Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2011

Η Ευθύνη της επιλογής μας. «7. Μεθοδεύσεις καί προγραμματισμοί» Μέρος Γ΄

ΙΕΡΟΝ ΚΕΛΛΙΟΝ
ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΠΟΥΡΑΖΕΡΗ
ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ
Η ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΜΑΣ 
Κεφάλαιο Β΄ 
Οι Έσχατολογικοί καιροί μας
« 7. Μεθοδεύσεις καί προγραμματισμοί.»  Μέρος Γ΄ (σελ. 198- 201)
           ____________________________________

                                  Βιομετρικά διαβατήρια
                                  Ἡλεκτρονικές ταυτότητες
                                   666
                                   Bar code
                                   RFID
                                   Smart cards
                                   Ἐμφυτευόμενα μικροτσιπς


Ἔτσι ὁ νόμος αὐτός στό σύνολό του, καί εἰδικώτερα οἱ ρυθμίσεις τοῦ ἄρθρου 5, πού περιλαμβάνει τίς προϋποθέσεις γιά τή νομιμότητα τῆς ἐπεξεργασίας, ἐπικρίθηκαν γιά τήν εὐρήτητα τῶν προβλεπομένων ἐξαιρέσεων.   
Ἡ γενικότης καί ἡ ἀοριστία τῶν ρυθμίσεων ὀφείλεται στό γεγονός ὄτι ὁ νομοθέτης ἔλαβε ὡς πρότυπο τή Σύμβασι 108 τοῦ Συμβουλίου τῆς Εὐρώπης καί τήν Κοινοτική ὁδηγία 95/46/ΕΚ κατά τή σύνταξι τοῦ νόμου χρησιμοποιώντας πολλές φορές αὐτούσιες τίς γενικές καί ἀσαφεῖς διατάξεις τῶν παραπάνω κειμένων, οἱ ὁποῖες ἐπίσης χαρακτηρίζονται ἀπό γενικότητα καί ἀοριστία.

Ὁ ν. 2472/97 τροποποιήθηκε ἐπανειλημμένα182 (182  Ἀπό τό ἄρθρο 8 ν.2819/2000, τό ἄρθρο 34 ν.2915/2001, τό ἄρθρο 26 παρ. 4 ν. 3156/2003, τό ἄρθρο 10 ν. 3090/2002 καί, προσφάτως μέ τό ν. 3471/2006 σέ σημαντική ἔκτασι.) θά ζητοῦνται ἀπό τόν κάθε πολίτη ἐπί πλέον : Ἠλεκτρονική παλαμοσκόπησι (=ἀποτυπώματα καί τῶν δύο χεριῶν καί τῶν δέκα δακτύλων), ἰριδοσκόπησι (=φωτογράφησι, ψηφιοποίησι τῆς ἴριδος τοῦ ὀφθαλμοῦ), ψηφιοποίησι τῆς φωνῆς, τῆς ὑπογραφῆς, τοῦ DNA, τοῦ γονοτύπου, τοῦ λευκοκυτταρικοῦ ἀντιγόνου, ἡ οἰκονομική κατάστασι, ἡ προσωπική βιογραφία, ἡ ὑγεία, ἀκόμη καί ἄλλα εὐαίσθητα στοιχεῖα.



Ἐπισημαίνουμε δέ ὁ νόμος 2472/97 καί ἡ ὁρολογία πού χρησιμοποιεῖ εἶναι μεταφρασμένα ἀπό ἄλλη γλῶσσα καί νοοτροπία, πού δέν γίνονται ἀποδεκτά καί κατανοητά ἀπό τόν μέσον Ἕλληνα πολίτη. 
Ὅπως εὔστοχα παρατηρήθηκε, προέρχονται ἀπό μία περιοχή, δηλαδή τήν Εὑρώπη, στήν ὁποία γιά αἰῶνες ἐπικρατοῦσαν ρατσιστικές –φεουδαλιστικές ἀτνιλήψεις, θρησκευτικές διαμάχες καί ἐξουθενωτικοί κοινωνικοί πόλεμοι. Ὅλα αὐτά ἔχουν σχέσι μέ ρεύματα ποικίλα, ὄπως εἶναι ὁ διαφωτισμός, ὀ νεωτερισμός, ἡ μεταρρύθμισι κλπ.  Μέσα σ’ αὐτή τήν προοπτική πρέπει νά βλέπωμε τίς τρεῖς λέξεις: εὐαίσθητα προσωπικά δεδομένα.

* Τό ἔτος 2000 ψηφίσθηκε ὁ ν. 2819/15-3-2000/ΦΕΚ 84/Α, πού  
τροποποίησε διατάξεις τοῦ ν. 2472/1997, οἱ ὁποῖες
ἀφοροῦσαν τήν ἐπεξεργασία προσωπικῶν δεδομένων184.(184 Βλ.
σχετικά, ἀνωτ. σ. 196-197) Μετά ψηφίσθηκε καί προστέθηκε νέα
διάταξι, τό ἄρθρο 7Α, ὄπου ὁρίζονται οἱ περιπτώσεις στίς
ὁποῖες οἱ τηροῦντες ἀρχεῖα μέ προσωπικά δεδομένα
ἀπαλλάσσονται ἀπό τήν ὑποχρέωσι γνωστοποιήσεως καί
λήψεως ἀδείας ἀπό τήν Ἀρχή. Ἔτσι κατά τήν περίπτωσι
δ΄τοῦ νέου ἄρθρου 7Α προβλέπεται ἀπαλλαγή ἀπό τήν
ὑποχρέωσι γνωστοποιήσεως καί λήψεως ἀδέιας  (ἄρθρο 6 καί
7 τοῦ ν. 2472/1997), ὅταν ἡ ἐπεξεργασία ἀφορ δεδομένα
ὑγείας καί γίνεται ἀπό ἰατρούς ἤ ἄλλα πρόσωπα πού
παρέχουν ὑπηρεσίες ὑγείας. Ἐπίσης κατά τήν περ. στ΄ τό αὐτό
ἰσχύει, ὄταν ἡ ἐπεξεργασία γίνεται ἀπό δικαστικές ἀρχές ἤ
ὑπηρεσίες στό πλαίσιο ἀπονομῆς τῆς δικαιοσύνης ἤ γιά τήν
ἐξυπηρέτησι τῶν ἀναγκῶν τῆς λειτουργίας τους.

* Τό ἴδιο ἔτος μέ ἐπίκλησι τοῦ ν. 2472/1997, προβλήθηκε τό
θέμα τῆς ἀναγραφῆς ἤ μή τοῦ θρησκεύματος, ἄν καί εἶναι
γνωστό, ὅτι ἡ προαιρετική ἀναγραφή ἤ καί μή ἀναγραφή τοῦ
θρησκεύματος δ έ ν προβλέπεται ἀπό τήν Εὐρωπαϊκή Ἕνωσι. 
Τό περιεχόμενο καί ἡ μορφή τῶν δελτίων ταυτότητας εἶναι
θέμα πού ἐναπόκειται στήν ἀποκλειστική ἁρμοδιότητα τῶν
κρατῶν μελῶν, συμφώνως μέ τή θέσι πού ἐξέφρασε τό
Εὐρωπαϊκό Κονοβούλιο τό 1993. 

Ὑποστηρίχθηκε ὅτι ἦταν μία προσπάθεια ἀποπροσανατολισμοῦ 
τῆς κοινῆς γνώμης προκειμένου νά ἀποφευχθ ἡ συζήσησι γιά τίς 
ἠλεκτρονικές ταυτότητες. 
Ἐν συζητεῖται ἡ μή ἀναγραφή μερικῶν στοιχείων τῆς 
προσωπικότητας τοῦ πολίτου δημιουργεῖται
θόρυβος καί ταραχή (συζητήσεις στό Κοινοβούλιο,
κινητοποιήσεις, ποικίλες ἀντιδράσεις ἀπό φορεῖς, σωματεῖα,
ὁμάδες, ἀπ’ αὐτήν τήν Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος,
λαοσυνάξεις στή Θεσσαλονίκη καί Ἀθήνα), εἶναι δυνατόν μέ
τίς ἠλεκτρονικές ταυτότητες καί τόν ΕΚΑΜ νά σκλαβώνεται
πλήρως ὁ ἄνθρωπος ἀπό συγχρόνους δικτάτορες. 

Ἕνα δημοκρατικό κράτος μέ ἰσχυρή νομοθεσία δέν περιμένει ἀπό
τήν μή ἀναγραφή τοῦ θρησκεύματος στίς ταυτότητες νά
ἐξασφαλίσ τήν ἐλευθερία τοῦ πολίτου, ἀλλά διαθέτει
 κατάλληλη νομοθεσία πού ρυθμίζει ὅλα τά σχετικά θέματα.  

Π ῶ ς  ἐφ’ ἑνός μέν γίνεται λόγος γιά ἀτομικές ἐλευθερίες καί
γιά εὐαίσθητα στοιχεῖα, ἀφ’ ἐτέρου δέ καταλύεται
κυριολεκτικά ἡ προσωπική ἐλευθερία, ἀφοῦ ὁ καθένας θά
φέρ μαζί του μία ταυτότητα ἤ ἕνα διαβατήριο, χωρίς νά
γνωρίζτά στοιχεῖα- ἀληθῆ ἤ ψευδή- πού θά εἶναι
καταχωρημένα σ’ αὐτά;

____________________

Ψηφιοποίηση κειμένου Κατερίνα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου