Σάββατο 9 Απριλίου 2011

Ἡ Εὐθύνη τῆς ἐπιλογῆς μας. Κεφάλαιον Γ΄ Ὲνώπιον τῶν εὐθυνῶν μας «1.Ἡ χαρισματική ἐλευθερία» γ. «Οὐ δέ τό Πνεῦμα Κυρίου ἐκεῖ ἐλευθερία»

ΙΕΡΟΝ ΚΕΛΛΙΟΝ
ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΠΟΥΡΑΖΕΡΗ
ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ
Η ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΜΑΣ 
Κεφάλαιο Γ΄ 
  Ὲνώπιον τῶν εὐθυνῶν μας

«1.Ἡ χαρισματική ἐλευθερία»  γ. « Οὐ δέ τό Πνεῦμα Κυρίου ἐκεῖ ἐλευθερία»
  (σελ. 222- 224)

Γιά νά διαβάσετε ὅσα ἔχουν δημοσιευτεῖ πατῆστε
           ____________________________________
                                  Βιομετρικά διαβατήρια
                                  Ἡλεκτρονικές ταυτότητες
                                   666
                                   Bar code
                                   RFID
                                   Smart cards
                                   Ἐμφυτευόμενα μικροτσιπς



1Ἡ χαρισματική ἐλευθερία
γ. «Οὐ δέ τό Πνεῦμα Κυρίου ἐκεῖ ἐλευθερία»

«Θεός ἀπέθανε.  Αἷμα Θεοῦ χύθηκε πάνω στό Σταυρό.  Τί πολυτιμώτερο θά μποροῦσε νά ὑπάρξ ἀπό τό θάνατο αὐτό; Τί φρικωδέστερο;» ἀναρωτᾶται ὁ ἱερός Καβάσιλας38 (38 ΕΠΕΦ 22, 299-301). Πράγματι, ἦταν τόσο μεγάλο τό τραῦμα τοῦ ἀνθρώπου ἀπό τήν ἁμαρτία, γιά νά χρειασθ ἕνα τόσο δυνατό φάρμακο. 
Ἔτσι τό λύτρο δόθηκε καί μέ τό Ἅγιο Βάπτισμα ἁπλῶς ἐλευθερωνόμεθα. Ὁ Θεός μέ τή σοφία καί τήν ἀγαθότητά Του βρῆκε τρόπο, ὥστε κ α ί τόν ἄνθρωπο νά λυτρώσ ἀπό τό θάνατο κ α ί τό αὐτεξούσιο τοῦ ἀνθρώπου νά διατηρήσ.
«Νυνί δέ ἐλευθερωθέντες ἀπό τῆς ἁμαρτίας δουλωθέντες δέ τ Θε ἔχετε τόν καρπόν ὑμῶν εἰς ἁγιασμόν, τό δέ τέλος ζωήν αἰώνιον» (Ρωμ. 6,22). Ἀλλά τώρα, πού ἐλευθερωθήκατε ἀπό τήν ἁμαρτία καί ὑποδουλωθήκατε στόν Θεό, -λέγει συμπερασματικά ὁ Ἀπόστολος -ἔχετε τό κέρδος σας σέ ἁγιασμό, καί τό τέλος ζωή αἰώνια.


Ὁ Χριστός μᾶς ἐξαγόρασε μέ τό Αἷμα Του καί μᾶς ἔκαμε ἰδικούς Του.  Μετά τό σωτηριώδες ἔργο τοῦ Χριστοῦ ἡ λογική καί τό αὐτεξούσιο τοῦ ἀνθρώπου ὑποτάσσονται ἑκουσίως ἀπό ἀγάπη καί εὐγνωμοσύνη στόν ἐλευθερωτή Χριστό, ὀ Ὁποῖος μέ τόν σταυρικό θάνατό Του κέρδισε τήν ψυχή καί αἰχμαλώτισε τή θέλησι τοῦ ἀνθρώπου, τήν ὁποία κατέστησε ἀγαθή. Ὅταν λοιπόν οἱ ἐξαγορασμένοι ἀπό τόν Χριστό χρησιμοποιοῦν τή θέλησί τους γιά τόν ἴδιο τόν ἑαυτό τους καί ὄχι γιά τόν Χριστό διαπράττουν ἀδικία σέ βάρος τοῦ Χριστοῦ, ἀφοῦ καί ἡ θέλησι τῶν πιστῶν ἀποτελεῖ κτῆμα τοῦ Χριστοῦ39. (39 ἔ.ἀ.,σ. 643).
Ὅταν δέ οἱ ἄνθρωποι προσφέρουν τή θέλησί τους στόν Χριστό ἑνούμενοι ὁλοκληρωτικά μ’Αὑτόν, δέν σημαίνει τοῦτο ὅτι στεροῦνται τήν ἐλευθερία τους. Ἀντιθέτως μάλιστα, οἰκειώνονται τό Πνεῦμα τοῦ Χριστοῦ.  Αὑτό τό Πνεῦμα πού παίρνουν οἱ ἄνθρωποι μέσα στήν Ἐκκλησία δέν εἶναι «πνεῦμα δουλείας», ἀλλά «Πνεῦμα υἱοθεσίας», «Πνεῦμα ἐλευθερίας, ταὐτόν δ’ εἰπεῖν (δηλαδή) τό Πνεῦμα τό Ἅγιον» κατά τόν θεῖο Πλαμᾶ40. (40 ΕΠΕ 6,220).  
 Αὐτό ἀκριβῶς βροντοφωνεῖ ὁ μέγας Παῦλος στούς Ρωμαίους: «Οὐ γάρ ἐλάβετε πνεῦμα δουλείας πάλιν εἰς φόβον, ἀ λ λ’ ἐλάβετε Πνεῦμα υἱοθεσίας, ἐν κράζομεν΄ ἀββᾶ ὀ πατήρ» (Ρωμ. 8, 15),  διακηρύσσει δέ περίτρανα καί στούς Κορινθίους: «Οὗ δέ τό Πνεῦμα Κυρίου, ἐ κ ε ῖ  ἐλευθερία» (Β΄ Κορ. 3,17). Ὅπου δέ εἶναι τό Πνεῦμα τοῦ Κυρίου, ἐκεῖ εἶναι ἐλευθερία.  
 Ὁ δέ Καβάσιλας ἐκφράζει μέ μεγάλη σαφήνεια καί ὑπογραμμίζει ὅτι τόσον ἡ ἀπελευθέρωσι τοῦ ἀνθρώπου, ὅσο καί αὐτή καθ’ ἑαυτή ἡ ἐλευθερία πού οἰκειώνεται ὁ ἄνθρωπος ἔχουν τριαδοκεντρικό χαρακτῆρα. 
Ὁ Θεός Πατήρ μᾶς ἐλευθέρωσε, ὁ Υἱός ἦταν τό λύτρο, μέ τό ὁποῖο ἀπελευθερωθήκαμε, ἐν τό Ἅγιον Πνεῦμα εἶναι ἡ ἐλευθερία πού μᾶς δόθηκε41. (41 Πρβλ. ΕΠΕΦ 22,239) Γι’ αὐτό ἀκριβῶς ἡ χαρισματική παρουσία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἀποτελεῖ καί παρουσία τῆς ἀκτίστου ἐλευθερίας.
____________________

Ψηφιοποίηση κειμένου Κατερίνα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου