Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011
Η ανιστόρητη Ιστορία του 1821. Κωνσταντίνος Χολέβας
Εν αρχή ην η κ. Ρεπούση που προσπαθούσε να πείσει τα ελληνόπουλα ότι η Τουρκοκρατία ήταν μία ιδανική περίοδος για τους προγόνους μας.
Στη συνέχεια ήλθε η τετράτομη ιστορία των Βαλκανίων που χρηματοδοτήθηκε από τον γνωστό χρηματιστή Τζορτζ Σόρος και κινείται στη ίδια γραμμή υπέρ των Οθωμανών.
Μετά ήλθε στην επικαιρότητα η άποψη ότι πριν από το 1821 δεν υπήρχε συγκροτημένη ελληνική εθνική συνείδηση, αλλά οι Ευρωπαίοι Διαφωτιστές μάς έμαθαν να λέμε ότι είμαστε Έλληνες.
Όλα αυτά τα ιδεολογήματα συγκεντρώνονται σήμερα στη νέα τηλεοπτική σειρά του ΣΚΑΪ για το 1821.
Δεν προσχωρώ σε συνωμοσιολογίες, αλλά πολλοί συμπατριώτες μας ευλόγως διερωτώνται αν υπάρχει πολιτική σκοπιμότητα πίσω από την εργώδη αυτή προσπάθεια να ξαναγραφεί ή μάλλον να σβηστεί οριστικά η Ελληνική Ιστορία. Αφήνω την απάντηση στον κάθε νουνεχή αναγνώστη και θα ασχοληθώ με την αμιγώς ιστορική πλευρά της υποθέσεως.
Ερώτημα πρώτον. Έχει δίκιο η άποψη που προβάλλεται στη σειρά του ΣΚΑΪ ότι η εθνική συνείδηση των Νεοελλήνων διαμορφώθηκε μόλις λίγα χρόνια πριν από το 1821;
Φυσικά όχι. Εκατοντάδες μαρτυρίες Ελλήνων και ξένων, κληρικών και λαϊκών, περισσότερο ή λιγότερο μορφωμένων διαψεύδουν τους συντελεστές της σειράς. Ελληνικό έθνος με συνείδηση ενότητος υπάρχει από την Αρχαιότητα. Ήδη τον 5ο αιώνα π.Χ. ο Ηρόδοτος καταγράφει τα συνδετικά στοιχεία που ένωναν τις ελληνικές πόλεις κράτη: Η κοινή καταγωγή, η γλώσσα, η θρησκεία, τα ομότροπα ήθη.
Συνεχίζεται αυτή η συνείδηση στην ελληνιστική και βυζαντινή περίοδο, με αποκορύφωμα την απάντηση του Αυτοκράτορα της Νικαίας Ιωάννη Βατάτζη προς τον Πάπα Νικόλαο Θ΄ το 1250: Είμαστε το αρχαίο γένος των Ελλήνων, από το οποίο άνθισε η σοφία για όλον τον κόσμο. Συνεχίζεται με την τελευταία ομιλία του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου όταν ονομάζει την Κωνσταντινούπολη «ελπίδα και χαρά πάντων των Ελλήνων».
Γύρω στο 1700 ο φλογερός ιεροκήρυκας Ηλίας Μηνιάτης παρακαλεί την Παναγία ως εξής: «Έως πότε το τρισάθλιον γένος των Ελλήνων έχει να ευρίσκεται εις τα δεσμά μιας ανυποφέρτου δουλείας;». Οι όροι Ρωμηός, Γραικός και Έλλην χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα και με παρεμφερή σημασία.
Χαρακτηριστικό είναι το ποίημα του Ματθαίου Επισκόπου Μυρέων, ο οποίος το 1619 θρηνεί για την Άλωση χρησιμοποιώντας για το έθνος μας και τα τρία αυτά ονόματα.
Από το 1529 έως το 1821 το δημοφιλέστερο ανάγνωσμα του λαού μας ήταν η «Φυλλάδα του Μεγαλέξανδρου» που θύμιζε την δόξα των αρχαίων προγόνων. Το 1708 ο Νικόλαος Μαυροκορδάτος στο έργο του «Φιλοθέου Πάρεργα» γράφει ότι είμαστε το γένος των «άγαν Ελλήνων», δηλαδή καθαρόαιμοι Έλληνες. Και οι καραβοκύρηδες επί Τουρκοκρατίας τοποθετούσαν στα πλοία τους ως ακρόπρωρα τις μορφές των Αρχαίων Ελλήνων. Λαός, λοιπόν, και διανοούμενοι γνωρίζουν πολύ καλά ότι υπάρχει συνέχεια του Ελληνισμού.
Ερώτημα δεύτερο: Περνούσαν καλά οι Έλληνες επί Τουρκοκρατίας, με δικαιώματα και ελευθερίες, όπως ακούσαμε από τον ΣΚΑΪ στις 25.1.2011; Ας αφήσουμε τις μαρτυρίες της εποχής εκείνης να απαντήσουν:
Στα μέσα του 17ου αιώνος ο Γάλλος Ιησουίτης Ρισάρ καταγράφει τις εντυπώσεις του από την υπόδουλη Ελλάδα: «Να σκεφθεί κανείς ότι ουδέποτε από την εποχή του Νέρωνος, του Δομητιανού και του Διοκλητιανού έχει υποστεί ο Χριστιανισμός διωγμούς σκληρότερους από αυτούς που αντιμετωπίζει σήμερα η ανατολική Εκκλησία...».
Τον 17ο αιώνα ο Μουσουλμάνος περιηγητής Εβλιγιά Τσελεμπή περιγράφει βιαίους εξισλαμισμούς και παιδομάζωμα στη Βέροια, στην Έδεσα και σε άλλες πόλεις. Το δημοτικό μας τραγούδι έχει καταγράψει τον θρήνο των μανάδων για τα παιδιά τους ως εξής: «Ανάθεμά σε Βασιλιά (σ.σ. Σουλτάνε) και τρισανάθεμά σε.... να μάσεις παιδομάζωμα , να κάνεις Γενιτσάρους... πέρσυ πήραν τον γιόκα μου φέτος τον αδελφό μου»!
Περί το 1760 ο Ιωάννης Πρίγκος από το Πήλιο γράφει: «Τέτοιος βάρβαρος άδικος είναι ο Τούρκος». Στα τέλη του 18ου αιώνος ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης καταγράφει 87 από τα αναρίθμητα μαρτύρια Νεομαρτύρων, δηλαδή Χριστιανών που βασανίσθηκαν και θανατώθηκαν λόγω της Χριστιανικής τους πίστης.
Ο Φωτάκος Χρυσανθόπουλος, υπασπιστής του Θ. Κολοκοτρώνη, στα Απομνημονεύματά του μάς δίνει μαρτυρία κρυφού σχολειού που οργάνωναν οι ιερείς φοβούμενοι τους Τούρκους.
Ερώτημα τρίτο: Οι κλέφτες ήσαν εθνικοί αγωνιστές ή φυγόδικοι εγκληματίες, όπως ακούσαμε από τον ΣΚΑΪ; Αν κάποιος Έλληνας έβλεπε τον Τούρκο να βιάζει την αδελφή του και επετέθη στον βιαστή, τότε ναι, ίσως κάποιοι από τους κλέφτες των βουνών να ήσαν φυγόδικοι. Αλλά από το άδικο δικαστήριο του κατακτητή.
Σημαντική λεπτομέρεια, η οποία αποσιωπήθηκε. Όσο δε για την συνείδηση των ίδιων των κλεφτών, την εξηγεί ο Θ. Κολοκοτρώνης, ο οποίος ανδρώθηκε μέσα στην κλεφτουριά. Λέγει, λοιπόν, στον Άγγλο Ναύαρχο Χάμιλτον ότι οι κλέφτες και οι αρματολοί στα βουνά είναι η φρουρά του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, η οποία συνεχίζει ακόμη να πολεμά.
Ερώτημα τέταρτο: Ήσαν μόνο οικονομικά τα αίτια της Ελληνικής Επαναστάσεως; Αυτή τη μονομερή ερμηνεία την καθιέρωσαν κάποτε οι Έλληνες μαρξιστές, αλλά οι ίδιοι την απέσυραν στο συνέδριο του Κέντρου Μαρξιστικών Ερευνών το 1981.
Όμως αξία έχει η άποψη των ίδιων των αγωνιστών: Μάχου υπέρ Πίστεως και Πατρίδος, διεκήρυξε ο Αλ. Υψηλάντης τον Φεβρουάριο του 1821.
Αγωνιζόμαστε για τον Χριστό και τον Λεωνίδα, έγραφε η προκήρυξη του Αθανασίου Διάκου που δημοσιεύθηκε σε ιταλική εφημερίδα της Τεργέστης. Αυτά προς το παρόν.
Κωνσταντίνος Χολέβας-Πολιτικός Επιστήμων
Κ.Χ. 1.2.2011
Αντίβαρο
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Συνολικές προβολές σελίδας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2013
(3547)
- ► Δεκεμβρίου (75)
- ► Σεπτεμβρίου (314)
- ► Φεβρουαρίου (315)
- ► Ιανουαρίου (357)
-
►
2012
(4154)
- ► Δεκεμβρίου (363)
- ► Σεπτεμβρίου (327)
- ► Φεβρουαρίου (346)
- ► Ιανουαρίου (348)
-
▼
2011
(3478)
- ► Δεκεμβρίου (370)
- ► Σεπτεμβρίου (259)
-
▼
Φεβρουαρίου
(256)
- Ἡ ἀγάπη τοῡ ἀνθρώπου πρός τόν Θεό καί ἡ ἀγάπη τοῦ ...
- Πανήγυρη Αγίου Νικολάου Πλανά 2011 (Παρεκκλήσιο το...
- Η ένωση "αθέων" γίνεται σωματείο. Ζητούν κατάργηση...
- Πῶς γίνεται ἕνας εὐλογημένος γάμος (Ἁγ. Νικοδήμου,...
- Θεολογική-Αγιολογική ημερίδα στην για τα 260 χρόνι...
- Γερμανία: Ἡ "δημοκρατία" νίκησε! Ἔβαλαν μητέρα 12 ...
- Ἀγάπη πρός τόν πλησίον. (π. Σάββα Ἀγιορείτη)
- Ἡ ἀγάπη πρός τούς ἐχθρούς (Ἁγίου Σιλουανοῦ). Ὁμιλί...
- Η Αγία Νεομάρτυς Κυράννα (28 Φεβρουαρίου)
- Ηχητικό Αγιολόγιο 28 Φεβρουαρίου
- 28 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Ἡ ἀγάπη τοῡ ἀνθρώπου πρός τόν Θεό καί ἡ ἀγάπη τοῦ ...
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Γ΄ Μέρος Τ...
- Ενα …”ευχάριστο” πάθος η γαστριμαργία
- Σαν σήμερα κοιμήθηκε ο παπα Εφραίμ Κατουνακιώτης
- Οσίου Ιωάννου του Σιναίτου - Ουρανοδρόμος Κλίμαξ. ...
- Απόφαση του Συνοδικού Δικαστηρίου για τις μοναχές ...
- Και το Αίγιο δήλωσε ότι δεν θα παραλάβει την κάρτα...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 27 Φεβρουαρίου
- 27 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Ἡ ἀγάπη τοῡ ἀνθρώπου πρός τόν Θεό καί ἡ ἀγάπη τοῦ ...
- Κυριακή της Απόκρεω. Πρωτ. Γεώργιος Μεταλληνός
- Δεν αγοράζω τίποτα από το Jumbo. Η Αισχρή διαφήμι...
- Κυριακή της Απόκρεω
- Ο μέγας Μακάριος και οι δυο γυναίκες
- Ο Βάκχος ζει και βασιλεύει εις το πρόσωπον του Εωσ...
- Κλειστός σήμερα ο Ορθόδοξος Ναός στην Ιάβα που δέχ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 26 Φεβρουαρίου
- 26 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Ἡ ἀγάπη τοῡ ἀνθρώπου πρός τόν Θεό καί ἡ ἀγάπη τοῦ ...
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Γ΄ Μέρος Τρ...
- Εγώ έχω καθαρή και διάφανη ζωή. Δεν έχω να φοβηθώ ...
- Οσίου Ιωάννου του Σιναίτου - Ουρανοδρόμος Κλίμαξ. ...
- Ζητούν «κάλυψιν» εις το μέγα έγκλημα Αρχιεπίσκοπος...
- Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, Η βεβήλωσις του Ι.Ν.Αγ. Π...
- Νέο πρότυπο ζωής. Μοντέλο Άννας Διαμαντοπούλου
- Μητροπολίτης Κονίτσης Ανδρέας για συμμετοχή σε φετ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 25 Φεβρουαρίου
- 25 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Θέλετε ακόμα να πάρετε την "κάρτα του πολίτη"; Δεί...
- Ο Γέρων Ακάκιος Βαλααμίτης (1873-1984)
- Μητροπολίτης Ἐδέσσης Ἰωήλ – Σκέψεις γιὰ τὴν Μεγάλη...
- Αν αναρωτιέστε από που πηγάζει το μίσος ορισμένων ...
- Την ανθελληνική πορεία της Vodafone ακολουθεί ο συ...
- Νέα διαβούλευση στην οποία πρέπει να μετέχουμε. Επ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 24 Φεβρουαρίου
- 24 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Ένδειξη ότι αγαπάμε το Χριστό
- Οσίου Ιωάννου του Σιναίτου - Ουρανοδρόμος Κλίμαξ. ...
- Μαρτύριον του Αγίου Πολυκάρπου, Επισκόπου Σμύρνης ...
- Άγιος Νέος Ιερομάρτυρας Λάζαρος εκ Τριπόλεως Πελοπ...
- Εκδήλωση για το ιεραποστολικό έργο της Μαγαδασκάρη...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 23 Φεβρουαρίου
- 23 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Γ΄ Μέρος Τρ...
- Μια ευλογημένη συνάντηση
- Τι κακά κάνουν οι Χριστιανοί στις απόκριες. Αγ. Νι...
- Ή Παναγία σαν μάνα φροντίζει τους Μοναχούς (Γεροντ...
- Η φύση του κακού. π. Αντώνιος Αλεβιζόπουλος
- Ηχητικό Αγιολόγιο 22 Φεβρουαρίου
- 22 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Γ΄ Μέρος Τρ...
- Οσίου Ιωάννου του Σιναίτου - Ουρανοδρόμος Κλίμαξ. ...
- ''Βόμβα'' Στρός Κάν για τον Παπανδρέου-«Το 2009 ο ...
- Mουσουλμάνοι λαθρομετανάστες κατέλαβαν το κέντρο τ...
- Στήν παραβολή τοῦ Ἀσώτου (Ἁγίου Νικοδήμου, Πνευματ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 21 Φεβρουαρίου
- 21 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Η Κλαιομαρία του Περισσού (Μοναχή Μαρία· Υποτακτικ...
- Ένα όμορφο σχέδιο του π. Ιωάννη Ρωμανίδη για την έ...
- Εὐχὴ ἐξομολογητικὴ εἰς τὴν ὑπεραγίαν Θεοτόκον. Ἁγ...
- Μια οικογένεια μαρτύρων
- Ανατολή και Δύση. Αγίου Νικολάου Βελίμιροβιτς
- Ηχητικό Αγιολόγιο 20 Φεβρουαρίου
- 20 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Κυριακή ΙΖ΄ Λουκά. Κυριακή του Ασώτου
- Λόγος εις την Παραβολή του Ασώτου. Αγίου Ιωάννου τ...
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Γ΄ Μέρος Τρ...
- Οσίου Ιωάννου του Σιναίτου - Ουρανοδρόμος Κλίμαξ. ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 19 Φεβρουαρίου
- 19 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Ηλεκτρονική Διακυέρνηση - Μιά Σφαιρική Περιγραφή
- Όσιος Αντώνιος, κτίτωρ της Λαύρας των Σπηλαίων
- Ἡ Καινή, ἡ Παλαιά Διαθήκη, Λειτουργικά Βιβλία.(κε...
- Ὁ Θεός εἶναι φῶς πού φωτίζει ἀλλά καί πῦρ πού κατα...
- Σαμποτάζ... στον μητρικό θηλασμό. Γαλήνη Φούρα
- Ηχητικό Αγιολόγιο 18 Φεβρουαρίου
- 18 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Γ΄ Μέρος Τρ...
- Η Ευθύνη της επιλογής μας. «7. Μεθοδεύσεις καί προ...
- Ο Μακαριστός Ιάκωβος Τσαλίκης. Στην Ηγουμενία
- Οσίου Ιωάννου του Σιναίτου - Ουρανοδρόμος Κλίμαξ. ...
- Ο Άγιος Νεομάρτυς Θεόδωρος ο Βυζάντιος (+17 Φεβρο...
- Π.Ιωάννης Φωτόπουλος: Δύο Συντάγματα για περιφρούρ...
- Η Κάρτα της Ντροπής !
- Τί έγραψε την επομένη της μεγαλειώδους συγκέντρωσή...
- Άγνοια ή σύμπλευση με τους εκσυγχρονιστές θεολόγου...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 17 Φεβρουαρίου
- 17 Φεβρουαρίου Συναξαριστής
- Η Ευθύνη της επιλογής μας. «7. Μεθοδεύσεις καί προ...
- ► Ιανουαρίου (350)
-
►
2010
(2873)
- ► Δεκεμβρίου (308)
- ► Σεπτεμβρίου (225)
- ► Φεβρουαρίου (186)
- ► Ιανουαρίου (197)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.