*Ουδέποτε ούτως ελάλησεν άνθρωπος, ως ούτος ο άνθρωπος (Ιω. 7, 46).
Αυτή είναι η μαρτυρία όσων άκουσαν προσωπικά και ένοιωσαν τους λόγους του Χριστού. Γιατί, Εκείνος μιλούσε ως εξουσίαν έχων και μέσα από τους λόγους Του εξερχόταν δύναμη που μεταδιδόταν στους ανθρώπους.
Οι αιρετικοί επικριτές του Ευαγγελίου ασχολούνται πάρα πολύ με την αποκαλούμενη «συγκριτική θεολογία» και την ιστορία των άλλων θρησκειών και των φιλοσοφιών. Επικρίνοντας λοιπόν τη διδαχή του Χριστού, ισχυρίζονται ότι, έχουν βρει και σε άλλους θρησκευτικούς διδασκάλους και φιλοσόφους τα ίδια λόγια που χρησιμοποίησε και ο Ιησούς. Με βάση τούτο, επιθυμούν να κατεβάσουν το Χριστό από το ύψος Του στην κοιλάδα του κλαυθμού και της μαντικής, εφαρμόζοντας την «προσαρμογή» και την «εξομοίωση».
* Σωστά μιλούν όταν λένε ότι άκουσαν και από άλλα στόματα ίδια λόγια σαν εκείνα που είπε ο Σωτήρας. Μόνο που δεν διαβλέπουν την ασύγκριτη διαφορά στην δράση αυτών των λόγων. Και άλλοι πολλοί είπαν σε μια νεκρή κοπέλα: εγέρθητι, όμως η νεκρή δεν αναστήθηκε. Και όταν ο Ιησούς είπε τούτα τα λόγια, το κοράσιο ζωντάνεψε και αναστήθηκε. Χιλιάδες Φαρισαίοι θα μπορούσαν να πουν στον εκατόνταρχον της Καπερναούμ: γενηθήτω σοι ως θέλεις, και όμως ο
άρρωστος δούλος του εκατοντάρχου δεν θα θεραπευόταν. Όταν όμως ο Υιός του Θεού είπε αυτά τα λόγια, ο δούλος θεραπεύτηκε την ίδια στιγμή. Πόσοι και πόσοι θαλασσινοί δεν έκραξαν στη θαλασσοταραχή: πεφίμωσο, μα η καταιγίδα δεν έπαυσε. Όταν το είπε όμως Εκείνος, έγινε ηρεμία μεγάλη. Χιλιάδες στόματα μπορούσαν να πουν στον τυφλό το ανάβλεψον και στον παραλυτικό το έγειρε και ύπαγε, να φωνάξουν στα δαιμόνια εξέλθετε και να προστάξουν τον λεπρό: καθαρίσθητι και στο άκαρπο δέντρο: ξηράνθητι.
* Ορίστε, όλα τούτα είναι λόγια απλά τα οποία αναρίθμητοι άνθρωποι λέγουν σε παρόμοιες περιστάσεις. Θα μπορούσαν να τα πουν, ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης, ο Βούδας και ο Κουμφούκιος και όλοι οι ειδωλολάτρες φιλόσοφοι μα δίχως καμιά επίδραση η αποτέλεσμα. Όταν όμως, τούτα τα ίδια λόγια ακούστηκαν από το Στόμα του Χρίστου, δεν έμειναν δίχως επίδραση η αποτέλεσμα γιατί μαζί με τα λόγια έβγαινε και δύναμη από Αυτόν. Και η καταιγίδα κόπασε και οι τυφλοί ανέβλεψαν και οι παράλυτοι ορθοποδούσαν και οι χωλοί χοροπηδούσαν και οι δαίμονες έφευγαν από τους ανθρώπους και οι λεπροί καθαρίζονταν και η άκαρπη συκιά παραχρήμα εξηράνθη. Ε, τούτη τη διαφορά δεν μπορούν να διακρίνουν οι αιρετικοί συγκρητιστές, προσαρμοστές και έξομοιωτές. Αν πιστεύετε στο Θεό, τούτη η διαφορά είναι σαν τη διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου.
ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ
ΕΠΣΚΟΠΟΥ ΑΧΡΙΔΟΣ 1956
ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΟΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ὉΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ"
ΤΗΛ. 2310 212659
impantokratoros.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.