Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2013

Απαρέγκλητη τήρηση των Ιερών Κανόνων. Από τη Ζωή και τη Διδασκαλία του Πατρός Επιφανίου Θεοδωρόπουλου


Απαρέγκλητη τήρηση των Ιερών Κανόνων

Επισκέφθηκε κάποτε το Μοναστήρι ένας Κόπτης Θεολόγος. Στη συζήτηση, την οποία είχε με τον Γέροντα, αυτός του ευχήθηκε να τον οδηγήσει σύντομα ο Θεός στην Ορθοδοξία. Επειδή, όμως οι ιεροί Κανόνες απαγορεύουν τη συμπροσευχή με αιρετικούς, ο Γέροντας δεν του επέτρεψε να παρακολουθεί τις Ακολουθίες από το Ναό, αλλά από το Αρχονταρίκι, το οποίο βρίσκεται δίπλα σ’ αυτόν. Θυμάμαι, αναφέρει ο διασώσας το περιστατικό, ότι μεταξύ άλλων είπε:
-Στη ζωή μου δεν έχω να επιδείξω τίποτε καλό, πιστεύω όμως ότι οι ιεροί  Κανόνες θα απολογηθούν υπέρ εμού στον Θεό.
Όταν ο ετερόδοξος επισκέπτης επρόκειτο να αναχωρήσει από το Μοναστήρι, ο Γέροντας τον χαιρέτησε με πολλή ταπείνωση και του έβαλε μετάνοια λέγοντας:
-Παιδί μου, αν σου έδωσα την εντύπωση ότι έχω προσωπικά μαζί σου, συγχώρεσέ με. Η συμπεριφορά μου δεν είχε καμμία αντιπάθεια στο πρόσωπό σου, αλλά έτσι μου επέβαλλαν οι ιεροί Κανόνες.

* * *

Ο Γέροντας ιερουργούσε στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών ύστερα από γραπτή άδεια του εκάστοτε Αρχιεπισκόπου, την οποία και έφερε πάντοτε μαζί του.
Συνέβη όμως κάποτε να στείλει ο Πρωτοσύγκελλος έναν Βοηθό Επίσκοπο στους Τρείς Ιεράρχας για να ελέγξει αν ο π. Επιφάνιος είχε άδεια.
Μόλις εκείνος είδε ότι ο Γέροντας ήταν τόσο επιμελής ώστε  να έχει σε πρώτη ζήτηση ό,τι έγγραφο χρειαζόταν, τηλεφωνεί στον αποστείλαντα λέγοντάς του χαριτολογώντας:
- Έχει όχι μόνο πτυχίο, αλλά και άδεια εξασκήσεως του επαγγέλματος!

* * *

-Πάτερ, απολυτοποιείτε τους ιερούς Κανόνες!
-Μπορώ, παιδί μου να μην τους απολυτοποιώ, αφού είναι καρποί του Αγίου Πνεύματος; Στον α΄ Κανόνα της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου αναφέρεται ολοκάθαρα ότι οι Άγιοι Πατέρες που θέσπισαν τους ιερούς Κανόνες, όπως και οι Άγιοι Απόστολοι «εξ ενός άπαντες και του αυτού πνεύματις αυγασθέντες, όρισαν τα συμφέροντα». Ποιός είμαι, λοιπόν, εγώ να τους σχετικοποιώ;

* * *

-Πάτερ, με την προσκόλλησή σας στους ιερούς κανόνες καταντάτε νομικιστής!
-Όχι παιδί μου! Σε μια εποχή όμως, όπου πολλοί εφευρίσκουν διάφορες προφάσεις για να πετάξουν στον κάλαθο των αχρήστων τους καρπούς αυτούς του Αγίου Πνεύματος, εγώ επιμένω να στέκομαι με απόλυο σεβασμό μπροστά σ’ Αυτό και τους θεοφόρους Πατέρες που θεσμοθέτησαν τα κελεύσματά Του. Μ’ αυτή την έννοια, αν θέλεις, είμαι νομικιστής!

* * *

-Πάτερ, είναι γνωστό ότι είστε αυστηρά προσηλωμένος στην πιστή τήρηση των ιερών Κανόνων για την επίλυση όλων των εκκλησιαστικών προβλημάτων και μ’ αυτό το πνεύμα γράφετε τα κείμενά σας. Μήπως έχετε μετανοιώσει ποτέ για τις θέσεις τις οποίες πήρατε, βλέποντας τις μετέπειτα εξελίξεις των πραγμάτων;
-Όχι, καλό μου παιδί. Ούτε κατά διάνοιαν! Και τώρα να έγραφα για τα ίδια θέματα, τα ίδια πράγματα θα έγραφα και την ίδια στάση θα τηρούσα. Ποτέ στη ζωή μου δεν μετάνοιωσα, επειδή πήρα τη θέση την οποία υπαγόρευαν οι ιεροί Κανόνες. Για πολλά άλλα μετανοιώνουμε όλοι πικρά. Για την τήρηση των Κανόνων, όχι!


Αποσπάσματα από το βιβλίο «ΥΠΟΘΗΚΕΣ ΖΩΗΣ από τη διδασκαλία του πατρός Επιφανίου»
Έκδοσις Ιερού Ησυχαστηρίου Κεχαριτωμένης Θεοτόκου Τροιζήνας



30 Ὀκτωβρίου 2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου