Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011

Η Ευθύνη της επιλογής μας. «6. β. Ὁ δούρειος ἵππος τῆς Λισσαβῶνος» Μέρος Δ΄

ΙΕΡΟΝ ΚΕΛΛΙΟΝ
ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΠΟΥΡΑΖΕΡΗ
ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ
Η ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΜΑΣ 
Κεφάλαιο Β΄ 
Οι Έσχατολογικοί καιροί μας
« 6. β. Ὁ δούρειος ἵππος τῆς Λισσαβῶνος .»  Μέρος Δ΄ (σελ. 186- 189)
           ____________________________________

                                  Βιομετρικά διαβατήρια
                                  Ἡλεκτρονικές ταυτότητες
                                   666
                                   Bar code
                                   RFID
                                   Smart cards
                                   Ἐμφυτευόμενα μικροτσιπς



Τώρα θά ἀναφερθοῦμε σύντομα σέ κάποια ἀπό τά ἄρθα τῆς Συνθήκης γιά τή λειτουργία τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως (ΣΛΕΕ), ἡ ὁποία καί «ὀργανώνει τή λειτουργία τῆς Ἕνωσης» (ἄρθρο 1 παρ.1).

Ἄν καί «κάθε πρόσωπο ἔχει δικαίωμα προστασίας τῶν δεδομένων προσωπικοῦ χαρακτήρα πού τό ἀφοροῦν», σύμφωνα μέ τό ἄρθρο 16 παρ. 1, ἐδῶ καί τώρα σ’ ὅλο τόν Εὐρωπαϊκό χῶρο-καί ὄχι μόνο- κάθε φυσικό πρόσωπο ὑφίσταται ἀσύστολα τήν ἄμετρη παραβίασι τῆς ἰδιωτικῆς καί οἰκογενειακῆς ζωῆς του170,(170 Βλ. σχετικά,ἀνωτ., σ. 123-130), ἔχει χάσει ὁριστικά τό δικαίωμα τῆς αὐτοδιαθέσεως τῶν πληροφοριῶν πού τό ἀφοροῦν171(171 Βλ. σχετικά, ἀνωτ., σ. 108-123) καί δέν δύναται πλεόν ν’ ἀναπτύξ ἐλεύθερα τήν προσωπικότητά του172 (172Πρβλ. ἀνωτ., σ. 128-130) (πρβλ. καί ἄρθρο 39 ΣΕΕ). 

Κατά τά ἄλλα ἡ Ἕνωσι τυπικά καί ἐξωτερικά «σέβεται καί δέν θίγει τό καθεστῶς πού ἔχουν σύμφωνα μέ τό ἐθνικό δίκαιο οἱ ἐκκλησίες καί οἱ θρησκευτικές ἑνώσεις ἤ κοινότητες» (ἄρθρο 17 παρ. 1), καθώς καί «οἱ φιλοσοφικές καί μή ὁμολογιακές ὀργανώσεις» στά κράτη μέλη (ἔ., ἀ., παρ.2), ἀναγνωρίζει δέ «τήν ἰδιαίτερη ταυτότητα και συμβολή τους»(ἔ.ἀ.,παρ.3).

Σύμφωνα μέ τό ἄρθρο 69 τά ἐθνικά κοινοβούλια μεριμοῦν ὥστε νά διασφαλίζεται ἡ συνεργασία τῶν ἀστυνομικῶν καί δικαστικῶν ἀρχῶν μέ τίς ἀντίστοιχες τῆς Ἑνώσεως καί νά τηρῆται ἡ ἀρχή τῆς ἐπικουρικότητος173.  
(173 Γιά τήν ἀσάφεια καί ἀοριστία τῆς ἀρχῆς τῆς ἐπικουρικότατος βλ. ἀνωτ., σ. 177-178).  Δηλαδή ὀφείλουμε ν’ ἀνοίξωμεν ἐννόμως καί «αὐτοβούλως» τήν Κερκόπορτα γιά νά τακτοποιήσουν ἄλλοι τά τοῦ οἴκου μας!
Οἱ ἁρμόδιες ἀρχές τῶν κρατῶν μελῶν σέ θέματα ἐσωτερικῆς ἀσφαλείας, ὅπως ἡ Ἐθνική Ἀστυνομία, οἱ τελωνειακές ἀρχές κλπ., ὑπακούουν ἀνεπιφύλακτα στή μόνιμη ἐπιτροπή πού συνίσταται ἐντός τοῦ Συμβουλίου.  
 Ἡ ἐπιτροπή αὐτή συντονίζει τή δρᾶσι τῶν ἀνωτέρω ἁρμοδίων ἐθνικῶν ἀρχῶν γιά τήν προώθησι καί ἐνίσχυσι τῆς ἐπιχειρισιακῆς συνεργασίας σέ θέματα ἐσωτερικῆς ἀσφαλείας ἐντός τῆς  Ἐνώσεως, σύμφωνα μέ τό ἄρθρο 71, ἄν καί τό ἄρθρο 72 μᾶς διαβεβαιών ὅτι δέν θίγεται ἡ ἄσκησι τῶν εὐθυνῶν πού ἐμπίπτει στά κράτη μέλη γιά τήν τήρησι τῆς δημοσίας τάξεως καί τή διαφύλαξι τῆς ἐσωτερικῆς ἀσφαλείας (πρβλ. καί ἄρθρο 73) γιά τή σχετική συνεργασία μεταξύ τῶν κρατῶν μελῶν).

Ἐπειδή ὅμως ἡ Ἕνωσι «συγκρατεῖ χῶρο ἐλευθερίας, ἀσφάλειας καί δικαιοσύνης» (ἄρθρο 67 παρ.1) καί σέβεται τά θεμελιώδη ἀνθρώπινα δικαιώματα (αὐτόθι), «ὡς πρός τήν πρόληψη τῆς τρομοκρατίας καί τῶν συναφῶν δραστηριοτήτων, καθώς καί τήν καταπολέμησή τους», ὁρίζει «πλαίσιο διοικητικῶν μέτρων γιά τίς κινήσεις κεφαλαίων καί πληρωμῶν, ὅπως ἡ δέσμευση κεφαλαίων, χρηματοοικονομικῶν περιουσιακῶν στοιχείων ἤ οἰκονομικῶν πόρων πού ἀνήκουν ἤ βρίσκονται στήν κατοχή φυσικοῦ ἤ νομικοῦ προσώπου, ὁμάδας ἤ μή κρατικῆς ὀντότητας», σύμφωνα μέ τό ἄρθρο 75 ἐδαφ. 1.   
Δηλαδή ἐν ὀνόματι τοῦ νόμου καί τῆς τάξεως ἐπεμβαίνει καί σ’ αὐτές τίς δικαιοδοσίες τῶν κρατῶν μελῶν.
Ἔτσι οἱ ἀρμόδιες ἀρχές (δικαστικές καί ἀστυνομικές) τῶν ἄλλων κρατῶν μελῶν μποροῦν νά ἀναλάβουν δρᾶσι στό ἔδαφος τῆς χώρας μας καί συνεργαζόμενες μέ τίς ἐθνικές ἀρχές μας νά προλαμβάνουν καί νά καταπολεμοῦν τά σοβαρά ἐγκλήματα (ἄρθρα 88 καί 89).   
Μέ τό «κοινό συμφέρον τό ὁποῖο ἀποτελεῖ ἀντικείμενο πολιτικῆς τῆς Ἕνωσης» (ἄρθρο 88 παρ. 1) θά εὐθυγραμμίζωνται τά κράτη μέλη γιά νά ἐπιτευχθ ἡ πρόοδος τῆς εἰρήνης, τῆς δημοκρατίας, τῆς ἐλευθερίας καί ἡ εὐημερία τῶν λαῶν τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἐνώσεως (πρβλ. ἄρθρα 2 καί 3 ΣΕΕ).   

Π ο ι ό ς  λοιπόν θά ἀντιτάσσεται καί δέν θά συνεργάζεται μέ τήν Europol γιά τήν πρόληψι τῶν δῆθεν τρομοκρατικῶν ἀπειλῶν καί τῶν διαφόρων μορφῶν ἐγκληματικότητος.
Ὄσον ἀφορ τήν ἐνεργειακή πολιτική οἱ ἀποφάσεις μεταξύ τῶν κρατῶν μελῶν ὀφείλουν νά λαμβάνωνται «σέ πνεῦμα ἀλληλεγγύης», σύμφωνα μέ τό ἄρθρο 122 παρ. 1.   
Φυσικά ἡ ὁποιδήποτε ἐθνική ἐνεργειακή πολιτική θά ὑποτάσσεται στήν κοινή ἐνεργειακή πολιτική (πρβλ. ἄρθρο 194 μέ ἀναφορά στό ἄρθρο 192 παρ. 2 (στοιχεῖο γ)).

Τό ἄρθρο 205 πού ἀναφέρεται στήν ἐξωτερική δρᾶσι τῆς Ἑνώσεως παραπέμπει οὐσιαστικά στά ἄρθρα 21 καί 22 ΣΕΕ, πού σχολιάσαμε ἀνωτέρω.   
Στό μέλλον ἡ Ἕνωσι θά εἶναι ὑπεύθυνη γιά τή διεκπεραίωσι ὅλων τῶν πολιτικῶν συμφωνιῶν, ἐνῷ τό Εὐρωπαϊκό Συμβούλιο θά καθορίζῃ τά στρατηγικά συμφέροντα καί τούς στόχους της.

Ἡ Ἔνωσι θά ἔχ τόν πρῶτο λόγο σέ ἁρμοδιότητες συντονισμοῦ γιά τή δημιουργία ἀναπτυξιακῶν σχέσεων, ἐν οἱ ἀντίστοιχες πολιτικές τῶν κρατῶν μελῶν θά ἀλληλοσυμπληρώνονται καί θά ἀλληλοενισχύωνται (ἄρθρο 212 παρ.1. Πρβλ. καί ἄρθρα 208-211).  Τά κράτη μέλη ἀκολουθοῦν. Ἄλλος διασκέπτεται καί ἀποφασίζει.

____________________
Ψηφιοποίηση κειμένου Κατερίνα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου