τους προδότες της πατρίδας. Εξάλλου όποιος πιστεύει στην Ανάσταση του Χριστού, ελπίζει και στην επ-ανάσταση του Γένους.
resaltomag.blogspot.com
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Συνολικές προβολές σελίδας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2013
(3547)
- ► Δεκεμβρίου (75)
- ► Σεπτεμβρίου (314)
- ► Φεβρουαρίου (315)
- ► Ιανουαρίου (357)
-
►
2012
(4154)
- ► Δεκεμβρίου (363)
- ► Σεπτεμβρίου (327)
- ► Φεβρουαρίου (346)
- ► Ιανουαρίου (348)
-
▼
2011
(3478)
- ► Δεκεμβρίου (370)
- ► Σεπτεμβρίου (259)
-
▼
Μαΐου
(254)
- Ἡ Ὀρθοδοξία μας. Πρόλογος (Β΄μέρος) π.Ἀντώνιος Ἀλε...
- Παναγία Μαλεβή. Σύντομο ιστορικό τής Ιεράς Μονής κ...
- Διά τῆς μετανοίας ὁ Σταυρός καί ἡ Ἀνάστασις. Μηνύ...
- Ἡ φαντασία καί ἡ ἀγωγή τῶν παιδιῶν. Ὁμιλία π. Σάββ...
- Γέροντος Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου. Λόγοι Γ΄ 1)«Αντιμ...
- Γιατί μας προετοιμάζουν για το 2012; Τι προσπαθούν...
- Ανακοίνωση γιά ομιλία περί εγκεφαλικού θανάτου. Πα...
- Τον Ιούνιο η φοροκάρτα - Ποιός εγγυάται για την ασ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 31 Μαίου
- 31 Μαΐου Συναξαριστής
- Ἡ Ὀρθοδοξία μας. Πρόλογος (Α΄ μέρος) π.Ἀντώνιος Ἀλ...
- Χριστός Ἀνέστη! Ἀληθῶς Ἀνέστη! Μηνύματα ἐπί τῇ ἑ...
- Τὸ Άγιον Πνέυμα μεταμορφώνει σὲ χαρὰ οτι αγγίξει. ...
- Πῶς μᾶς παραπλανοῦν τά ΜΜΕ.
- Google. Αναλήψεις από το κινητό που δεν θα έχει κα...
- H Ημερίδα θεολογικού προβληματισμού με θέμα «Οι τρ...
- Άγιος Λουκάς ο Ιατρός Αρχιεπίσκοπος Κριμαίας. Απόσ...
- Εκδήλωση μνήμης για την άλωση της Πόλης. Ηράκλειο ...
- Ομάδα ΔΙ.ΑΣ- Σύλληψη αλλοδαπού που είχε κλέψει τάμ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 30 Μαίου
- 30 Μαΐου Συναξαριστής
- Κωνσταντινούπολη. Ἐντυπώσεις ἀπὸ τὸ κέντρον τῆς πο...
- Ἡ πτώση τῆς Ῥωμανίας. π. Γεώργιος Μεταλληνός
- Θρῆνοι τῆς Ἁλώσεως (29 Μαΐου 1453)
- Τό θέλημα τοῦ Θεοῦ καί τό ἄγχος. Ὁμιλία π. Σάββα Ἀ...
- Το θαύμα του Τσέρνομπιλ. Η Εκκλησία του Προφήτη Ηλ...
- Το χρονικό Αλώσεως της Βασιλέυουσας
- Ομιλία π Αθανασίου Μυτιληναίου στην Κυριακή του Τυ...
- Η συνέντευξη του π. Σαράντη Σαράντου με θέμα την Κ...
- Γέροντος Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου. Λόγοι Γ΄ 1)«Ο χει...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 29 Μαίου
- 29 Μαΐου Συναξαριστής
- Κυριακή του Τυφλού
- Όσο υπάρχουν Άνθρωποι .... Η Παναγία έστειλε δίπλα...
- Η ανυπόφορη θλίψη από τη θεία εγκατάλειψη. Σωφρόνι...
- Εμπειρίες της χάριτος του Θεού. του Πανοσιολογιωτά...
- Χρειάζεται επιφυλακτικότητα στο ποιός είναι πίσω α...
- Μύθος το τεράστιο εξωτερικό χρέος. Η El País με στ...
- Ο Βίος του Οσίου Γεράσιμου του Ιορδανίτου σε κινού...
- Νέα δυναμικὴ παρέμβαση τοῦ Μητροπολίτη Κονίτσης: "...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 28 Μαίου
- 28 Μαΐου Συναξαριστής
- Διδαχή του Γέροντος Γαβριήλ του διά Χριστόν σαλού ...
- Ἡ σημερινή Πανήγυρις τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Ρώσου σ...
- Ο όσιος Ιωάννης ο Ρώσος, ο ομολογητής και θαυματου...
- Ἀποδείξεις γιά τήν Ἀνάσταση μέσα ἀπό τίς Προφητεῖε...
- Σουτ βρε Ρωμηοί! Δημήτρης Νατσιός
- Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν. Δημαρχείο Ἀμαρουσίου 15 Ἰ...
- Από τη αγρυπνία στον Άγιο Ιωάννη τον Ρώσσο.(26-27/...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 27 Μαίου
- 27 Μαΐου Συναξαριστής
- Ἀποδείξεις γιά τήν Ἀνάσταση μέσα ἀπό τίς Προφητεῖε...
- Ενός κακού δοθέντος, μύρια έπονται με την «εικαζόμ...
- Εὐχές γιά τό Ἅγιο Πάσχα. Μηνύματα ἐπί τῇ ἑορτῇ τοῦ...
- Πολιτιστική -Μουσικολογική εκδήλωση της Σχολής Εκκ...
- Εάν μή στραφῆτε καί γένησθε ὡς τά παιδία, οὐ μή εἰ...
- Συνέντευξη για τον Γέροντα Κλεόπα Ηλιέ
- Ηχητικό Αγιολόγιο 26 Μαίου
- 26 Μαΐου Συναξαριστής
- Γέροντος Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου. Λόγοι Γ΄ 1)«Ό πνε...
- Όπλα για τη σύγχυση των λογισμών. Οσίου Θεοφάνους ...
- Πνευματικές συμβουλές. Γέροντας Σωφρόνιος Σαχάρωφ
- Νέα «επίθεση» σε ιστοσελίδες της Sony. Οι χάκερ πο...
- Παρουσίαση τόμου Ι. Μονής Καρακάλου Αγίου Όρους
- Iσλάμ και Δύσις. Iσλάμ και Ελλάδα -Ορθοδοξία. Επίσ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 25 Μαίου
- 25 Μαΐου Συναξαριστής
- Οι θέσεις της Ελληνικής Εταιρείας Εντατικής Θεραπε...
- Ἡ ἀποστασία τῶν ἡμερῶν μας καί ἡ ἐλπίδα τῶν πιστῶ...
- Περί της δημιουργίας των Αγγέλων (Αγ. Νεκτάριος)
- Εορτασμός του Αυτονομιακού Αγώνα και της υπογραφής...
- Μνημόσυνο - Εκδήλωση για την Άλωση στο Ιερό Κοινόβ...
- Σε υπερηχογράφημα υποχρεώνει το Τέξας τις εγκύους ...
- Συμβαίνει τώρα. Ψεκασμένος ο δυτικός αττικός ουραν...
- Η ασφάλεια που μας υπόσχονται. Επίθεση χάκερ στο ε...
- Η προσφορά του κυβερνητικού opengov.gr στην μνήμη ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 24 Μαίου
- 24 Μαΐου Συναξαριστής
- Όχι ράθυμοι και ερασιτέχνες χριστιανοί. Γέροντας Π...
- Εβδομάδα αεροψεκασμών. Φώτο από 18/5, 21/5.
- Γέροντος Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου. Λόγοι Γ΄ 1)«Ανάγκ...
- Το ΑΚΕΛ και η Διαμαντοπούλου συνεχίζουν το ανθελλη...
- Ινδονησία: Πώληση προσωπικών δεδομένων των πολιτών...
- Γιατί υπάρχει τόσος πόνος στον κόσμο. Γέροντος Κλε...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 23 Μαίου
- 23 Μαΐου Συναξαριστής
- H συνέντευξη του Ηγούμενου της Μονής Βατοπεδίου, Ε...
- Δύο περιστατικά εκτρώσεων
- Να διαβάζεις Καινή Διαθήκη και βίους Αγίων. Γέροντ...
- Κατάκριση, λοιδορία, καταλαλιά, συκοφαντία. Αγίου ...
- Ομιλία π. Αθανασίου Μυτιληναίου. Της Σαμαρείτιδος
- Οἱ προγαμιαῖες σχέσεις. Ὁμιλία π. Σάββα Ἁγιορείτη
- Συνέντευξη του Μητροπολίτου Πειραιώς Σεραφείμ στο ...
- Ομιλία εις την τέταρτη Κυριακή μετά το Πάσχα – Κυρ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 22 Μαίου
- 22 Μαΐου Συναξαριστής
- Κυριακή της Σαμαρείτιδoς
- Ἡ Ἐκκλησία εἶναι ὁ Παράδεισος. Ἐντός Της γινόμαστε...
- Κωνσταντῖνος ὁ Μέγας καὶ ἡ ἱστορικὴ ἀλήθεια. π. Γε...
- Ὁ Σταυρός καί ἡ Ἀνάστασις. Μηνύματα ἐπί τῇ ἑορτῇ ...
- ► Φεβρουαρίου (256)
- ► Ιανουαρίου (350)
-
►
2010
(2873)
- ► Δεκεμβρίου (308)
- ► Σεπτεμβρίου (225)
- ► Φεβρουαρίου (186)
- ► Ιανουαρίου (197)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.